Beste solo

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Personleg har eg aldri høyrt ein solo, iallfall ein gitarsolo som norske Ruphus "Coloured Dreams". Denne har alt eg ynskjer meg av ein gitarsolo.

Elles likar eg bassriffet til Queen of all queens med Popol Vuh/Ace, men Coloured Dreams er altså endå betre.

Andre soloar som har alt?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Nora`s Solo er mye bedre enn Coca Cola`s "Fanta". Desverre er det slik at Coca Cola inngår totalavtaler med restauranter og butikker. Dette innebærer at butikken eller restauranten ikke kan selge den norske Soloen uten å bryte avtalen med Coca Cola. Coca Cola er en totalleverandør og for å skaffe seg monopol så gjør de det billigst for butikken å kjøpe alt fra sin produksjon. Vi som liker Solo taper på dette da denne brusen blir mere og mere utilgjengelig.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Sukker dreper. Det er ett fett hvem som lager brusen.

Ligg unna!

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Kunne nevnt mye heavy her..som Sympony x,Malmsteen,Rainbow...... Men for å ta noe mer kjent.. Still got the blues er jo nydelig! :)

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
1
Åja!
Popol Vuh/Ace!!!!
Det var norsk pop/rock på sitt absolutt beste!!
Skal mye til for å overgå disse!
Synes synd på Teigen som med sitt kjempetalent etterhvert ga seg inn på grand prix arenaen.

Beste jeg har hørt er ikke så lett å si, Maurice Andre, Thomas Stevens, Håkan Hardenberger i klassisk, Maynard Ferguson jazz/jazzrock, Chuck Mangione jazz, + mange fler i alle sjangere. Og ja , hva het hun som sang Ketil Bjørnstads " ut mot havet"?( Randi Stene?), aldeles utrolig og nydelig fremførelse!!Alle blir så forskjellige og helt umulig å stille opp mot hverandre

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Åja!
Popol Vuh/Ace!!!!
Det var norsk pop/rock på sitt absolutt beste!!
Skal mye til for å overgå disse!
Synes synd på Teigen som med sitt kjempetalent etterhvert ga seg inn på grand prix arenaen.

Beste jeg har hørt er ikke så lett å si, Maurice Andre, Thomas Stevens, Håkan Hardenberger  i klassisk, Maynard Ferguson jazz/jazzrock, Chuck Mangione jazz, + mange fler i alle sjangere. Og ja , hva het hun som sang Ketil Bjørnstads " ut mot havet"?( Randi Stene?), aldeles utrolig og nydelig fremførelse!!Alle blir så forskjellige og helt umulig å stille opp mot hverandre
Ja, det er vanskeleg...og spesielt dersom du blandar ulike sjangrar, for kva er då "best"? Har ein klarinettsolo på ein Schubert-lieder som berre er heilt utruleg.

Tenk om Teigen hadde reist til Genesis og Phil Collins ikkje hadde sluppe til....
Eller om Zappa og Popol Vuh hadde fått gjere som dei ville, utan at plateselskapet la si klamme hand på samarbeidet og stoppa det effektivt....

Er det rart at verda er som ho er?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.411
Torget vurderinger
2
Eller det hadde blitt noe av samarbeidet mellom Miles Davis og Jimi Hendrix.

Forøvrig fins det så mange bra soloer at det er veldig vanskelig å plukke ut den beste. Hvem har forresten hørt alle ?

S

slowmotion

Gjest
Da jeg var liten gutt og fikk penger til å kjøpe Solo i kjosken....
Det må ha vært verdens beste Solo....

;)

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Må vel hvere Stevie Ray Vaughan med soloen i texas flood den versonen som er på live dvden live at elmocombo

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Nei det må være Clapton.
Ja e va litt i tvil om e skulle nevne han og..men jeg liker litt måten han spiller på da..men det fins sikkert et par tusen gitarister i norge som er bedre..
:-X

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Nei det må være Clapton.
Ja e va litt i tvil om e skulle nevne han og..men jeg liker litt måten han spiller på da..men det fins sikkert et par tusen gitarister i norge som er bedre..
:-X

pretzel_logic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2008
Antall liker
4
Denne gitarsoloen er genial! Av Jerry Lopez fra Santa fe and The Fat City Horns.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Funky og fin oppbygging gjennom koret, men genial.........., langt i fra.

Dette er noe de fleste pop/rock gitarister av noenlunde nivå spiller med bind for øya.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.559
Torget vurderinger
2
Dette blir selvsagt subjektivt som tusan... Det er jo bare slik at noen musikere som har direktelinje til sjelen min, ikke trigger andre i det hele tatt, så...
Men blant mine favorittsoloer som inneholder det meste nevner jeg...:
Ritchie Blackmore: Place in line (fra Who do we think we are)
Ritchie Blackmore: Burn (fra Burn)
Buddy Guy: Sweet black angel (fra Live, the real deal)
Stevie Ray Vaughan: Texas Flood (fra Texas Flood)
Roffe Wikström: Som vattnet flyter i floden (fra Det här är mitt liv)

Herlig, herlig...

Mvh
Håkon Rognlien

Topp Bunn