Beste program for pc-basert avspilling

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
arg jeg irriterer meg grønn....
av en eller annen grunn får jeg masse pops og klikk i lyden når jeg spiller mp3 samtidig som jeg surfer på nettet, bare jeg scroller ned et vindu. hvorfor?
samme i alle programmer, foobar, winamp, media player. hva kan gjøres.
 
N

nb

Gjest
Prøv å disable absolutt alt av lyder Windows kan lage, dette gjøres under Control Panel -> Sounds and Multimedia. Velg scheme "No sounds"
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
hjalp ikke.
det skjer trolig fordi deler av ytelsen går til å kalkulere det nye jeg åpner i vinduene.
musikken får ikke nok buffer antageligvis. vet det kan endres på en eller anna måte. bruker directsound.
er det der asio4all noe å ha kanskje?
 
T

theStig

Gjest
arg jeg irriterer meg grønn....
av en eller annen grunn får jeg masse pops og klikk i lyden når jeg spiller mp3 samtidig som jeg surfer på nettet, bare jeg scroller ned et vindu.  hvorfor?
samme i alle programmer, foobar, winamp, media player.   hva kan gjøres.
Sjekk at hardware accelleration på skjermkortet er på max.
Sjekk evt. bufferstørrelse mot lydkortet, hvis dette kan konfigureres i driveren. Høyere verdier er som regel bra.
Kan også gå an å justere PCI latency med denne her:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=951
Prøv høyere latency på skjermkortet, og lavere på skjermkortet. Det funka for meg.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
arg jeg irriterer meg grønn....
av en eller annen grunn får jeg masse pops og klikk i lyden når jeg spiller mp3 samtidig som jeg surfer på nettet, bare jeg scroller ned et vindu.  hvorfor?
samme i alle programmer, foobar, winamp, media player.   hva kan gjøres.
PCer altså ;) Wintelers sterkeste side er ikke å gjøre flere ting samtidig. Prøv mer RAM og slå av alle programmer som ikke behøves. Ellers trenger du en kvassere maskin. Har du prøvd iTunes forresten?
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
itunes er jo en performence sugar uten like :p
skulle tro 1.8ghz 1giga ram holdt til å kjører noen mp3 filer men ;)

er noen buffer innstillinger i foobar, jeg får trykke meg frem
 
T

theStig

Gjest
PCer altså ;) Wintelers sterkeste side er ikke å gjøre flere ting samtidig. Prøv mer RAM og slå av alle programmer som ikke behøves. Ellers trenger du en kvassere maskin. Har du prøvd iTunes forresten?
Klikk ved lydavspilling er som regel alltid et hardware-relatert problem, det er min erfaring. PCI-bus latency kan være et problem. Spiller man fra IDE/SATA enheter, kan mye disk-IO skape problemer. IDE og SATA (og USB) kontrollere kan som kjent ikke gjøre mer enn en diskoperasjon om gangen, i motsetning til SCSI. Mer ram hjelper ikke, med mindre man har en meget stor "overbooking" av tilgjengelig ram så klart. Jeg kan også spille musikk helt uten klikk selv om CPU'en står i 100%.

MAC er bedre på dette, fordi PCI-bussen her er designet helt annerledes enn i Intel maskiner.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
MAC er bedre på dette, fordi PCI-bussen her er designet helt annerledes enn i Intel maskiner.
Det tenker  jeg du må ha rett i. For jeg opplever det så godt som aldri. Heller ikke på husets Intel duo-baserte Mac Book Pro ;)
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Prosess-scheduleren (sorry, aner ikke hva det er på norsk :-[) i Windows har nok også mye med saken å gjøre. UNIX-baserte systemer på PC med mer tilpasningsdyktige schedulere har ingen problemer med verken latency eller throughput. Alt er kompromisser!
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
Det tenker jeg du må ha rett i. For jeg opplever det så godt som aldri. Heller ikke på husets Intel duo-baserte Mac Book Pro ;)

har heller aldri opplevd dette på mine 5 forrige pcer ;) bare denne laptopn.
lurer på om det har noe med dette geforce go kortet som kjører minnet sitt via system RAM.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Den nye keyspan kontrollen har jeg ikke sett før. Ser svært spennende ut!:) Må nok investere noen kroner til i anlegget ser det ut som....
Hei!
Kan noen her fortelle meg om eventuelt denne fjernkontrollen (eller noen tilsvarende) virker på en slik måte sammen med airport express at det fungerer toveis?
Altså f.eks. i et annet rom (med airport express) og fjernkontrollen rettet mot airportexpress og via den til macen for eventuelt neste låt,stopp eller lignende?
Eller er dette kun en ønskedrøm i min egen fantasiverden? ::)

Mvh.KW
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Den bruker radiofrekvenser så vidt jeg skjønner så da trenger du ikke å peke den mot noenting som helst. Den vil kommunisere med Macen samme hvor du er i huset ;)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Dette høres jo bare utmerket ut, men er det macen som tar i mot og ikke airportexpress?
Har Vegard "handlet" seg en slik eller eventuelt andre?
OBS! Det ser ikke ut til at den er klar for salg riktig ennå, men det skal visst skje i mai.

Mvh.KW
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Keyspan er så vidt jeg kan forstå IR-, ikke radiobasert. Du får med en IR-mottager du kan koble i enten en Mac eller Airport Express.
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
Har ikke handlet enda KW, men så snart den er tilgjengelig kjøper jeg nok! Hvis jeg ikke tar skrittet ut og konverterer til mac. Frister med enten den nye Macbook eller Macbook Pro.... ::)
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
Jeg bruker iTunes, men er ikke så fornøyd.
Virker som om den ikke helt klarer å ha mye musikk inne.
Nå har jeg 44GB og da går pc'en tregt og iTunes bruker lang tid på å reagere når jeg skal bytte sang osv...
Men var ikke sånn når jeg hadde mindre musikk inne
 
Topp Bunn