Beste platespiller og arm

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Jeg synest ivertfall det er interesant å lese om når noen planlegger å gå til innkjøp av slike voldsomme vinylrigger.
Har ikke noen erfaring med noen av de,men på generell basis liker jeg ofte det jeg leser om Rockport.Uten å ha hørt verken platespiller eller høytalere derfra tror jeg likevel jeg hadde likt de godt.Ut av beskrivelser så virker det som det er produkter som lar lytteren trekkes mot kjernen i musikken før nødvendigvis en lydanalyseøvelse.

Det sagt,har du Roysen vurdert Audio Note?
Min erfaring er at det å sette sammen kjeden driverk,arm,pick-up og riaa til en glimrende helhet er en ekstremt komplisert sak.Audio Note lager hele kjeden og de er alle veldig nøye tilpasset hverandre. Mitt møte med en "billig" AN løsning med komboen Voyd(den som Audio Note har bygget videre på i deres TT3 ) , IO pick, AN S8 step-up og M8 pre og riaa ,er som total definitivt det nermeste jeg har vert mastertape følelsen med en kilde i et stereoannlegg.
Audio Note IO pick-uper er for meg en gåte at ikke er mer utbredt i Norge med tanke på alle de dyre tingene som ofte blir omtalt her og som folk eier.Driverk og armer derfra er definitivt ikke noe dårligere etter mine begrep. Jeg hadde tatt en Helius Orion/gamle AN topparmen vilken som helst dag foran for eksempel en SME V .

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.158
Sted
Sortland
Selvsagt besnærende å få konstruktøren hjem for installasjon - men det virker vel litt risikabelt å investere såpass i et produkt som avhenger av en mann?
Blir ille den dagen noe må justeres eller erstattes og han er sengeliggende med influensa eller det som værre er?

Uansett; du får ha lykke til. :)

Gullmunn

Medlem
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
17
Torget vurderinger
1
Jeg støtter Jenos betraktninger. I tillegg kommer tidsperspektivet. Med en usikkker fremtid, er det best å gå for det sikre; det du har. Få Sirius satt opp og spill musikk!

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Antall liker
138
Torget vurderinger
0
Å kaste bort tid og serverplass på det som det nå legges opp til forstår jeg ikke at dere gidder. Jeg gjør det i hvert fall ikke.

Mvh
Roysen
Når du spør medlemmer på Hifisentralen om råd til innkjøp av det dyreste utstyret på markedet og oppkobling av dette, må du regne med at du blir sett på som en "blære" og "skrytepave".

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
83.178
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Å kaste bort tid og serverplass på det som det nå legges opp til forstår jeg ikke at dere gidder. Jeg gjør det i hvert fall ikke.

Mvh
Roysen
Når du spør medlemmer på Hifisentralen om råd til innkjøp av det dyreste utstyret på markedet og oppkobling av dette, må du regne med at du blir sett på som en "blære" og "skrytepave".
Hvorfor det?

Endpoint Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
21.04.2013
Antall liker
1.454
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
40
Jeg har ihvertfall en drøm om å få en Contiuum. Har hørt The statement i et oppsett som var fullspekket Kondo set up, men det var noe ved den jeg ikke likte.
Den australske har et utseende som jeg syns er vakkert så mitt valg hadde falt på den. Har ikke hørt den, bare sett den og det holdt.

Lars DK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2007
Antall liker
194
Sted
Danmark
Torget vurderinger
12

Mvh
Roysen
Forkert.

Muligvis kan man regne med kun at få lidt svar, ikke så mange svar, (der er ikke så mange der har erfaringer med så kostbart udstyr), men at det skulle blive sett på som en "blære" og "skrytepave" må vist pege den anden vej :)

Det virker nærmere som om at det er dig der har det skidt med det, og hvorfor lige det? Misundelse?

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hvilke platespillere har du egne erfaringer med? Ganske offensivt å gå rett på en avansert toppklasse spiller om man ikke har erfaringer fra andre spillere. Deler desverre ikke din fremgangsmåte med toppklasse eller ingen ting. Vet du hvor stor forskjellen er mellom en middelklasse spiller og toppklasse spiller foruten om hva du har lest deg frem til?

Har fulgt opp min LP12 med 4 forskjellige motorstyringer opp igjennom og synes selv dette har vært veldig lærerikt. ett par armer har det og vært, sammen med div. pu'er.

Dette er skrevet i beste mening.

Mr.D

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2009
Antall liker
24
Hva med VPIs nye, direktedrevne spiller?
Har fått knallkritikker, blant annet av Fremer. Google litt på denne. "This is a winner"
Da får du en knall spiller som ikke behøver tweaking , og du er garantert skikkelig support.
Både fra importør, er vel Lyrics, og helt sikkert fra mange vinylentusiaster her inne.

I beste mening å bringe inn et 4.alternativ.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0

Mvh
Roysen
Det kan virke som om du har rett. Reaksjonene er i hvert fall helt ulike på andre fora hvor medlemsmassen virker noe mer "seriøs"

Mvh
Roysen

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hvilke platespillere har du erfaringer med? Del gjerne.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hva mener du med "erfaring" og hvorfor er dette relevant? Det er vel åpenbart at de tre som det her er snakk om har jeg ingen erfaring med. Alle andre har jeg ikke spurt om og de er derfor heller ikke relevante.

Det gjelder rent bortsett fra norske forhandlere som har sett min interesse her og har tilbudt med Audiostone Pythagoras og Airforce One. Det bør også legges til at Jeg ikke aktivt har søkt etter Continuum eller Clearaudio spillerne. Tilbudene på disse har kommet rekende på en fjøl til meg fra en utenlandsk forhandler som har visst om min tidligere interesse for disse produktene.

Mvh
Roysen

C

cruiser

Gjest
Det er vel lettere å komme med anbefalinger hvis man vet hvilke rigger du har spilt på hjemme før, både iforhold til lyd og teknisk kompetanse til å håndtere avanserte spillere. F.eks er ikke luftriggen til Lmc noe man anbefaler nybegynnere

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
JackX,

Jeg har selvsagt sjekket opp om Audiostone Pythagoras. Den er tilbudt meg av norsk forhandler med hensyn på at det er mulighet for ny oppstart av produksjonen. Så jo den er det fullt mulig å anskaffe. Airforce One er et teknologisk vidunderverk med en særdeles hyggelig pris sammenlignet med de andre som har vært nevnt her.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det er vel lettere å komme med anbefalinger hvis man vet hvilke rigger du har spilt på hjemme før, både iforhold til lyd og teknisk kompetanse til å håndtere avanserte spillere. F.eks er ikke luftriggen til Lmc noe man anbefaler nybegynnere
Det står mellom tre spillere i utgangspunktet og jeg har ikke erfaring med noen av de. Det er situasjonen. Vi snakker om Rockport Sirius III, Continuum Caliburn fullt utstyrt og Clearaudio Statement fullt utstyrt.

Erfaringen med disse er lik null og jeg vil komme til å få hjelp til initielt oppsett og opplæring i kontinuerlig vedlikehold. Mer tror jeg ikke er nødvendig å gå videre med i saken.

Det som gjenstår da er hvilken av de som lyder best. Dette avhenger også selvsagt av hvilken PU man henger på, så dette er ikke et lett spørsmål å svare på.

Derfor kan det være at det er bedre om folk bidrar med sind generelle erfaringer dersom de har noen med de aktuelle produktene.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Airforce One er et teknologisk vidunderverk med en særdeles hyggelig pris sammenlignet med de andre som har vært nevnt her.

Mvh
Roysen
Noen prisidè? Hvem forhandler (if any) ? Ser rimelig tuung ut. Går den på mitt ringe rack, mon tro!?
Jeg har fått munnkurv inntil videre om hvem slm har agenturet, men du kjenner de svært godt. Prisen er USD $75K veiledende inklusive arm men eksklusiv PU. Den går garantert på ditt rack.

Mvh
Roysen

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Kan ikke skjønne hvorfor du er så lukket vedrørende hva du har hatt før. Så lenge jeg har kjent deg har du spilt kun digitalt, men hva du hadde før vi ble kjent vet jeg ikke. Om dette blir din første platespiller er det vel bare sånn, ikke noe å forsøke å gjemme bort isåfall. Det er uansett litt moro for oss utenforstående mid-fi eiere å vite hva en evt. ny platespiller skal erstatte. Lykke til.

PS! Unner deg gjerne alle 3 spillerne, ikke misunnelig, bare undrer med over hvorfor du ikke vil dele tidligere vinylerfaringer.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hvilke platespillere har du egne erfaringer med? Ganske offensivt å gå rett på en avansert toppklasse spiller om man ikke har erfaringer fra andre spillere. Deler desverre ikke din fremgangsmåte med toppklasse eller ingen ting. Vet du hvor stor forskjellen er mellom en middelklasse spiller og toppklasse spiller foruten om hva du har lest deg frem til?

Har fulgt opp min LP12 med 4 forskjellige motorstyringer opp igjennom og synes selv dette har vært veldig lærerikt. ett par armer har det og vært, sammen med div. pu'er.

Dette er skrevet i beste mening.
Hei, takk for sist.

Som gode venner, McLaren, så kjenner du mine behov og synspunkter godt. Jeg er av den typen som blir skuffet og umotivert til å høre på musikk når lyden ikke er opp til mine forventninger. Forventningene er styrt av utstyret jeg har fra før. Det vil si Wadia Series 9, Lyra Connoisseur 3.0, Krell MRA, Dynaudio Arbiter, Audio Physic Cerubin etc. At andre ikke er enig eller har samme behov er jo litt irrelevant for de valgene jeg skal ta for meg selv. Jeg må følge min egen veg selv om jeg svært gjerne hører på og tar i mot tips om de komponentene jeg vurderer fra andre. Det er imidlertid ingen garanti for at jeg vil følge rådene som blir gitt. Jeg må som sagt følge egne behov.

Mvh
Roysen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skal ikke påstå at det ikke kan bli (mye) bedre.... Men hvis man ikke finner denne komboen (eller en annen tilsvarende priset og tilpasset egen smak) musikalsk tilfredsstillende, så er man på ville veier.

Som jeg har vært inne på tidligere, bruktkjøp kan være tingen for den som venter på noe godt. Det er stadig godbiter der, for enhver smak. Kjøp brukt, selg brukt, tapet blir minimalt. Og man kan spille platene sine i mellomtiden.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Kan ikke skjønne hvorfor du er så lukket vedrørende hva du har hatt før. Så lenge jeg har kjent deg har du spilt kun digitalt, men hva du hadde før vi ble kjent vet jeg ikke. Om dette blir din første platespiller er det vel bare sånn, ikke noe å forsøke å gjemme bort isåfall. Det er uansett litt moro for oss utenforstående mid-fi eiere å vite hva en evt. ny platespiller skal erstatte. Lykke til.

PS! Unner deg gjerne alle 3 spillerne, ikke misunnelig, bare undrer med over hvorfor du ikke vil dele tidligere vinylerfaringer.
Nå har jeg forklart hvordan dette henger sammen, McLaren. Jeg ser ingen grunn til å bruke mer tid eller diskplass på det. Det ef da ikke jeg som er opptatt av hva jeg har hatt før. Det er jo du. Jeg har vektlagt den lydkvaliteten jeg er vant med og det er hva som er styrende for mine valg.

Mvh
Roysen

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.548
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
NLE er KONGE :)
Men har billig utgaven 17.
Vi veit jo hva de som har greie på de sier om disse.

Steinar.

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Antall liker
70

Nå har jeg forklart hvordan dette henger sammen, McLaren. Jeg ser ingen grunn til å bruke mer tid eller diskplass på det. Det ef da ikke jeg som er opptatt av hva jeg har hatt før. Det er jo du. Jeg har vektlagt den lydkvaliteten jeg er vant med og det er hva som er styrende for mine valg.

Mvh
Roysen
Hva med en Rega?

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
I andre tråder messer du roysen om lytteerfaring(feks tråden til omf om nøytrale forsterkere)og matching,men i dette tilfelle har du ingen anelse om utfallet i tenkt oppsett.
Logikken er temmelig langt unna,når du aldri har høyrt ein tone fra tenkte platespiller i tenkt oppsett.

Kjøp deg ein rega planar 3,og få erfaring:)(nei,2stk anbefales,så det blir stereo)

Sist redigert:

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Nå har Roysen presisert 15 ganger at han driter i hva dere synes om hans valg av toppklassespillere, han spør ett redelig spørsmål om noen har hørt disse eller har i det minste litt kjennskap til de. Ikke en eneste gang har han spurt om Rega er noe og satse på. Derfor er det kanksje på tide og gi beng i og annbefale han dette og heller følge tråden med ett smil?
Morro med folk som er gale, enda morsommere om de har penger, og morsomst om de bruker det på HIFI imho.

D

Dåbbel J

Gjest
Roysen sier at enn ikke skal uttale seg om produkter enn ikke har hørt selv.

Og jeg regner vel med at han har sånn nogenlunde kontroll på om det hadde fantes slike kreasjoner her til lands.
Ergo så tar enn personlig kontakt. Og siden han er så redd om diskplassen her på HFS, så lurer jeg bare på hvorfor han i det hele stiller spørsmålet.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Roysen sier at enn ikke skal uttale seg om produkter enn ikke har hørt selv.

Og jeg regner vel med at han har sånn nogenlunde kontroll på om det hadde fantes slike kreasjoner her til lands.
Ergo så tar enn personlig kontakt. Og siden han er så redd om diskplassen her på HFS, så lurer jeg bare på hvorfor han i det hele stiller spørsmålet.

Tvilsomt da det sitter mange passivt med gromsaker utav en annen verden, innimellom titter de frem med ett velmenende råd.
Jeg vet iallefall at det er solgt to stk av Clearaudios toppsnurrere i Rogaland.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg gir opp denne tråden. Det virker som om det kun er Vermin som kan lese norsk.

Mvh
Roysen

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
I og med at verden ser sitt snitt til å gå imot dine mer eller mindre eksotiske hifiprodukters leveringsdato/driftsikkerhet er det vil lurt med en snurrer som er grei å få tak i, lett å videreformidle, en arm som tar din lyra olympus og lar seg reparere innen skandinavia. I og ned at budsjettet er såpass voksent lar deg seg gjøre.

Om service på en motorstyring tar 2 år på rockport spilleren ville jeg droppet denne mtp. neste problem som kan dukke opp.

Tror ikke Rega duger da jeg har tilbudt å kjøre bort en LP12 som er godt besudlet.

Lenge leve galskapen;-)

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Antall liker
70
Av og til er det kanskje best å bare sette på en cd...?:rolleyes:

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.238
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Enig Roysen. Det er bare å stenge tråden, dessverre.
Herfra og ut vil "kritikere" uten forståelse for andre enn seg selv, senke taket, lade galleblæra og spy ned tråden med destruktivt avfall som ikke er nedbrytbart.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
l
1414441038361.jpg
1414441038361.jpg
Ventehifi mens musikkrommet ferdigstilles. Ikke akkurat det råeste, men låter. Litt software må en ha.
1414441240814.jpg
1414441240814.jpg
1414441240814.jpg
1414441304462.jpg

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Gjett hva som er i kassene som står på gulvet;-)

Ingen premie til vinneren.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.238
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Du har helt rett JackX. Det var feil av meg å be Roysen om å gi opp tråden. Jeg skrev nok i et øyeblikks oppgitthet :D.

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
639
Tvilsomt da det sitter mange passivt med gromsaker utav en annen verden, innimellom titter de frem med ett velmenende råd.
Jeg vet iallefall at det er solgt to stk av Clearaudios toppsnurrere i Rogaland.
Med tanke på om produsenten er der også om 5 år mhp. deler og service, vil jeg anta at Clearaudio er det sikreste valget.
Det kan også være noe å tenke på når det dreier seg om utstyr i denne klassen. Du må fort VELDIG ned i pris dersom du skal selge spilleren videre om noen år som "delvis defekt"!

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.108
Som vanlig er dine tråder underholdende lesing, for vi som ikke har noe bedre å bruke sene kveldstimer til.
Michael Fremer, "the prince of "cost no object"", tester jo spillere i den prisklasse du vanligvis befinner deg i Roysen, og han har ikke funnet noen enda, som han vil erstatte sin Caliburn med. Det kan jo være en pekepinn.
Ellers virker det som om mange herinne er redde for at du automatisk skal mistolke det de sier. Sjekk hvor mange som begynner eller slutter sine innlegg med: "i beste mening"
Steen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Når jeg leser testen av Rockport Sirius først og deretter Continuum Caliburn begge utført av Michael Fremer for Stereophile forekommer det for meg ingen tvilom at han foretrekker Rockport Sirius III. Den er ikke lenger i produksjon når han tester Continuum Caliburn og dette virker på meg som årsaken til at han velger å kjøpe denne og fremheve denne som den beste på dette tidspunktet. Det han imidlertid skriver om Rockport Sirius er langt mer over the top i den testen.

IMHO

Mvh
Roysen

Topp Bunn