Beste platespiller og arm

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.116
Har det noen betydning hvordan spilleren ser ut? Ikke bare form følger funksjon, men at designet er en del av uttrykksformen?
Steen

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Ser ikke helt utfordringen her, Roysen?
Du har planer om 3 anlegg med de 3 forskjellige spillerne en gang i fremtiden?

Behold Sirius og få den koblet opp i eksisterende anlegg. Topp spiller som helt sikkert vil fungere mer enn tilfredstillende.
Når du etterhvert får inn deler til de forskjellige anleggene, kan du teste andre platespillere i stua og høre selv hva som fungerer best.
Selge og bytte ut hele tiden vil jo føre til at du aldri får realisert de 3 anleggene?

Selv om vi har hatt våre disputter, skriver jeg dette i beste mening :)

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Hadde personlig noe fantastiske timer med SME 30/12 med Air-Tight PC1 pickup i London i fjor. Kanskje ikke helt i "yber" klassen prismessigst, men mye god ingeniørarbeid. Siden du vurderer 3 spillere i toppsjiktet hadde jeg nok tatt den med en på listen over ting som burde testes.
SME - Model 30/12

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
639
Har du vurdert platespiller/armcomboen fra DaVinci i Sveits i ett av systemene dine, Roysen?
Armen deres har rykte på seg for å være meget kapabel, og spilleren har godt med plass til ekstra armer.

da-vinci-audio-labs-1962167.jpg
Da-Vinci-Audio_tone-arm.jpg

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Å kaste bort tid og serverplass på det som det nå legges opp til forstår jeg ikke at dere gidder. Jeg gjør det i hvert fall ikke.

Mvh
Roysen
Når du spør medlemmer på Hifisentralen om råd til innkjøp av det dyreste utstyret på markedet og oppkobling av dette, må du regne med at du blir sett på som en "blære" og "skrytepave".
Opp til og med innlegg #43 i denne tråden har jeg til gode å se noen kalle Roysen for "blære" og "skrytepave".

Edit: Og det gjelder resten av tråden også. Så disse karakteristikkene får du nok stå for selv.

Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.855
Sted
Bærum
Jeg har ingen problemer med at Roysen eller andre velger fra aller øverste hylle. Det må da være lov å kjøpe en Rolls selv om det er den første bilen man kjøper? Det som vel er problemet, er at det kan være ensomt på toppene i den forstand at det er vanskelig å finne andre som man kan rådføre seg med. Jeg skulle gjerne ha bidratt med noe positivt, men har dessverre alt for liten erfaring med så dyre spillere.
- og når jeg ikke har noe fornuftig å si, får jeg heller holde kjeft.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Å kaste bort tid og serverplass på det som det nå legges opp til forstår jeg ikke at dere gidder. Jeg gjør det i hvert fall ikke.

Mvh
Roysen
Når du spør medlemmer på Hifisentralen om råd til innkjøp av det dyreste utstyret på markedet og oppkobling av dette, må du regne med at du blir sett på som en "blære" og "skrytepave".
Opp til og med innlegg #43 i denne tråden har jeg til gode å se noen kalle Roysen for "blære" og "skrytepave".

Edit: Og det gjelder resten av tråden også. Så disse karakteristikkene får du nok stå for selv.
Jeg forstår ikke helt hvilken tråd på hvilket forum du har lest for å komme frem til denne konklusjonen. Jeg leser betydelig betoning på nettopp dette selv om det ikke står ordrett.

Mvh
Roysen

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

Mvh
Roysen

Jeg forstår ikke helt hvilken tråd på hvilket forum du har lest for å komme frem til denne konklusjonen. Jeg leser betydelig betoning på nettopp dette selv om det ikke står ordrett.

Mvh
Roysen
Var den til meg?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.694
Torget vurderinger
3

Mvh
Roysen

Mvh
Roysen

Tillater meg å komme inn fra venstre her.De kaller deg ikke for blære og skrytepave. I det øyeblikket du poster bilder av din egen platespiller, tatt i din egen stue, garanterer jeg at du kommer til å motta 100% positive reaksjoner, med større bokstaver og sterkere uttrykk jo dyrere og flottere spilleren er.

Fram til da vil du møte skepsis og kritikk, ikke fordi de ( jeg ) synes du er en blære, men fordi de ( jeg ) ikke forstår. Hadde du sagt;

" Jeg har sett et bilde av en platespiller jeg har forelsket meg i, la gå at den koster like mye som en helt ok bil (ny) men jeg vil ha den, og jeg vil ha den nå. "

Det hadde vært herlig irrasjonelt, og jeg kunne identifisert meg gjennom begreper som eierglede.

Men når du søker hjelp til å rasjonalisere, " hva låter best av disse ? " er ( de , vi ? ) jeg ikke med lenger. Best for meg er ikke best for deg, skal du ha det som låter best for deg er det ingen vei utenom, da må du gå gradene og prøve deg fram. Synes jeg, man, de...

Du sier at mellomklassespilleren står i veien for budsjettet ? Hva er budsjettet ? Hvis du er gjeldfri har du kanskje rett, hvis ikke vil vel de sparte kapitalkostnadene til Continiumcolibriwhatever holde deg med brukte mellomklassespillere i årevis.

Sist redigert:

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Antall liker
213
Sted
Ved Mjøsa
Hvorfor må alle som legger til kommentarer i Roysens tråder unnskylde seg eller begynne innlegget med "i beste mening Roysen" ?

Selvfølgelig i beste mening....

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hvorfor må alle som legger til kommentarer i Roysens tråder unnskylde seg eller begynne innlegget med "i beste mening Roysen" ?

Det er et godt poeng jeg synes de skal tenke over selv. Hvorfor skulle det være nødvendig?

Det må slik jeg ser det skyldes at de har skrevet noe de er usikker på om du burde. Hvorfor må de gjøre det?

Mvh
Roysen

Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.807
Torget vurderinger
35
Mitt tips (som flere andre også har nevnt), er å begynne med den spilleren du har (Rockport), så kan du eventuelt prøve deg fram med ulike pickuper og riaa-kombinasjoner på den spilleren. Det skulle ikke forundre meg om det beste resultatet vil komme med slik prøving og feiling, framfor å bytte ut en hel rigg. Da vil man jo også erverve litt kunnskap på veien om både hva slags riaaer og pickuper man liker best. Når du har funnet den beste komboen kan du jo gå videre å prøve andre armer og/eller drivverk på den pu og riaa-komboen du er mest fornøyd med. Da blir det også lettere å vurdere hva det er som bidrar til forbedringen/forandringen i lyden. Bytter man alt, kan det være vanskelig å avgjøre om det er drivverk, tonearm, pickup eller riaa som eventuelt er det svakeste leddet i kjeden.
Kjøper man bare testvinnere eller produsenters aller dyreste og beste produkter, er det heller ikke sikkert at man når toppen lydmessig. Det kan være at ens egne preferanser ikke matcher fullstendig med en produsents lydidealer, eller at det finnes kombinasjoner som kan overgå prestasjonene fra en rigg fra en og samme produsent.

Sånn sett er det litt enklere med en cd-spiller :)

Roy

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.556
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2

Fordi at Roysen har lett for å hugge til hvis noen har noen meninger utenfor boksen til han selv.
Det er vell ganske mange som har merket dette, meg inkludert.
Det er ikke gøy når man ikke føler man kan svare uten å være rett for å få krasse svar tilbake.
Men slik som dette ender det alle ganger som Roysen oppretter en tråd.(Beklageligvis) og i beste mening;)

Steinar

Topp Bunn