Jeg kan dessverre ikke komme med klare råd og anbefalinger til de tre kandidatene du har listet opp, da jeg kun har hørt Clearaudio Statement med egne ører. Amerikaneren og australieren har jeg bare lest om, og Sterephiles analog guru har jo skrytt uhemmet av Continuum (som han selv eier). Rockporten er det jo nesten litt mytisk omtale om fra de som hevder og ha hørt den. Alle de tre du har på blokka er uansett regnet som noe av det beste som kan skaffes, og at jeg vil tro at du vil få nærmest analog referanselyd uansett hvilken du velger inn i ditt utrolige oppsett.
Nå er det ett moment JEG personlig ville ha lagt litt ekstra vekt på (da jeg som sagt forventer at alle tre leverer topplyd riktig satt opp og riktig matcher med annet utstyr), og det er service, oppfølging av referansekunder og sannsynlighet for at firma er der med deler og kompetanse i overskuelig fremtid. Jeg har selv slitt med å få nødvendig reell hjelp av mindre italiensk nisjeprodusent av analog oljeplattform, så mine brente fingre ville ha tatt i den som jeg trodde ville være der i morgen og enhver overmorgen. Her har jeg personlig mest tro på Clearaudio, som tross alt er et firma med litt størrelse på og som bevisbyrden dukker opp rundt i hele verden på messer med sine produkter (fra de billigste og opp til sin Statement). De ligger tross alt slik til på kartet at de langt lettere (og billigere) kan nås om spilleren noen gang må i retur for service, oppdatering eller annet vedlikehold. Tror også Clearaudio lettere har noen som kan sendes opp og faktisk har flere som kan spilleren ut og inn enn de litt mer enkeltpersonbaserte Rockport og Continuum. Det fremtidig å skaffe deler TROR jeg også ville ha pekt i den tyske kandidatens favør, og da jeg i tillegg mener at den mest trolig er den som sist vil trenge en reservedel eller spesiell service ville jeg gått for denne. Igjen gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke har hørt "down under" spilleren eller "over there" spilleren, og derfor ikke vet om noen av de to er åpenbart og vesentlig bedre enn Clearaudio spilleren. Hadde jeg visst dette hadde jeg muligens vurdert annerledes. De tre du har å velge blant er alle spillere med høy masse og som i tillegg har fokus på å gjøre driverket best mulig koblet fra forstyrrelser fra omgivelsene. Dette er etter min ringe erfaring noe som gir en spesiell ro i lydbildet, og en kontroll som en del av de mindre "referansespillerene" bare ikke kan levere på helt samme måte. Personlig ville jeg ha satt på en annen arm enn TT-1 tonearmen om jeg hadde hatt mulighet for å eie en Statement. Jeg har hørt den med TT og en Graham Phantom II Supreme, og selv om jeg liker tangensialarmer meget godt er ikke TT-1 blant favorittene (basert på meget begrenset tid hvor jeg har hørt den).
Lykke til med valg blant de beste karamellene i posen, jeg må innrømme og seterrømme at jeg er misunnelig på noen som har muligheten bare til å velge og gripe disse bitene!