Beste platespiller og arm

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg er i øyeblikket eier av en Rockport Technologies System III Sirius platespiller og tilhørende arm. Den har vært lenge borte med store problemer for å få den reparert, men nå sksl alt være i orden og den kommer straks til Casa Roysen.

Samtidig har jeg napp på muligheten til å selge den og få omtrentlig orginal veiledende amerikansk pris for den. Det har i tillegg dukket opp muligheter for å kjøpe demoutgaver av Continuum Audio Labs Caliburn platespiller, Castellon rack og Cobra tonearm rett fra produsenten med deres installasjon på kjøpet. Til alt overmål dukket drt også opp en mulighet for å kjøpe Clearaudio Statement platespiller og Statement TT-1 tonearm.

Hvilke av disse er det beste valget tro?

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg spurte om tre spesifikke kombinasjoner. Ditt svar inneholdt ingen av de.

Mvh
Roysen

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.663
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg er i øyeblikket eier av en Rockport Technologies System III Sirius platespiller og tilhørende arm. Den har vært lenge borte med store problemer for å få den reparert, men nå sksl alt være i orden og den kommer straks til Casa Roysen.

Samtidig har jeg napp på muligheten til å selge den og få omtrentlig orginal veiledende amerikansk pris for den. Det har i tillegg dukket opp muligheter for å kjøpe demoutgaver av Continuum Audio Labs Caliburn platespiller, Castellon rack og Cobra tonearm rett fra produsenten med deres installasjon på kjøpet. Til alt overmål dukket drt også opp en mulighet for å kjøpe Clearaudio Statement platespiller og Statement TT-1 tonearm.

Hvilke av disse er det beste valget tro?

Mvh
Roysen
I beste mening Roysen men hvorfor er det alltid noe som går i stykker hos deg,Tåler ikke produktene frakt eller det norske klimaet?

mvh

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Hva forventer du at jeg skal svare på et slikt spørsmål?

Forøvrig antar jeg at denne skaden ikke kommer i tillegg til det du har hørt om tidligere fordi dette har det vært skrevet mye om her. Så vær oppmerksom på at det nok ikke har forekommet så mange skader, men det har vært skrevet mye om hver skade.

Mvh
Roysen

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
743
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Siden Rockporten KUN kommer i 115V/60hz vill du Aldri få denne `optimal` her til lands,,så da hadde jeg tatt kenguru`n fra Australia gitt..

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Vet ikke hva slags svar du forventer roysen, det er en høy sannsynlighet for at ingen her har hørt dem og ihvertfall ikke sammenlignet. Men uten at jeg vet hvorfor så hadde jeg valgt Clearaudio. Det er et eller annet udefinert med australieren som jeg ikke liker. (men skulle jeg kjøpt ny idag så hadde jeg kjøpt Walker..men det er meg og det er ot...)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Skjønner ikke helt hvorfor du begrenser deg til disse. Det finnes mange andre rillespillere der ute og de fleste er det helt kurant å montere og sette opp selv. De du spør om er det sannsynligvis ingen her på sentralen, eller i Norge for den del, som eier, eller har hørt i eget anlegg, så du får sannsynligvis bare synsing til svar.

Mitt råd, som jeg har gitt deg tidligere, er å kjøpe en bra platespiller og begynne der. For det første kommer du i gang med platespillerkarrieren din, i stedet for å vente på noe som tar år og dag, og du får en referanse og kan begynne på din leting etter det ultimate med denne referansen.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Siden Rockporten KUN kommer i 115V/60hz vill du Aldri få denne `optimal` her til lands,,så da hadde jeg tatt kenguru`n fra Australia gitt..
I følge Andy Payor vil den fungere perfekt med de to PS Audio Power Plant P600 som min er levert med og som da fungerer som omformer mellom 115V/60Hz og 230V/50Hz. Så jeg forstår ikke den konklusjonen helt.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Det må da være lov å spørre hva folk synes. Det er ikke dermed sagt at jeg kommer til å følge de forslag som kommer.

Forøvrig er dette de tre kombinasjonene jeg har mest tro på. Derfor har jeg valgt disse. Hvorfor skulle jeg ikke velge disse når det er de jeg tror mest om?

Mvh
Roysen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes uansett FZ har et fryktelig godt poeng. En Rega P1 er bedre enn ingen spiller, med klar margin. Gjør et eller annet fornuftig bruktkjøp, selg videre med moderat tap når du får den endelige spilleren i hus. Kan ikke for mittt bare liv skjønne at du ikke har gjort det for lengst.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
I aller beste mening, Roysen; Hvorfor må det være så grenseløst stratosfærisk dyrt? Jeg vet ikke hvor mange platespilere du har hatt i hus, hva som var trøbbelet med Rockport eller på hvilke områder motivasjonen din ligger, men som flere er inne på, de du nevner her er det ikke mange som engang har kastet et øye på i virkeligheten, langt mindre har noe vettugt å si om. Ei heller undertegnede. Mitt råd er enkelt, og i tråd både med siste taler og andre. Få deg noe som virkelig spiller fantastisk, som virker, og som du kan sette opp selv. Personlig ville jeg tatt en telefon til Bergmann, for eksempel.

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.242
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Rockport'en er en helt fantastisk avspiller R.O. når den er montert og justert riktig. Jeg har også forstått at Sirius krever "kjærlig oppfølging" og periodiske justeringer for å sikre deg optimal avspilling over tid. Det i seg selv kan være en del av hobbyen om du ønsker/har glede av det, og er villig til å bruke tid på å skaffe deg kompetansen.

Disse betraktningene ville jeg ha gjort meg opp en mening om. Hva passer meg best og hvilke utfordringer gir de ulike TT'ene du har listet opp? Alle er helt i toppskiktet. Enkelte av de er noe mer vedlikeholdsfrie enn andre når de først er satt opp og justert. IMHO
-Velg spiller på de premissene som passer deg best.

"Best" blir det nok uansett. Jeg kommer mer enn gjerne for å oppleve :)

/-Jan P.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Ok, glem at jeg spurte. Dersom man ikke kan svare på spørsmålet med et velmenende svar i henhold til hva det tydelig fremgår at jeg forventer, så er det bedre at man ikke svarer.

Kostnads- og ytelses- nivået på utstyret er valgt i forhold til hva jeg er vant til og har forventnkng om fra før. En slik rega spiller ville aldri bli brukt likevel og frustrasjonen over kvalitetsforskjellen på det den faktisk yter og hva jeg forventer kunne ødelagt all interesse for hifi fremover. Av den grunn velger jeg ingen spiller fremfor en slik. En middelklasse spiller ville tatt av budsjettet til en toppspiller og gjort at toppspilleren ville blitt forsinket. Av den grunn velger jeg å ikke kjøpe en mellomklassespiller og heller vente på toppspilleren.

Nå er det imidlertid ikke snakk om å vente. Det er snakk om tre relle alternativer tilgjengelig nå. Hvorfor kommer disse spørsmålene nå da i stedet for at man gleder seg på mine vegne med tanke på de kompromisser jeg har gjort ved å utelate budsjettspiller og mellomklassespiller for å få til en toppspiller nå.

Hvorfor kan man ikke bare innfinne seg med at jeg er en person som aldri ønsker å inngå kompromisser mhp kvalitet og dermed alltid vil prioritere komponenter som er temmelig dyre. Hvorfor kan man ikke være glad på mine vegne når jeg endelig drar noe kompromissløst i hus i stedet for å syte og bære seg. Man gjør da ikke det når andre gleder seg over å få noe nytt i hus. Dersom det ikke handler om jante eller om sjalusi, så forstår jeg ikke hvorfor dette skjer igjen og igjen spesielt her på HFS.

På amerikanske whatsbestforum er det ingen som reagerer slik og det virker veldig underlig å resgere på denne måten på meg. Jeg tror dette handler mye om jante. Det er et typisk norsk fenomen. Man skal slå ned på alle som virker som om de forsøker å stikke frem nesa. Det er tydeligvis helt uavhengig sv om det er noen som forsøker å stikke frem nesa eller ikke.

Det ødelegger i hvert fall all gleden for meg i å skrive og bidra her. Så får dere finne ut om dere klarer å vurdere at dere kan glede dere på mine vegne som dere gjør med andre eller om dere ønsker å drive meg ut og til utlandet. Måten dere behandler meg på nå gidder jeg i hvert fall ikke å ta i mot og være med på. Det er opp til meg å velge utstyret jeg ønsker selv og det burde i henhold til normal folkeskikk være mulig på likt grunnlag å glede seg med andre helt uavhengig av hva de har anskaffet så lenge de er fornøyd selv og ikke åpenbart har blitt lurt.

Mvh
Roysen

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Rockport'en er en helt fantastisk avspiller R.O. når den er montert og justert riktig. Jeg har også forstått at Sirius krever "kjærlig oppfølging" og periodiske justeringer for å sikre deg optimal avspilling over tid. Det i seg selv kan være en del av hobbyen om du ønsker/har glede av det, og er villig til å bruke tid på å skaffe deg kompetansen.

Disse betraktningene ville jeg ha gjort meg opp en mening om. Hva passer meg best og hvilke utfordringer gir de ulike TT'ene du har listet opp? Alle er helt i toppskiktet. Enkelte av de er noe mer vedlikeholdsfrie enn andre når de først er satt opp og justert. IMHO
-Velg spiller på de premissene som passer deg best.

"Best" blir det nok uansett. Jeg kommer mer enn gjerne for å oppleve :)

/-Jan P.
Tusen takk for velmente råd, Grumpy. Jeg setter alltid pris på dine innspill og du er selvsagt hjertelig velkommen. De tilbakemeldingene jeg har fått er at når Sirius III med pickup først er satt opp er den omtrent vedlikeholdsfri og kan brukes i årevis uten tweaking eller justering. I tillegg er alle justeringer i oppsettet enkle å repetere og man trenger ikke svart belte i tweaking for å gjøre det. Man kan rett og slett konsentrere seg om musikken.

Mvh
Roysen

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Jeg ville satset på Rockport i første omgang. For det første fordi det er den spilleren du har. For det andre tror jeg det er den spilleren det er vanskeligst å slå kloa i. Skulle den av en eller annen grunn ikke leve opp til forventningene kan den alltids selges og en annen spiller skaffes. For det tredje synes jeg det er den kuleste spilleren og hadde kjøpt den av deg på flekken om jeg hadde hatt råd. ;)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Dersom det ikke handler om jante eller om sjalusi, så forstår jeg ikke hvorfor dette skjer igjen og igjen spesielt her på HFS.
Slutt å tull, Roysen, dette handler ikke om sjalusi eller jante. Det er mange her på sentralen som kan bla opp det som trengs for å kjøpe en av de tre spillerne du spør etter. Rådene/kommentarene du har fått her er velmenende og det er ingen som ikke unner deg, eller kunne glede seg med deg over, at du fikk en av disse til å spille optimalt i ditt anlegg. Poenget er at vi ikke har valgt disse spillerne, men har investert i spillere som gjør en utmerket jobb for å formidle det som er i rillene. Så hvis du utvider søket ditt og spør generelt om hvilken spiller du burde valgt ville du fått mange kvalifiserte svar av folk som faktisk har levd med disse spillerne og ikke svar fra noen som synser i vei om noe de aldri har lagt øre til. Det er opp til deg hva du synes er mest verdifullt............

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Himmel og hav, Roysen! Jeg kan bare snakke for meg selv, naturligvis. Men jeg understreker at jeg åpnet min respons med "I aller beste mening", og da er det akkurat det det faktisk er. Jeg har da i himmelens navn ingen problemer med å unne folk her inne, deg inkludert, alle øyeblikk de får med sitt kostbare utstyr, og det å påstå at folk her inne sutrer og er misunnelige, er ganske drøyt. Pust med magen og anta at folk faktisk er ute i godt ærend, mann. Det er faktisk som regel sånn.

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Amen til de to siste talere. Det er overhode ikke vondt ment. Kun som et innspill om forskjellen mellom en fugl i hånden og ti på taket.

Jante har fint lite med saken å gjøre. Jeg unner deg selvsagt en av disse spillerne, gjerne alle tre. Nå har du levd fryktelig lenge med ingen av dem, og heller ingen andre spillere. Det synes jeg er en trist tilværelse.

Sist redigert av en moderator:
D

Dåbbel J

Gjest
"Det er bedre å ikke ha noe - enn ikke å ha det aller beste som er mulig og få tak i"

(sitering er en grov forenkling av hva du sier)

Alle skal få ha sin agenda, hva gjelder denne hobbyen.. og oxo pengebruk.
Men jeg syntes det er virkelig trist at du ikke har noe spillbart.

Ifra mitt synspunkt så handler det her mer om fetishisme enn musikkglede, og det er trist uansett vinkling på denne fritidssysselen......

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg kan dessverre ikke komme med klare råd og anbefalinger til de tre kandidatene du har listet opp, da jeg kun har hørt Clearaudio Statement med egne ører. Amerikaneren og australieren har jeg bare lest om, og Sterephiles analog guru har jo skrytt uhemmet av Continuum (som han selv eier). Rockporten er det jo nesten litt mytisk omtale om fra de som hevder og ha hørt den. Alle de tre du har på blokka er uansett regnet som noe av det beste som kan skaffes, og at jeg vil tro at du vil få nærmest analog referanselyd uansett hvilken du velger inn i ditt utrolige oppsett.

Nå er det ett moment JEG personlig ville ha lagt litt ekstra vekt på (da jeg som sagt forventer at alle tre leverer topplyd riktig satt opp og riktig matcher med annet utstyr), og det er service, oppfølging av referansekunder og sannsynlighet for at firma er der med deler og kompetanse i overskuelig fremtid. Jeg har selv slitt med å få nødvendig reell hjelp av mindre italiensk nisjeprodusent av analog oljeplattform, så mine brente fingre ville ha tatt i den som jeg trodde ville være der i morgen og enhver overmorgen. Her har jeg personlig mest tro på Clearaudio, som tross alt er et firma med litt størrelse på og som bevisbyrden dukker opp rundt i hele verden på messer med sine produkter (fra de billigste og opp til sin Statement). De ligger tross alt slik til på kartet at de langt lettere (og billigere) kan nås om spilleren noen gang må i retur for service, oppdatering eller annet vedlikehold. Tror også Clearaudio lettere har noen som kan sendes opp og faktisk har flere som kan spilleren ut og inn enn de litt mer enkeltpersonbaserte Rockport og Continuum. Det fremtidig å skaffe deler TROR jeg også ville ha pekt i den tyske kandidatens favør, og da jeg i tillegg mener at den mest trolig er den som sist vil trenge en reservedel eller spesiell service ville jeg gått for denne. Igjen gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke har hørt "down under" spilleren eller "over there" spilleren, og derfor ikke vet om noen av de to er åpenbart og vesentlig bedre enn Clearaudio spilleren. Hadde jeg visst dette hadde jeg muligens vurdert annerledes. De tre du har å velge blant er alle spillere med høy masse og som i tillegg har fokus på å gjøre driverket best mulig koblet fra forstyrrelser fra omgivelsene. Dette er etter min ringe erfaring noe som gir en spesiell ro i lydbildet, og en kontroll som en del av de mindre "referansespillerene" bare ikke kan levere på helt samme måte. Personlig ville jeg ha satt på en annen arm enn TT-1 tonearmen om jeg hadde hatt mulighet for å eie en Statement. Jeg har hørt den med TT og en Graham Phantom II Supreme, og selv om jeg liker tangensialarmer meget godt er ikke TT-1 blant favorittene (basert på meget begrenset tid hvor jeg har hørt den).

Lykke til med valg blant de beste karamellene i posen, jeg må innrømme og seterrømme at jeg er misunnelig på noen som har muligheten bare til å velge og gripe disse bitene!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Godt innspill Terje. Og jeg leser en litt trist bakenforhistorie i det også. Har du fått spilleren din til å virke?

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.242
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Koselig å se at du lever terryboy. Vi har savna deg på "treff" - GJØR NOE MED DET! Du har gode poenger her og det er noe i det å ha vært igjennom en tankerekke av nettopp slike refleksjoner før valg fattes. Deretter får man selv vurdere om hva pris og magefølelse skal ha av prioritet.

Angående TT1 i Statement er det nok delte meninger. Jeg spiller ihvertfall etpar timer i uken på en TQ1. TT1 bygger på noen av prinsippene fra TQ1, men er kanskje ikke sammenlignbare. TQ1 er ihvertfall ikke min favoritt når det kommer til "gjenskaping av dynamikk".

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
6.050
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
image.jpg
Hei. Før du bestemmer deg, bør du sjekke ut Vertere spilleren. Ingen tilfeldighet at denne ble valgt ut i landseringen av Beatles nye mono box. Den e får du ferdig oppsatt av Arild hos Hifiguiden hvis du spør fint :)
Mvh
Svein

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.242
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hei. Før du bestemmer deg, bør du sjekke ut Vertere spilleren. Ingen tilfeldighet at denne ble valgt ut i landseringen av Beatles nye mono box. Den e får du ferdig oppsatt av Arild hos Hifiguiden hvis du spør fint :)
Mvh
Svein
...så bra! Flott spiller, men hva var årsaken Svein til at denne ble valgt til monobokslanseringen? -Om du vet den reelle årsaken da :)

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Koselig å se at du lever terryboy. Vi har savna deg på "treff" - GJØR NOE MED DET! Du har gode poenger her og det er noe i det å ha vært igjennom en tankerekke av nettopp slike refleksjoner før valg fattes. Deretter får man selv vurdere om hva pris og magefølelse skal ha av prioritet.

Angående TT1 i Statement er det nok delte meninger. Jeg spiller ihvertfall etpar timer i uken på en TQ1. TT1 bygger på noen av prinsippene fra TQ1, men er kanskje ikke sammenlignbare. TQ1 er ihvertfall ikke min favoritt når det kommer til "gjenskaping av dynamikk".
Terryboy lever og ånder, men en jobb som spiser fritid til frokost har gjort meg mindre synlig på OVK treff og med innlegg her inne. I tillegg har kjæreste utenfor landegrensene til furet værbitt resultert i en liten arveprins (fra en som ikke visste at det fantes annet enn løskrutt i kanonen), og fokus har dermed vært på alt annet enn vrange italienske borrerigger, elektrostater, amerikanske transistor- og rørforsterkere kan jeg si deg. Jeg har en ambisjon om å vise mitt åsyn på Big Dipper på onsdag, da jeg ønsker å se igjen alle kjære OVK'ere før jeg om ikke alt for lenge forlater landet for ca 8 måneders tid.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Var da voldsomt, Terje. Skaffe seg et liv utenfor OVK, og så i din alder.... :D

Enda et sterkt argument for å møte opp på Big Dipper en onsdags kveld!

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
6.050
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Mvh
Svein
...så bra! Flott spiller, men hva var årsaken Svein til at denne ble valgt til monobokslanseringen? -Om du vet den reelle årsaken da :)
Kan vel ikke gi noe 100% sikkert svar på det, men er blitt fortalt at den ble valgt ut i konkuranse blandt flere andre tilbydere i denne landseringen.

Mvh
Svein

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.739
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
No har eg ikkje høyrt nokon av dei aktuelle spelarane, men det er vel slik at alle platespelarar/riggar har ein signatur på eitt eller anna vis. Eg hadde nok vore tilbøyeleg til å vurdere Clearaudio. Spelarane derifrå har vel "nøytralitet" som utprega klangideal, og så har du armen som er eit pluss. Det finnest mange raffinerte armar, men ein tangentialarm vil vere den einaste måten å få heilt korrekt avspeling på. Diverre er dei fleste luftlagra tangentialarmar ikkje heilt på plass med den mest fundamentale bassen, men dette slepp du med Clearaudio sine variantar, som baserer seg på wire, ikkje luft. (Den billegaste utgåva var utruleg god i bassen når eg berre fekk justert han heilt skikkeleg - det er eit lite knep med desse armane. Og det er vel grunn til å tru at det er overføringsverdi til den råaste modellen også..)

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg tror også at dersom jeg går for Continuum eller Clearaudio så vil en arm nummer to fort finne seg til rette på spilleren. På Rockporten er ikke det mulig.

Siden Vertere Platespilleren er uaktuell, er det evt Vertere Reference Tonearm som er det høyeste ønske som arm nr 2 på en av disse spillerne.

Når det gjelder PU har jeg allerede en Lyra Olympos som er tiltenkt Rockport kombinasjonen.

Til Clearaudio kombinasjonen er det deres egen Clearaudio Goldfinger Statement jeg vurderer da synergien til egne produkter nok er upåklagelig.

Til Continuum Audio Labs kombinasjonen har jeg etter Michael Fremers test av samme kombinasjon i Stereophile det høyeste ønske om en Koetsu Coralstone Platinum PU med diamant cantilever oppgradering.

Som partner til den evt arm nr 2 i Vertere Reference er det Bluelectric Altair Jewel.

Her må jeg legge til at dette kun er strøtanker som definitivt må høres og korrigeres etter testing før noen avgjørelse taes.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Når det gjelder deler og support får jeg Rockport spilleren satt opp av den britiske distributøren som eier tre spillere selv og har satt opp Sirius III et utall ganger med tilgang til alle deler.

Når det gjelder Continuum vil den bli satt opp av konstruktøren Marc Dohan som en del av prisen. Han vil etter første installasjon også stå for service og delesupport. Spilleren vil evt kjøpes direkte av ham.

Jeg er ikke spesielt redd for dette når det gjelder akkurat disse produktene.

Jo mer jeg tenker og vurderer dette, jo mer ønsker jeg alle tre på lik linje som jeg også har et innerste ønske om tre anlegg.

I så fall blir planen om Vertere/Bluelectric noe jeg ønsker for Continuum spilleren.

Som Arm nr 2 på Clearaudio spilleren har jeg da et ønske om en av tre kandidater:
- Durand Audio Telos
- Schroder Reference SQ
- Da Vinci Audio Labs Master Reference VIRTU
- SME Model V
- Graham Audio Phantom II Supreme
- Kuzma Airline
- Airtangent Reference
- Triplanar Mk. VII
- VPI JMW Classic 3D
- Thales AV Tonearm Mk.II

Som PU har jeg da et høyeste ønske om den tidligere toppmodellen til Clearaudio:
- Clearaudio Insider Reference Wood

med disse alternativene:
- Kiseki Lapis Lazuli
- Kondo IO-J Limited Edition
- ZYX Premium Diamond
- Van den Hul Colibri
- Lyra Atlas
- Transfiguration Orpheus
- Koetsu Blue Lace
- Dynavector DRT-XV-1S

Mvh
Roysen

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hehe...3 stk spillere... Når kommer de forskjellige i hus ??..Får håpe de er iorden når de kommer .. Lykke til Roysen :)

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.423
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Hei Roysen

Hva er det du savner med den spilleren du allerede har ?
Har du fått brukt den mye ?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Jeg tror ikke Sandemose hadde misunnelse til drømmene til noen i tankene da han skrev Janteloven, det er ikke mulig å misunne en drøm. Vi har alle drømmer, både normale og "crazy ones" men det er ikke alle som har behov for å dele dem til hele omverden. Og de fleste drømmer blir heller aldri realisert, men jeg håper at drømmene i denne tråden blir. Selv om det er en del "drømmetråder" etterhvert.

Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Skrev vel at det mest var en drøm. La oss konsentrere oss en spiller i første omgang. Den har jeg jo faktisk. Så realismen i det er udiskutabel.

Det meste av det jeg presenterer er dog ikke drømmer, men reelle planer. Mitt problem er at jeg ikke har mulighet til å teste planene i real life. Av den grunn endrer planene seg relativt kvikt når jeg finner ut ny info om produktene.

I dette tilfellet er alle produktene det er snakk om demopridukter eller brukte, så prisen havner også fort innenfor det som ansees som realistisk å kunne finansiere.

Jeg har jo lenge presentert planene for mine tre systemer. Etter at jeg ble syk har jeg skrevet at planene for de tre ikke har endret seg i stor grad. Det er planene for rommene de skal spille i som har endret seg og tidsperspektivet. Av den grunn burde det ikke komme som noen overaskelse at disse tre spillerkombinasjonene presenteres da de har vært en del av planen for de tre systemene hele tiden.

Det er også slik at jeg har bevist tidligere at jeg er i stand til å realisere slike planer. Så hvorfor mener man at dette kun er drømmer og ikke reelle planer nå.

Det er faktisk ganske mange som deler sine planer her inne. Så jeg har antatt at det ikke er noe galt i det. Dersom jeg har tatt feil på det punktet antar jeg at andre som presenterer sine planer får på pukkelen etter hvert?

Mvh
Roysen

Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Å kaste bort tid og serverplass på det som det nå legges opp til forstår jeg ikke at dere gidder. Jeg gjør det i hvert fall ikke.

Mvh
Roysen

Topp Bunn