Beste låt på MGP?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ErosLoveking skrev:
Skulle til å si at tårene kommer fordi det er så hjerteskjærende jævlig, men så var det fargen rosa da. ::) ;D
Skjønner at det er emosjonelt sterke greier det her fingern
Det var flaut den gangen og er like jævlig flaut nå :-[ men farven på dressen den er fin! snittet er guffent
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Beste dans går til..


Et bidrag som representerer alt det gode med MGP.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
grøss og helvete

Må nok ta MGP ut av landet gitt.
Undertegnedes favoritt blant vinnerne gjennom tidene

France Gall - Poupée de cire poupée de son (1965)


noe annet en det eurorusserdisco-sølet vi blir servert nå til dags. ::)
Endelig en som tar temaet på alvor. Skjønt, jeg kan ikke skrive my man i natt. For det finnes da perler herfra også, som nevnte Lykken Er. For en fantastisk fin låt å høre på morrakvisten når man endelig har våknet og er på vei ut fra badet. Men litt fransk forføreri er ikke å forakte.

Den siste setningen er det umulig å være uenig i. I dag er det kun form og null substans. Ren spekulasjon, og som oftest null talent. I tidligere tider var det låtskrivingen som stod i fokus. Det var en låtskriverkonkurranse. Langtfra alt var bra. Nesten ingenting skal sannheten sies. Men ingen genre (for det er en genre) er uten lyspunkter. Det finnes sikkert et og annet lyspunkt innenfor apetekno og transe også, det er bare jeg som aldri har hørt det. Og som ikke orker å høre på denslags. Men det må finnes unntak fra regelen om søppel. Og slik er det også med Eurovison Song Contest. Merk at det heter song, ikke singer. Og i motsetning til apetekno og transe er det meste mulig å høre i bakgrunnen uten å utvikle psykoser og tvangsnevroser som følge av den psykiske påkjenningen. ESC er i verste fall totalt likegyldig, og i beste fall god låtskriverkunst. Ofte litt for teknisk og formelbasert, og det er ofte det som gjør det så platt.

Men som med easy listening så er det låtbasert og da må det av og til komme noen gullkorn. Det er pinlig å hevde at Waterloo er en dårlig låt i dag. Ikke enhvers smak, men dårlig? Det er nemlig lov å ikke like en låt som er god, for det gjør de aller fleste av oss noen ganger. Å være totalt uten skylapper er umulig, men det er mulig å være bevisst på at skylappene hindrer at vi liker en låt som fortjener respekt.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.233
Torget vurderinger
1
Hehe. Oppdaget først nå at vi har en egen MGP-tråd her. Det hadde jeg ikke trodd...

Skink_123 skrev:
Men ja, he rer en låt som kan hevde seg litt, og etter min mening den beste MGP låta. Vi har jo noen Black-Metal gutter også, men det blir for trivielt.
 

bassegutt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
127
Antall liker
1
Åssen er lyden på MGP-mølet da folkens ? ;D
Ingen med respekt for seg selv hører vel på dette mølet uansett
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
bjornh skrev:
Hehe. Oppdaget først nå at vi har en egen MGP-tråd her. Det hadde jeg ikke trodd...
Ikke? Særlig. ;D

Etter fjorårets panegyriske omtale og tilbeding av han felegnikkern her på HFS, er jeg mildt sagt overrasket over at vi ikke har en 4-5 tråder gående.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
bjornh skrev:
Hehe. Oppdaget først nå at vi har en egen MGP-tråd her. Det hadde jeg ikke trodd...
Ikke? Særlig. ;D

Etter fjorårets panegyriske omtale og tilbeding av han felegnikkern her på HFS, er jeg mildt sagt overrasket over at vi ikke har en 4-5 tråder gående.
Den panegyriske omtalen slapp jeg heldigvis unna. Kanskje det var før jeg ble aktiv? Tror det...
I alle fall har jeg sluppet unna slik at jeg fremdeles har tro på menneskeheten. Hvorfor hylle Peter Pan på fele når det faktisk finnes små skatter lettere begravd når man går tilbake til den tiden da slagermusikk var en aktuell genre. Den bastardkonkurransen vi har nå er jo bare kvalmende.

Når jeg mener tilbake så mener jeg den tiden da easy listening handlet om gode melodier i myk drakt, noe flere av komponistene har bidratt med opp gjennom årene. Men det er klart at kalkunene regjerer så sterkt at det nesten er umulig å få øye på noe som helst av kvalitet. Men det er litt for trassig PK musikksmak å totalt avvise alt som har med GP å gjøre. Her inne er vi jo anonyme slik at et ufortjent homsestempel ikke har noe å si. For det er jo lite mannlig å se på GP, men i retrospekt kan man jo se forsonende trekk ved flere bidrag.

Noen som husker Amina? Hun gav ut i alle fall et godt album i etterkant.


De etniske innslagene har stort sett vært ganske gyselige også, men dette fra Frankrike (som strengt tatt er langt fra fransk) står seg fremdeles brukbart. Det er få som hadde gjettet GP hvis de hadde hørt denne låten på radio uten den store avslørende teksten på skjermen. Kanskje "islam" har bidratt med den beste GP-låten sett med musikkpoliti-brillene på?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.233
Torget vurderinger
1
Faktisk mye helt enkelt også da:


Og dette er vel selve finalen:

 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
bassegutt skrev:
Åssen er lyden på MGP-mølet da folkens ? ;D
Ingen med respekt for seg selv hører vel på dette mølet uansett


Dette er et show, man kan like det, eller ikke, men det er alltid et par "gode" melodier ( i hvert fall de siste par årene)

Ola og Kari nordmann har en helt spesiel smak, og halve kongeriket liker jo fele knikking!

Lyden er faktisk "ganske bra"!
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Beste låt på MGP, hva betyr nå det..?

Tenker man på årets norske bidrag er det vel temmelig enkelt, for da er det Keep Of Kalessin. Det er den eneste av årets artister jeg kunne tenkt meg å kjøpe en plate av, og det er en grei målestokk. 8)

Alle de andre bidragene er allerede glemt av meg, og de kommer aldri til å bli spilt på mitt anlegg, i alle fall ikke av meg. Kjedelig og intetsigende, forutsigbart, typisk kjedelig MGP-låt og mange andre uttrykk kan brukes for å beskrive de øvrige deltakernes prestasjoner, i alle fall om jeg skal beskrive dem. ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.233
Torget vurderinger
1
Ting forandrer seg når man har kjærring og unger: plutselig må man forholde seg til ting som egentlig var i beste fall perifert..! ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
bjornh skrev:
Ting forandrer seg når man har kjærring og unger: plutselig må man forholde seg til ting som egentlig var i beste fall perifert..! ;D
Derfor har en alltids et eget rom med kjøleskap og minibar, eller en pub eller 10 innenfor 5 minutters gangavstand.

Ser ikke problemet.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
ErosLoveking skrev:
bjornh skrev:
Ting forandrer seg når man har kjærring og unger: plutselig må man forholde seg til ting som egentlig var i beste fall perifert..! ;D
Derfor har en alltids et eget rom med kjøleskap og minibar, eller en pub eller 10 innenfor 5 minutters gangavstand.

Ser ikke problemet.
;D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Jeg rømte stua da første delfinale startet. Da de andre i familien også dukket opp på alle andre steder enn i stua lurte jeg på om elendigheten var over. Nei, men det var så tamt, fikk jeg til svar. Så jeg gikk inn på stua for å slå av TV'n, akkurat da Keep Of Kalessin dukket opp.
 

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
1.578
Antall liker
165
Sted
Trondheim
bjornh skrev:
Ting forandrer seg når man har kjærring og unger: plutselig må man forholde seg til ting som egentlig var i beste fall perifert..! ;D
Veldig enig, ønsker man å være sammen
med famillien må man av og til svelge noen kameler :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
leon skrev:
bjornh skrev:
Ting forandrer seg når man har kjærring og unger: plutselig må man forholde seg til ting som egentlig var i beste fall perifert..! ;D
Veldig enig, ønsker man å være sammen
med famillien må man av og til svelge noen kameler :)
man må velge sine kameler med omhu............
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Keep of kalessin, eneste som skiller seg litt ut, da viser vi hvertfall at vi tør gjøre noe litt uventet.

Sender vi noen av de andre bidragene blir det igjen et anonymt norsk bidrag på nedre halvdel er jeg redd.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.233
Torget vurderinger
1
Følger dere med?? ;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
dessverre blir sansene voldtatt av denne bakgrunnstøyen på jobb.

så svaret er tja

:p
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.659
Antall liker
32.635
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Ja da Bjornh ;)

Kona styrer TV i kveld, men må si at da ikke Aleksander Stenerud kom vidrere, kan de like godt sende 3 min med 100dB støy, husker ikke hva de het ;D ;D

gismo
 
U

utgatt60135

Gjest
Rart at Stenerud ikke gikk videre. Da blir det vel balade fra Norge i Telenor Arena.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.659
Antall liker
32.635
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Men la oss være enige, Ingrid B. sin "reise" er vel det aller beste bidraget, imponerende!!!
Jenta si det ;D ;D

gismo
 

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Innlegg
325
Antall liker
1
Lyngen skrev:
Rart at Stenerud ikke gikk videre. Da blir det vel balade fra Norge i Telenor Arena.
Er i hard stemming på KoK, så håper på noe annet enn en balade;)
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Milenko skrev:
Keep of kalessin, eneste som skiller seg litt ut, da viser vi hvertfall at vi tør gjøre noe litt uventet.

Sender vi noen av de andre bidragene blir det igjen et anonymt norsk bidrag på nedre halvdel er jeg redd.
Jepp, sånn er det med den saken.

Ellers er det mange innlegg her som jeg ikke våger å kommentere, for jeg er redd det kan være ironi...
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Etter alt styret med Rybak har Norge nå valgt en låt som ingen vil huske. Kanskje like greit.......
 

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
4.335
Antall liker
2.567
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Si meg er ikke dere musikk og hi fi interesserte ser dere på dette mølet? Koser meg heller med Beatlesboksen og en pils Mvh.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.659
Antall liker
32.635
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
lille hiawata skrev:
Si meg er ikke dere musikk og hi fi interesserte ser dere på dette mølet? Koser meg heller med Beatlesboksen og en pils Mvh.
Ikke jeg som styre TV i kveld hiawata, men nå vant da Norges svar på Josh Groban ;)

gismo
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
gismo skrev:
. men nå vant da Norges svar på Josh Groban ;)

gismo
.. eller Norges svar på en parodi av Andrea Bocelli. Så ille å høre at tærne krøller seg her...
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.659
Antall liker
32.635
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Vidar P skrev:
gismo skrev:
. men nå vant da Norges svar på Josh Groban ;)

gismo
.. eller Norges svar på en parodi av Andrea Bocelli. Så ille å høre at tærne krøller seg her...
Han når aldrig Andrea til knærne ;)
men skal nå synge for rødt,hvit og blått på telenor arena ;)

gismo
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Tenk at man velger å sende noe som Andrew Lloyd Webber allerede har skrevet drøssevis av. Grufullt!
 
U

utgatt60135

Gjest
Helt grei finalist tross alt. Synger bra, men slett ingen Bocelli nei. Sangen er rimelig dusinvare ja.
 

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
1.578
Antall liker
165
Sted
Trondheim
Dette var trist :( Når ikke Stenerud gikk videre håpet jeg på
Yes man låta..
 
Topp Bunn