Beste kabel. Uansett..

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.432
ingen som leverer og tilbyr satellittkommunikasjon/coax bruker hifi-kabler. canal digital/allente, ship equip/inmarsat, umoe ikt/atea, nasa, space x..
samme for høyttalerkabler. en rull fra clas ohlson/biltema har mer ideelle egenskaper enn snakeoil som ofte skaper endringer bevist for at du skal legge merke til det.

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
287
Torget vurderinger
14
Jeg har skiftet noen komponenter hjemme og byttet ut alt av «hi-fi« kabler. Kjøpte xlr og høyttalerkabler fra Cordial. Fleksible kabler med veldig solide kontakter med både xlr og speakOn fra Neutrik. Poenget er vel at den beste kabelen er den man er fornøyd med

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.998
Torget vurderinger
49
Jeg anvender dette signalkabel overalt i mit system.
Vis vedlegget 1204326
Prøvde denne kabelen (ferdig terminert) den gang vi brukte slike til tv signal (Ca1995).
Til min store skuffelse ble det mye mer støy i bildet enn med den billige (type standard)som allerede var i bruk.

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
19.943
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
12
Tænk hvis hovedet opfattet de ændringer der sker udenfor ;)

Jeg har laget både høyttalerkabler og signalkabel av Mogami coax kabel. Det var bortkastet arbeid.

Og vi er bare halvveis til fredag dere - juhuu!

Kaj.

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.11.2023
Antall liker
97
Sted
Aalborg, Danmark
"Det bedste kabel er intet kabel".
Kan man overføre et lydsignal mellem enkeltkomponenter og apparater uden ændringer, er man i mål.

Jeg bygger selv det meste af mit eget udstyr og er i besiddelse af egnet måleudstyr. Her er jeg i stand til at teste forbindelsen mellem to enheder - med og uden brugen af kabler. Når brugen af et kabel med egnede målesignaler ikke viser nogen forskel på støj og signaler, har jeg fået lydsignalet overført uden forandring, som det var hensigten. Undlader jeg at måle og kontrollere - og i stedet lytter mig frem til "det bedste kabel" - "den bedste lyd" - er lydsignalet blevet ændret. Er det hensigten er det OK med mig. Den beslutning er op til det enkelte menneske at vurdere.

Jeg ønsker signalet overført uden ændring. Uden tilført støj eller forvrængning. Uden ændringer i frekvensgangen i den kombination af udstyr jeg benytter mig af.
Supplerer man med studier af kabelteknologier og deres praktiske udformning er der gode grunde til at fremhæve coaxialkabler lavet af egnede materialer til formålet.

Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.768
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
75
Beste IC jeg har testet i mitt system nå. Jack ble byttet til XLR Neutrik. ..og dette er DIY i tillegg.

Etter at dette skjønner jeg at det er de akustiske egenskapene i rommet som setter begrensningene.

DIY interconnect 1.jpg
DIY interconnect 2.jpg

Kaj.

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.11.2023
Antall liker
97
Sted
Aalborg, Danmark
Digitale signaler via kabler ændrer ikke lydgengivelsen, så længe alle data gendannes i bufferen i modtageren. Analoge signaler derimod er påvirkelige af impedansforhold og reaktanser. Kapacitive og induktive påvirkninger i afsender og modtager af de analoge signaler. De digitale signaler "re-shapes" i modtageren. Det gør et analogt signal ikke!

bruce2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2007
Antall liker
248
Torget vurderinger
1
Jeg er strålende fornøyd med å ha brukt noen kroner på gode kabler. Har prøvd å sammenligne med elkjøp kabler, og det er helt klart stor forskjell! Om forskjellen er inni eller utenfor hodet er vel ikke så nøye? Er man fornøyd med billige kabler så er vel det greit også. Det viktigste er å nyte musikken.

Topp Bunn