Beste innspillinger av Bob Dylan?

V

vredensgnag

Gjest
Burde ikke "Bringing it all back home" være med her?
Stort vannskille for Dylan (og hans fans.) Med forsterkere på side A og akustisk på side B, og med en klar orientering mot utforsking av lydkvalitet innenfor hans uttrykk.

Bringing It All Back Home - Wikipedia, the free encyclopedia

Fant heldig nok en tidlig pressing av denne, og den gjorde slikt inntrykk at jeg hanket inn en 1/4" 19cm/sek tape av originalutgivelsen. Anbefales.

Skjermbilde 2012-12-15 kl. 19.16.13.jpg
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Burde ikke "Bringing it all back home" være med her?
Stort vannskille for Dylan (og hans fans.) Med forsterkere på side A og akustisk på side B, og med en klar orientering mot utforsking av lydkvalitet innenfor hans uttrykk.

Bringing It All Back Home - Wikipedia, the free encyclopedia

Fant heldig nok en tidlig pressing av denne, og den gjorde slikt inntrykk at jeg hanket inn en 1/4" 19cm/sek tape av originalutgivelsen. Anbefales.

Vis vedlegget 171419
En av hans tre beste etter min mening.
Bare forbigått av Blonde on Blonde og Highway 61 Revisited.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Jeg er faktisk litt svak for Empire Burlesque også. Kjørt gjennom hodetelefoner (HD800) i går natt med god styrke; det er åttitalls, men jeg liker det. At det også er gode låter der sier seg selv.

Tillegg: Noen som forresten har "New Danville Girl"?
Jada noen har "New Danville Girl". Jeg er en av de heldige. :)
Ukjent for meg, fortell - fortell..

Editi: Tror jeg fant det ut...en "forgjenger" til "New Brownsville girl" fra albumet Empire Burlesque. Utgitt på et bootleg-album, "The Empire Burlesque Sessions" - stemmer det?
Nærme nok. Den er og finne på fler bootlegs. Men det er riktig at det er en tidlig utgave av Brownsville Girl. Ikke New Brownsville Girl.
Brownsville Girl er å finne på Knocked Out Loaded, og er grunnen for og ha den plata. Ellers er ikke den akkurat noen stor sak.

Låten er en outtake fra Empire Burlesque. Jeg har den bl-a- på denne:

Vis vedlegget 171410
Ahem, det er vel plastikktrykk det der. Du skulle ikke ha den gjort om til digitalis, mon tro?

av og til drømmer jeg om ett brekk ned i gruva; kjør mannen full av malt, digitaliser juvelene, og kom fort ut før malten er ut av systemet.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Burde ikke "Bringing it all back home" være med her?
Stort vannskille for Dylan (og hans fans.) Med forsterkere på side A og akustisk på side B, og med en klar orientering mot utforsking av lydkvalitet innenfor hans uttrykk.

Bringing It All Back Home - Wikipedia, the free encyclopedia

Fant heldig nok en tidlig pressing av denne, og den gjorde slikt inntrykk at jeg hanket inn en 1/4" 19cm/sek tape av originalutgivelsen. Anbefales.

Vis vedlegget 171419
En av hans tre beste etter min mening.
Bare forbigått av Blonde on Blonde og Highway 61 Revisited.
enig på alt, unntatt at jeg ikke kjenner til kategorien «tre beste» når vi snakker om gud.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg er faktisk litt svak for Empire Burlesque også. Kjørt gjennom hodetelefoner (HD800) i går natt med god styrke; det er åttitalls, men jeg liker det. At det også er gode låter der sier seg selv.

Tillegg: Noen som forresten har "New Danville Girl"?
Jada noen har "New Danville Girl". Jeg er en av de heldige. :)
Ukjent for meg, fortell - fortell..

Editi: Tror jeg fant det ut...en "forgjenger" til "New Brownsville girl" fra albumet Empire Burlesque. Utgitt på et bootleg-album, "The Empire Burlesque Sessions" - stemmer det?
Nærme nok. Den er og finne på fler bootlegs. Men det er riktig at det er en tidlig utgave av Brownsville Girl. Ikke New Brownsville Girl.
Brownsville Girl er å finne på Knocked Out Loaded, og er grunnen for og ha den plata. Ellers er ikke den akkurat noen stor sak.

Låten er en outtake fra Empire Burlesque. Jeg har den bl-a- på denne:

Vis vedlegget 171410
Ahem, det er vel plastikktrykk det der. Du skulle ikke ha den gjort om til digitalis, mon tro?

av og til drømmer jeg om ett brekk ned i gruva; kjør mannen full av malt, digitaliser juvelene, og kom fort ut før malten er ut av systemet.
Plastikk ja. CD.
En liten biting, gruva har vært fraflytta over et år nå. I den grad det går og være urban i Halden, har jeg blitt det.

Kopier kan ordnes. Det har vi vel vært inne på før? Eller husker jeg feil?
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Også Bob's siste, "Tempest", kommer til å seile høgt opp på lista! Jeg likte ikke albumet ved første lytt, men den har kommet seg, i mitt hode. "Tempest" er hans 35. studioalbum i rekken, og er en verdig oppfølger av hans tidligere utgivelser. Skiva er i høyeste grad variert, og har visstnok 10 splitter nye låter. Ikke verst av en godt voksen mann, som bare leverer og leverer! Jeg har begynt å like råskapen i stemmen hans også!

PS: Ikke legg skiva bort etter første lytt - den må "modnes" litt, men da sitter den også der!


tempest.jpg
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.837
Antall liker
16.071
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg fikk repressingen av Love & theft på vinyl i går. Den låter strålende.
Løp og kjøp.
 

HiFi_Martin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2004
Innlegg
446
Antall liker
252
Torget vurderinger
2
Takker for inspirasjonen, nå havnet Real Live på tallerken her, mye bra på den..........Bob har mye bra!
Beste skiva etter min mening er Street Legal, musikkmessig. Har den bare på cd dessverre........for øvrig er vel Infidels favoritten, også lydmessig som tidligere nevnt.
 
Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Også Bob's siste, "Tempest", kommer til å seile høgt opp på lista! Jeg likte ikke albumet ved første lytt, men den har kommet seg, i mitt hode. "Tempest" er hans 35. studioalbum i rekken, og er en verdig oppfølger av hans tidligere utgivelser. Skiva er i høyeste grad variert, og har visstnok 10 splitter nye låter. Ikke verst av en godt voksen mann, som bare leverer og leverer! Jeg har begynt å like råskapen i stemmen hans også!

PS: Ikke legg skiva bort etter første lytt - den må "modnes" litt, men da sitter den også der!


Vis vedlegget 171559
fikk denne i presang og må innrømme at den rask ble arkivert unden bensinstasjonmusikk og svenske dansband uten slagere.. mulig jeg bør høre på den EN gang til...


mine dylan favoritter er -slow train coming, og desire, street legal
 

Pink Floyd

Fersking
Ble medlem
29.05.2012
Innlegg
1
Antall liker
0
Orginal, Time out of mind. Meget god lyd og meget god plate. Col 486936 1
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Må si jeg blir mer og mer glad i "Oh mercy" albumet.
Spillte for en tid tilbake bass med en fyr som har oversatt mange av Dylan tekstene til norsk,og må si jeg har fått et nytt syn på vilken dybde det er i mange av tekstene til Bob'ern.
 
Topp Bunn