- Ble medlem
- 10.04.2003
- Antall liker
- 6
Gi alt en 3-400 timer med spilletid å prøv igjen!hel skrev:Litt off-topic men siden det så mye snakk om Xindak (den imponerer nemlig veldig ;D)
Anlegget består nå av: Xindak 6950, nye Dynaudio Focus 140, PS AUDIO DAC, SONOS med lossless komprimering, MIT digital coax, Kimber 4TC høyttalerkabler og Goertz Alpha-Core Micro Purl signalkabel. Alt er nytt og ikke innspilt untatt signalkablene.GnoMiz skrev:Xindak XA6950 spiller Paul Potts bak meg nå!
Klager ikke![]()
Som kom fruen på lytting, Paul Potts (opera), syntes han var "litt for frempå I stemmen"! Merker selv at noen stemmer, spesielt kvinnestemmer (Eva Cassidy, Kari Bremnes etc), er litt for fremtredende. Som kona sa han står ikke mellom høyttalerne men rett foran deg, det kan bli litt slitsomt når man spiller høyt
Da switchet jeg signalkabel til SUPRA Dual og det dempet seg litt. Mulig at sølvkabel blir en ørliten tanke skrikende. Supra på sin side er nok for lite oppløst.
Alt låter fantastisk unntatt denne lille detaljen (som jeg forøvrig ofte har hatt problem med på dette rommet med mange forskjellige oppsett unntatt Snell EIII og rør)
Hva bør jeg gjøre:
* Innspilling av høyttalerne?
* Annen forsterker som trekker øvre mellomtone litt tilbake (tviler på det for jeg føler at xindacen er varm med litt loudness)?
* Annen signalkabel (supraen demper litt men langtfra nok og mangler dynamikk og oppløsning)?
* Er det høyttalerkablene (4TC)?
* Er det rommet: 3 m bredt 3,5 dypt. Bra demping diverse tepper på gulvet, store gardiner på begge sider og bokreol full av bøker på hele veggen bak meg
Er jeg fristet til å spille høyere enn rommet og øra tåler fordi utstyret er så bra? Tviler på det fordi med Klipsch B3 på xindax forsterkeren (som er det råeste jeg noen gang har hørt i forhold til pris, B3 koster kr 3000,-, egentlig en helt fantastisk match) så kunne jeg spille en del høyere før andre problemer kom (tror det var generell forvrengning i høyttalern). Men I forhold til Dynaudio manglet Klipsch bass, diskant, oppløsning og stereoperspektiv!
A stille dom over et uinnspillt anlegg er som å prøve å spise rå egg for å finne ut hvordan omeletten smaker....