Dette er et interessant tema (som blir til bare tull nedover tråden, som vanlig..) Men altså, jeg har aldri kopiert en CD før, men vil gjerne prøve dette.
På min PC har jeg Windows Media Player 10, og Nero 5 Burning Rom. Media Playeren kan jeg sette til såkalt "Windows Media-lyd, uten datatap" som jo ikke er lik originalen, finner ikke noe om "Image" eller eksakt kopi.. Nero har en veiviser til CD-kopiering, men jeg vet ikke om dette er eksakt kopi, de har også en "Image" funksjon som jeg ikke forstår helt. Man kan velge ulike brennehastigheter, og dette er også forvirrende, blir kopien feks. bedre om den settes til å brenne i laveste hastighet??
Er ganske frustrert, for etter mitt skjønn burde det finnes et program som ganske enkelt heter "Brenn beste mulige kopi" og med en knapp som heter "Brenn" som kopierer over CD til HD, og så brenner til CD kopiplaten, med alle nødvendige innstillinger automatisk justert i bakgrunnen, jeg ønsker ikke engang å vite hva som foregår der! Bare alt blir gjort slik at kopien blir så eksakt lik originalen som mulig!!
I Nero finnes det en avkryssingsboks for "Bruk skjelvekorrigering" ?! Hva i huleste heiteste er det da?? Er det noe man krysser av hvis man tar en kopi dagen derpå?! Og skal man "Overse ugyldig TOC-type" ??? Ja kanskje det, eller skal man hive CD'en i veggen istedet?!
Skal man "Les lyddata med underkanal" og/eller "Ignorer lesefeil"............
Er det ikke mulig å lage et dataprogram som er så brukervennlig, jo det må gå an, men det er alt for mange nerder som utvikler grensesnittene mot de høyst ordinære folka som skal bruke det i praksis!!
Så kan noen fortelle meg hvordan jeg får beste mulige CD kopi, selv for en ordinær PC bruker som meg?? (Og jeg er slettes ikke borte vekk med PC, men synes at det enkle ofte er det beste, ala MediaCenter-grensesnitt, "spill CD", "se bilder", "se film".. osv.)