Best Cable in the world

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    sinep skrev:
    Så nylig en post fra Duelund fra hifi4all.dk hvor han referer til boken "The Essex Echo" for de som er nysjerrige på å vite mer om hva som skjer med alle disse mystiske "tweaksene".
    "Hypersonic effect"..... ikke ukjent innen bl.annet innen elkraftteknikken med lynoverspenninger og hvordan disse forplanter seg og reflekteres i kraftnett. Også mye diskutert innen datakabler, men må vell være rimelig neglisjerbar i audioområdet. Men en faktor er en faktor uansett størrelse.
     

    xtz 69

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    555
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke vært i denne bransjen så lenge, men lenge nok til at jeg har testet ut noen få kabler på min høyttalere. fra en billig fra eagle, til en litt dyrere fra van den hul, og nå sitter jeg å lytter til et par fra Black Magic the Giant . heter de, dette er iallefall verdens beste kabler for meg, føler på ingen måte at jeg ønsker å bytte. ;D
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

    Denne tråden er jo ganske håpløs, rett og slett fordi spørsmålsstillingen er det.
    Alle vet at det ikke finnes en enkelt kabel som er bedre enn alle andre på ethvert anlegg. Det som låter bra på ett anlegg, vil kunne komme til kort på et annet. Når folk skifter bil, er det ofte ikke fordi den gamle er blitt dårlig, men fordi man ønsker noe nytt. Slik er det med lyd også - forandring fryder.
     

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Det trådstarter skulle ha spurt om var "Most affordable best looking cable in the world"

    Helst med solide og gode kontakter.


    Altså , kabler med høy waf faktor ;)
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Heimdall er vel den som er den beste jeg har hørt... Men hadde anlegget stått i stil (+1000000?) Kunne sikkert Valhalla vært tingen :)
     

    Solomon

    Medlem
    Ble medlem
    07.10.2010
    Innlegg
    35
    Antall liker
    2
    grammofon skrev:

    Denne tråden er jo ganske håpløs, rett og slett fordi spørsmålsstillingen er det.
    Alle vet at det ikke finnes en enkelt kabel som er bedre enn alle andre på ethvert anlegg. Det som låter bra på ett anlegg, vil kunne komme til kort på et annet. Når folk skifter bil, er det ofte ikke fordi den gamle er blitt dårlig, men fordi man ønsker noe nytt. Slik er det med lyd også - forandring fryder.
    Må si meg enig - og både strøm, tonearm, rca/xlr og høyttalerkabler skal matches etter beste evne for å oppnå maks utbytte av anlegget.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Er temmelig sikker på at jeg ikke har "verdens beste", men i mitt oppsett funker NO Frey veldig bra. Best i verden av de jeg har prøvd til nå - de gir lydbildet "det lille ekstra" som jeg har vært på jakt etter sååå lenge.

    Jeg er ingen "watt-onanist", og fordrar ikke det "tåkete" lydbildet som solid-kåre gir hos meg. Jeg må ha vekk duggen, og higer etter det krystallklare, åpne lydbildet hvor utklingninger og detaljene i musikken får slippe fram. Mulig at det skyldes en litt frempå mellomtone hos meg, men jeg liker det sånn. Og bunnen er også absolutt tilstede. Dette gir Frey meg, og derfor er jeg svært fornøyd med de kablene.

    For vinylentusiaster som ikke har prøvd Frey ( eller bedre...? ) phonokabel; dere veit ikke hva vinylcomboen deres virkelig kan prestere! Prøv...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn