Best bilde: WiFi eller kabel?

Hovland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
79
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Når jeg ser på Netflix etc i furterommet skjer dette via WiFi. Er det noe å hente kvalitetsmessig på å legge 10m kabel?
Greit å vite før man går i gang.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.452
Antall liker
35.278
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har ikke merket noe som helst forskjell.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.326
Torget vurderinger
1
Har du god nok båndbredde og lite konkurranse om båndbredden på wifi, så ville jeg ha fortsatt med wifi.

Mvh
KJ
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.742
Antall liker
13.231
Sjekk båndbredden din til furterommet, den er sannsynligvis laaangt over kravene til Netflix med mindre det er kukne lokale forhold.

Du kan f.eks bruke

Det er ikke gitt at det er samme WiFI-hastighet på en dings du tester med og TVen om du bruker app på TV, men bør i alle fall gi en pekepinn.

Jeg har kort avstand fra furterom til aksesspunkt, men WiFi-dekningen er veldig dårlig siden det er tykke vegger og vinkelen gjør ene veggen veldig tykk, ble egentlig litt overrasket over det (og jeg har ikke en jalla WiFi-sak heller) så jeg kjører kablet. Ellers i huset er det ikke en issue, da holder WiFi evig lenge.
 

Hovland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
79
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Alltid hyggelig når medmennesker tar seg tid til å dele erfaringer og kunnskap. Takk for responsen.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.680
Torget vurderinger
1
Det er stor forskjell på 2.4GHz og 5GHz wifi på hastighet, på 2.4GHz så må TV hele tiden bufre og spesielt på 4K og sleng på atmos med det samme så holder det ikke rett og slett. 5GHz så går alt smooth. :)
 
Topp Bunn