Besøk hos Audioconcept

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takker for den Hagto - du svarte 100% på det jeg lurte på....

    Hadde du gjort avtale på forhånd, eller stakk du bare innom..?

    Mvh
    OMF
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Fantastisk lytterom du har

    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen


    Hej igen. Det var en otroligt bra beskrivning du gjorde hur det låter hos Audioconcept. Jag har varit och lyssnat en del där.

    Det är en fin start med några golden horn, hoppas du blir nöjd.

    mvh Krelle
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    OMF skrev:
    Takker for den Hagto - du svarte 100% på det jeg lurte på....

    Hadde du gjort avtale på forhånd, eller stakk du bare innom..?

    Mvh
    OMF
    Det var bra! Kanskje noe slikt du kjenner igjen, opplever, eller hører, i det nye anlegget ditt, for tiden?

    Vi ringte ned til Audioconcept et par timer før vi reiste ned. Meget hyggelig stemme som sa at klart det var tid for noen nordmenn ;D
    Viste seg også etterhvert at stengetidene deres ikke var så viktige. Kjempeservice!

    Ellers takk for fine tilbakemeldinger fra Hcs, pahf, krelle, Nightpuma, JanR, osv :)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Hagto!

    Ja....er veldig fornøyd for tiden, og må innrømme at den åpenheten, naturlige klangen, stemmegjengivelsen, luftigheten, dynamikk, oppløsningen.....har jeg ikke hørt på samme måte uansett anlegg, men så har jeg heller ikke hørt noe så gjennomarbeidet som det anlegget lyttet til her.

    Men....send gjerne en PM hvis du er i Bergen.....har lyst til å bringe det glade budskapet ut til verden! Overkill Audio er jo rett og slett billig i forhold til konkurrentene - som det muligens ikke finnes noen av......, men skulle gjerne hatt noen flere på besøk for å stadfeste at det ikke er jeg som har blitt gal!

    Mvh
    OMF
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    OMF skrev:
    Hei Hagto!

    Ja....er veldig fornøyd for tiden, og må innrømme at den åpenheten, naturlige klangen, stemmegjengivelsen, luftigheten, dynamikk, oppløsningen.....har jeg ikke hørt på samme måte uansett anlegg, men så har jeg heller ikke hørt noe så gjennomarbeidet som det anlegget lyttet til her.

    Men....send gjerne en PM hvis du er i Bergen.....har lyst til å bringe det glade budskapet ut til verden! Overkill Audio er jo rett og slett billig i forhold til konkurrentene - som det muligens ikke finnes noen av......, men skulle gjerne hatt noen flere på besøk for å stadfeste at det ikke er jeg som har blitt gal!

    Mvh
    OMF

    ;D ;D
    Høres gøy ut. Har reist mye i det siste, og så har jeg endel som skulle vært gjort på huset i sommer, men hadde faktisk planlagt en Bergenstur i løpet av sommeren, så vi får se. Ser kjempespennende ut de høyttalerne dine, og skikkelig bra at du er så fornøyd! Har fulgt med, og har forstått at du har lagt ned mye energi i anlegget i det siste.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.104
    Det må jeg si, lytterommet til krelle er sannelig blant de mest estetisk gjennomførte jeg noensinne har sett. Med tanke på de dusinvis av "home improvement" programmer som feks BBC Prime kjører; tenk hvilket potensiale for hifi-interessen det ville være om man kunne laget en TV-produksjon basert på det arbeid/resultat krelle har lagt ned snarere enn bare fokus på hifi delirium/lurium...

    Gratulasjoner er på sin plass, krelle!


    mvh

    noruego
     

    krelle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    59
    Antall liker
    37
    Tusen takk! Det är riktigt kul att det uppmärksammas här på Hifisentralen.
    Det roliga med dessa akustikprodukter är vad det gör för ljudet...... jag satt just och lyssnade på Ane Bruns liveskiva och man märker hur mycket mer "live" det låter. Svårt att förklara men jag tycker jag fått mer rymd och djup i ljudet osv.

    Som jag skrivit förut så går det ju att integrera akustikprodukter utan att det ser ut som ett rymdrum, så att det blir behagligt att vistas i.

    Mvh Krelle
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Takk til Hagto for nok en flott tråd!

    Gratulerer til Krelle med det fine lytterommet og utstyret han har satt opp. Nyyyyydelig.

    Note: til de på Euphonia som lurer på Base Technology så finnes disse her http://www.base-technology.no/
    Grunnen til at de er så tunge, er at konstruksjonen baserer seg på en "motvektsprinsipp" (veldig forenklet) der en indre isolert del av plattformen skal være like tung som komponentet som står på toppen
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Erland skrev:
    Takk til Hagto for nok en flott tråd!

    Gratulerer til Krelle med det fine lytterommet og utstyret han har satt opp. Nyyyyydelig.

    Note: til de på Euphonia som lurer på Base Technology så finnes disse her http://www.base-technology.no/
    Grunnen til at de er så tunge, er at konstruksjonen baserer seg på en "motvektsprinsipp" (veldig forenklet) der en indre isolert del av plattformen skal være like tung som komponentet som står på toppen
    Hei!
    Riktigere sagt, så skal vekten av øvre delplate (av baseplatform) i tillegg ( eller tilsammen) med/til komponent ha samme vekt som den nedre del av baseplatformen aleine.

    Nok om det.
    Må bare si meg enig med Noruego og andre, dette er det mest stilfulle lytterom (med akkustikktiltak) jeg til nå har sett.
    Jeg synes det er flere brukbare "kinorom" å se på AV forum også, og skjønner jo at av hensyn til videofremvisning at det er lurt med nøytrale (grått/sort) da blir valgt.
    Men dette rommet til krelle er så smakfullt (selvfølgelig da imo) at jeg bare kunne laget en kopi hjemme (om mulig)
    Ser jo at det er vinduløst? Hadde kjellerommet mitt vært minst 6x4 meter, så hadde jeg begynt å planlegge med en gang.
    Fy fasan ;D
    Disse reportasjene til timbre er bare såååå farlige, farlige på den måten at det fort blir til at jeg beholder samme bilen i ytterligere år, for å bruke pengene på ::) (skjønner ;) )

    Lurer på en ting angående Robert Grubstad, mener jeg hørte at han var (delvis?) innvolvert i noen studiomonitorer jeg så ved et besøk hos Soundware for et par år siden.
    Husker ikke navnet på de, men den store (med sub) var laget slik at subkassa sto diagonalt (på spissen) og minmonitoren på toppen av den "motsatte" spiss/diagonal.
    Mener å huske at karen jeg snakket med der, nevnte denne nordmannen (fra Trondheim?) som var bosatt i Sverige, var helt eller delvis delaktig i nevnte monitor.
    Noen som vet?

    Takker Hagto for denne tråden med bilder og linker.
    mvh.KW
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Vil bare nevne at nå er Mbl sine 101e pakket opp i Audioconcept sitt lytterom. Og dette blir vel sannsynligvis enda bedre :eek:
     

    Vedlegg

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hagto?
    Du kunne ikke kjøpt et par slike for så og invitere til kaffe?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Necroth skrev:
    Hagto?
    Du kunne ikke kjøpt et par slike for så og invitere til kaffe?
    ;D Skulle klart kaffen!

    Grubstad kommer forøvrig fra Bodø 'KW'
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    Necroth skrev:
    Hagto?
    Du kunne ikke kjøpt et par slike for så og invitere til kaffe?
    ;D Skulle klart kaffen!

    Grubstad kommer forøvrig fra Bodø 'KW'
    Hei!
    Jeg surrer jo en del, så det kan godt være at det gjøres her også ;)
    Det er vel ikke usannsynlig at det bor fler enn Grubstad og om.s som syssler med hifi i Sverige ;D
    Mvh.KW
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Hagto skrev:
    Necroth skrev:
    Hagto?
    Du kunne ikke kjøpt et par slike for så og invitere til kaffe?
    ;D Skulle klart kaffen!

    Grubstad kommer forøvrig fra Bodø 'KW'
    Bytter du ut Bodø med Narvik (uttales med MEGET nasal N og en R som er er en herlig blanding av amerikansk R og litt grøtet skj-lyd) så tror jeg du treffer blink 8)

    Kjempetråd Hagto!

    Mvh
    Rolf
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RoDa skrev:
    Hagto skrev:
    Necroth skrev:
    Hagto?
    Du kunne ikke kjøpt et par slike for så og invitere til kaffe?
    ;D Skulle klart kaffen!

    Grubstad kommer forøvrig fra Bodø 'KW'
    Bytter du ut Bodø med Narvik (uttales med MEGET nasal N og en R som er er en herlig blanding av amerikansk R og litt grøtet skj-lyd) så tror jeg du treffer blink 8)

    Kjempetråd Hagto!

    Mvh
    Rolf
    Thanks!
    Men skjønner itteno av det med Narvik? Han fortalte meg for en uke siden at han kom fra Bodø!
    Andre forslag? ;D
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    Hmmm..... Dette må vi komme til bunns i!
    Jeg snur nesen hjemover/sørover til uka og må nok snuse litt i dette....... hehe

    Har mannen sagt Bodø så får vi tro på det ;D
    Jeg prøver å huske tilbake til 2002 og da "husker" jeg Narvik :-X :-[
     
    O

    omholt

    Gjest
    Flott tråd.
    Hvordan så disse akustikk produktene i refereranserommet ut i virkeligheten? Er dette noe du ville hatt i stuen, for å si det på den måten.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    omholt skrev:
    Flott tråd.
    Hvordan så disse akustikk produktene i refereranserommet ut i virkeligheten? Er dette noe du ville hatt i stuen, for å si det på den måten.
    Dette var ikke noe som så hjemmesnekra ut for å si det på den måten. Det var fantastisk flott møbelhåndtverk.
    Det er klart at det måtte planlegges litt, og med litt arbeid og fantasi så tror jeg det kunne blitt riktig så pent. Men ikke for mye tror jeg. Kommer an på hvilke produkter man bruker.
    De store bassabsorbentene kan brukes som stereobenk el.l.
    Diffusorpaneler kan kanskje brukes i mindre mengder og da matches med veggfarge fra før. Tror godt jeg kunne hatt noen av disse trediffusorne i hvitt mot mine hvite vegger.
    Et Golden horn i en pen ramme f.eks kan bli som et flott kunstverk osv. Har man teften, og litt fantasi så.....
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Dette var jo absolutt spennnende akustikkprodukter.....

    Er det noen som har sett en prsiliste på dette....?

    Mvh
    OMF
     
    N

    nb

    Gjest
    Jeg mener Viking (tidligere?) medlem på forumet hadde noen slike, muligens har han peil. Jeg mener i alle fall han hadde kjøpt noe som lignet fra den sjappa, men mulig jeg husker feil
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    nb skrev:
    Jeg mener Viking (tidligere?) medlem på forumet hadde noen slike, muligens har han peil. Jeg mener i alle fall han hadde kjøpt noe som lignet fra den sjappa, men mulig jeg husker feil
    Jeg har 4 stk. diffusorer fra Svanå ja ;) Mine kom fra testproduksjonen, dvs. at føttene var elendige, men jeg har fått nye ettersendt. Og dette er flotte og svært gode akustikkprodukter, ingen tvil om det :)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hagto skrev:
    krelle skrev:
    Tusen takk! ;D


    Fantastisk lytterom du har :)

    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen :'(
    Hej så vidt jeg kan se er dette diffusorer. Hvor vil du hænge dem op og hvad koster sådan nogle ?
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Duelund_Support skrev:
    Hagto skrev:
    krelle skrev:
    Tusen takk! ;D
    Fantastisk lytterom du har :)
    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen :'(
    Hej så vidt jeg kan se er dette diffusorer. Hvor vil du hænge dem op og hvad koster sådan nogle ?
    Det är så kallade Golden Horn och detta ser ut att vara 40 mm versionen. Det finns också en 130mm version som diffuserar en oktav djupare och gör alltså än mer nytta för röster och fler instrument.

    I Sverige kostar 40mm versionen knappt 1500kr per kvadratmeter. Golden Horn är relativt lätta vilket möjliggör enkel uppsättning i t.ex. taket! TP300 och AD40 - som är andra diffusorer - väger betydligt mer.

    Norge är ju tyvärr inte med i EU och jag har därför inget pris. :( Kan ni inte gå med? ;)
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Besøk hos Audioconconcept

    Hagto skrev:
    Hvordan var så lyden i dette rommet. Den var bare helt fantastisk!!
    Det første man la merke til var det enormt store lydbildet, med lyd langt, langt, bak.
    Man kunne faktisk ikke klare å lokalisere høyttalerne i det hele tatt i det store lydbildet.
    En enorm dynamikk, og det gikk skikkelig dypt. Det var som lillebror sa (20 års erfaring som musiker), slik, akkurat slik høres det ut når du sitter bak slagverket og slår på stortromma!
    Det hørtes bare så forb... naturtro og livaktig ut alt sammen. Ser virkelig ut til at det kan lønne seg å investere litt peng i rommet også. Dette var en stor opplevelse!
    Takk til Robert for en spesiell ettermiddag, og hvis du skulle slumpe til å lese dette så er lillebror svært interressert i hvem som spillte bassgitar på den plata du spillte under demoen?

    Hvis noen vil lese mer, og med skikkelige bilder fra en som virkelig kan fotografere, finnes en link her:
    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4051

    Eller litt mer akustikk her:
    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4067
    Oversikt:
    Mycket trevlig tråd! Jag har inte varit hos Audio Concept, men väl i ett annat level 3 Svanå-rum (i Växjö). Det är en otroligt trevligt akustik som låter musiken spela ohindrat.

    Jag ser det också som en mycket tuff satsning från butikens sida: nu finns det inte längre några ursäkter som "Asch det är rummet som är dåligt"! :) Här är det raka rör som gäller - såhär bra låter det! ;D

    Sverige har 2 stycken Level 3 rum och (minst) ett till är på gång.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Duelund_Support skrev:
    Hagto skrev:
    krelle skrev:
    Tusen takk! ;D


    Fantastisk lytterom du har :)

    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen :'(
    Hej så vidt jeg kan se er dette diffusorer. Hvor vil du hænge dem op og hvad koster sådan nogle ?
    Ser EngelholmAudio har antydet pris over. Jeg fikk beskjed om at beste sted å henge dem opp var i førsterefleksjonspunkt på sideveggene. Deretter mente de på vegg bak høyttalerne eller i tak.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    EngelholmAudio skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hagto skrev:
    krelle skrev:
    Tusen takk! ;D
    Fantastisk lytterom du har :)
    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen :'(
    Hej så vidt jeg kan se er dette diffusorer. Hvor vil du hænge dem op og hvad koster sådan nogle ?
    Det är så kallade Golden Horn och detta ser ut att vara 40 mm versionen. Det finns också en 130mm version som diffuserar en oktav djupare och gör alltså än mer nytta för röster och fler instrument.

    I Sverige kostar 40mm versionen knappt 1500kr per kvadratmeter. Golden Horn är relativt lätta vilket möjliggör enkel uppsättning i t.ex. taket! TP300 och AD40 - som är andra diffusorer - väger betydligt mer.

    Norge är ju tyvärr inte med i EU och jag har därför inget pris. :( Kan ni inte gå med? ;)
    Tak for svaret. I forvejen har jeg dækket næsten hele væggen bag højttalerne med Foamzorb samt absorbenter i hjørnet. Væggen bag lyttepositionen har jeg hørt er best tjent med diffusorer. Danmark er med i EU. Nordmændene er lidt tilbage. Prisen i Danmark bliver alligevel noget højere end jeg liker men et par kvadratmeter kan det vel blive til.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hagto skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hagto skrev:
    krelle skrev:
    Tusen takk! ;D


    Fantastisk lytterom du har :)

    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen :'(
    Hej så vidt jeg kan se er dette diffusorer. Hvor vil du hænge dem op og hvad koster sådan nogle ?
    Ser EngelholmAudio har antydet pris over. Jeg fikk beskjed om at beste sted å henge dem opp var i førsterefleksjonspunkt på sideveggene. Deretter mente de på vegg bak høyttalerne eller i tak.
    Tak for svaret så kanskje jeg er lidt på vildspor hos mig.
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Hagto skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hagto skrev:
    krelle skrev:
    Tusen takk! ;D
    Fantastisk lytterom du har :)
    Tok med en liten start fra Sverige jeg også, men det er bare så utrooooolig laaaaangt igjen :'(
    Hej så vidt jeg kan se er dette diffusorer. Hvor vil du hænge dem op og hvad koster sådan nogle ?
    Ser EngelholmAudio har antydet pris over. Jeg fikk beskjed om at beste sted å henge dem opp var i førsterefleksjonspunkt på sideveggene. Deretter mente de på vegg bak høyttalerne eller i tak.
    Hejsan,

    Ja det är goda rekommendationer smo jag gärna skriver under på! :)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tjaa nu har jeg ingen problemer i første refleksjonspunkt så måske jeg skal prøve dem i loftet idet der er problemer mellem dette og gulv.
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Duelund_Support skrev:
    Tjaa nu har jeg ingen problemer i første refleksjonspunkt så måske jeg skal prøve dem i loftet idet der er problemer mellem dette og gulv.
    Klokt och detta visar på hur svårt - eller snarare hur individuellt - det är med akustik! :) Det ena rummet och det andra rummet och det tredje rummet har olika behov och möjligheter.

    :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn