Bergmann spillernes venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    I dag kjente jeg misunnelsesgenet slå hardt inn da jeg var på besøk borte i Fredrikstadskanten.
    Gratulerer Rubyred med en alldeles flott vinylrigg👍👍
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    I dag kjente jeg misunnelsesgenet slå hardt inn da jeg var på besøk borte i Fredrikstadskanten.
    Gratulerer Rubyred med en alldeles flott vinylrigg👍👍
    Takker Tor. Forventningene har blitt innfridd. En nydelig spiller, både estetisk, og lydmessig.

    /Ruby😊
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Etter noen uker med Bergmann Magne er jeg som tidligere nevnt ekstremt fornøyd, men i dag gjorde jeg faktisk likevel en oppgradering. Ikke at behovet var påfallende, men jeg kom over en omtale av den nederlandske SBooster strømforsyning brukt på Magne, og siden Moiz Audio hadde en passende på lager, kunne jeg ikke dy meg. Den ankom tidlig i dag, og har vært i bruk i noen timer. Den koster overraskende lite, (ca 3000,-) gir et solid og skikkelig inntrykk, og er åpenbart en litt mer gjennomført konstruksjon enn den ille veggvorta Magne leveres med.
    Og resultatet? Klart større, mer omsluttende og dypere lydbilde, enda litt mer levende og "i rommet"-følelse enn med orginalen, instrumentene og stemmene får mer autoritet, og bassen er dypere og enda mer definert.
    Kort sagt en av de drøyeste "no-brainer"- oppgraderingene jeg kan huske å ha opplevd.
    Nå finnes det ingen unnskyldning for å bruke veggvorte på et sånt kunstverk av en spiller lenger!
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Virker som en rimelig oppgradering, i forhold til sluttresultatet Impulse. Gratulerer.

    /Ruby:)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.961
    Antall liker
    6.042
    Torget vurderinger
    32
    Etter noen uker med Bergmann Magne er jeg som tidligere nevnt ekstremt fornøyd, men i dag gjorde jeg faktisk likevel en oppgradering. Ikke at behovet var påfallende, men jeg kom over en omtale av den nederlandske SBooster strømforsyning brukt på Magne, og siden Moiz Audio hadde en passende på lager, kunne jeg ikke dy meg. Den ankom tidlig i dag, og har vært i bruk i noen timer. Den koster overraskende lite, (ca 3000,-) gir et solid og skikkelig inntrykk, og er åpenbart en litt mer gjennomført konstruksjon enn den ille veggvorta Magne leveres med.
    Og resultatet? Klart større, mer omsluttende og dypere lydbilde, enda litt mer levende og "i rommet"-følelse enn med orginalen, instrumentene og stemmene får mer autoritet, og bassen er dypere og enda mer definert.
    Kort sagt en av de drøyeste "no-brainer"- oppgraderingene jeg kan huske å ha opplevd.
    Nå finnes det ingen unnskyldning for å bruke veggvorte på et sånt kunstverk av en spiller lenger!
    Legg gjerne ved link til omtalen. Prøvde å google litt, men fant den ikke.

    Galder-spilleren har for øvrig ingen veggvorte men vanlig nettkabel rett i luftpumpe-motoren.

    Derfra går det to luftkabler til spiller og arm + en kabel til motorstyringa på selve spilleren.

    Roy
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    bergmann-audio-sindre-plattenspieler-2701.jpg


    Forskjellige løsninger, på de forskjellige Bergmann modellene. Min Bergmann Sindre, har separat pumpe, og strømforsyning, med 45/33.

    /Ruby:)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg skal se om jeg kan finne den. Det er noen uker siden, men den bør jo være der ute enda.
    Ellers tror jeg nok denne oppgraderingen er relevant kun for Magne-brukere. Galder har vel pumpe og psu i en boks, så der er det vel ikke mye å oppgradere. Ikke på Sindre heller, tror jeg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Har blitt Bergmann-venn jeg også og har skrevet noen ord i min egen tråd:

    Mulig jeg har sagt dette før, beskrivelse av vinylkomponenters egenskaper er noe jeg har funnet stadig vanskeligere etter som tiden har gått, eller etter hvert som jeg har skaffet mer utstyr. Hvordan låter en arm sammenlignet med en annen? Vel, har du kun én spiller og én pickup så har du bare to mulige kombinasjoner. Men i det du begynner med mange av hver, pickuper og spillere, så er kombinasjonsmulighetene flere og du opplever garantert at forskjellen to armer imellom ikke er den samme for ulike konstellasjoner. Videre er hukommelsen av lyden på en gitt LP i stadig forandring da du ikke er sikker på hvilken spiller du hørte plata på sist. Dette betyr ikke at du er mindre berettiget til å mene noe om utstyrs egenskaper, det betyr bare at du vet at det hele er mer komplisert og at det å være tydelig i beskrivelse av egenskapene til et komponent enten krever ekstremt mye innsats og undersøkelse, eller at du slurver og serverer halvsannheter.

    De oppvakte har kanskje skjønt at jeg lenge lot være å fortelle hvilken spiller jeg hadde bestilt fordi jeg ikke kunne prøve ulike spillere hjemme og fordi det er dårlig butikk å annonsere på hifisentralen at jeg hadde kjøpt Bergmann Galder og Odin og så måtte selge brukt etter kort stund om det ikke stod til forventningene. Da var det bedre å holde kortene litt skjult og satse på at jeg kunne selge spilleren som demobrukt i tilfelle den ikke presterte som håpet. Jeg hadde tenkt å bruke 2-3 uker på å bestemme meg, jeg brukte én kveld, minus montasjetid.

    Jeg var innstilt på at forskjellene kunne være små, og at de ville være vanskelige å beskrive da referansebasen består av nettopp tre spillere, Avid Acutus Reference SP, SME 20 og Garrard 301 med CTC power supply. Armene har vekslet mellom spillerne og inkluderer SME V-D, Dynavector DV507MKII, Kuzma 4point og EMT 997. Ikke blir det bedre av at jeg har brukt de ulike pickupene (Jan Allaerts MC2 Finish Gold, Dynavector XV-1s, Ortofon Cadenza Blue, EMT TSD15sfl/EMT TMD TMD25, vdh Colibri XCP) i en rekke kombinasjoner og at jeg har seks ulike stepup-trafoer jeg ikke gidder liste nå. Poenget med å dra frem alt dette er at jeg var forberede på at det kunne bli vanskelig å avsløre egenskapene til Bergmanns Galder og Odin i og med at sammenligningsgrunnlaget er så komplekst, sammensatt og omskiftelig.
    Lang innledning, jeg vet.

    Egenskapene til kombinasjonen Galder-Odin er imidlertid så fundamentalt annerledes enn øvrige kombinasjoner og overveldende at de enkelt lar seg beskrive uavhengig av hva jeg sammenligner med. Visst er det forskjell på de øvrige spillerne jeg har, og har hatt, men forskjellen mellom Galder-Odin og øvrig utstyr er likevel så stor at når jeg sammenligner så spiller det mindre rolle hvilken av de andre kombinasjonene jeg sammenligner med. Bare så alle skjønner vi her ikke snakker om sifrene bak komma, vi snakker om sifrene foran, de helt der foran.

    Jeg har gjentatte ganger fortalt om opplevelsen i München som var mitt første møte med Bergmann. Det ble spilt på German Physics og jeg husker lyden som uhyre detaljert, med en myriade av detaljer i toppen. Cymbaler med masse metallklang. Klart og tydelig men aldri hardt eller pågående. Fantastiske rundstrålere tenkte jeg. Men det må være en uhyre god platespiller, for slik gjengivelse av detaljer tror jeg knapt jeg hadde vært vitne til. Lyden var vektløs og lettflytende. Denne opplevelsen var en av hovedgrunnene til at Galder/Odin havnet på vurderingslisten. Jeg håpet at jeg ville oppleve de samme egenskapene hjemme, og det har jeg. Ikke samme lyd så klart, til det er resten av utstyret for forskjellig, men beskrivelsen over har denne kombinasjonen i absolutt forstand og i langt større grad enn alt annet utstyr jeg har hatt i heimen eller har sammenlignet mot annet. Akkurat som jeg håpte på. Glad, men kanskje ikke overrasket. Jan Allarts har gullspoler, kanskje derfor den gir en fornemmelse av gullstøv i gjengivelse av cymbaler. Denne karakteren ved pickupen kommer enda tydeligere frem gjennom Bergmann.

    Bassen var jeg litt spent på. Luftbåren tallerken, kan da det være stabilt nok? Vil det gi mindre fundament? Og så tangensialarm da, er ikke de dårlige på bass? Ja, skal ikke uttale meg om sekunda vare, Odin har en bass som overgår alt jeg har hatt av armer her hjemme. Spilte en plate forleden hvor jeg for første gang på vinyl har tenkt at den bassen opplevdes som et jordskjelv, lyd fra grunnfjellet, formidlet til grunnmuren via stålstagene som forhindrer huset i å rase i sjøen. Ja, jeg måpte og sendte fruen et stort glis mens jeg utbrøt «slik bass har jeg ikke hatt her før!»

    Rent subjektivt kan det oppleves som om musikken går en anelse saktere enn på de andre spillerne. Det gjør den neppe. Jeg vet ikke helt hvorfor, kan hende har det sammenheng med den kanskje mest overraskende egenskapen, timing. Jeg har blitt fortalt at mellomhjul og AC-motor er det som gjelder for god timing og rytmisk driv. Her har Bergmann egenskaper de andre spillerne ikke er i nærheten av. Gjentatte ganger har jeg blitt oppmerksom på at en eller annen musiker har et temposkifte eller rytmisk justering jeg tidligere ikke har fått med meg. Dette gir økt innsikt i musikernes prestasjoner og musikkens mening. Pause, opphold og tempo. Større musikalsk innsikt, ikke bare lydmessig endring. Denne så jeg ikke komme. Kanskje en av de mest gledelige overraskelsene, samtidig som jeg er litt forundret da jeg trodde spillerne jeg hadde var i referanseklasse på området. Har justert opptakskravene til referanseklassen.

    Dynamikken var kanskje det neste jeg var litt usikker på i forkant. Ville det låte mer dempet og dødt? Ja, det låter mer dempet, men det låter på ingen måte mer dødt, snarere tvert imot. Dynamikken er mer korrekt, eller bedre beskrevet. Jeg skal forsøke å forklare. La oss ta Way Out West med Sonny Rollins. Denne plata har jeg spilt utallige ganger og jeg har alltid trodd at trommene har vært overstyrt i opptaket. Når jeg tidligere har hørt trommeslageren dra til for fullt så har det gått i metning. Litt som et fotografi som er overeksponert slik at det blør ut i de lyse partiene. Det betyr at det som skulle vært nest sterkest blir omtrent like sterkt som det som skulle vært sterkest, du klarer ikke å få med deg detaljene, det fremstår forvrengt. Dette scenarioet beskriver Bergmann langt bedre ved at det ikke blør ut på samme måte og ved at beskrivelsen av anslaget kan «leses» bedre. Litt som den holder tilbake på det som er nest sterkest slik at det som er sterkest fremstår som nettopp det, og ikke alt låter likt og udifferensiert. Litt vanskelig å forklare, men det er som om attakket er der når det skal være der, men ikke ellers. Kanskje derfor spilleren fremstår bedre på å gjengi detaljer enn øvrige spiller, og de fremkommer noe mer dempet og ikke ved at de stikker av eller stikker seg frem. Kanskje også derfor lyden fremstår mer behagelig og naturlig å lytte til? Langt, langt mindre lyttetretthet.

    Spilleren har mer flyt i gjengivelsen, men i kombinasjon med dette fabelaktige rytmiske drivet. Imponerende. Tidligere har jeg kanskje opplevd at dette er egenskaper som sjeldent lar seg kombinere.

    Gjengivelse av dybde i lydbilde og presisjon i opptaket er også bedre enn på noen av de andre spillerne jeg har hatt.
    Foreløpig har jeg kun fått testet Galder/Odin med Jan Allaerts. Jan Allaerts pleier være en litt forsiktig men detaljert pickup. Mer et valg for klassisk enn rock. Vel, jeg har aldri foretrukket den for rock. I Bergmann får den mer fylde, tyngde, driv og moro og fungerer godt også på den sjangeren.

    Fruens kommentar: Det låter «fløyel» mer behagelig og forbildeprodukt på moderne platespiller.

    Leting etter ny platespiller er avblåst, aldri har det vært mer kos med vinyl!

    PS: Merk at jeg her beskriver Bergmann Galder og Odin under ett og ikke forsøker å mene noe om hvorvidt det er drivverk eller arm som utgjør den største forskjellen til annet utstyr.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer med en usedvanlig vakker platespiller. Ser du har tatt steget opp, og oppgradert til de beste armen Bergmann tilbyr. Vil tro Odin er et solid løft, i forhold til Magne armen. Ser i tillegg enda bedre ut, om det er mulig....
    Du får legge ut noen lekre bilder etterhvert.

    /Ruby:)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Skal ikke se bort fra at det blir et nytt medlem her snart :rolleyes:
    Noen som har erfaring med VdH pickuper i Magne-armen ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    du må vel selge F5Towerne da, for å finansiere galskapen :rolleyes:
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    hmmmmmmmm.......
    Dansk kvalitet ?
    De bør ihvertfall sjekke internkontrollen.
    Oppdaget at rød/grønn og blå/hvit er koblet motsatt på høyre og venstre ut bak på spilleren.
    Kanskje fler bør sjekke at høyre og venstre virkelig er høyre og venstre ?
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Hva slags pu er folket her inne mest fornøyd med på Magne armen ?
    Noen som har gjort seg noen tanker om hvilken compliance som passer best ?
    Ser i signaturen til noen her hva de har valgt, og jeg er litt ute etter hvorfor akkurat den pu'en ble valgt.

    Har en VdH Colibri som skal på service nå og ser meg om etter en reserve.
    Colibri er god på dynamikk og gir bra smekk, så jeg er ute etter noe av den samme signaturen, men i en mye billigere prisklasse.

    Zyx 4D og Lyra Kleos er et par pu'er jeg ikke har hørt tidligere...
    Kleos med compliance på 12 og Zyx på 15 blir ca medium og ligger omtrentlig i samme gata som Colibri.

    Tips ?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Antar at armene til Bergmann har en del felles med armen til VYGER, som anbefalte å ikke bruke VdH. Armens effektive masse blir veldig høy lateralt, såpass at man kan få trøbbel med høy compliance og 0.55Hz fra usentrerte plater.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Colibri ligger på 13-15, og blir veldig medium, så den oppleves som ganske grei i armen.
    Kanskje jeg bør se på noe enda stivere, under 10 kanskje ?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Utenfor hva jeg kan og vet. Men var det ikke mange VdH med betydelig høyere compliance enn 'vanlig' i en periode? 13-15 er jo midt i normalen for moderne MC?
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Du har rett, jeg kikket feil.
    Colibri har 35.
    Den spiller ganske bra allikevel, men jeg har antagelig endel å gå på her.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ahh.. Etter det jeg forsto på Terryboy som hadde snakket pu med VYGER, så var det bekymring for levetid mer enn noe annet.

    Jeg mener lateral effektiv masse på tangentialarmer blir lik massen til hele armrøret, siden hele beveger seg i en rett linje ut og inn.

    Vertikal blir den langt lavere fordi den roterer rundt et punkt, som vanlige armer.

    Dette gjør at høy compliance kan ende med resonansfrekvenser med mot de fryktede 0.55Hz.

    Jeg har sett oppgitt effektive masser som ikke stemmer med dette, men klarer ikke å få det til å gå opp på noen annen måte enn som så. Maile litt med Bergmann?
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.650
    Antall liker
    1.198
    Du ender nok mer på 4-5 Hz i horisontal resonansfrekvens (10-15 cu, 100g), litt under 3 med 35.
    https://www.ortofon.com/support/support-hifi/resonance-frequency

    Jeg er en langvarig bruker av ET2 armen (som jeg tror er rundt 80 g?) og dette fungerer helt greit. Brukere av denne armen har rapportert gode resultater med alle slags pickup'er, også VdH.
    Det burde ikke være altfor annerledes med Bergman.
     
    Sist redigert:

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    VDH Colibri1.jpg


    Har oppgradert fra Ortofon Cadensa, via Air Tight, og nå VDH Colibri på min Bergmann, og VDH fungerer klart best. Ser ingen grunn til at det skulle være noen kompatiblitetsproblemer med VDH på Bergmann spillere.

    Kombinasjonen Bergmann/VDH Colibri har for meg vært det største lydmessige løftet jeg har opplevd ved avspilling av vinyl.

    / Ruby:)
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Vis vedlegget 506600

    Har oppgradert fra Ortofon Cadensa, via Air Tight, og nå VDH Colibri på min Bergmann, og VDH fungerer klart best. Ser ingen grunn til at det skulle være noen kompatiblitetsproblemer med VDH på Bergmann spillere.

    Kombinasjonen Bergmann/VDH Colibri har for meg vært det største lydmessige løftet jeg har opplevd ved avspilling av vinyl.

    / Ruby:)
    Dine erfaringer stemmer veldig godt med mine egene erfaringer og ikke minst andre eiere av Bergmann sine erfaringer.
    Bergmann har jobbet mye med problemet rundt Compliance og vekt ved å utvikle et spesiel armrør demping. Eneste problemet vi har erfart er om pickuppen er for tung. Typisk Ortofon MC Anna som kan by på utfordringer.
    Mvh
    Morten N.A.T
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Har mailet med Johnnie Bergmann Rasmussen vedr pu og compliance.
    Han svarer veldig generelt og sier at et pickupvalg er mest personlige preferanser, og avhengig av hva systemet består av ellers.
    Han mener det er trygt å bruke arm-masse som guide for pickupvalg, og med Magne sine 11g så er det åpent for svært mange valg mht compliance.
    Altså ingen drawback eller problemer pga luftlagret arm.

    Har satt på en DV xx2 mk2 som reserve nå, og får se om denne kan gjøre jobben mens Colibrien er på service.
    Er ikke 100% fornøyd med xx2 sin huslyd, så jeg vil nok se meg om etter en annen reserve-løsning.
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Har mailet med Johnnie Bergmann Rasmussen vedr pu og compliance.
    Han svarer veldig generelt og sier at et pickupvalg er mest personlige preferanser, og avhengig av hva systemet består av ellers.
    Han mener det er trygt å bruke arm-masse som guide for pickupvalg, og med Magne sine 11g så er det åpent for svært mange valg mht compliance.
    Altså ingen drawback eller problemer pga luftlagret arm.

    Har satt på en DV xx2 mk2 som reserve nå, og får se om denne kan gjøre jobben mens Colibrien er på service.
    Er ikke 100% fornøyd med xx2 sin huslyd, så jeg vil nok se meg om etter en annen reserve-løsning.
    Greit å få det avklart med Bergmann. Hva er det du ikke liker med DV XX2 mk2? Er ellers en av mine favoritter, og ville tro den skulle passe bra til Bergmann!

    /Ruby:)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Har mailet med Johnnie Bergmann Rasmussen vedr pu og compliance.
    Han svarer veldig generelt og sier at et pickupvalg er mest personlige preferanser, og avhengig av hva systemet består av ellers.
    Han mener det er trygt å bruke arm-masse som guide for pickupvalg, og med Magne sine 11g så er det åpent for svært mange valg mht compliance.
    Altså ingen drawback eller problemer pga luftlagret arm.

    Har satt på en DV xx2 mk2 som reserve nå, og får se om denne kan gjøre jobben mens Colibrien er på service.
    Er ikke 100% fornøyd med xx2 sin huslyd, så jeg vil nok se meg om etter en annen reserve-løsning.
    Greit å få det avklart med Bergmann. Hva er det du ikke liker med DV XX2 mk2? Er ellers en av mine favoritter, og ville tro den skulle passe bra til Bergmann!

    /Ruby:)
    Savner litt åpnere mellomtone, og så virker den litt treg på litt kompleks rock.
    Kanskje den har ligget for lenge i skuffen ?
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Du får gi den litt tid. Kanskje den åpner seg etterhvert.
    Blir litt feil å sammenligne med VDH Colibri, da den antageligvis er noe av den mest dynamiske, og åpneste pickup jeg har testet, men husker at DV XX2mk2 også hadde en frisk, og åpen spillestil.

    /Ruby😊
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Ser at Mr Bergmann bruker Dynavector når han tester :) da var kanskje ikke mitt valg av pickup så feil når jeg skulle starte med vinyl via en Bergmann Magne.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Bergmann er ihvertfall en nytelse og se til, aldri hørt... Men tviler på at dem låter no dårligere enn dem ser ut !! ;)

    Nykverna kaffebønner, ca 18g tilsatt noen ml vann er fantastisk sammen med lyttesjokolade og favorittmusikken .. :p ;)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Bergmann er ihvertfall en nytelse og se til, aldri hørt... Men tviler på at dem låter no dårligere enn dem ser ut !! ;)

    Nykverna kaffebønner, ca 18g tilsatt noen ml vann er fantastisk sammen med lyttesjokolade og favorittmusikken .. :p ;)
    Er kanskje ikke den rette å spørre, men hos meg spiller den, som den ser ut. Var i alle fall en formidabel oppgradering fra Well Tempered, med Lyra pickup.
    Lyttesjokolade må til.

    kaffe1.jpg


    /Ruby:)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.722
    Torget vurderinger
    4
    Noen (få) ganger er uttrykket "bygget som en tanks" virkelig på sin plass.

    Ble litt imponert nå. Det rykker litt i "vil-ha-genet".

    27 kg massiv aluminium block transforms into a Galder plinth.1.jpg

    27 kg massiv aluminium block transforms into a Galder plinth.2.jpg

    27 kg massiv aluminium block transforms into a Galder plinth.3.jpg

    27 kg massiv aluminium block transforms into a Galder plinth.4.jpg
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Luftpumpe i naborommet.

    Har egentlig ikke plass til pumpen i racket.
    Løsningen ble å sette den inne i skyvedørsgarderobe i naborommet:)
    IMG_20190225_171852.jpg
    IMG_20190225_171925.jpg
    IMG_20190225_172926.jpg
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.463
    Sted
    Fredrikstad
    Har nå hatt Bergmann en stund, og konfigurasjonen Bergmann/VDH Colibri, sammen med BAT rørforsterkere, og Quad ESL2912, har
    vinyl fått en ny vår.
    Spiller nå stort sett mest vinyl. Mer tungvint enn Tidal, og cd, men tar igjen i lydkvalitet, og at det er slutt på å spille enkeltlåter.

    Bergmann,Colibri.jpg



    /Ruby:)
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Så venner, efter et år blev min Magne solgt.

    Men lysten til Bergmann var ikke blevet mindre - tvært imod...

    Nu er min Galder / Odin ankommet og er sat på hylden istedet...

    Dette er en special version i sort med sorte detaljer istedet for de hvide/lysegrå detaljer.

    IMG_6592.jpg


    Kan det så høres at man er gået op i klassen af platespiller?! Svaret er entydig JA! Dette er crazy bra - på alle måder er denne maskine suveræn!

    Desværre har denne anskaffelse sat en lavine af tanker og funderinger om andre opgraderinger igang, så hold øje med torget for bra offerter...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn