Bergen Lydlaug treff 34 - SOA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Man kan vel si at aktiviteten i Lydlauget har vært ganske laber i den senere tid, håper det tar seg opp i det nye året.

    Sven Øivind tok initiativ og inviterte Lydlauget på besøk lørdag 19. januar, her er en liten rapport:).

    Det ble en veldig trivelig kveld med hyggelig prat og mye fin musikk gjengitt på et meget velspillende anlegg. Antar at det legges ut bilder etterhvert så jeg skal ikke dvele ved de enkelte komponentene, men bare slå fast at det er sjeldent en hører musikk gjengitt så uanstrengt og lettflytende (samtidig med full kontroll) som her. Her er det bare krem-komponenter, det er kjælt for alle detaljer og ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Kveldens høydepunkt for meg var nok gjennomspillingen av Jazz at the Pawnshop på vinyl. Jeg visste det var en god innspilling, men maken til det vi hørte i går kveld hos Sven Øyvind skal en lete lenge etter:):).

    Takk for en hyggelig kveld.
    Regner med at de andre som var der pøser på med bilder og beskrivelser av hvordan de opplevde kvelden.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kom tidlig og gikk tidlig, for jeg måtte nå en femtiårsdag. Faktisk var det bare Zen som var der, og jeg fikk anledning til å spille gjennom noe av vinylen jeg hadde med.

    Kan bare slutte meg til det Ivarlo skriver vedr. lyden, og legge ut noen bilder:
     

    Vedlegg

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hva skal en si? Det var jo en helt forferdelig opplevelse!:cool: En ting var helt førsteklasses lyd fra et av verdens beste anlegg. En helt annen sak var det å faktisk nesten fornemme lukten av ekte hestegjødsel under avspilling av en eller annet obskur KØNTRI låt. SÅ bra var det! Det får da være grenser!! Nesten som en eller annen svett kåbbåj og ponnien hans hadde gjort opp leir midt på parketten!! Er nesten glad TKR ikke var der da. Han hadde vel gått helt fra konseptene!!

    Jaja, prøvelsene var slett ikke over. Tequila tørsten ble veldig plagsom etterhvert som Calexico omtrent aldri ville gi seg med den evindelige mariachi musikken! En søt mexikansk senorita skulle akkurat til å lange over den første flaska, da Roger valgte å gi seg. Herre gud, hva skal en reise til Mexiko for, når det er like bra på Askøy!!
    Jeg bare spør!

    Den søte senoritaen med tequilaen forsvant som dugg for solen da en ble servert en solid dose King Crimson, Black Sabbath og litt Beatles. Palmer og
    tequila ble erstattet av øl og diverse forbudte stoffer som lager røyk! Men storslagent og flott låt det.

    Endelig ble det litt tid til noe kvalitetsmusikk, og her ble Peggy Lee og Jazz på Stampen soleklare vinnere. Det låt rett og slett formidabelt!!!

    Så takk for en fin kveld, reiste hjem med lett hjerte.

    mvh Ole
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hva skal en si? Det var jo en helt forferdelig opplevelse!:cool: En ting var helt førsteklasses lyd fra et av verdens beste anlegg. En helt annen sak var det å faktisk nesten fornemme lukten av ekte hestegjødsel under avspilling av en eller annet obskur KØNTRI låt. SÅ bra var det! Det får da være grenser!! Nesten som en eller annen svett kåbbåj og ponnien hans hadde gjort opp leir midt på parketten!! Er nesten glad TKR ikke var der da. Han hadde vel gått helt fra konseptene!!
    Må skjønne at jeg hadde med kvalitetsmusikk, jeg også! Ikkeno`køntri, riktignok, men både Beatles og ABBA. :)

    Å høre ABBA på SOAs anlegg var riktig morsomt. Veldig mye av sounden til ABBA ligger i studioteknikken, og med SOAs vinylrigg var det veldig lett å høre hva som foregikk. En slags musikalsk obduksjon, om du vil.

    Heftig! Fikk nesten lyst på en Lyra....

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Synes du skriver det veldig godt, Ollie!
    Det er helt klart et av de aller, aller beste oppsett jeg noen gang har lånt øre til, og selv om jeg ikke er vinylfanatiker selv, var det ikke til å unngå at foten gikk heftig til Jazz at the pawnshop, ja... Var unektelig en autentisk gjengivelse!
    Og det var heftig å få litt Calexico gjengitt hos SOA, ja. Rart at jeg ikke har fanget opp de musikalske kvalitetene dette bandet besitter tidligere....

    mvh
    Proffen
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hadde også den glede å få være med på dette estetiske lydnirvana:cool: Soa har skjemt seg "litt" bort nå ja... he he.. nei dette var,er og blir en referanse flere bør låne øret til... Laugets medlemer er noget sløve ja:rolleyes:

    Tok noen bilder da..

    CIMG2968.jpg


    CIMG2970.jpg


    CIMG2957.jpg


    CIMG2958.jpg


    CIMG2964.jpg


    CIMG2965.jpg


    CIMG2987.jpg


    CIMG2988.jpg


    CIMG2990.jpg


    CIMG2991.jpg


    CIMG2992.jpg


    CIMG2993.jpg


    CIMG2994.jpg


    CIMG3000.jpg


    CIMG3001.jpg


    CIMG2960.jpg


    CIMG3002.jpg
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.021
    Torget vurderinger
    10
    Utrolig flott oppsett, nydelig, her tror jeg det spiller virkelig bra!
    Fine bilder, takk!

    Mvh.
    SAL
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn