Bergen Lydlaug Klubbkveld 27

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Ja så har det vært en hyggelig samling i Bergens lydlaug igjen. Det var stort oppmøte da Mag inviterte til treff i sitt nyinnredete lytteloft. Det er et flott lytterom der en virkelig kan nyte gleden med god musikk gjengitt av et flott anlegg.

    Takk for en hyggelig kveld både til Mag og de andre besøkende. Jeg regner med at det pøses på med både bilder og lytte-inntrykk etterhvert.

    ivarlo
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Satser på å fa lagt ut bilder og lytteinntrykk ila kvelden. Det var flere fotografer til stede og sjansen er vel liten for at noe (eller noen) ikke ble foreviget :)
    Men hyggelig var det, i lekkert lytteloft, i lekker leilighet, med rålekre komponenter!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jobber med saken jeg også. Skal bare fordøye middagen først. Og muligens forfriske meg med et glass Amarone.

    mvh
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    tkr skrev:
    Jobber med saken jeg også. Skal bare fordøye middagen først. Og muligens forfriske meg med et glass Amarone.

    mvh

    Venter i spenning - ikke fortær hele flasken først da ;D
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ok:

    Slostrilen har forvillet seg inn til de mer kondisjonerte. Et møblert hjem, som det heter. Det er ikke så mye som en juleglede å vinne på å gjette seg til at vi nå er i Bergen:



    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    All erfaring i Lydlauget viser at eldre slostriler gjør klokt i å komme tidlig for å få hørt egen musikk i ro og mak i sweetspot før andre medlemmer blir ferdige med å legge unger, berolige samboere, handle på REMA, osv.

    WRONG!!



    Av naturlige årsaker ble de første bildene tatt fra BAK sweetspot, som alt var okkupert.

    mvh
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Viktig å være tidlig på plass vet du - så man kan få lytte uten en haug med kaklende bergensere i bakgrunnen.... ;D ;D

    Mvh
    OMF
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var som bare F***. På den annen side får vi bare konstatere at bakhodet ditt er like fotogent som forsiden av hodet. 8)



    Bakhodet til OMF i slående kontrast til vakre Audio Research- bokser.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Innholdet i en av de vakre Audio Research- boksene: 210 monoblokken. Jeg teller 8 stk. 6550:



    Jeg fikk ikke spurt Mag om han fikk noen hørbar forskjell ved å sette demperinger på dem. Kanskje han kan svare i denne tråden. Såvidt jeg forsto, ga de 200 W i 8 ohm. Jeg ble litt overrasket over det. Ikke at ikke kreftene var tilstrekkelige, ikke på noen måte, men mine egne Premier 8 drar 275 W på samme antall 6550 er.

    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    762
    Torget vurderinger
    8
    Vil takke MAG for et meget hyggelig treff. Var store forventninger til både lytterom og anlegg, og ble ikke skuffet. Mag har virkelig tatt han helt ut både når det gjelder anlegg og lytterom. Rommet var en audiofils våte drøm! Utrolig smakfullt utført. Anlegget var også i drømmeklassen og lyden stod i stil. Var nok noe av det bedre jeg har hørt, og da jeg ikke hadde hørt verken Coltrane eller ARC komponentene før ble dette en stor opplevelse! Spesielt ARC komponentene står vel øverst på ønskelista fremover.....

    Det ble spillt mye variert musikk og anlegget spillt alt med bravur, selv vinylen imponerte selv om jeg kunne tenkt meg hørt mer av dette. Da det i dei sene nattetimene ble fyrt opp Rammstein på full rulle taklet Coltrane dette på strak arm,imponerende!

    Ble også et hyggelig gjensyn og mange fine oppdateringer på hva medlemmene holder på med for tiden.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ....Platespilleren, ja! En drøm i plexiglass:





    Jeg mener at Michael Fremer ikke er begeistret for materialet, men denne låt meget godt. Akkurat som resten av anlegget, forøvrig.


    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et bedre bilde av Benzen:




    mvh

    Edit: Ser at jeg må gå litt saktere med Amaronen, slik at jeg får lagt ut rett bilde.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!


    Noen bilder fra gårsfdagens treff hos mag.....


    EMM Labs CDSA


    Antikviteter.....


    En boks med deler som noen har montert en bryter på.....


    Treklosser....


    AR Ref 5


    AR ref 210 (Nude)







    Slir ser du ut oppe i AR Ref 210, med 11 rør pr kanal så vidt jeg kan telle....





    Marten Coltrane.....



    Hmm….ingen bilder av kabler, jeg fikk ikke en gang med meg hva slags kabler det ble spilt på….hva feiler det meg...??


    Noen bilder av oppsettet....







    Bergen Lydlaug bør muligens vurdere å skifte navn til ”Bergen fotoklubb, som av og til hører på musikk...”

    Tønnes....


    Nils


    Vår faste hoff-fotograf interman....


    Noen deltakere......den noe ”avmålte” entusiasmen her skyldes nok vissheten om at dette var relativt uoppnåelig, for lyden var meget god!


    Vidvinkel er gøy....


    Skal skrive litt om lyden hvis det blir tid senere i kveld....men ingen grunn til å legge skjul på at dette spilte bra!

    Mvh
    OMF
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Denne imponerte meg:



    Jeg mener at EmmLabs har en "huslyd", og den huslyden er ren "peaches and cream". Huslyden gikk igjen i denne spilleren. Det var nesten så jeg angret et øyeblikk på at jeg solgte komboen min....

    mvh

    Edit: På OMFs nederste bilde kan man tydelig se at Fjellsiden Lydlaug har steget ned fra Olympen for å menge seg med "The great unwashed masses". Interessant!
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    SOA ser litt bøs ut på det nederste bildet OMF ;D

    Blir ikke noe underskudd på bilder i denne tråden ::)
    Når jeg har tatt alle disse bildene skal jeg nå søren meg legge dem ut også!

    Lekker CD-spiller fra EMM-Labs









    Pr-amp er ARC Ref 5



     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4


    Platespilleren, hvis navn jeg ikke husker. Men den er laget på 80-tallet av en entusiast som satte seg som mål å lage verden beste platespiller. Pick-up fra Benz.







    Riia fra Consonance



    Ble spilt mest cd denne kvelden. Tror folk var for late til å spille plater :p
    Men det vi hørte av vinyl låt absolutt bra!

    Toppløse forsterkere, med viftene utkoblet, ARC Ref 210





    Fra venstre, OMF, Elektron, tkr, Formann Andreas (husker ikke nick, altfor lite aktiv på sentralen ;)), Vidar?, Sascha Gabor, og
    Ollie "The Jazz Fanatic".

     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    tkr skrev:
    Edit: På OMFs nederste bilde kan man tydelig se at Fjellsiden Lydlaug har steget ned fra Olympen for å menge seg med "The great unwashed masses". Interessant!
    Enig i at jeg ser litt fortapt ut, men åpnet jeg det ene takvinduet hadde "eg utsikt helt hem" ;D

    mvh Elektron
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Tønnes, aka tkr, koser seg i sweet spot



    Og min navnebror Nils som får sin tilmålte dose. Dette rommet er virkelig et deilig sted å høre på musikk. Flott atmosfære og god akustikk!

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Rommet er fantastisk! Det er vanskelig å gjengi den akustiske behandlingen med ett bilde, men det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å spille av den siste musikken jeg hadde hørt hos Mag på eget anlegg.
    Det er ingen tvil om at både mangel på parallelle (hvor mange l`er er det egentlig i det ordet?) flater kombinert med utstrakt akustisk behandling gjør noe med lyden. Lydbildet hos Mag er utrolig presist og stort.



    Har diskutert med madammen om vi skal flytte anlegget opp i annen etasje, hvor det ville være mulig å dempe/diffusere mer, men vi fant begge ut at det er i stuen vi vil høre musikk....

    mvh

    @Elektron: Jeg leser nå at HSobstad har svart belte i et-eller-annet kampsportliknende. Jeg skal herved avstå fra enhver fleipete kommentar om Fjellsiden Lydlaug, og får bare håpe at ingen i Bergen Lydlaug hoster opp hjemmeadressen min..

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    kjoenik skrev:
    Fra venstre, OMF, Elektron, tkr, Formann Andreas (husker ikke nick, altfor lite aktiv på sentralen ;)), Vidar?, Sascha Gabor, og
    Ollie "The Jazz Fanatic".

    Blir litt bekymret når legen ikke vet forskjell på venstre og høyre...
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    SOA skrev:
    kjoenik skrev:
    Fra venstre, OMF, Elektron, tkr, Formann Andreas (husker ikke nick, altfor lite aktiv på sentralen ;)), Vidar?, Sascha Gabor, og
    Ollie "The Jazz Fanatic".

    Blir litt bekymret når legen ikke vet forskjell på venstre og høyre...
    Hehe, skylder på smittsom ammetåke ;)

    Det skal selvfølgelig være fra høyre mot venstre...
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    tkr skrev:
    @Elektron: Jeg leser nå at HSobstad har svart belte i et-eller-annet kampsportliknende. Jeg skal herved avstå fra enhver fleipete kommentar om Fjellsiden Lydlaug, og får bare håpe at ingen i Bergen Lydlaug hoster opp hjemmeadressen min..

    mvh
    Her i huset er det kun bamseklem som gjelder :)

    mvh Elektron
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Marten Coltrane, steike lekre høytalere. Høytalerne presterer så det blir helt absurd at de er så små som de faktisk er. Godt nok strekker de seg et stykke bakover, men det visuelle uttrykket er utrolig nett, noe det første bildet illustrerer svært dårlig ;D

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Elektron skrev:
    tkr skrev:
    @Elektron: Jeg leser nå at HSobstad har svart belte i et-eller-annet kampsportliknende. Jeg skal herved avstå fra enhver fleipete kommentar om Fjellsiden Lydlaug, og får bare håpe at ingen i Bergen Lydlaug hoster opp hjemmeadressen min..

    mvh
    Her i huset er det kun bamseklem som gjelder :)

    mvh Elektron
    Det var en lettelse å høre. De overlever man stort sett. :D

    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Helt konge dette her. Fantastisk sted for musikk, dette rommet til Mag.
    -Tråden stjeler tiden min! ;D

    De sorte diffusorene i bakkant - er det de jeg tror, eller hvilket fabrikat er det?

    Kose dere videre ...for det er dere gode på.

    Hilsen
    Jan P.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Det er diffusorer fra Svanå Miljøteknik, husker ikke modellbetegnelsen.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Takk for igår. Lenge siden nå, så det var hyggelig med et gjensyn med den trivelige gjengen i BLL...

    Har vært spent lenge på dette fantastiske anlegget, og ikke minst ta det nye flotte lytterommet nærmere i øyesyn. Virkelig lekkert!

    Fikk desverre ikke mulighet til å bli hele kvelden, men fikk et par kjente låter i sweetspot. Lyden? Kort oppsummert meget god og kontrollert bassgjengivelse, presist, detaljert og oppløst lydbilde hele veien opp akkurat slik man forventer av anlegg i denne klassen. Veldig, veldig bra!

    Takk til Mag for utmerket bevertning og vertskap.

    mvh
    Sven Ø
     
    M

    MPT

    Gjest
    Takk for i går!
    Det var artig å få komme på besøk å høre det imponerende oppsettet.

    mvh
    Mats P.T
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4




    Så noen ord om lyden. Selvtilliten synker alltid et par hakk når jeg skal prøve på dette ::)

    Det spiller, slik jeg hører det, veldig tight og presist, og lydbildet er troverdig og med god størrelse slik at jeg med lukkede øyne oppnår illusjonen av å "se" artistene utøve på scenen. Lyden er svært frigjort fra høytalerne og det er befriende fritt for betoninger fra rommet. Mag uttrykte en viss skepsis mtp på at rommet var blitt for "dødt" etter at han satte opp to absorbenter fra GIK-acoustics, men jeg kan ikke si at "dødt" var et ord som streifet meg når jeg hørte musikk i dette rommet, NO SIR! Lyden var dynamisk og levende.
    Nær midnatt bestemte mag seg for å kjøre en liten demo. Nede fra spisestuen hørte vi Rammstein på live++ lydnivå, og deler av lauget kom ramlende ned trappen fra loftstuen med sjokkede ansikter.
    Etterhvert trakk vi opp på loftet igjen idet verten satte på Masakela, Coal Train. Steike, ørevoksen sprutet :eek:
    Som selvoppnevnt hms-ansvarlig i lauget må jeg påpeke at lydnivået var infantilt og totalt uansvarlig høyt, men fytti grisen som det spilte. Komplett uforståelig at så små høytalere (relativt sett) kan spille med et slikt trøkk, dynamikk, og kontroll.

    Det var tydelig at det var lenge siden laugets medlemmer hadde vært samlet for praten gikk i et tempo som til sammenlikning kunne få en barselsgruppe på speed til å virke som mutte autister.
    Vi bør nok møtes litt oftere slik at vi får redusert bakgrunnstøyen ;)

    Takk for en flott lyttekveld med glimrende bevertning mag! Du har all grunn til å være fornøyd med det du har fått til.
    Men da jeg så bildet av bilen du gav slipp på for å kjøpe høytalere, og kanskje litt på grunn av været i Bergen ;), ble jeg et øyeblikk litt vaklende i min audiofile overbevisning. En mer strøken vintage Mercedes (SL?!) skal man lete lenge etter!
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    kjoenik skrev:
    Men da jeg så bildet av bilen du gav slipp på for å kjøpe høytalere, og kanskje litt på grunn av været i Bergen ;), ble jeg et øyeblikk litt vaklende i min audiofile overbevisning. En mer strøken vintage Mercedes (SL?!) skal man lete lenge etter!
    Oh-shit! Som stor SL fan la jeg selvfølgelig merke til bildet på veggen. Visste ikke at den var så aktuell...tenker den avgjørelsen satt langt inne... :-\
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Kjære venner i det flotte Bergens Lauget+halve Fjellsiden Lydlaug.

    Tusen takk for alle fine bilder, glemte helt å ta bilder selv. Jeg synes slike møter er veldig givende
    og ser allerede frem til neste. Fikk alt for liten tid til å prate med alle så mye jeg kunne ønsket. Håper det byr på muligheter senere.
    Det er mange gode oppsett her i Bergen som jeg håper å få høre etterhvert.

    Det var 13-14 mann som møtte opp(mista tellinga) så det var veldig bra oppmøte.
    Hyggelig med gode tilbakemeldinger på lyd og rom. Som jeg sa til flere så er det fortsatt endel
    som jeg har tenkt å gjøre med akustiske. Tak og skråtak skal fylles med gode diffusorer. Vet bare ikke
    hva jeg skal gå for ennå. Det er en del å velge mellom, DaaD, Svanâ, GIK for å nevne noen få. Må ikke
    dempe for mye heller.

    Når det gjelder platespiller så er det en SDC-10 fra Win Laboratories. Av det jeg vet så var dette et lite
    entusiastfirma som ville lage den "beste"? spiller. Problemet var nok at CD'ene var på full fart inn i musikkmarkedet. Har prøvd å google litt på nett, men finner lite om dette.

    Når det gjelder Merca som ble ofret for flytting til Bergen og nye høyttalere så er det en 280 SL'70 mod.
    Hadde mange fine solfylte turer med denne strøkne bilen. Dette er en to-seter som meg og guttongen
    hadde flere fine raggeturer med for å spise is og se på damer bak mørke solbriller.
    Det var den gang. Nå er det bare en gammel Mazda som bringer oss fra a til b.

    Her er bilen. Savner den fortsatt på de varme solfyllte dager.

    mag
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen ganger dukker det opp anledninger en gleder seg mer enn "normalt" til.
    Fredagens seanse var helt klart en slik anledning.
    Her fikk en anledning til å stifte bekjentskap med Marten Coltrane, en høytaler jeg bare har lest om og sett bilder av. Det første som slo meg, var størrelsen. De var atskillig mindre og nettere enn jeg hadde forestilt meg, og bør være integreringsvennlige i nær sagt enhver stue. Når det er sagt, fremsto både monoblokker og rack som atskillig større enn på forhånd forestilt. MASSIVT er vel en dekkende beskrivelse!
    Audio Research og EmmLabs har jeg hørt tidligere, om enn ikke de modellene som mag er den heldige og lykkelige eier av. AR var jeg spent på, da tidligere opplevelser med AR innblandet har vært litt "blandet drops"... EmmLabs har jeg bare gode opplevelser med, så der visste jeg mer hva jeg hadde i vente.
    Lytteinntrykk da? Joda, de ble det mange av, både fra en stol i etasjen nedenunder, mens flere av kveldens mange besøkende koste seg oppe i lytterommet, samt noen heeerlige minutter i lytterommet og sweetspoten.
    Må innrømme at jeg sjelden har hørt oppsett som har tiltalt meg mer enn det jeg opplevde denne kalde fredagskvelden. Hvor skal en begynne...?
    Kanskje med høytalernes evne til TOTALT å forsvinne fra lydbildet. De var der, men musikken ble presentert (og fremført) mellom, over, foran og bak dem!
    Lyden var ultraoppløst, siiinnsykt kontant/stram/fast/kontrollert, nærværet fullstendig imponerende, og lydbildert stort, bredt og dypt, med masser av luft. Når Greg Brown sang "cold, dark & wet", var det på en måte som gjorde at jeg la merke til helt nye elementer i vokalprestasjonen enn jeg tidligere har gjort. Instrumenter hadde en herlig realistisk klang, og det var ingen områder som stakk seg ut; alt hang godt sammen. Til og med da lydtrykket ble så høyt at Kjoenik måtte holde hendene for ørene, for å forhindre at ørevoksen skulle blåses til alle kanter, til og med da hadde forsterkeriet TOTAL kontroll på elementene! Det er ikke ofte en hører oppsett som til de grader gjengir musikk så uanstrengt som hos mag. Det var ALDRI hardt, anstrengt, tynt, det var simpelthen bare herlig musikk.

    Så til mag: takk for en morsom aften, og grattis med en formidabelt godt oppsett. For de fleste blir et slikt rom og oppsett nok en "uoppnåelig" våt drøm, men du verden så kjekt å få oppleve hva som er mulig å få til. Dette glir rett inn på topp 3 av alt jeg har hørt opp gjennom årene. Og jeg mistenker at resultatet er grundig forarbeid, klare preferenser og klok matching av produkter! For selv om jeg har forståelse for at det sved kraftig å kvitte seg med Mercedesen, tror jeg ikke mag får færre morsomme, givende stunder i lytterommet; bare ganske annerledes...

    mvh
    Proffen
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Godt oppsummert og hyggelig lesing fra alle dere tøffe ( ;D) karer i Bergen !!!

    Høres ut som Marten er ett bra merke.. ;D
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Takk for disse rosene ord, Proffen, men det er altfor meget.

    Bare for å si det med en gang så er jeg veldig fornøyd, men har såvidt begynt å jobbe
    med akustikken i rommet. Dette tror jeg vil hjelpe. Kabler skal prøves.
    Og etterhvert så riia og vinylspiller byttes, må bare spare litt først :)

    Men først akustikk, diffusorer. Her er det bare og komme med gode forslag og tips.

    mag
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    johnnygrandis skrev:
    Godt oppsummert og hyggelig lesing fra alle dere tøffe ( ;D) karer i Bergen !!!

    Høres ut som Marten er ett bra merke.. ;D
    Sett fra vårt objektive ståsted så er vel Marten sine høyttalere det beste som finnes på markedet.
    Vel, helt til man bytter til noe annet... :)

    mag
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    mag skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Godt oppsummert og hyggelig lesing fra alle dere tøffe ( ;D) karer i Bergen !!!

    Høres ut som Marten er ett bra merke.. ;D
    Sett fra vårt objektive ståsted så er vel Marten sine høyttalere det beste som finnes på markedet.
    Vel, helt til man bytter til noe annet... :)

    mag
    Så sant så sant, hadde vært morro og fått en lytt til dette kremoppsettet ditt engang ...
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    johnnygrandis skrev:
    mag skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Godt oppsummert og hyggelig lesing fra alle dere tøffe ( ;D) karer i Bergen !!!

    Høres ut som Marten er ett bra merke.. ;D
    Sett fra vårt objektive ståsted så er vel Marten sine høyttalere det beste som finnes på markedet.
    Vel, helt til man bytter til noe annet... :)

    mag
    Så sant så sant, hadde vært morro og fått en lytt til dette kremoppsettet ditt engang ...
    Hvis du skulle forville deg på disse kanter av landet så er det bare å si i fra.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    mag skrev:
    Takk for disse rosene ord, Proffen, men det er altfor meget.

    Bare for å si det med en gang så er jeg veldig fornøyd, men har såvidt begynt å jobbe
    med akustikken i rommet. Dette tror jeg vil hjelpe. Kabler skal prøves.
    Og etterhvert så riia og vinylspiller byttes, må bare spare litt først :)

    Men først akustikk, diffusorer. Her er det bare og komme med gode forslag og tips.

    mag
    ;D
    ...men; NOPE; det er DEFINITIVT IKKE altfor meget!
    Sier just hva jeg mener.
    Blir jo spennende å høre hva den kommende akustikkbearbeidingen vil gjøre med lyden, selv om det pr fredag ikke opplevdes som bitten problematisk slik det står nå.
    Kabler vil vel kunne anses som en form for "fintuning" av en lydgjengivelse som allerede er framifrå!

    mvh
    Proffen
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    mag skrev:
    johnnygrandis skrev:
    mag skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Godt oppsummert og hyggelig lesing fra alle dere tøffe ( ;D) karer i Bergen !!!

    Høres ut som Marten er ett bra merke.. ;D
    Sett fra vårt objektive ståsted så er vel Marten sine høyttalere det beste som finnes på markedet.
    Vel, helt til man bytter til noe annet... :)

    mag
    Så sant så sant, hadde vært morro og fått en lytt til dette kremoppsettet ditt engang ...
    Hvis du skulle forville deg på disse kanter av landet så er det bare å si i fra.
    Takk for det !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn