Bergen Lydlaug Klubbkveld 26

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Omsider har det vært en liten samling i Bergens lydlaug igjen. Ollie hadde invitert til treff med fin musikk fra et flott anlegg. Det ble spilt både fra cd og vinyl, sistnevnte både i stereo og mono:)

Takk for en hyggelig kveld både til Ollie og de andre fremmøtte. Regner med at det pøses på med bilder etterhvert.

ivarlo
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Ja nå er det snart natta for min del, men rekker å legge inn en teaser før gardinene går ned.











Fra venstre; Ollie, tkr, ivarlo, og til sist...uaæ, jeg har en hjernefeil som gjør at jeg ikke husker navn. Og ikke vet jeg om personen har et nick her på sentralen. Hjelp, noen...?!?!

Mer bilder i morgen!
 

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Det er Sigurd det.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Supert, da er alle identifisert!

Siden jeg var på besøk hos Ollie sist har han byttet ut platespilleren sin. Det ble derfor spilt på den. To armer, en med stero-pu og en med mono-pu. Mer om det senere.





 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Bør jo ikke si hva det er- men her er bilde av begge to:







Veldig trivelig kveld!

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Utrolig, plutselig skal de ha maintenance på photobucket-site´n... :p

Du får bare kjøre på med bilder Tønnes, så får jeg legge ut mine senere!
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
....Til gjengjeld er sweetspot liten. Sitt litt skeivt i go`stolen, så hører du bare en høyttaler.



Løsningen er å sitte etter hverandre. Kjøre tog, så å si...

mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ivarlo og Sigurd hadde sjåfør og tjuvstartet på juleølet:



Vi andre kunne bare sitte der og sikle.

mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ollie har akustikkbehandlet lytterommet/stuen sin:







Det flotte taket er utstyrt med akustikkplater.

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Mono pickup´en til Ollie er intet mindre enn en Lyra Titan i mono :eek:
Jeg lurte litt på hvorfor det stakk ut endel plater her og der i Ollie sin rikholdige vinylsamling.
Svaret...det var selvfølgelig de platene som var i mono.





Imponerende hvor stort lydbilde man får fra en monoplate avspilt med mono-pu!
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Begge armene fra Musical Life har en meget spennende konstruksjon. De har magnetisk oppheng, nærmest som en opp-ned uni-pivot. Løsningen med antskating er ulik på de to armene. Den ene har vanlig lodd og den andre har justerbar magnet. Løsning for justering av azimuth er også litt ulik. Den ene armen er 9 tommer og den andre 12 tommer, og tresorten i armrøret er forskjellig (12-tommeren stivest, var det ibenholdt?)







 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Pickup´en i 12-tommeren er stereopickup´en laget for Musical Life av Gutman (eller Guttman, eller noe i den retning).
Låt bra denne også. Men det var umulig for meg å danne meg så mye inntrykk av lydsignaturen i disse pu´ene siden det låter såpass anderledes hos Ollie i forhold til det jeg er vant til hjemme hos meg selv.





Strømforsyning og motor




Hele riggen

 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
Digitalt låter også bra, på sin måte ;)



Elektronikk fra Sanders Sound System som også har konstruert høytalerne.







Da har ikke jeg flere bilder.
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Flotte bilder fra et spennende anlegg. Har hatt fornøyelsen av å høre dette ved et par anledninger. Lydbildet er som tkr nevner meget stort, og presenteres åpent og detaljert som sedvanlig er fra elektrostater.

Hadde vært spennende å høre den nye Lyra Titan i mono, men det får bli en annen gang. Fint at Lauget fikk en samling igjen. Hadde desverre ikke mulighet til å delta denne gangen, men satser på å stille ved neste anledning...

mvh
 

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Innlegg
530
Antall liker
464
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Takk til alle som kom, håper alle trivdes. Kjoenik og tkr er virkelig gode stemningsformidlere med kameraet! Men brukte dere gulfilter eller noe? Har jeg det virkelig så gult (kult)? :)
Stereopickupen er en pickup laget for Michael Stolz`s Musical Life av "Der Nadelspezalist" Martin Gøttmann. Det er en low output MC, konstuksjonsmessig ikke så ulik Lyra, men til en tredjedel av prisen. Lydmessig så langt i innspillingsprosessen, er Lyraen litt lysere/ friskere i klangen, ML litt "rundere". (Gud så vanskelig det er å beskrive lyd)!
Ellers er monoarmen utstyrt med kabling i sølv og med xlr plugger. Stereoen er ubalansert med bulletplugs i sølv.
Resten av anlegget er ubalansert kablet.

Ja, jeg vet: dette er et super egoanlegg for superegoister som meg.Men der da lyd utenfor sweetspott også da, heldigvis.

Armmaterialet er ibenholt og rosentre. På stereoarmen er magnetisk antiskating. Det virker.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Særdeles lekker platespiller. Så ut som en trivelig kveld!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det er da ALLTID trivelig på laugskveldene våre!? ;D
Så også hos alltid blide Ollie!
Var på besøk hos Ollie for andre gang, og han har lagt kronasjene i fornuftige saker, ingen tvil om det. Synergieffekten er skyhøy, all den tid han sitter med forsterkeri og høytalere fra samme produsent.
Drister meg ikke til å uttale meg om vinylsnurreren og lyden derfra, men konstaterer bare kjapt at cd-riggen ikke akkurat er noen sinke.

Et lite spørsmål, dog: Var det noen flere enn mine ører som opplevde at lyden ble litt "hard" når volumet ble for heftig?

Takk for en hyggelig kveld!

mvh
Proffen
 
Topp Bunn