Beresford TC-7510 DAC - Erfaringer/meninger?

C

Cyber

Gjest
Jeg skal prøve ut litt nye veier kildemessig. Planen er å ha musikken på harddisk og kjøre til Squeezebox og fra den til en DAC digitalt. CD-avspilling vil foregå på min DVD og så ut via optisk.

Jeg har sett på en rimelig DAC ved navn Beresford TC-7510 som jeg ser har fått endel god kritikk rundt omkring. Den skal visstnok følge Benchmark DAC-1 greit.

Har noen erfaringer og meninger om den?

http://www.homehifi.co.uk/main/main.html

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg bruker Beresford'en og er godt fornøyd. Har ikke sammenlignet med så mye annet enn den innebygde i SB3'en, men der mener jeg at jeg hører en klar forbedring. Derek B er forresten en hyggelig fyr å handle med.

Bernt K

C

Cyber

Gjest
Takk for infoen. Har sendt ham en mail og han virker lagelig ja. Er jo ikke store summen, men gidder ikke kjøpe katta i sekken uansett.

Kjører du optisk da? Merker du forskjell på Coax og optisk?

B

bendis

Gjest
er desse to på linje lydmessig så spiser jeg hatten min ;D

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
Takk for infoen. Har sendt ham en mail og han virker lagelig ja. Er jo ikke store summen, men gidder ikke kjøpe katta i sekken uansett.

Kjører du optisk da? Merker du forskjell på Coax og optisk?
Jeg kjører coax; skulle kanskje ha prøvd TosLink'en, men det har ikke blitt ennå. Hørselen min er så likevel for dårlig til å oppfatte marginale forskjeller.

Bernt K

C

Cyber

Gjest
"I've heard two DACs that I rate higher - the Musical Fidelity TriVista 21 is one step up, and the DAC in my Burmester 006 CDP is a fair bit better - images are more solid and "present", the music flows more easily, the soundstage is deeper and more enveloping. Could I live with the Beresford if I had to? - yup, definitely, with no real hardship at all. All others I have owned (see below) are at best its equal, most are significantly inferior IMHO.

(SAKSET AV MEG)

MY AUDIOPHILE CREDENTIALS (CDPs & DACs I have owned, for those that care)

In no particular order ...

Meridian 207 CDP, 200 & 500 CDTs, 203, 263, 563 DACs
Sony 555ES as CDT
Benchmark DAC1
Perpetual Technologies P1A, P3A and Monolithic PS
Mark Levinson 36/37 DAC/CDT, 39 CDP
Eastern Electric Minimax CDP
Quad 99 Mk1
Flying Calf DAC
Alba DVDP (!)
Musical Fidelity FCD CDP, XDAC, X24K & TriVista 21 DACs
Burmester CD 006
Pioneer 505 Precision CDP, & 703, 801 & 904 CDP/CDTs"

http://www.hifiwigwam.com/forum7/15325.html

Ikke vet jeg, bare linker og styrer :) Men det er jo ikke alltid det er om å gjøre å få mest mulig i en boks, enkelte CD spillere fra f.eks. MF osv... har jo svært lite innmat. Det kan jo være et bedre design.

B

bendis

Gjest
leste igjennom flere av trådene ang. Beredford på headfi.com og andre forum for en stund siden.
produsenten ble mistenkt for å plante falske anmeldelser rundtom på nettet. man må nesten være litt skeptisk til påstander om at et produkt til nesten 1/10 del av prisen låter bedre, særlig med tanke på testene benchmark har fått. også når noen kjøpte den på grunnlag av testene men rett og slett fnyste av sammenligningene..
anoyingly er også prisen omtrent doblet siden den kom! men med dagens svake dollarkurs skulle det ikke bli mange kronene allikavel. sikkert et bra kjøp, lyst å kjøpe en selv bare for å teste. ;)

golyngset

Medlem
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
0
Sted
Kaupanger, Sogn
Har akkurat bestilt Beresford DACen og vil komme med skryt av servicen. Det tok Stanley Beresford 14min(!) å svare på bestillinga mi per personlig mail, etter at Paypal hadde overført pengane (1293,-) Sender den i morgon som gave. Supert!
Vert spennande å høyre kva denne kan gjere med anlegget mitt ;D (Rotel rcd965bx LE, Rotel rc972/rb1070, System Audio SA10 Anniversary)

Geir Ove

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Denne har jeg selv, men for tidlig å si noe da den kun har fått 10-20 timer på baken. Men det jeg stusser over, er at volumkontrollen til hodetelefonutgangen også virker på den ene rca-utgangen. Hva skal det være godt for?

Torsen

O

OldBoy

Gjest
Volumkontrollen skal virke på det ene av to sett utganger, mens det andre settet av utganger skal være fast. På denne måten kan man bruke DAC'en som forforsterker, og koble den rett i et effekttrinn.

Hvis du har koblet en signalkabel til hver av utgangene, blir resultat som du beskriver.

Hvis det ikke er dette, er det en produksjonsfeil.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Sendte mail i går om bestilling av TC-7510, skal bruke den som ein passiv pre-amp. Spurte om det var ei dugandes løysing, og fikk dette i svar:

Hi,

of course you can use it like a preamp. But if you can hold on till January and don't mind paying about 50% more, I'll have a special version coming out that is optimized for use as a preamp. You'll kick yourself if you get the MK6/4 and then read later on the internet how much the other DAC of mine is praised as a preamp.
Shall I put you on the waiting list?

Regards,
I'm on the list! Blir spennande å sjå kva dette ender opp i :)

Skikongen

Medlem
Ble medlem
21.05.2007
Antall liker
3
Hvordan står denne seg - 12 år etter, holder den tidens tann?

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.244

Topp Bunn