Benytte seg av situasjonen?

3

322_911

Gjest
Vel, ikke akkurat.
Merkelig at du finner helt i orden at enkelte grupper i samfunnet skal kunne true seg til goder som vi andre må betale for. Det du skriver er rett og slett at siden de truer med vold, og derigjennom truer den offentlige orden, skal de få viljen sin.

Hvilke andre grupper i samfunnet kunne du tenke deg å gi denne retten? Det er mange grupper som føler seg forbigått.

Sykepleiere uten praktisk streikerett?

Muslimer som vil ha bønnerom på arbeidsplassen?

Homofile som vil avsette biskop Kvarme?
Da burde du heller uroe deg for stat, politi, og kapitalen.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.713
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Det har da ingenting med hvorvidt Blitz er et okkupert område eller ikke å gjøre, som var hva Øyvind og meg diskuterte (dog førstnevnte foretrakk å disputere).
Nei, men du åpner tråden med å si at FRP vil avlyse freden....noe som blitzerne allerede har gjort ved å bryte avtalen...

Det var det jeg mente med å lese artikkelen du linker til....

Mvh
OMF

3

322_911

Gjest
Nei, men du åpner tråden med å si at FRP vil avlyse freden....noe som blitzerne allerede har gjort ved å bryte avtalen...

Det var det jeg mente med å lese artikkelen du linker til....

Mvh
OMF
Noe som viser til overskriften på artikkelen. Jeg kan ikke se hvor du vil. Det er uansett semantikk.

M

maestro

Gjest
Uansett debatt-tema er det noen som absolutt må gjøre samtlige tråder til gjenstand for angrep på FrP. Og så lurer man på hva FrP-koden består i! Merkelig form for tvangsnevroser - - - !

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Oslo blir jo også hvert år innvadert av en annen type pøbel.
Ved cup-finaletider kommer det horder med supportere og setter byen på hodet.
Det er sannelig på tide å pløye opp Ullevål og bruke det jordet til noe mer allmennyttig, f.eks. dyrking av raps til bio-diesel.
Det er jeg faktisk helt enig med deg i, om fotballpøbler ikke kan oppføre seg, så er det eneste riktige å fjerne fotballstadionene å dyrke poteter der i stedenfor.

Når det gjelder holdningene til enkelte her så må jeg si at jeg lurer litt. Tankegangen er altså at om man ikke vil ha bråk så må man la enkelte grupper få operere under andre friheter enn det man ellers tillater. Hvor langt skal man dra dette? Vi så jo i fjor hva de ekstreme islamistene stod for da de ble tirret. Logikken her vil da bli at man må la de få mishandle konene og døtrene sine i fred, for om vi blander oss inn så kan det jo ende med bråk. Vi må for all de ikke kritisere den underutviklede religionene deres eller den perverse profeten deres for da er jo helvetet løst. Er det sånn vi vil ha det, fred og ro for enhver pris, helt til den dagen vi ender opp helt handlingslammet i vår egen redsel for å provosere de rabiate?
Nei takk, man får ta ondet ved roten og vise hvem det er som bestemmer i dette landet og hvilke lover vi alle må følge. Skulle ellers likt å se reaksjonene til gjengen her om det var Vigrid eller en annen lignende gruppe noen syntes burde få særrettigheter for å forhindre bråk…

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
I kjølvannet fra tumultene i Danmark ønsker Frp ved varaordfører Svenn Kristiansen å avlyse freden og tømme ungdomshuset Blitz.

http://oslopuls.no/nyheter/article1676900.ece
Støttes! Vekk med pøbelen! Lillevolden og Co bør sendes til Guantanamo! Har aldri forstått hvorfor Oslo kommune skal holde en liten gruppe pøbel og voldsmennn med gratis hus, attpåtil en meget verdifull eiendom.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Støttes! Vekk med pøbelen! Lillevolden og Co bør sendes til Guantanamo! Har aldri forstått hvorfor Oslo kommune skal holde en liten gruppe pøbel og voldsmennn med gratis hus, attpåtil en meget verdifull eiendom.
I prinsippet er denne forfordelingen av blitz-ungdommen ikke riktig, men om det er spesielt smart å forsøke å kaste dem ut nå er en helt annen sak.

For øvrig har Oslo kommune veldig mange andre eiendommer og bygg som er neglisjert og forfaller, her bør det ryddes opp før man går løs på blitzhuset.

3

322_911

Gjest
Ser helst at anti-islam propagndiseringen din foregår utenfor denne tråden kompo. Den bærer ingen relevans overhode, bortsett fra å proklamere pseudo empiriske sannheter manufakturert ovenfra og delt ut nedover til skjødehundene som trofast tigger etter bekreftelse fra sine mestre. Som beskytter en fra pseudo farene de selv har skapt, eller islamistene om du vil, - slik holder en befolkningen opptatt med usynlige fiender slik at de (storebror) kan opperere uforstyrret. Noe du følgelig beviser.

I Danmark stjal staten aktive ungdommers hus ved bruk av helikopter og armerte styrker, ikke fordi aktivitetene deres var voldelige eller ulovlige, men fordi de var uønsket (legg hva du vil i ordlyden). Ungdommen blir hundset av media fordi de gjorde opprør. Nå vil en gjennomføre det samme her, og ungdommen er på forhånd dømt skyldig fordi en vet de kommer til å gjøre opprør?

Det virker som om vold er tillatt ene og alene om det er den sterke (politiet) som utøver den mot den svake (radikale ungdom). Å slå tilbake er både infamt og ondskapsfullt. Hva faen går det av dere folkens?

3

322_911

Gjest
I prinsippet er denne forfordelingen av blitz-ungdommen ikke riktig, men om det er spesielt smart å forsøke å kaste dem ut nå er en helt annen sak.

For øvrig har Oslo kommune veldig mange andre eiendommer og bygg som er neglisjert og forfaller, her bør det ryddes opp før man går løs på blitzhuset.

Hva med millioner til badebasseng, fritidsklubber, diskotek og andre fasiliteter til ungdom. Blitz betaler til og med leie. Hvordan er dette forfordeling?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ser helst at anti-islam propagndiseringen din foregår utenfor denne tråden kompo. Den bærer ingen relevans overhode, bortsett fra å proklamere pseudo empiriske sannheter manufakturert ovenfra og delt ut nedover til skjødehundene som trofast tigger etter bekreftelse fra sine mestre. Som beskytter en fra pseudo farene de selv har skapt, eller islamistene om du vil, - slik holder en befolkningen opptatt med usynlige fiender slik at de (storebror) kan opperere uforstyrret. Noe du følgelig beviser.

I Danmark stjal staten aktive ungdommers hus ved bruk av helikopter og armerte styrker, ikke fordi aktivitetene deres var voldelige eller ulovlige, men fordi de var uønsket (legg hva du vil i ordlyden). Ungdommen blir hundset av media fordi de gjorde opprør. Nå vil en gjennomføre det samme her, og ungdommen er på forhånd dømt skyldig fordi en vet de kommer til å gjøre opprør?

Det virker som om vold er tillatt ene og alene om det er den sterke (politiet) som utøver den mot den svake (radikale ungdom). Å slå tilbake er både infamt og ondskapsfullt. Hva faen går det av dere folkens?
Og hvem er så du? Hiawata, Høvdingens enbårne sønn? Skal du bestemme hva jeg skal få si i disse debattene? Om jeg ønsker å dra inn sammenligninger med andre grupper som tror at de kan forvente annen behandling av samfunnet enn folk flest så gjør jeg det uten å spørre deg om lov først. Og du trenger ikke slå om deg med alle fremmedordene du kan, du fremstår ikke som mer intellektuell av den grunn.
Du kan jo heller svare på hvordan du hadde reagert om det var en høyreekstrem gruppe som forventet seg, og fikk, spesialbehandling på denne måten.

3

322_911

Gjest
Og hvem er så du? Hiawata, Høvdingens enbårne sønn? Skal du bestemme hva jeg skal få si i disse debattene? Om jeg ønsker å dra inn sammenligninger med andre grupper som tror at de kan forvente annen behandling av samfunnet enn folk flest så gjør jeg det uten å spørre deg om lov først. Og du trenger ikke slå om deg med alle fremmedordene du kan, du fremstår ikke som mer intellektuell av den grunn.
Du kan jo heller svare på hvordan du hadde reagert om det var en høyreekstrem gruppe som forventet seg, og fikk, spesialbehandling på denne måten.
Spesialbehandling? Politikøller, tåregass, helikopter, etc.? Å måtte leie sitt eget ungdomshus mens staten gir over tre millioner til FrP sitt propagandaapparat HRS; og millioner på millioner til konservative ungdomsklubber, kirkesamfunn, diskoteker, svømmebasseng etc.? Så lenge de ikke utfordrer establishmentet.

Forklar meg hvordan din anti-islamisme er relevant for denne tråden. Hjelp meg å se med dine øyne. Det hadde vært virkelig interessant.

3

322_911

Gjest
Vestlig historie viser forøvrig helt klart hva slags spesialbehandling de som våger benytte seg av ytringsfriheten har fått.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spesialbehandling? Politikøller, tåregass, helikopter, etc.? Å måtte leie sitt eget ungdomshus mens staten gir over tre millioner til FrP sitt propagandaapparat HRS; og millioner på millioner til konservative ungdomsklubber, kirkesamfunn, diskoteker, svømmebasseng etc.? Så lenge de ikke utfordrer establishmentet.

Forklar meg hvordan din anti-islamisme er relevant for denne tråden. Hjelp meg å se med dine øyne. Det hadde vært virkelig interessant.
Det Blitz og islamister ( og høyreekstremister) har til felles er viljen til å bruke vold i demonstrasjoner. For å kneble sine motstandere trues de til taushet. Jeg er ennå ikke kommet over saken med Muhammed-tegningene, det er noe av det mest rystende jeg har opplevd faktisk, det provoserte meg noe så grenseløst at jeg ikke finner ord. Det samme gjelder livssituasjonen til en av de jeg beundrer aller mest, Ayann Hirsi Ali ( for øvrig mørkere enn de fleste, kan jeg slippe å kalles rasist da..?)

Hun er en av verdens modigste personer, og en av de som er mest utsatt for drapstrusler, og grunnen er ene og alene at hun har kritisert islam. Det er dette jeg reagerer på, når noen er villig til å bruke vold for å få frem sitt budskap, da mister de all min sympati. Når de ikke kan godta andres synspunkter og deres rett til å komme med dem, da er det udemokratisk i mine øyne, og totalt uakseptabelt. Det er selvsagt et langt steg i fra Blitz til islamister, men de har noe til felles som jeg ikke liker, de har viljen til å høvle ned sine motstandere og være voldelige for å få frem sitt syn. De gjør det ikke for å få sympati, for det får de selvsagt ikke, de gjør det for å skremme til taushet, for det fungerer.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.541
Det Blitz og islamister ( og høyreekstremister) har til felles er viljen til å bruke vold i demonstrasjoner. For å kneble sine motstandere trues de til taushet. Jeg er ennå ikke kommet over saken med Muhammed-tegningene, det er noe av det mest rystende jeg har opplevd faktisk, det provoserte meg noe så grenseløst at jeg ikke finner ord. Det samme gjelder livssituasjonen til en av de jeg beundrer aller mest, Ayann Hirsi Ali ( for øvrig mørkere enn de fleste, kan jeg slippe å kalles rasist da..?)

Hun er en av verdens modigste personer, og en av de som er mest utsatt for drapstrusler, og grunnen er ene og alene at hun har kritisert islam. Det er dette jeg reagerer på, når noen er villig til å bruke vold for å få frem sitt budskap, da mister de all min sympati. Når de ikke kan godta andres synspunkter og deres rett til å komme med dem, da er det udemokratisk i mine øyne, og totalt uakseptabelt. Det er selvsagt et langt steg i fra Blitz til islamister, men de har noe til felles som jeg ikke liker, de har viljen til å høvle ned sine motstandere og være voldelige for å få frem sitt syn. De gjør det ikke for å få sympati, for det får de selvsagt ikke, de gjør det for å skremme til taushet, for det fungerer.
Slutt å blande HRS og dine synspunkter mot islam inn i enhver diskusjon. Blitz har i aller høyeste grad livets rett. De er en gjeng høyst samfunnsbevisste ungdommer. Det er godt å se slike ungommer, ikke bare de som er mest opptatt av hva de kan greie å skaffe seg av materielle goder. Det er kanskje skremmende for blårussen, inklusive deres supportere, å se at slike holdninger finnes.
Det som er trist i denne saken er noen "hang-arounds" som lager bråket. Kanskje de er "plantet" ?

K

knutinh

Gjest
Oslo er fredelig og rolig nå. Så la denne saken ligge og ikke slap en unødvendig konflikt ut av en fredelig situasjon.
Det er når jeg leser slike utspill at jeg kjenner skremmende høyre-sympatier :)

Blitzerne må på samme måte som Nynazistene få samle seg og drikke øl, spille musikk og gjør hva de måtte føle for i sosialt lag. Drømme om en annen verdensordning må de forøvrig også få lov til.

Hvis vi risikerer tilstander som i Køben ved å ikke gi dem det de vil ha så sier jeg det er i alles interesse å ikke gi dem det de vil ha og heller ta støyten. Vi skal da ikke gi etter for terrorisme??

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis vi risikerer tilstander som i Køben ved å ikke gi dem det de vil ha så sier jeg det er i alles interesse å ikke gi dem det de vil ha og heller ta støyten. Vi skal da ikke gi etter for terrorisme?? -k
Tror ikke de forventer så mye mer enn å få være i fred der de er, og sysle på med sitt. Og det er da ikke noe å la seg fylles med terrorfrykt over... selv om de er litt mindre besteborgerlige enn de fleste.

Det er tegn på kulturelt trangsyn og komplekser å på død og liv ville lage bråk utav dette. Kansje FrPerene burde vært arrestert og fengslet for forsøk på å oppildne til bråk og ulovligheter?

K

knutinh

Gjest
Problemet oppstår når Blitzerne ikke lar seg kue av statsterrorisme, er det en unnskyldning for statsterrorisme? Du har da alltid vært en høyremann?
Jeg trodde at du trakk deg tilbake fra forumet for godt for en tid tilbake?

Kan du henvis til noen nylige tilfeller av statsterrorisme her i landet?

Kan du vise hvor jeg krever at Blitzerne skal la seg kue, jeg bare krever at de ikke skal drive med vold eller true med vold.

-k

K

knutinh

Gjest
Kansje FrPerene burde vært arrestert og fengslet for forsøk på å oppildne til bråk og ulovligheter?
Det vil jeg si er god Stalin-ånd.

Jeg vil gi Frp-erne veldig stort handlingsrom i å si og mene akkurat hva de vil, uansett hvor usmakelig jeg måtte synes at det er. Og jeg vil selv benytte sjansen til å fortelle dem hvor usmakelig jeg synes det evt måtte være.

Men å fengsle noen for ved ord å ha provosert andre til vold er i mine øyne helt baklengs. Hvis Blitzere er rabiate hunder som ikke tåler motgang uten å ty til vold så blir samfunnet best med dem godt innelåst. Hvis det er noen få rabiate elementer så vil jeg si at både blitzerne og jeg har det best med at idiotene lukes ut.

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
Det vil jeg si er god Stalin-ånd.

Jeg vil gi Frp-erne veldig stort handlingsrom i å si og mene akkurat hva de vil, uansett hvor usmakelig jeg måtte synes at det er. Og jeg vil selv benytte sjansen til å fortelle dem hvor usmakelig jeg synes det evt måtte være.

Men å fengsle noen for ved ord å ha provosert andre til vold er i mine øyne helt baklengs. Hvis Blitzere er rabiate hunder som ikke tåler motgang uten å ty til vold så blir samfunnet best med dem godt innelåst. Hvis det er noen få rabiate elementer så vil jeg si at både blitzerne og jeg har det best med at idiotene lukes ut.

-k
Ta nå ikke alt så bokstavelig da. Det jeg prøver å si er at hvis dette og skal utvikle seg til en voldsom situasjon så er det utelukkende pga. provokasjoner. Nå er det ingenting som tilsier at bystyret kommer til å gå tilbake på sine avtaler, det har de ingenting å tjene på. Så får heller FrP få lov til å drive sitt oppvigleri så mye de vil. Det er jo bare et spill for galleriet uansett.

Politiets stormtropper finne noen andre å plage denne gangen. Kanskje et bingotreff eller en ny pokerklubb, de tør iallefall ikke sette seg til motverge.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ta nå ikke alt så bokstavelig da. Det jeg prøver å si er at hvis dette og skal utvikle seg til en voldsom situasjon så er det utelukkende pga. provokasjoner. Nå er det ingenting som tilsier at bystyret kommer til å gå tilbake på sine avtaler, det har de ingenting å tjene på. Så får heller FrP få lov til å drive sitt oppvigleri så mye de vil. Det er jo bare et spill for galleriet uansett.

Politiets stormtropper finne noen andre å plage denne gangen. Kanskje et bingotreff eller en ny pokerklubb, de tør iallefall ikke sette seg til motverge.
Så det er altså ikke den som bruker vold som har ansvaret , men den som provoserer? Mange konemishandlere vil nok være enig med deg i dette, det er klart de må få slå når kjerringen provoserer...

3

322_911

Gjest
Når en har en dårlig sak: trekk inn muslimer, konemisshandling og stalinisme, - vage ekko av skremselsdoktrinen vi alle har vokst opp med. Alle radikale krefter ::).

Det er fornøyelig hvordan dere søker å fremmstille staten og politiet som den svake part i denne situasjonen. Håper establishmentet lønner sine lam godt, jeg blir stadig mer fristet til å stå ved barikadene og lage får i kål.

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Når en har en dårlig sak: trekk inn muslimer, konemisshandling og stalinisme, - vage ekko av skremselsdoktrinen vi alle har vokst opp med. Alle radikale krefter ::).

Det er fornøyelig hvordan dere søker å fremmstille staten og politiet som den svake part i denne situasjonen. Håper establishmentet lønner sine lam godt, jeg blir stadig mer fristet til å stå ved barikadene og lage får i kål.

;)
Hvilke problemer har du med politiet? Hva tror du de er der for? I min verden er de der for å hjelpe innbyggerne og forhindre forbrytelser og fange forbrytere, hva i alle dager tror du at deres oppgave er?
Jeg har ennå ikke sett ett godt arument for hvorfor det skal være særregler for en gruppe som på de fleste måter melder seg ut av samfunnet og bare krever og ikke gir noe tilbake. Og for at denne gruppen ikke skal ty til vold så må man la dem være i fred og ikke provoere dem er de "beste" argumentene så langt. Hvis dere ikke kan komme opp med noe bedre så vil jeg vel hevde at det er dere som har en dårlig sak.

3

322_911

Gjest
Hvilken særbehandling? Er du blind for alt annet enn det du VIL se?

3

322_911

Gjest
Hvilke problemer har du med politiet? Hva tror du de er der for? I min verden er de der for å hjelpe innbyggerne og forhindre forbrytelser og fange forbrytere, hva i alle dager tror du at deres oppgave er?
Verne om eindomsrett, kapitalen, streikebrytere: status quo; men forhindre streiker og arbeiderkamp, etc.. Trenger ikke store historiske innsikten for å danne seg det bilde.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvilken særbehandling? Er du blind for alt annet enn det du VIL se?
De har okkupert et hus og får beholde det under forutsetning av at de ikke bruker vold. ( er ikke det egentlig en selvfølge..?)

"Vi har hatt fred i fire år, og jeg hadde inderlig håpet at dette kunne fortsette. Men det er ikke slik fra min side eller fra byrådets side at avtalen med Blitz er fredet. Vi inngikk en avtale der Blitz forpliktet seg til ikke å bruke vold, sier Lae."

Nå har Blitz brutt avtalen, de har hatt en voldelig demonstrasjon, og i følge enkelte her så bør man ikke provosere dem for da vil de ty til mer vold. Hvilke andre grupper i samfunnet er det som kan ta seg til rette på denne måten og komme unna med det, true omgivelsene med vold om de ikke får det som de vil?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Verne om eindomsrett, kapitalen, streikebrytere: status quo; men forhindre streiker og arbeiderkamp, etc.. Trenger ikke store historiske innsikten for å danne seg det bilde.
De verner om alle som er utsatt for fare, like gjerne kriminelle om det behøves. De forhindrer ikke meg bekjent lovlige streiker, men det er som sagt lover å følge i et demokrati, og de skal gjelde for alle.

3

322_911

Gjest
De har okkupert et hus og får beholde det under forutsetning av at de ikke bruker vold. ( er ikke det egentlig en selvfølge..?)

"Vi har hatt fred i fire år, og jeg hadde inderlig håpet at dette kunne fortsette. Men det er ikke slik fra min side eller fra byrådets side at avtalen med Blitz er fredet. Vi inngikk en avtale der Blitz forpliktet seg til ikke å bruke vold, sier Lae."

Nå har Blitz brutt avtalen, de har hatt en voldelig demonstrasjon, og i følge enkelte her så bør man ikke provosere dem for da vil de ty til mer vold. Hvilke andre grupper i samfunnet er det som kan ta seg til rette på denne måten og komme unna med det, true omgivelsene med vold om de ikke får det som de vil?

Tvert imot, Blitz er blitt forfordelt i alle år, ungdommen der har faktisk måttet kjempe for alt de har oppnådd (i større grad en noe annet tilholdssted for dagens unge). Unge kristene, Frp'ere, idrettsfolk, danseløver etc. (i mine øyne langt mindre viktige tiltak) blir på årsbasis gitt milliarder. Sett det i perspektiv.

Typisk norge, og troen på det etablerte, at det skal bli brukt mot dem at de har kjempet der andre hadde resignert. Skammelig.

http://dmedia.ucsc.edu/~afrojas/TU/ToProtectAndServe.mov

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Tvert imot, Blitz er blitt forfordelt i alle år, ungdommen der har faktisk måttet kjempe for alt de har oppnådd (i større grad en noe annet tilholdssted for dagens unge). Unge kristene, Frp'ere, idrettsfolk, danseløver etc. (i mine øyne langt mindre viktige tiltak) blir på årsbasis gitt milliarder. Sett det i perspektiv.

Typisk norge, og troen på det etablerte, at det skal bli brukt mot dem at de har kjempet der andre hadde resignert. Skammelig.

http://dmedia.ucsc.edu/~afrojas/TU/ToProtectAndServe.mov
Poenget er ganske enkelt at Blitz har brukt vold og trusler for å skaffe seg huset. Det vil vi ha slutt på. Jag pøbelen ut på landsbygda. De har naturligvis ingen legitim rett til et eget hus betalt av kommunen.

PS
Dersom politiet trenger assistanse, kan jeg som en ansvarlig borger naturligvis stille opp for å hjelpe til med å jage vekk pakket. Skulle bare mangle.

K

knutinh

Gjest
Unge kristene, Frp'ere, idrettsfolk, danseløver etc. (i mine øyne langt mindre viktige tiltak) blir på årsbasis gitt milliarder. Sett det i perspektiv.http://dmedia.ucsc.edu/~afrojas/TU/ToProtectAndServe.mov
Og sett i mine øyne så er det mye viktigere at ungdom lærer seg å spille piano enn å kaste brostein. Smak og behag.

Poenget er at de andre gruppene du nevner ikke har truet med vold for å få tilskudd, og samfunnet kan i ro og fred avgjøre hva man vil donere penger til.

Blitzerne må gjerne få stille seg i denne køen og pent be om penger. Eller så kan få seg jobber og slippe å be om penger. For meg handler individets frihet IKKE om at alle skal ha garantert "borgerlønn", en interessant stats-sponset fritid og et godt kulturtilbud. Individets frihet handler om at folk på eget initiativ skal få følge sine interesser og organisere seg med andre borgere uten at samfunnet intervenerer og nekter disse et fritt ord og frie tanker. Unntaket er når disse gjør handlinger (eller planlegger handlinger) som helt klart er i strid med andre borgeres grunnleggende interesser som vold eller skadeverk.

Hvem er det som har nektet blitzerne å drikke øl, røyke rullings og diskutere samfunnsfilosofi??

Hvis de tyr til samme press-taktikk som nazistene gjorde i 30-tallets Tyskland så tjener alle på en fast og rettferdig straff.

Jeg foreslår samfunnstjeneste for skader på personer og eiendom. Uansett hvor flittig man studerer Maos lille røde eller Anarkiens krinkelkroker så tror jeg på at litt plukking av søppel eller løfting på gamlehjem kan være et fint innblikk i andre sider av samfunnslivet.

Jeg har ingen forestilling om at Frp ønsker noe annet enn å provosere i denne saken - og der er de i sin fulle rett. Daglig skriver folk og politikere innlegg i Aftenposten hvor de med viten og vilje provoserer andre. Noen fornuftige og andre usmakelige. Felles for voksne mennesker er at de ikke truer med å banke dem de ikke liker - de fleste av oss har muligheten for å uttrykke oss med ord. Men neandertalere har selvsagt ikke annet å ty til enn vold...

-k

3

322_911

Gjest
Hvis du ønsker å lefle med proletariatiske ideer og uffer deg over besteborgernes behov for å beholde legemet inntakt så finnes det fremdeles noen land hvor du kan få leve ut dine ideer.

-k
Dette er så usmakelig at jeg velger ikke å kommentere. I løpet av det siste døgnet har du beskylt både meg og Gjestemedlem for kommunisme (stalinistiske tendenser, maos lille røde, proletariatiske ideer, etc), uten reelt grunnlag. Retorikken din er lik BBs, det som skiller dere er utelukkende semantikk.

Det som virkelig provoserer meg er at du ble i harnisk da jeg påpekte dine fascistiske tendenser da du blatant uttalte at jeg burde begrense bruken av min viktigste frihet, yttringsfriheten, fordi jeg skylte den regjerende klasse såpass (som uføretrygdet).

Noen videre kommentar fra meg kommer du ikke til å få før du klarer å oppføre deg sivilisert. Du gjør virkelig dette stedet utrivelig.

3

322_911

Gjest
Så forandrer du selvfølgelig hele innlegget i ettertid. Så kostelig.

K

knutinh

Gjest
Så forandrer du selvfølgelig hele innlegget i ettertid. Så kostelig.
Hvis du ser på klokkeslettene så fjernet jeg siste avsnitt 4 minutter før du kommenterte det.

Videre hadde det vært fint med en avklaring fra deg i disse stadige blitz/køben-diskusjonene:
1. Må de som utøver vold og skadeverk ta ansvar for dette selv, eller er det samfunnet/politiet/Frp som i bunn og grunn har skylda når de er så teite?
2. Har alle borgere en selvsagt rett til et sted å drive med sine favoritt-hobbyer, eller er dette et gode som samfunnet kan velge å tildele dem vi måtte ønske å støtte?
3. Er det pragmatiske eller idealistiske grunner til at mine skattepenger skal gå til å sponse blitz? (dvs, skjer det for å unngå at leiligheten min settes i brann eller fordi det er så synd i rotløs ungdom?)

-k

3

322_911

Gjest
Jeg trodde at du trakk deg tilbake fra forumet for godt for en tid tilbake?

Kan du henvis til noen nylige tilfeller av statsterrorisme her i landet?

Kan du vise hvor jeg krever at Blitzerne skal la seg kue, jeg bare krever at de ikke skal drive med vold eller true med vold.

-k
Å drive de urettmessig ut ved vold vil i mine øyne kunne kvalifisere til statsterror. Blitzerne truer ikke med vold, men med å gjengjelde. Det heter selvforsvar, eller å kjempe for sine rettigheter. Men du som ubermench* forstår deg vel ikke på at "neandertalerne" kan trosse din styresmakt på den måten.

* (når du omtaler de som er uenig med dine standpunkt som neandertalere, kommer jeg deduktivt frem til at du anser deg selv for å være et slags ubermench)

3

322_911

Gjest
Hvis du ser på klokkeslettene så fjernet jeg siste avsnitt 4 minutter før du kommenterte det.
-k
Før jeg redigerte kommentaren for skrivefeil. Beleilig nok.

K

knutinh

Gjest
Dette er så usmakelig at jeg velger ikke å kommentere. I løpet av det siste døgnet har du beskylt både meg og Gjestemedlem for kommunisme (stalinistiske tendenser,
Å oppfordre til å fengsle noen for å yttret ideer som provoserte andre til å drive med vold vil jeg si bryter med så fundamentale rettsprinsipper at Stalin og Hitler er relevante diktatorer å nevne, ja.
maos lille røde,
Kan du henvise til et sted jeg nevner deg eller Gjestemedlem ifbm maos lille røde? Jeg nevner et sted at folk som blir dømt til samfunnstjeneste for å kaste brostein kanskje har godt av å få nesa opp av Maos lille røde. Føler du at det er deg?
proletariatiske ideer, etc), uten reelt grunnlag.
322 om hensikten med politiet:
"Verne om eindomsrett, kapitalen, streikebrytere: status quo; men forhindre streiker og arbeiderkamp, etc.. Trenger ikke store historiske innsikten for å danne seg det bilde. "

322 om samfunnet:
"Håper establishmentet lønner sine lam godt, jeg blir stadig mer fristet til å stå ved barikadene og lage får i kål."

Er det ut fra disse utsagnene helt feil å konkludere med at du har sterke sympatier på den yttre venstre-sida, su som drømmer om å stå på barrikadene og lage får-i-kål av oss besteborgerlige lam som ikke innser at Blitzerne skal ha den ypperste innlosjeringen ellers blir det bråk...

-k

K

knutinh

Gjest
* (når du omtaler de som er uenig med dine standpunkt som neandertalere, kommer jeg deduktivt frem til at du anser deg selv for å være et slags ubermench)
Faller det deg vanskelig å lese eller synes du det er grei diskusjonsteknikk å bevisst lese innlegg feil?

Hvis du ikke kan henvise til at jeg kaller mine menings motstandere for neandertalere så forventer jeg at du trekker tilbake utsagnet.

-k

3

322_911

Gjest
322 om hensikten med politiet:
"Verne om eindomsrett, kapitalen, streikebrytere: status quo; men forhindre streiker og arbeiderkamp, etc.. Trenger ikke store historiske innsikten for å danne seg det bilde. "

322 om samfunnet:
"Håper establishmentet lønner sine lam godt, jeg blir stadig mer fristet til å stå ved barikadene og lage får i kål."

Er det ut fra disse utsagnene helt feil å konkludere med at du har sterke sympatier på den yttre venstre-sida, su som drømmer om å stå på barrikadene og lage får-i-kål av oss besteborgerlige lam som ikke innser at Blitzerne skal ha den ypperste innlosjeringen ellers blir det bråk...

-k
Om du kunne forholde deg til hva jeg faktisk skriver, og ikke hva din indre logikk sier at jeg står for, så hadde vi kommet langt på vei.

Får i kål kommentaren var etterfulgt av en slik: ;), for å understreke en lett spøkefull tone. Hendig at den uteble når du siterte meg.

Takk

K

kbwh

Gjest
Skjønner ikke at du gidder, Knut. Men til gjengjeld har du kanskje tenkt det samme om meg...

3

322_911

Gjest
Men neandertalere har selvsagt ikke annet å ty til enn vold...

-k
Her sikter du tydelig til Blitzerne og deres støttespillere; som i realiteten ikke ønsker vold, men er berett til å besvare den.

At du her skulle omtale f.eks staten og politiet er en umulighet ut i fra konteksten.

Kostelig hvor lett du har for å bli personlig indignert og be om å få dementert "slem" retorikk, når din er så mye syrligere og ondsinnet.

Kan vi vennligst sette punktum her? En personlig krig er ingen av oss tjent med.

3

322_911

Gjest
Skjønner ikke at du gidder, Knut. Men til gjengjeld har du kanskje tenkt det samme om meg...
Takk for et konstruktivt bidrag, vennen din hilser sikkert tilbake.

Topp Bunn