Digitale avspillere Benchmark DAC2 eller Auralic Vega - trenger hjelp til å velge.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Litt av noen kandidater. Auralic har tidligere skrevet at de har godt litt bort ifra den mest korrekte lyden og gjort dacene mer lyttevennlige (deres eget utsagn). Dette sammen med de ulike digitale filtrene man kan velge mellom gjør at man muligens kan gi disse dacene karakteristikker som korrekt vs hifi.

For the record: Har hatt MX+ selv og hørt Vega, men kun lest mye om Benchmark.
 
M

MusicBear

Gjest
Litt av noen kandidater. Auralic har tidligere skrevet at de har godt litt bort ifra den mest korrekte lyden og gjort dacene mer lyttevennlige (deres eget utsagn). Dette sammen med de ulike digitale filtrene man kan velge mellom gjør at man muligens kan gi disse dacene karakteristikker som korrekt vs hifi.

For the record: Har hatt MX+ selv og hørt Vega, men kun lest mye om Benchmark.


Valgte nylig Benchmark (DAC + 2 stk. forsterkere) etter troverdig anbefaling fra en på forumet her, samt tro på at en produsent av musikkutstyr er mer troverdig enn en hi-fi produsent. Se bare hvor mye keiserens nye klær som er tilstede i hi-fi bransjen, fordi publikun her lett lar seg lure og lett betaler uten å blunke - dvs. lytte!
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.085
Antall liker
33.850
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Litt av noen kandidater. Auralic har tidligere skrevet at de har godt litt bort ifra den mest korrekte lyden og gjort dacene mer lyttevennlige (deres eget utsagn). Dette sammen med de ulike digitale filtrene man kan velge mellom gjør at man muligens kan gi disse dacene karakteristikker som korrekt vs hifi.

For the record: Har hatt MX+ selv og hørt Vega, men kun lest mye om Benchmark.
Dette er riktig. De har flere filterere å velge mellom , og mode 1 er den innstillingen som måler mest korrekt. Auralic sier selv at den ligger så nærme man kommer mastertapen , men at svært mange liker lyden mere farget. Mode 4 er basert på subjektive lyttetester og er den som fikk høyest score i så måte.

Jeg startet å lytte i mode 4 - og synes det låt bra , men etter å ha lyttet litt til mode 1 er det det som funker for min del. Etter å ha vent seg til den lyden så farger de andre filterene lyden i en eller annen retning. Mode 1 er altså min referanse. Det låter så rent at det først høres ut som noe mangler , men etter en kort tilvenning så er det ikke det. Det bare låter helt rent og usminket. Stiller kanskje større krav til resten av anlegget , men dæven som det spiller når alt er på plass.
 
Sist redigert:

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Audiobyte Black Dragon DAC er svært interessant !

Jeg kunne ikke finne den i prislisten til Moiz, men har sendt en henvendelse.

Så får vi se.....
 

OleLyttøye

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.06.2015
Innlegg
555
Antall liker
228
Sted
Bergen
Du kommer ikke til å angre. I tillegg til balansert, lettflytende musikkbalsam rocker den skjorta av deg!
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Litt av noen kandidater. Auralic har tidligere skrevet at de har godt litt bort ifra den mest korrekte lyden og gjort dacene mer lyttevennlige (deres eget utsagn). Dette sammen med de ulike digitale filtrene man kan velge mellom gjør at man muligens kan gi disse dacene karakteristikker som korrekt vs hifi.

For the record: Har hatt MX+ selv og hørt Vega, men kun lest mye om Benchmark.


Valgte nylig Benchmark (DAC + 2 stk. forsterkere) etter troverdig anbefaling fra en på forumet her, samt tro på at en produsent av musikkutstyr er mer troverdig enn en hi-fi produsent. Se bare hvor mye keiserens nye klær som er tilstede i hi-fi bransjen, fordi publikun her lett lar seg lure og lett betaler uten å blunke - dvs. lytte!
Jeg har alltid brukt mye tid på lytting før kjøp. Det har spart meg for bomkjøp. Benchmarken din ser spennende ut.
Opplever ikke man kan trekke så enkle konklusjoner du gjør her at en produsent av musikkutstyr er mer troverdig enn en hifi produsent, men skulle nesten ønske at man kunne det. Synes ikke det er så mye Keiserens nye klær i bransjen som mange andre synes, men jeg kunne ønsket meg bedre standarder på ytelse og målinger så produkter hadde liknet mer på hverandre og det hadde vært klarere hva som fungerte sammen med hva.

Auralic er et tipp topp merke og produkt med store ambisjoner tross sin unge alder.
 

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Dessverre hadde ikke Moiz noen Black Dragon jeg kunne få prøve litt.

For å få prøve den måtte jeg forskuddsbetale enheten nå, og vente to måneder.....da kunne jeg evt returnere innen 30 dager om jeg ikke ville beholde den.

Ble litt for langt tidsperspektiv i mine øyne, samtidig som jeg ikke kan binde opp kjøpesummen akkurat nå.

Da ser jeg meg nødt til å begynne i den andre enden og evt komme tilbake til Black Dragon...
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hva endte du opp med?

Har byttet dacer i dusintallet, men etter at jeg skaffet meg AudioByte Black Dragon våren 2015, så er oppgraderingsbehovet borte. It complites me:cool:

Dessverre hadde ikke Moiz noen Black Dragon jeg kunne få prøve litt.

For å få prøve den måtte jeg forskuddsbetale enheten nå, og vente to måneder.....da kunne jeg evt returnere innen 30 dager om jeg ikke ville beholde den.

Ble litt for langt tidsperspektiv i mine øyne, samtidig som jeg ikke kan binde opp kjøpesummen akkurat nå.

Da ser jeg meg nødt til å begynne i den andre enden og evt komme tilbake til Black Dragon...
 
Topp Bunn