Bel Canto "Beautiful Singing"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei!

    Se her ja, en egen Bel Canto tråd. Perfekt!

    Jeg lurte på en ting angående Bel Canto, på naboforumet, så kopierer like greit teksten over her.

    Lurer litt på disse dacene fra Bel Canto. Hva er din erfaring med dem? Ser du har 3.5VB nå, men denne har vel ikke plug and play USB som de to mindre brødrene? Har du prøvd 1.5 og 2.5 også? Hvordan låter de, og hva får du ekstra med å klatre på stigen?

    Ser det er flere med dacer fra BC her, så håper jeg er kommet på rett plass for å få ett godt svar :)
     

    Jan

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2002
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    KentOve skrev:
    Hei!

    Se her ja, en egen Bel Canto tråd. Perfekt!

    Jeg lurte på en ting angående Bel Canto, på naboforumet, så kopierer like greit teksten over her.

    Lurer litt på disse dacene fra Bel Canto. Hva er din erfaring med dem? Ser du har 3.5VB nå, men denne har vel ikke plug and play USB som de to mindre brødrene? Har du prøvd 1.5 og 2.5 også? Hvordan låter de, og hva får du ekstra med å klatre på stigen?

    Ser det er flere med dacer fra BC her, så håper jeg er kommet på rett plass for å få ett godt svar :)
    Godt svar, vet ikke det :-\. Men jo, har hatt 3.5 i noen uker nå. Var flere grunner til at jeg valgte denne, uten å ha hørt på noen av de andre alternativene. Kan derfor ikke si noe om 1.5 eller 2.5. Det som tiltalte meg mest var muligheten for tilnærmet batteridrift. ”Virtual battery ”-teknologien skal sikre en helt ren og stabil strømtilførsel til komponentene, og jeg syns faktisk å kunne merke det ved at lydkvaliteten er jevnere nå til alle døgnets tider. Ingen forskjell uansett hva jeg kobler til av potensielle støykilder på samme kurs. Her er det både lysdimmere og strømadaptere i hopetall. Bakgrunnen er like fullt nattsvart. I forhold til andre DACer jeg har hatt opplever jeg at den går dypere og detaljene står klarere fram. Trodde egentlig det bare var tull når folk skriver at de plutselig hører nye ting på plater de kjenner godt, men nå skjønner jeg at det faktisk er tilfelle. Skvetter litt av og til når det popper fram nye detaljer, og da mener jeg ikke i buksa. Hos meg erstatter den dessuten nå også preamp, så det blir færre bokser og et helt ubetydelig strømforbruk.
    Det man mister med 3.5 er hodetelefonutgang samt mulighet for USB rett inn. På 3.5 må en benytte USB link eller annen type digital overføring. Selv kjører jeg optisk fra mini-Mac, det fungerer utmerket. Samt at en mister en god slump mer penger enn om en går for en av de andre variantene.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.641
    Antall liker
    4.075
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Anfield skrev:
    Noen som vet hva prisen på Bel Canto Premium Remote ligger på?

    Ser ut som en Krell multifjärr. Som har problem med att displayen tappar texten och funktionen.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Litt tidlig å kalle seg venn til Bel Canto, men hentet akkurat en splitter ny Dac 1.5 hos OHFC. Tok en råsjans uten å ha testet den.
    Den skal brukes i oppsettet som dere ser i signaturen.
    Noen som har hørt denne med Primare forsterker?

    PS. OHFC var så snille og ga meg åpent kjøp en periode hvis det skulle bli fullstendig missmatch. :D
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Koblet opp etter boka men ingen signal til forsterker på hverken XLR eller RCA utganger. Hodetelefonutgang virker.
    Trenger hjelp!!!!!


    Problem funnet. Hadde ikke lagt til gain for fixed output.
    Nå er alt oppe og går. Blir en ukes tid med innspilling før jeg kan konkludere om dette
    Er riktig dac for meg. :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Jan skrev:
    De fleste (alle?) Bel Canto effektforsterkere har muligher for både ubalansert og balansert drift. Dette skifter man mellom med en liten bryter bakpå boksen. Noen som har forsøkt å gjøre dette i farta, altså uten å slå av? Min CD-spiller sender signaler via digital coax til DAC3.5vb, men har også integrert rør-basert DAC og volumkontroll der signalene kan tappes via RCA-terminaler. Tanken da var å koble parallelt, altså å la de analoge signalene gå rett til RCA-innganger på effekt. Da kan jeg veksle mellom å benytte 3.5 og den innebygde DAC'en, som med sin noe mer tilgivende karakteristikk muligens passer best til enkelte typer musikk. Men altså, vil et trykk på knappen bakpå effekt føre til ulyder man helst vil være foruten? Har ikke tatt sjansen på å prøve, er nok litt feig der.
    I brukermanualen står det med stor skrift "DO NOT CONNECT BOTH RCA AND BALANCED INPUTS" på min Ref500s.

    Jeg skulle gjerne ha gjort dette siden planen var å bruke forsterkeren fra dac til musikk og fra Pre-out på surround forsterker. Ble skuffet da jeg leste dette.

    Blir nødt til å shoppe en analog til digital converter og sende pre-out fra surround receiver til digital in på Dac.

    Edit:det blir bare tull;det gidder jeg ikke.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    For dere som er glad i Bel Canto er en Dac 3.5 til salgs nå, med VBS 1 og USB-link til en meget fordelaktig pris med tanke på at den er mer eller mindre ny. ;)
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Kolschtat skrev:
    For dere som er glad i Bel Canto Dac 3.5 til salgs nå, med VBS 1 og USB-link til en meget fordelaktig pris med tanke på at den er mer eller mindre ny. ;)
    er så fornøyd med min DAC 2.5 at 3.5 med VBS må være nirvana.. til dere som vurderer Bel Canto dacer så kan jeg skrive under på at Stello drivverket er meget bra match. Samme size også...
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Dynamic skrev:
    Kolschtat skrev:
    For dere som er glad i Bel Canto Dac 3.5 til salgs nå, med VBS 1 og USB-link til en meget fordelaktig pris med tanke på at den er mer eller mindre ny. ;)
    er så fornøyd med min DAC 2.5 at 3.5 med VBS må være nirvana.. til dere som vurderer Bel Canto dacer så kan jeg skrive under på at Stello drivverket er meget bra match. Samme size også...
    Den er også fantastisk bra, jeg bytter den ut da jeg må inn med en vanlig pre for å få realisert litt vinyl og brukt cd-spilleren min igjen. Skulle gjerne beholdt den om økonomien tillot begge deler..

    Mulig den blir stående, selger ikke et så godt produkt til grisepris..
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Kolschtat skrev:
    For dere som er glad i Bel Canto Dac 3.5 til salgs nå, med VBS 1 og USB-link til en meget fordelaktig pris med tanke på at den er mer eller mindre ny. ;)
    sikle, sikle.. synd den er godt over mitt budsjett. Blir nok 2.5 "utstillings modell" på meg.

    Det er jo ikke akkurat en "ulempe" at det er egen strømforsyning med... jo flere av de fine kabinettene i rac'et jo bedre :)

    har testet 1.5 og 2.5. Lyden er fantastisk. 3.5 er drømmen.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    ErikMe skrev:
    Kolschtat skrev:
    For dere som er glad i Bel Canto Dac 3.5 til salgs nå, med VBS 1 og USB-link til en meget fordelaktig pris med tanke på at den er mer eller mindre ny. ;)
    sikle, sikle.. synd den er godt over mitt budsjett. Blir nok 2.5 "utstillings modell" på meg.

    Det er jo ikke akkurat en "ulempe" at det er egen strømforsyning med... jo flere av de fine kabinettene i rac'et jo bedre :)

    har testet 1.5 og 2.5. Lyden er fantastisk. 3.5 er drømmen.
    Utover at det ser bra ut med en ekstra BC i racket, bidrar den poitivt mtp lyd også. Dac 3.5 har det laveste støygulvet jeg har hørt med LNS1, med VBS1 ble det ennå bedre. Mildt sagt fantastisk DAC, og pre faktisk til prisen.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Kolschtat skrev:
    ErikMe skrev:
    Kolschtat skrev:
    For dere som er glad i Bel Canto Dac 3.5 til salgs nå, med VBS 1 og USB-link til en meget fordelaktig pris med tanke på at den er mer eller mindre ny. ;)
    sikle, sikle.. synd den er godt over mitt budsjett. Blir nok 2.5 "utstillings modell" på meg.

    Det er jo ikke akkurat en "ulempe" at det er egen strømforsyning med... jo flere av de fine kabinettene i rac'et jo bedre :)

    har testet 1.5 og 2.5. Lyden er fantastisk. 3.5 er drømmen.
    Utover at det ser bra ut med en ekstra BC i racket, bidrar den poitivt mtp lyd også. Dac 3.5 har det laveste støygulvet jeg har hørt med LNS1, med VBS1 ble det ennå bedre. Mildt sagt fantastisk DAC, og pre faktisk til prisen.
    har ikke 3.5 en analog inngang? skaff deg bel canto pre i tillegg evt.... ;)
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Stemmer det, uabalansert inn gjennom ADC -> volumkontroll - DAC -> balansert ut.

    Jeg ser for meg en McIntosh pre, og de blir litt heavy i tillegg til 3.5-en, og transporteren som står og fungerer kun som avspiller koblet via AES til 3.5 og høyttalerbytte..

    Noen som vil kjøpe en pent brukt nyre? Da slipper jeg å selge noe :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Noen som vet hva den "fase-funktionen" på DAC2.5 gjør ?
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Noen som har byttet frontplate på sin/sine BelCanto produkter ? Er dette en jobb som må gjøres på verksted eller kan man bestille front og skru sjøl ?
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha solgt Lyngdorf TDAI2200 er jeg jammen blitt venn med Bel Canto jeg også :)

    Jeg postet en tråd under "ønskes kjøpt" hvor jeg var på jakt etter en forsterkerløsning. Hadde egentlig tenkt å handle en Chapter Audio Precis, men gikk lei av å prøve å få tak på rette vedkommende på Hifi-huset på Nesbru...og når jeg da får e-post fra Øystein på OHC som hadde mye spennede på lager ble det ikke så vanskelig likevel.

    Så jeg gikk på en solid "smell" og kjøpte BC Dac1.5 og S300 effektforsterker uhørt og usett ;) Heldigivs hadde kona klart å skrape opp litt lakk på bilen i går og jeg benyttet meg av muligheten til å fortelle henne at det ble litt dyrere enn først tenkt når jeg viste henne skaden på bilen ;D (aldri så galt at det ikke er godt for noe)
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Moro. Da venter vi spent på lytteinntrykk. Vurderer selv å teste ut den egfektforsterkeren ved anledning. Regner med at du fikk en meget hyggelig kampanjepris på disse to?
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Fugazi skrev:
    Moro. Da venter vi spent på lytteinntrykk. Vurderer selv å teste ut den egfektforsterkeren ved anledning. Regner med at du fikk en meget hyggelig kampanjepris på disse to?
    kampanje og kampanje, fru blom ;) jeg fikk en hyggelig pris som jeg kunne leve med...det som var litt merkelig er at Dac1.5 stod oppgitt til 14k på fakturaen, men det står 10k på hjemmesiden og på testene som den har vært igjennom på her hjemme....
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Den kostet 13.995,- Ble så priset til 9995,- for å være mere konkurransedyktig på pris mot f.eks Hegels dacer.
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Mute skrev:
    Den kostet 13.995,- Ble så priset til 9995,- for å være mere konkurransedyktig på pris mot f.eks Hegels dacer.
    jeg fikk svar var OHC også, villedende pris er som sagt 14k, men har vært på "fast kampanjepris" til 10k siden messa i fjor høst.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    mortens skrev:
    Fugazi skrev:
    Moro. Da venter vi spent på lytteinntrykk. Vurderer selv å teste ut den egfektforsterkeren ved anledning. Regner med at du fikk en meget hyggelig kampanjepris på disse to?
    kampanje og kampanje, fru blom ;) jeg fikk en hyggelig pris som jeg kunne leve med...det som var litt merkelig er at Dac1.5 stod oppgitt til 14k på fakturaen, men det står 10k på hjemmesiden og på testene som den har vært igjennom på her hjemme....
    Ok. Jeg vet bare at de annonserte Dacen til 6990,- og S300 til 11900,- nå i helgen under messa de hadde.
    Lå også ute en annonse her på sentralen med de prisene. Det var derfor jeg spurte.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Jeg reagerte det på samme etter å ha kjøpt en 1.5 på Puls-messen i fjor høst. Grunnen da var at de hadde sagt 9995 til hjemmekino som testet den samtidig og at de måtte holde prisen.
     

    mortens

    Medlem
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Fugazi skrev:
    Ok. Jeg vet bare at de annonserte Dacen til 6990,- og S300 til 11900,- nå i helgen under messa de hadde.
    Lå også ute en annonse her på sentralen med de prisene. Det var derfor jeg spurte.
    det var 7990,- den ble annonsert til iflg OHC
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Nope. Det var 6995. De hadde 30% rabatt, så 9995 minus 30% gir ... pling: 6995. :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Noen i Bel Canto's venner som vil bytte svart front mot Sølv ?

    Har kjøpt meg forsterkeri i sølv, da hadde det gjort seg best med DAC i sølv også.

    Må være ultra strøken uten hakk
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Loevhagen skrev:
    Nope. Det var 6995. De hadde 30% rabatt, så 9995 minus 30% gir ... pling: 6995. :)
    en ting er sikkert, den dacen til 6995,- er helt vanvittig, den slår alt jeg har testet with ease under 10k.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Til info så skal jeg teste Dac 1.5 mot Hegel HD10 uka etter påske i et dyrt oppsett hjemme hos han. Kompisen har Hegel Dac og jeg prøver å overbevise han om Bel Canto.
    Håper på Bortesseier. :D
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Fugazi skrev:
    Til info så skal jeg teste Dac 1.5 mot Hegel HD10 uka etter påske i et dyrt oppsett hjemme hos han. Kompisen har Hegel Dac og jeg prøver å overbevise han om Bel Canto.
    Håper på Bortesseier. :D
    hd20 har lik pris som bc dac1,5.

    Men det blir spennende å høre resultatet.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hegel HD10 vs Bel Canto 1.5 ble uavgjort. Vi syntes begge at Bel Canto låt litt mere oppløst. Bassen gikk i favør Hegel. Men det var uansett veldig små nyanser.
    Men nå nylig byttet jeg ut 1.5 mot 2.5.
    Bare å begynne å spare dere som har Dac 1.5 og vil oppgradere. Den låter fantastisk
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Fugazi skrev:
    Hegel HD10 vs Bel Canto 1.5 ble uavgjort. Vi syntes begge at Bel Canto låt litt mere oppløst. Bassen gikk i favør Hegel. Men det var uansett veldig små nyanser.
    Men nå nylig byttet jeg ut 1.5 mot 2.5.
    Bare å begynne å spare dere som har Dac 1.5 og vil oppgradere. Den låter fantastisk
    enig! belcanto 2,5 låter meget bra. Må ha noe med strømforsyningen å gjøre. Ellers ser de ganske like ut på papiret. 1.5 og 2.5 mener jeg
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ErikMe skrev:
    Fugazi skrev:
    Hegel HD10 vs Bel Canto 1.5 ble uavgjort. Vi syntes begge at Bel Canto låt litt mere oppløst. Bassen gikk i favør Hegel. Men det var uansett veldig små nyanser.
    Men nå nylig byttet jeg ut 1.5 mot 2.5.
    Bare å begynne å spare dere som har Dac 1.5 og vil oppgradere. Den låter fantastisk
    enig! belcanto 2,5 låter meget bra. Må ha noe med strømforsyningen å gjøre. Ellers ser de ganske like ut på papiret. 1.5 og 2.5 mener jeg
    Hva papiret sier har vel aldri vært utslagsgivende :D
     

    Audiophile

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Er veldig fornøyd med DAC 1.5. Jeg synes den låter bedre enn Hegel HD10, som jeg eide tidligere. Som jeg skrev i Hegel HD20-tråden, så synes jeg HD10 manglet den roligheten og detaljeringsgraden i lydbildet som DAC 1.5 kunne by på. DAC 1.5 hadde også en bedre diskant.

    Jeg synes også DAC 1.5 er mer praktisk, ettersom den har fjernkontroll (erstattet av en Harmony One) og innebygd hodetelefonforsterker. Jeg synes forøvrig hodetelefonforsterkeren fungerer meget bra sammen med Sennheiser HD 800 (såpass bra at jeg kvittet meg med Black Cube Linear-hodetelefonforsterkeren). DAC'en brukes forøvrig kun til hodetelefonlytting og lyden overføres fra PC via S/PDIF (coax-kabel. Jeg bruker ikke USB da jeg har inntrykk av at DAC'en låter best via S/PDIF).

    DAC 1.5 havnet på Computer Audiophile Suggested Hardware List tidligere i år (på denne listen finner vi også dCS Paganini-systemet og Weiss Engineering DAC202). Her er en link til omtalen:

    http://www.computeraudiophile.com/content/Bel-Canto-Design-DAC-15-eOne-Processor-Review

    Her er en annen positiv omtale fra 6moons Audio:

    http://www.6moons.com/audioreviews/belcanto3/1.html
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Ser OHC skal ha messepris på DAC2.5 til 12.995,-
    Høres jo ut som en god deal på et bra produkt, men kan det være nyheter på vei som erstatter 2.5?

    Noen som kan si noe om den lydmessige forskjellen mellom 1.5 og 2.5 ? Mange her inne har jo sagt at den er bedre...hvilket man selvsagt forventer, men hvordan ?
    Hvordan vil man beskrive lyden ift. fx. Bryston BDA-1 ?
     

    Audiophile

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2010
    Innlegg
    113
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Trane skrev:
    Noen som kan si noe om den lydmessige forskjellen mellom 1.5 og 2.5 ? Mange her inne har jo sagt at den er bedre...hvilket man selvsagt forventer, men hvordan ?
    DAC 2.5 bruker en intern LNS-strømforsyning (2.5 har også AD-konverter, men bortsett fra dette er de ganske like). Hvordan dette kan innvirke på lyden i forhold til DAC 1.5 er berørt i omtalen jeg linket til ovenfor:

    While we're at it I might as well mention the DAC 1.5 ships with a switch mode power supply. I can see the spec sheet buyers running for the exits right now. Bel Canto has developed its Virtual Battery technology with the goal of bettering the standard linear power supplies. BC uses switch mode supplies even in its VBS1 virtual battery unit. This enables Bel Canto to lower the audio band noise and move low frequency noise to very high frequencies where it can be easily filtered. The DAC 1.5 does not feature all the benefits of the full VBS1 power supply but some critical VB technology was implemented in the DAC 1.5. The biggest differences between the DAC 1.5 and it's more expensive siblings is the increased technology and performance put into the power supplies of the other units.
    Jeg vil tro at dersom strømnettet ditt er ganske 'forurenset', så vil kanskje 2.5 være av større interesse enn 1.5. 1.5 kan imidlertid oppgraderes med en ekstern LNS-strømforsyning senere.

    Hvordan vil man beskrive lyden ift. fx. Bryston BDA-1 ?
    Har ikke lyttet til BDA-1 eller lest noen sammenligninger, så det kan jeg ikke svare på.
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Har nå satt nye C5i i demo. Michael McCormick fra Bel Canto kommer på messen til helgen.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Jeg lurer på følgende:

    I display på min DAC 2.5 vises det på inngang CD eller Squezeebox " 44,1 "
    Når jeg velger TV inngang eller Playstation står det "48"
    Hva er forskjellen?
     

    Martin OHC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.04.2009
    Innlegg
    175
    Antall liker
    0
    Tallet er samplerate som kilde sender ut. Din Dac 2.5 vil upsample dette til 192..
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei Martin. takker for svar.
    Så det vil si at det ikke skal være noe forskjell på lyden
    Mellom Optisk og coax inngangene?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn