Bel Canto "Beautiful Singing"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • torhaavard

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    0
    Håper ref500m skal komme til helga, men frykter mot neste helg. Bor i oslo.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    torhaavard skrev:
    Håper ref500m skal komme til helga, men frykter mot neste helg. Bor i oslo.
    du sitter på en S300 eller S300i nå for test...?
     

    torhaavard

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    0
    Bruker en s300iu nå mens jeg venter. Er overrasket over hvor bra dette låter assa.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    vurderer å teste en S300 eller REF500S på mine Scorpio II..

    hvor god kontroll har S300iU på dine Virgo? hører du at det mangler litt effekt?
     

    se

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Hei!

    Er det noen av dere Bel cant venner som vet om bel canto har egne kabler i sortimentet?

    mvh
    se
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har lyst på en BelCanto DAC 1.5, men så blir jeg på en måte ikke helt klok på om den spiller "100% nøytralt" eller ikke. Vurderer den som DAC, eventuelt pre, til et par Klipsch RF-63 på ECI-5 / Abrahamsen.

    Abrahamsens DAC V6.0 har litt "badekar" i lydbildet (litt flytende bass og litt for åpen topp), sammenlgnet med en NuForce HDP (DAC, pre, headfi), som er litt mer på den varme siden av "100% nøytral".

    Er det noen DAC-eiere av BelCanto som kan poste noen ord om ytelsen til 1.5?
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    jeg ville vel ikke sagt 100% nøytralt. stikkord for meg er: musikalsk med masse detaljer.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg opplever BC 1.5 dac som meget nøytral, fri for varme i nedre mellomtone, men også fri for ubehageligheter. Dens sterke sider er punsj, rytme, gjennomsiktlig og kontrolert = musikalsk.
    Byttet nylig ut min Krell Kav 400xi med Musical Fidelity A5 og fikk for første gang servert detaljer på et nivå hvor jeg ikke har vært før. Sykt bra på gode innspillinger og dessverre mindre bra på middels innspillinger.
    Dette skyldes ikke BC dacen i så stor grad, da mindre bra innspillinger låt kanon sammen med Krellen.
    Jeg har tidligere både lånt og hatt smelldyr forsterkere, og høyttalere i hus i kombo med god signalkilde uten å komme opp i detaljenivået jeg har i dag. JEG TROR DETTE SKYLDES BEL CANTO DACEN OG SER INGEN GRUNN TIL Å IKKE ANBEFALE DEN TIL BÅDE TIDLIGERE EIERE AV SMELLDYRE CD SPILLERE OG ANDRE SOM KANSKJE HAR EN ØVRE GRENSE PÅ CA 10 LAPPER TIL SIGNALKILDE. Den er faktisk bedre enn mange cd spillere til 25000-30000kr og jevngod med den fantastiske Meridian CD 08.2
    Ja, jeg mener BC 1.5 dac oppleves som særdeles ærlig og nøytral (men også organisk og musikalsk)
    Den kan matches med det meste (selv Klipsch) med riktig forsterker.

    Hvis du er redd for at BC dacen ikke er snill nok for Klipsch, så er vel ordet "nøytralt" feil, når det er brukt sammen med Klipsch.
    Knallgode høyttalere vel å merke ;)
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    da var i hvert fall Bel Canto REF500S bestilt.. :D
     

    torhaavard

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    0
    Det er supert Dynamic. Når får du den? Må komme med inntrykk du også på hvordan dette blir mot for DP.

    Mvh
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    torhaavard skrev:
    Det er supert Dynamic. Når får du den? Må komme med inntrykk du også på hvordan dette blir mot for DP.

    Mvh
    gud vet når den kommer, skal visstnok være rett rundt hjørnet sier OHC. er egentlig ikke krise, sitter med utregning av obligasjoner til langt opp etter ørene as we speak. kunne dog vært ok å få spilt den inn mens jeg leste.

    har hørt den i demorommet til OHC før, og ble imponert.. skulle bare hatt en cd2 nå... :D
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    flott oppsett! da går jeg kanskje utifra at min ref500s også har kommet :D
     

    torhaavard

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    0
    Vet ikke om den kom med på den bestillinga som kom nå. Du burde ha ført fra oss om den var kommet. Det ble bestilt for 3 uker siden ca det som har kommet. Litt usikker på om de har 500s på lager nå.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Flaks at jeg fant denne tråden, lett etter litt kyndig BC kompetanse.

    Sitter i dag på en DAC 1.5 som jeg er fornøyd med til prisen, men ikke helt nirvana. Vurderer å gå opp innen Bel Canto da det er mye som Gjøres rett i 1.5 og prisene på produktene ikke er de verste i klassen.

    Det jeg i dag savner i 1.5 er litt definisjon og trøkk i bassen. Samt litt mer "attack" oppover i frekvensene. Veldig flott og forsåvidt dynamisk bra med fin bredde og dybde, men mangler for min del det siste lille i ren skjær spilleglede. Dette er basert på sammenlikinger med Meridian G08, Rega Saturn og Marantz SA11S2. Hvor sistenevnte ikke matcher helt hos meg, for rund i bunnen og snill i toppen. Av de nevnte spillerne er faktisk Saturn den med den beste bassen hos meg (litt livlig, men med bra detlajering og definisjon), sammen med Meridianen har den også et imponerende rytmisk driv.
    Problemet er at jeg er solgt på fleksibiliteten til en DAC samt mellomtonen og klangen til DAC 1.5. Hva angår detaljering er jo DAC 1.5 fullt på høyde med den 4x ganger så dyre Marantzen som står her..

    Så til spørsmålet; vil 2.5 eller 3.5 gi en klasseforskjell i bassen og mer driv og attack? Leke med tanken på 3.5vb og droppe min nåværende pre selvom jeg er veldig fornøyd med den. Om noen har testet 2.5 mot 3.5 hadde jeg satt stor pris på noen betraktniger. Gjerne mot 1.5 også. ;)
    Håper å få plukket opp en 3.5vb til test i morgen fra OHC, fikk tilbud om det men dessverre ikke noe svar fra de i dag.

    S
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vurderte 1.5 selv en stund, men etter å ha lest en langtidstest på et australsk stereoforum om at den og Cambridge DacMagic var veldig like (utenom pris) så droppet jeg 1.5. Testpersonen valgte å beholde 1.5 pga. de subtile forskjellene på tross av pris...
     

    torhaavard

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    0
    Kolschtat.

    Etter som jeg vet er det ikke så veldig stor forskjell mellom 2.5 og 3.5. Tror det sitter samme dac i begge, men 3.5 vil nok være litt overlegen lydmessig pga bedre strømforsyning og mulighet for ekstern power av bedre kvalitet.

    Forøvrig må jeg bare si at jeg og kona er superfornøyd med det nye oppsettet. Bel Canto cd2, dac2,5 og REF500m spiller ring rundt Lyngdorf TDAI2200\EMC-1 som jeg hadde. Det spiller med en mye større tyngde og driv enn TDAI klarte. Bassen går betydelig typerer og er mye mer kontant. Selv kona hører dette da det var det første hun kommenterte. Holografien er bedre med et større og dypere lydbilde med en mørkere bakgrunn. Settet gjør seg også veldig mye bedre på film da det virker som det har kommet en liten sub i hus. Og det beste av alt er at jeg bor i blokk, og naboen hører faen meg ingenting når jeg spiller grisehøyt. I alle fall ikke de ved siden av meg... ::)
     

    Jan

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2002
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    Ref500M og DAC 3.5 er på plass. Har hatt forsterkerne i drøyt 6 uker, DAC'en kun i to, men kan allerede nå konstatere at det låter bedre enn man kunne håpe på til prisen. Blir først og fremst imponert over den voldsomme detaljrikdommen, dete uten at det går på bekostning av musikaliteten. Alt henger liksom helt i hop. Dernest bassen. Benytter Gallo ref. 3.1. Hadde tidligere subamp'en fra samme produsent. Denne ble plutselig til overs etter at Bel Canto ble koblet til. Dynamikk og driv... perspektiv... mmm. Tror i det hele tatt at switchmode- forsterkeri er en ypperlig kompanjong til Gallo'ene.

    Noen som har erfaring med ulike ht-kabler i kombinasjon med Bel Canto? Benytter i dag Black Magic, men er usikker på om det er noe mer å hente ved å skifte ut disse. Importøren nevnte at tradisjonelle kabler kunne føre til problemer med kapasitans, men han selger jo også disse flate greiene, så jeg vet ikke helt. Kan kanskje Analysis Plus være et godt valg? Noen hakk billigere enn Nordost i hvert fall.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jan skrev:
    Ref500M og DAC 3.5 er på plass. Har hatt forsterkerne i drøyt 6 uker, DAC'en kun i to, men kan allerede nå konstatere at det låter bedre enn man kunne håpe på til prisen. Blir først og fremst imponert over den voldsomme detaljrikdommen, dete uten at det går på bekostning av musikaliteten. Alt henger liksom helt i hop. Dernest bassen. Benytter Gallo ref. 3.1. Hadde tidligere subamp'en fra samme produsent. Denne ble plutselig til overs etter at Bel Canto ble koblet til. Dynamikk og driv... perspektiv... mmm. Tror i det hele tatt at switchmode- forsterkeri er en ypperlig kompanjong til Gallo'ene.

    Noen som har erfaring med ulike ht-kabler i kombinasjon med Bel Canto? Benytter i dag Black Magic, men er usikker på om det er noe mer å hente ved å skifte ut disse. Importøren nevnte at tradisjonelle kabler kunne føre til problemer med kapasitans, men han selger jo også disse flate greiene, så jeg vet ikke helt. Kan kanskje Analysis Plus være et godt valg? Noen hakk billigere enn Nordost i hvert fall.
    Tror du nå må bestemme deg for om du skal brukefpenger på psykolog eller mer musikk.
    Med de kablene du har, så er det ikke mye mer å få gjort dessverre" ;)
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    torhaavard skrev:
    Kolschtat.

    Etter som jeg vet er det ikke så veldig stor forskjell mellom 2.5 og 3.5. Tror det sitter samme dac i begge, men 3.5 vil nok være litt overlegen lydmessig pga bedre strømforsyning og mulighet for ekstern power av bedre kvalitet.

    Forøvrig må jeg bare si at jeg og kona er superfornøyd med det nye oppsettet. Bel Canto cd2, dac2,5 og REF500m spiller ring rundt Lyngdorf TDAI2200\EMC-1 som jeg hadde. Det spiller med en mye større tyngde og driv enn TDAI klarte. Bassen går betydelig typerer og er mye mer kontant. Selv kona hører dette da det var det første hun kommenterte. Holografien er bedre med et større og dypere lydbilde med en mørkere bakgrunn. Settet gjør seg også veldig mye bedre på film da det virker som det har kommet en liten sub i hus. Og det beste av alt er at jeg bor i blokk, og naboen hører faen meg ingenting når jeg spiller grisehøyt. I alle fall ikke de ved siden av meg... ::)
    Hei

    Takk for et godt svar. Jeg endte, etter samtaler med OHC, opp med en DAC 3.5. Dessverre ble det i første omgang med LNS1 strømforsyningen da det ikke var planlagt noe hifi-innkjøp denne måneden. På den positive siden har jeg da noe å glede meg til mtp oppgradering til VBS1 på nyåret :)

    Grunnen til at jeg gikk på 3.5 skyldes også at 1.5 gjorde en så god jobb som pre at den jeg hadde i stor grad ble overflødig. Noe som gjorde at dette økonomisk sett ikke kostet all verden og så fremt påstandene om 3.5 stemmer vil det gi et godt løft lydmessig. 1.5 var faktisk imponerende som pre, latterlig mye for pengene.
    Skal innom OHC i morgen for å betale 3.5-en så får jeg låne deres utstillng til min kommer, hvilket passer meg helt strålende.

    I fremtiden frister det også å teste et sett med 500M, men enn så lenge er jeg særdeles fornøyd med komboen jeg har her. Gud vet hva Holter gjorde med denne H4en, men det funker ;)
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Jan skrev:
    Ref500M og DAC 3.5 er på plass. Har hatt forsterkerne i drøyt 6 uker, DAC'en kun i to, men kan allerede nå konstatere at det låter bedre enn man kunne håpe på til prisen. Blir først og fremst imponert over den voldsomme detaljrikdommen, dete uten at det går på bekostning av musikaliteten. Alt henger liksom helt i hop. Dernest bassen. Benytter Gallo ref. 3.1. Hadde tidligere subamp'en fra samme produsent. Denne ble plutselig til overs etter at Bel Canto ble koblet til. Dynamikk og driv... perspektiv... mmm. Tror i det hele tatt at switchmode- forsterkeri er en ypperlig kompanjong til Gallo'ene.
    Dette lover godt, gleder meg til å plukke opp min 3.5 i morgen. Hvilken strømforsyning bruker du, VBS eller LNS?
     

    Jan

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2002
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    VBS1. En investering for framtiden, kunne jo være at jeg får lyst på flere små bokser etter hvert. VBS1 kan jo mate tre stk... Er veldig fornøyd nå. Kona er ikke like sikker, har nok vært litt mange utskiftinger i det siste. Men nå føler jeg at jeg på en måte har kommet dit jeg ønsker. :D Og ja, du kan glede deg!
     

    Jan

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2002
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    jonas skrev:
    Jan skrev:
    Ref500M og DAC 3.5 er på plass. Har hatt forsterkerne i drøyt 6 uker, DAC'en kun i to, men kan allerede nå konstatere at det låter bedre enn man kunne håpe på til prisen. Blir først og fremst imponert over den voldsomme detaljrikdommen, dete uten at det går på bekostning av musikaliteten. Alt henger liksom helt i hop. Dernest bassen. Benytter Gallo ref. 3.1. Hadde tidligere subamp'en fra samme produsent. Denne ble plutselig til overs etter at Bel Canto ble koblet til. Dynamikk og driv... perspektiv... mmm. Tror i det hele tatt at switchmode- forsterkeri er en ypperlig kompanjong til Gallo'ene.

    Noen som har erfaring med ulike ht-kabler i kombinasjon med Bel Canto? Benytter i dag Black Magic, men er usikker på om det er noe mer å hente ved å skifte ut disse. Importøren nevnte at tradisjonelle kabler kunne føre til problemer med kapasitans, men han selger jo også disse flate greiene, så jeg vet ikke helt. Kan kanskje Analysis Plus være et godt valg? Noen hakk billigere enn Nordost i hvert fall.
    Tror du nå må bestemme deg for om du skal brukefpenger på psykolog eller mer musikk.
    Med de kablene du har, så er det ikke mye mer å få gjort dessverre" ;)
    Var litt "redd" for det ja :) Musikk får en nok aldri for mye av.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Jan skrev:
    VBS1. En investering for framtiden, kunne jo være at jeg får lyst på flere små bokser etter hvert. VBS1 kan jo mate tre stk... Er veldig fornøyd nå. Kona er ikke like sikker, har nok vært litt mange utskiftinger i det siste. Men nå føler jeg at jeg på en måte har kommet dit jeg ønsker. :D Og ja, du kan glede deg!
    Det jeg regnet med, men tviler på at madammen som fortsatt ikke har mottatt sin bursdagsgave (6.nov) blir videre imponert om jeg blåser 10k ekstra på en VBS1 istedenfor henne :p
    Hmm, kanskje jeg kan lage noe selv.... eller kjøpe VBS1 i gave til henne ;)

    Blir en VBS1 en og en nettverksspiller av anstendig kvalitet på nyåret. Ser for meg en Transporter som kan mate 3.5 via AES/EBU.. :)
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    har selv kjørt dac 2.5 + REF500S i to uker nå.. skal si det hjelper å spille inn ref500, låt ikke så vanvittig bra i starten kan man si....

    innspilling + magus strømkabel gjorde susen, åpnet seg betraktelig.

    pluss, oppsettet ser ut som en million :)
     

    Jan

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2002
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    De fleste (alle?) Bel Canto effektforsterkere har muligher for både ubalansert og balansert drift. Dette skifter man mellom med en liten bryter bakpå boksen. Noen som har forsøkt å gjøre dette i farta, altså uten å slå av? Min CD-spiller sender signaler via digital coax til DAC3.5vb, men har også integrert rør-basert DAC og volumkontroll der signalene kan tappes via RCA-terminaler. Tanken da var å koble parallelt, altså å la de analoge signalene gå rett til RCA-innganger på effekt. Da kan jeg veksle mellom å benytte 3.5 og den innebygde DAC'en, som med sin noe mer tilgivende karakteristikk muligens passer best til enkelte typer musikk. Men altså, vil et trykk på knappen bakpå effekt føre til ulyder man helst vil være foruten? Har ikke tatt sjansen på å prøve, er nok litt feig der.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Da har Bel Canto 3.5VB kommet i hus, eller en 3.5, venter fortsatt på min ettersom jeg skal ha i sølv, men må innrømme at jeg synes sort også var lekker. Uvant dilemma dette, å velge farge altså.. :p Kommer til å gjøre meg gal, lag da ting i en farge så jeg slipper å ta et valg...

    Dessverre ble det bare LNS1 i første omgang, men kjøpte med USB-link mens jeg først var innom. Hvor jeg, utifra sidene til OHC, forstod det som at BNC-kabel var inkludert. Det var det jo ikke, noe jeg fant ut vel hjemme. Fant en monster coax som gjør jobben inntil videre, litt irriterende da den inngangen egentlig var holdt av til Marantz SA11S2..

    Nå begynner det endelig å bli litt varme i både BC og H4 så blir nok en trøtt dag på jobb i morgen :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jøss. Blir ikke stort mer minimalistisk en dette. :) Hvordan synes du dette spiller?

    Jeg lurer siden du har ulltepper på veggene. Vil det si at det spiller litt for pågående i toppen?
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    jeg kjører rett fra SB, og har ikke nok flac til å bedømme dette oppsettet. mye dårlig mp3 på maskinen min. cdspiller skal kjøpes snart. dog, Katie Melua låter flott :D

    teppene på veggen er fordi jeg trodde det hjalp, hang opp 5-6stk og håpet på "demping" av rommet. Hørte dog ikke forskjell.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Fett rack Dynamic. :D Keep it simple!

    Tepper utgjør nok ikke underverk. Rockwool akkustikkplater er derimot ganske rimelig. Sett i forhold til oppsettet ditt i allefall.


    Geir Arne
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Noen som vet hva prisen på Bel Canto Premium Remote ligger på?

     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Vurderer å oppgradere fra LNS1 til VBS1 til min DAC 3.5 - noen som har A-B-testet disse?
    Designet i seg selv er ikke verdt prisforskjellen, men om ytterligere reduksjon i støygulv står på menyen kan det være verdt oppgraderingen.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Jeg får spamme denne tråden litt ;D

    Lurer litt på bytte av effektrinn og må jo kikke litt på BC her også. De lille jeg har hørt av BC effekt spiller vesentlig bedre enn hva jeg forventer av en digitalforsterker, men hvem bør jeg vurdere?

    Noen erfaring med REF500S mot REF500M ?

    Skal såklarte teste de selv, men tviler på at OHC lar meg låne begge for en test..
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Kolschtat skrev:
    Jeg får spamme denne tråden litt ;D

    Lurer litt på bytte av effektrinn og må jo kikke litt på BC her også. De lille jeg har hørt av BC effekt spiller vesentlig bedre enn hva jeg forventer av en digitalforsterker, men hvem bør jeg vurdere?

    Noen erfaring med REF500S mot REF500M ?

    Skal såklarte teste de selv, men tviler på at OHC lar meg låne begge for en test..
    REF500S helt klart, ikke verdt oppgraderingen til M.. (koster sinnsykt mye mer) S er to stk M i samme chassis.
     

    Jan

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2002
    Innlegg
    47
    Antall liker
    0
    Tja, fikk låne en 500S mens jeg ventet på mine 500M. Har ikke hatt begge inne til samme tid, men syns kanskje det ble noe høyere lydtrykk fra monoblokkene med volumkontroll på samme nivå. Dette var før de var innspilt, så det bør vel ikke vektlegges altfor mye. Nå var det uansett mest på grunn av fleksibilitet med hensyn til plassering at jeg valgte delt løsning. Du blir garantert fornøyd med 500S.
     

    Kolschtat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2007
    Innlegg
    134
    Antall liker
    43
    Sted
    Torshov
    Torget vurderinger
    6
    Hmm, garantert fornøyd vet jeg ikke, men fleksibiliteten med de små Bel Canto boksene frister altfor mye. Håper gjør jeg riktignok ;)

    Venter fortsatt på en vbs1 så får ta en prat med OHC rundt et lån når jeg henter den. Kunne ikke noen bare krympet H4-en min...
     

    Sonus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2004
    Innlegg
    142
    Antall liker
    1
    Noen i Trondheim som har Bel Canto forsterkeri som er villig til ta den med seg for en samme likning mot Musical Fidelity A5? Størrelsen på produktene tiltaler meg. Skal eventuelt brukes på Sonus Faber Cremona.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn