Beatles!

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
De to gjenlevende medlemmen fra legendariske The Beatles samarbeidet for å spille inn en låt skrevet av John Lennon.

Lennon skrev «Grow Old With Me» kort tid før han ble skutt og drept i New York i desember 1980. Han spilte inn en demo av låta. Når Ringo Starr fikk høre demoen ble han svært imponert:

– Jeg hadde aldri hørt noe av dette. Jeg bare elsket låta. Jeg sang den så godt jeg kunne. Og jeg har gjort mitt beste. Vi har gjort vårt beste, sier Starr til The Guardian. Siden deler av en George Harrison gjengis på innspillingen, blir dette en slags gjenforenelse for «the Fab Four»:

Sluttresultatet vil bli en del av Ringo Starrs soloalbum «What’s My Name» som kommer i oktober.
https://xstra.no/paul-mccartney-og-ringo-starr-gjenforent/
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er det. Men etter å ha hørt en del av Lennons soloproduksjoner er jeg ikke veldig imponert for å si det forsiktig selv om klassikerne fra Imagine og et par til står fjellstøtt. Det skal bli interessant å høre denne.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.619
Antall liker
9.173
Sted
Trondheim
Beatles var best sammen.
Selv om jeg liker en del av det John, Paul og George har gjort hver for seg er det ikke i nærheten av det de gjorde som gruppe.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Paul ga John disiplin, og John ga Paul rockefot. Og begge ga hverandre inspirasjon, for å si det uhyre enkelt. De inspirerte og utfordret hverandre. George sto vel hele tiden alene og var sin egen mann, og brakte nye ideer og impulser inn til de begge.

Sånn oppfatter jeg vel veldig enkelt forholdene i et lag der relasjonene var veldig komplekse og hvor det var en sjelden stor synergi. 1+1+1 var vel omtrent 8 i dette tilfellet. Og Ringo hadde også en rolle, kanskje mest i det sosiale samspill, selv om hans trommespill betydde mye for utvikling av kompleksiteten i sounden.
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.065
Antall liker
1.057
Sted
'
60 år siden Beatles ga ut sin første single (Love me do) i dag. (samme dag som Dr No hadde premiere på kino)
 
Topp Bunn