Barn og hifi-interesse

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Hadde vært greit å fått lov å bruke anlegget litt da? -jeg mener at når unger blir gamle nok, så bør de beherske hvordan det skal brukes.
 

JOhan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
112
Antall liker
0
En ny vinkling på temaet - barna vokser og utvikler seg (og hørselen):

Med bakgrunn i erfaring med egne barn vil jeg minne om hvor viktig det er at barna har tilgang til skikkelig lyd under hele oppveksten. For vårt vedkommende har det vært CD-spiller, integrert forsterker og høyttalere med mye liv og spilleglede (Klipsh). I de senere år også tilkobling for iPhone.

Jeg vet dette gir mye musikkglede og er med på å utvikle hørsel og referanser.

;)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Da gjør man dem musikk- og lyd-interesserte.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Ja, da begynner det å bli heftig, når arven skal deles før man i det hele tatt er i nærheten av grava... ;D
 
U

Utgatt11378

Gjest
Hei!

Hos meg er og var anlegget en naturlig del av hverdagen som barna vokste opp i, yngstejente er nå 16 og mor-far er man blitt til den eldste og har en sønn midt i mellom (phu alenefar).

Da de vokste opp ble ikke Hi-Fien gjort om til noe farlig, neinei, må ikke røre og fyfy ting, den ble som nevnt i starten en naturlig del av hverdagen.

Det dette har resultert i er stor interesse, dog ikke fra sønn :-/, og en knekt stift.

Slik er/var det hos meg, men ikke sikkert det funker hos andre.

Vh

S
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Det er jo veldig positivt at den lille vil pille på hififen, det er sunn barnslig utforskertrang og skal ikke settes grenser for i den alderen. Guiding er tingen. Jeg var innom mange tenkelige løsninger da jeg var i samme situasjon, og jeg synes den mest kreative var å bygge et lite stakittgjerde med port rundt. Det ble nedstemt ;) Jeg kjøpte en benkplate i teak, kappa den opp og skrudde opp hyller over barnehøyde. Bonuset var at platespilleren lød veldig godt på en solid hylle istedenfor rack.
Du kan også få fatt på en gammel forsterker som du kan gi som et alternativ til den lille. En sånn syttitallls sak med masse knapper til å skru på skulle være midt i blinken.

Puma
 
Topp Bunn