Barn Innvandrere og Hunder

G

Gjestemedlem

Gjest
En av de nyinsatte byrådene i Bergen har allerede rukket å fremtså som komplett idiot. Jeg snakker om Øistein Christoffersen, FrPs håpefulle i byggesaker. I et intervju med BT presterer han å uttale følgende:

"– Først og fremst må de lære seg språket. Så er det viktig at de lærer seg reglene våre, og hvordan vår kultur er, altså en slags samfunnsopplæring. Både innvandrere, barn og hunder må lære seg å tilpasse seg samfunnet rundt dem."

Behandle innvandrere som barn og hunder, og få dem til å lære sin plass er vel lavmål selv for en Frper? Kanskje det må ses i sammenheng med nestor Hagens nylige utspill om barneoppgragelse.

Lær deg norsk boy, eller smak stokken, og smil når du får et kjøttbein. Apport!

Det er slike dager man blir beklemt av å være bergenser.

Det er allerede varslet mistillitsforslag fra opposisjonen. Og byrådslederen er flau.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article432117.ece

Et direkte resultat av KrFs svik mot bergens befolkning ved å selge seg til FrP for et par posisjoner. Muliggjort av en infiltrasjon av ytterliggående kristne, bønesmafiaen, i begge partier, og til tross fra sterke advarsler fra partiledelsen sentralt.

Tunge skyer henger over Bergen.

T

tjn

Gjest
Og hvis det ikke hjelper får han ta en tlf. til en kollega en annen plass i landet så ordner hun med en gjeng på motorsykkler til Bergen slik at en kan ordne opp en gang for alle.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hvor finner FRP disse glupingene? på DDE konsert?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Og agurkene vokser godt siden de består av nesten bare vann..?

Å oppdra noen som man oppdrar barn bør da for folk flest være noe positivt. Man lærer dem forskjell på rett og galt samtidig som man behandler dem bra og er oppriktig glade i dem og har omtanke for at de skal lære seg å klare seg selv i en for dem ukjent verden. Hva som er galt med det får du forklare meg, for det forstår ikke jeg.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det var sikkert sagt i beste mening, men som representant for Frp burde han vite at slike utsagn blir plukket fra hverandre og stemplet som rasisme.

Jeg har lest hele intervjuet, og jeg er helt enig med ham.
Det er ikke en ting man ikke løser med elektrisk halsbånd. ;D

J

Jurassic

Gjest
oddgeir skrev:
Det var sikkert sagt i beste mening, men som representant for Frp burde han vite at slike utsagn blir plukket fra hverandre og stemplet som rasisme.

Jeg har lest hele intervjuet, og jeg er helt enig med ham.
Det er ikke en ting man ikke løser med elektrisk halsbånd. ;D
Eller det er ikke en ting en ikke løser med gass.

J

Jurassic

Gjest
Kom på at mitt forrige innlegg fort kan bli tolket feil.

Poenget mitt er for de som ikke tar det at det er skremmende med den store aksepten for fremmedfrykt og rasisme.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Gjestemedlem skrev:
En av de nyinsatte byrådene i Bergen har allerede rukket å fremtså som komplett idiot.
i oslo har vi fabian stang...
så jeg klarer ikke å synes synd på dere bergensere.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det tilspisser seg for dette politikkens utskudd.

"Fem partier kan komme til å stemme for et mistillitsforslag mot byråd Øistein Christoffersen (Frp). Hans uttalelser vekker tverrpolitisk fordømmelse."

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article432746.ece

Bergens Tidende tar til orde for at mannen må trekke seg eller få sparken, og at et bystyre i Bergen ikke kan leve med den forakt store deler av befolkningen vil ha til det om denne mannen får fortsette.

"Gå av, Christoffersen
Byråd Øistein Christoffersen har avslørt holdninger, og en mangel på dømmekraft, som er uforenlig med arbeidet som byråd."

http://www.bt.no/meninger/leder/article432558.ece

Det mest begredelige er at denne mannen er formann i Bergen FrP. Har de virkelig ikke bedre folk enn noe slikt til sine lederposisjoner? Selv om jeg ikke er noen fan av partiet på noen måte har jeg da trodd at i en by som Bergen at de ville kunne finne noen få anstendige mennesker som kunne representere dem.

De kan ennå redde noe av æren hvis de pensjonerer denne bajasen og finner en akseptabel kandidat til dette viktige vervet i stedet.

Dette må jo være svært flaut for Bergen KrF også som nå får se hva det er de har stelt i stand i byen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå synes jeg faktisk barnevernet, barneombudet, dyrebeskyttelsen + + snart må komme på banen og sette ned foten her, hva i alle dager er dette for idioti?
Er de politisk korrekte spyttslikkende politikerne totalt gått bananas nå, ser de ikke hva de faktisk sier? Hvis noen skal måtte gå så er det de politikerne med et så horribelt forhold til barne- og dyreoppdragelse som det disse her viser, jeg vurderer alvorlig å tipse barnevernet om at de bør sjekke hva som skjer i hjemmene til disse folkene om de har så dårlige assosiasjoner knyttet til oppdragelse av barn.
Det er blitt et hysteri uten like angående hva andre folk skal kunne mene og si, om en mann skal måtte gå på grunn av en slik uttalelse er i ferd med å føre til at man snart ikke kan si noe som helst, ytringsfriheten fikk seg en knekk for et par år siden, men i stedet for å lære av dette har man bare fortsatt på en skummelt spor hvor man prøver å kneble de man er uenige og hindre dem i å si sine meninger.

Jeg er dypt rystet over at man kan henge seg opp i slike ubetydeligheter som dette, samtidig som man glatt overser alle problemene man påfører samfunnet og enkeltmennesker med tidenes verste og minst demokratiske kjempeeksperiment som man aldri har spurt befolkningen om de vil være med på. Å kalle en spade for en spade skal man straffes for, men å påføre andre mennesker belastninger og ikke være villig til å innrømme delaktighet i dette det skal man komme unna med.
Det er ikke tvil om at mange av innvandrerne våre trenger oppdragelse og mere til, at det skal være ufint å si dette er horribelt. Så mens voldteks- vold- svindel-drap-statistikkene fyker i været grunnet mangel på oppdragelse sitter våre idiotpolitikere og bedriver flisespikkeri.

Når man oppdrar viderefører og lærer man bort sine egne verdier, regler og levemåte, de som ikke innser at dette er det viktigste vi kan gjøre for å bedre integreringen burde snart begynne å sette seg inn i de problemene man faktisk sliter med i dette landet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Ja på sett og vis skal jo kjærringer og jakthunder oppdras på samme måte. Med fast og bestemt hånd! Eller som en kjenning med paksitansk bakgrunn ( Ja jeg kjenner da et par av sorten ;D ) sa: "Kona skal du behandle som en gressplen. Slås ofte og holdes nede!" Og for de som ikke forsto det, mannen fortalte en vits. :eek: ::)

Jeg tror at mesteparten av støyen skyldes at det var en FRP politiker som sa det. Hadde han kommet fra et hvilket som helst annet parti ville folk ha ristet på hodet og sagt: "Det var ikke spesielt smart formulert" og så ville livet bare ha fortsatt. Det virker som om deler av presse/media har en kampanje mot FRP for tiden, jfr ordføreren i Fredrikstad. På den annen side kan man jo argumentere for at det nesten er som å skyte rotter i en tønne! Ikke spesiellt vanskelig! ;D ;D ;D ;D ;D

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er for glad i bikkja mi til å behandle den som FrP vil behandle innvandrere.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Jeg er for glad i bikkja mi til å behandle den som FrP vil behandle innvandrere.
Ja for da måtte du vel kaste den ut!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Ja på sett og vis skal jo kjærringer og jakthunder oppdras på samme måte. Med fast og bestemt hånd! Eller som en kjenning med paksitansk bakgrunn ( Ja jeg kjenner da et par av sorten ;D ) sa: "Kona skal du behandle som en gressplen. Slås ofte og holdes nede!" Og for de som ikke forsto det, mannen fortalte en vits. :eek: ::)

Jo, men det er plutselig ikke så morsomt lenger hvis kona til stadighet dukker opp på syklubben med blåmerker over hele kroppen.

Jeg tror at mesteparten av støyen skyldes at det var en FRP politiker som sa det. Hadde han kommet fra et hvilket som helst annet parti ville folk ha ristet på hodet og sagt: "Det var ikke spesielt smart formulert" og så ville livet bare ha fortsatt.
Dette er ikke bare en uheldig formulering. Det er en uttalelse som veldig tydelig viser hvordan denne mannen ser på andre mennesker. Det er jo stort sett bare FrPere, Demokrater ennå mer grumsete folk som har slikt menneskesyn i 2007 og som kan få seg til å si noe slikt. Men slett ikke alle FrPere er slik. Her bør den anstendige delen av partiet distansere seg fra slike mennesker.

Mannen skjemmer ut Bergen. Han bør ta sin hatt og forlate byen, med halen mellom beina. FrP bør vise at de har annet en rask til å fylle politiske verv med. Han er uskikket til politiske verv i Bergen og setter hele bystyret i vanry hvis han ikke forsvinner.

Saken er ikke ulik den Pensjoistpartiet opplevde i valgkampen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Jo, men det er plutselig ikke så morsomt lenger hvis kona til stadighet dukker opp på syklubben med blåmerker over hele kroppen.
Det er ikke morsomt første gangen heller! Konemishandling er ikke noen spøk. Men det må være lov å spøke med/om det. Intet er så seriøst at det ikke går an å spøke om det!!

Gjestemedlem skrev:
Mannen skjemmer ut Bergen. Han bør ta sin hatt og forlate byen, med halen mellom beina.
Nåja, når man har sett "noen" fulle og gale Bergensere som feiret gullets "hemkomst" vil jeg nå si at han er en grei representant for byen sin.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Nåja, når man har sett "noen" fulle og gale Bergensere som feiret gullets "hemkomst" vil jeg nå si at han er en grei representant for byen sin.
En fest på 43 år må vi nesten unne de. Det er verre med kroniske tilstander som FrP.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
En fest på 43 år må vi nesten unne de. Det er verre med kroniske tilstander som FrP.
Jo OK da! ;) :D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gjestemedlem skrev:
En av de nyinsatte byrådene i Bergen har allerede rukket å fremtså som komplett idiot. Jeg snakker om Øistein Christoffersen, FrPs håpefulle i byggesaker. I et intervju med BT presterer han å uttale følgende:
Jeg har da aldri intervjuet denne fyren. ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Dette er ikke bare en uheldig formulering. Det er en uttalelse som veldig tydelig viser hvordan denne mannen ser på andre mennesker. Det er jo stort sett bare FrPere, Demokrater ennå mer grumsete folk som har slikt menneskesyn i 2007 og som kan få seg til å si noe slikt. Men slett ikke alle FrPere er slik. Her bør den anstendige delen av partiet distansere seg fra slike mennesker.

Mannen skjemmer ut Bergen. Han bør ta sin hatt og forlate byen, med halen mellom beina. FrP bør vise at de har annet en rask til å fylle politiske verv med. Han er uskikket til politiske verv i Bergen og setter hele bystyret i vanry hvis han ikke forsvinner.

Dette er noe av det latterligste jeg har lest på lenge. Hva med menneskesynet til en stor del av de han snakker om?

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/10/25/516206.html

Kan det være denne type oppdragelse han tenker på?
Hva mener du om det menneskesynet som her taes opp, bør alle med et slikt syn også ta sin hatt og forlate Bergen?
Og om nei, hvorfor ikke? Hvorfor skal du kunne presse ut mennesker du er uenige med, mens andre som reagerer på andre menneskers nedlatende og krenkende syn på medmennesker skal rakkes ned på?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Komplett latterlig å kreve mannens avgang pga en litt for spenstig formulering. BT er landets mest "politisk korrekte" avis og har landets dårligste journalister. Dette er jo englepiss i forhold til det våre kjære imamer kan finne på å uttale om norske kvinner. Han bør sitte trygt.

G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Komplett latterlig å kreve mannens avgang pga en litt for spenstig formulering. BT er landets mest "politisk korrekte" avis og har landets dårligste journalister. Dette er jo englepiss i forhold til det våre kjære imamer kan finne på å uttale om norske kvinner. Han bør sitte trygt.
Det er helt korrekt at nevte imam heller ikke på noen måte er skikket til å være byråd i Bergen. Men det at du klarer å finne en annen tulling i landet som har et enda mer begredelig menneskesyn er ikke tilstrekkelig til å unskylde denne mannens uttalte holdninger.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Når man ikke kan "ta" en politiker med politiske argumenter er det naturligvis bekvemt å angripe hans påståtte "menneskesyn". Helt konkret: Definer "menneskesyn". Vi vet da intet om hans "menneskesyn". Dette er ingen "sak".

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:

Dette er noe av det latterligste jeg har lest på lenge. Hva med menneskesynet til en stor del av de han snakker om?

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/10/25/516206.html

Kan det være denne type oppdragelse han tenker på?
Hva mener du om det menneskesynet som her taes opp, bør alle med et slikt syn også ta sin hatt og forlate Bergen?
Og om nei, hvorfor ikke? Hvorfor skal du kunne presse ut mennesker du er uenige med, mens andre som reagerer på andre menneskers nedlatende og krenkende syn på medmennesker skal rakkes ned på?
Igjen, det at du klarer å finne en neger eller muslim som er enda verre enn nevnte byråd blir bare en meningsløs bukkenebruseargumentasjon.

Den holdningen som denne mannen har til store deler av bergens befolkning gjør ham uskikket til politiske verv. Det er ikke hans uttalelse som sådan som er problematisk, men det den sier om denne mannen og hans holdninger til sine medmennsker.

"Ordene er falt, og de er ikke til å misforstå.» Og «Bergen kan ikke ha et byråd der et av medlemmene flagger en slik forakt for deler av byens befolkning." - BT (Norges beste avis)

G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Når man ikke kan "ta" en politiker med politiske argumenter er det naturligvis bekvemt å angripe hans påståtte "menneskesyn". Helt konkret: Definer "menneskesyn". Vi vet da intet om hans "menneskesyn". Dette er ingen "sak".
Hva tror du han tenkte på da han tok til orde for å intergrere innvandrere på samme måte som hunder da? Hva hadde du tenkt hvis han hadde sagt det samme om jøder f.eks.? Sitt pent, rull rundt, apport, slem hund, FYYY!, spill død...

Problemet nå er at denne mannen aldri vil kunne få tillit i byens befolking til å gjøre jobben han har skaffet seg. Hvor enn denne mannen vil bevege seg vil kan nok bli møtt med bjeffing og hundekjeks vil jeg tippe.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Han har da slett ikke sagt noe i nærhete av det du skriver. Det er meninger du tillegger ham. Må si at jeg er skremt over det menneskesynet du viser med det du skriver. BT har da ingen ting med å kreve noens avgang. BT mangler dømmekraft, og elsker å hisse opp en lynsjemobb. Sist gang de skrev noe lignende var det Mons Ivar Mjelde det gikk ut over.

G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Han har da slett ikke sagt noe i nærhete av det du skriver. Det er meninger du tillegger ham. Må si at jeg er skremt over det menneskesynet du viser med det du skriver. BT har da ingen ting med å kreve noens avgang. BT mangler dømmekraft, og elsker å hisse opp en lynsjemobb. Sist gang de skrev noe lignende var det Mons Ivar Mjelde det gikk ut over.
Aviser som ikke våger å mene noe og som er redd for å ergre myndigheter og øverighetspersoner er ikke mye verdt. At man ikke alltid er enig i lederartiklene i en avis er ingen grunn til å ville kneble dem.

BT forsvarer her Bergens ære og anstendighet.

Til det har de min fulle støtte og forståelse.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Igjen, det at du klarer å finne en neger eller muslim som er enda verre enn nevnte byråd blir bare en meningsløs bukkenebruseargumentasjon.

Den holdningen som denne mannen har til store deler av bergens befolkning gjør ham uskikket til politiske verv. Det er ikke hans uttalelse som sådan som er problematisk, men det den sier om denne mannen og hans holdninger til sine medmennsker.

"Ordene er falt, og de er ikke til å misforstå.» Og «Bergen kan ikke ha et byråd der et av medlemmene flagger en slik forakt for deler av byens befolkning." - BT (Norges beste avis)
Finne en... jeg kan finne en hel drøss med et mye verre menneskesyn enn det denne mannen måtte ha på sin dårligste dag, og det er nok også dette som er bakgrunnen for hans uttalelser. Dessuten tolker tydeligvis folk hans mening ganske ulikt, hvordan kan du vite at du er den som tolker rett?
Dette er en kjempediger storm i et bittelite vannglass, men dessverre er det blitt sånn man styrer dette landet for tiden, media bestemmer, hauser de opp stemningen, da er løpet kjørt...
Vel, vel det har en tendens til å slå tilbake med feil resultat, se bare hva som skjedde med Fiskarstrand i Oslo. Folk klarer faktisk å gjennomskue spillet, folk flest vet hvor skoen trykker og.

G

Gjestemedlem

Gjest
Øistein Christoffersen har fått beskjed om å seg på magen:

"Jeg kom i skade for å benytte en bildebruk som ikke er akseptabel, verken for meg selv og mine verdier eller for byrådet som jeg er valgt til å være en del av. Reaksjonene lot ikke vente på seg, men jeg føler at det er riktig og rettferdig at det ble slik."

"Jeg vil beklage overfor Bergens innbyggere og ikke minst rette en uforbeholden unnskyldning til byens innvandrerbefolkning. Min intensjon var å billedgjøre krav i integreringspolitikken, men det hele endte opp med å være et stigmatiserende bidrag i debatten."

Det ser da ut som de har litt kustus på representantene tross alt da...

Så får vi se om dette kjøttbeinet er tilstrekkelig til å stilne kritikken for denne gang.

http://www.bt.no/meninger/debatt/article433805.ece

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg blir bare provosert at denne heksejakten. Tenk om kritikerne kunne brukt litt av energien sin på det som virkelig er et problem:

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/10/30/516646.html

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/01/516856.html

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=35&tekstid=925

Hvor er de ynkelige kritikerne og journalistene når de virkelig alvorlige problemene trenger fokus?
Vi sitter med hendene i fanget og vet hva som skjer, og vi kan ikke si at vi ikke visste, for vi vet, men vi bryr oss ikke. Dette er den største og verste formen for rasisme og unnfallenhet, det er så feigt, det er direkte ondt, jeg gremmes og skammer meg på vegne av alle de som vet men ikke bryr seg, men bare skal ta budbringeren.

Det føles vel godt nå Gjestemedlem, nå har man fått enda en Frper i kne, så kan svinene fortsette og banke konene sine, for vi bryr oss i alle fall ikke, brune damer er så vant til bank, det er faktisk en del av deres barneoppdragelse...

Kanskje man skulle ta litt mer fatt i dette med barneoppdragelse når man først er inne på tema, men det passer seg nok ikke, man kunne stille dem i et veldig dårlig lys, og det må vi jo ikke, for er det noen vi liker å være på lag med så er det de sterke, de svake får klare seg selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Det føles vel godt nå Gjestemedlem, nå har man fått enda en Frper i kne, så kan svinene fortsette og banke konene sine, for vi bryr oss i alle fall ikke, brune damer er så vant til bank, det er faktisk en del av deres barneoppdragelse..
.

Første delen av setningen er riktig, men jeg tviler nå på at mannen inrømmelser fører til en økning av familievolden. Problemet her er jo nettopp at slike menn oppdrar sine kvinner og sine barn slik andre gjør med hunder. Så en klar medling om at slike holdninger ikke er stuereine i Norge går dermed til både FrPeren og konemishandlere.

Problemet du tar opp er svært alvorlig det, og media forøvrig er jo fult av tull, ubetydeligheter, lettere underholdning og sport mens verden forøvrig har nok av triste skjebner, elendighet, vold, religion, krig og overgrep.

Kanskje man skulle ta litt mer fatt i dette med barneoppdragelse når man først er inne på tema, men det passer seg nok ikke, man kunne stille dem i et veldig dårlig lys, og det må vi jo ikke, for er det noen vi liker å være på lag med så er det de sterke, de svake får klare seg selv.
Er det noen som har en streng barneoppdragelse etter Hagens prinsipper så må det vel være de samme som banker konene sine.

Jeg har ingen lett løsning på hvordan man får bukt med familievold, men det viktigste må vel være å komme i kontakt med de som er rammet. Enten gjennom skole og opplæringsprogrammer, sosiale tjenster eller helsevesen, og gi dem en mulighet til å komme bort fra slike situasjoner. Og gjerne gi dem opphold og støtte selv om mannen ikke får oppholdstillatelse. En dom for konemishandling burde jo diskvalifisere en oppholdstillatelse i de fleste tilfeller.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Skjønner ikke hvorfor denne tråden begynte å handle om konemishandling. Tom for ammunisjon?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Det er en uskrevet regel og en tradisjon på O/T at alle tråder skal og må spore av! ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Skjønner ikke hvorfor denne tråden begynte å handle om konemishandling. Tom for ammunisjon?
Tråder har det med å ta pussige vendinger. Denne gangen som en kommentar til Kompos 3 linker der hun heller vil vi skal være mer sinte på noen innvandrere i stedet for å herse med uskyldiger Frpere:

Komponenten skrev:

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Det føles vel godt nå Gjestemedlem, nå har man fått enda en Frper i kne, så kan svinene fortsette og banke konene sine, for vi bryr oss i alle fall ikke, brune damer er så vant til bank, det er faktisk en del av deres barneoppdragelse..
.

Første delen av setningen er riktig, men jeg tviler nå på at mannen inrømmelser fører til en økning av familievolden. Problemet her er jo nettopp at slike menn oppdrar sine kvinner og sine barn slik andre gjør med hunder. Så en klar medling om at slike holdninger ikke er stuereine i Norge går dermed til både FrPeren og konemishandlere.

Problemet du tar opp er svært alvorlig det, og media forøvrig er jo fult av tull, ubetydeligheter, lettere underholdning og sport mens verden forøvrig har nok av triste skjebner, elendighet, vold, religion, krig og overgrep.

Er det noen som har en streng barneoppdragelse etter Hagens prinsipper så må det vel være de samme som banker konene sine.

Jeg har ingen lett løsning på hvordan man får bukt med familievold, men det viktigste må vel være å komme i kontakt med de som er rammet. Enten gjennom skole og opplæringsprogrammer, sosiale tjenster eller helsevesen, og gi dem en mulighet til å komme bort fra slike situasjoner. Og gjerne gi dem opphold og støtte selv om mannen ikke får oppholdstillatelse. En dom for konemishandling burde jo diskvalifisere en oppholdstillatelse i de fleste tilfeller.

Hva tror du grunnen var til at mannen sa det han sa da?
Han har helt rett, mange trenger rett og slett oppdragelse. De trenger å lære hvordan man ter seg og oppfører seg i det landet de har valgt å slå seg ned i. De trenger å lære hva som er rett og hva som er galt, det er jo det oppdragelse innebærer. Men nå trenger de ikke bekymre seg for det lenger, for nå har de jo atter en gang sett at om noen krever at de skal oppføre seg som folk, da tar man mannen som sier det og ikke ballen.

Og vi bøyer hodene våre i skam over at noen i Norge kan finne på å si at noen, det vil si de som mishandler kone eller barn eller på andre måter bryter loven, ikke er like bra oppdradd som de som lar være.
Selvsagt er grusom ting å sette fingeren på dette, det er mye bedre å la det skure og gå som nå, så blir ikke noen sinte på oss, i alle fall ikke andre enn de som utsettes for dette, men de klarer jo ikke å ta igjen, og skriker ikke så høyt, så da blir det jo fort stille.

En dom for konemishandling burde diskvalifisere til opphold ja... tviler på at det noensinne har skjedd.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Han har helt rett, mange trenger rett og slett oppdragelse. De trenger å lære hvordan man ter seg og oppfører seg i det landet de har valgt å slå seg ned i. De trenger å lære hva som er rett og hva som er galt, det er jo det oppdragelse innebærer. Men nå trenger de ikke bekymre seg for det lenger, for nå har de jo atter en gang sett at om noen krever at de skal oppføre seg som folk, da tar man mannen som sier det og ikke ballen.
Å kurse innflyttere i skikk og bruk, norske lover, regler og anstendighet er viktig og helt på sin plass. Det graverende med denne mannens uttalelser er at han trekker likhetstegn mellom måten man oppdrar hunder på og måten man skal oppdra innflyttere på. Dette er kanskje en holdning som var stuerein i Sør Afrika på 70 tallet. Man kan da ikke se på sine medmennesker som man ser på sin hund. Noe man eier, noe man skal dressere, noe man slenger et kjøttbein til hvis de logrer og er lydig. Det er utrolig respektløst, og jeg forstår svært godt at det reageres på dette. Vi kan da ikke se på oss selv som herrefolket, selv om noen invandrere oppfører seg uakseptabelt.

Mannen har unskyld og bortforklart sine uttalelser, men han er fremdeles taus og nekter å utdype hva han mente med sine utsagn. Han vet vel godt nå at hvis han prøver på dette så avslører han bare ennå mer tydelig hvem han egentlig er og hvilken agenda han har.

Hva hadde du tenkt om en skummel imam hadde sagt at menn burde oppdra sine kvinner og barn slik man gjør med hunder?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Hva hadde du tenkt om en skummel imam hadde sagt at menn burde oppdra sine kvinner og barn slik man gjør med hunder?
Kommer vel an på det da. For muslimer er vel hunder noen ureine djevler. Men min farfar som satt i tysk NN ( Nacht und nebel ) leir under krigen refrerte til jødiske fanger som drømte om samme behandling og mat som det de tyske schæferhundene fikk!
Det skal nevnes at de jødiske fangene fikk en mye værre behandling enn de norske politiske fangene. Men uansett så var formålet å belyse at utgangspunktet har mye å si for konklusjonen.

Å oppdra kjerringen på samme måte som jakthunden? Vettafan egentlig, lyktes ikke ærlig godt med vofsen, snill men ikke så veldig lydig :-\ Tror egentlig det er best å la fruen være som hun er jeg, funker nok best det. ;) ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Å kurse innflyttere i skikk og bruk, norske lover, regler og anstendighet er viktig og helt på sin plass. Det graverende med denne mannens uttalelser er at han trekker likhetstegn mellom måten man oppdrar hunder på og måten man skal oppdra innflyttere på. Dette er kanskje en holdning som var stuerein i Sør Afrika på 70 tallet. Man kan da ikke se på sine medmennesker som man ser på sin hund. Noe man eier, noe man skal dressere, noe man slenger et kjøttbein til hvis de logrer og er lydig. Det er utrolig respektløst, og jeg forstår svært godt at det reageres på dette. Vi kan da ikke se på oss selv som herrefolket, selv om noen invandrere oppfører seg uakseptabelt.

Mannen har unskyld og bortforklart sine uttalelser, men han er fremdeles taus og nekter å utdype hva han mente med sine utsagn. Han vet vel godt nå at hvis han prøver på dette så avslører han bare ennå mer tydelig hvem han egentlig er og hvilken agenda han har.

Han sa barn og hunder, har man barn og hund så er det fordi man liker barn og hunder og man tar vare på dem, behandler dem bra, men lærer dem forskjell på rett og galt.

Mange muslimske kvinner blir nok behandlet mye verre enn vi her i landet behandler hundene våre, tror rett og slett at for mange av dem ville det bli et skritt i riktig retning. Spesielt nå når man ikke lenger har lov å kappe halene av dem…
Dyr har vel i praksis flere rettigheter i dette landet enn mange innvandrerkvinner har.

Du og flere andre er mer opptatt av hvordan man ordlegger seg enn hva man faktisk sier, kommer ingen vei på denne måten, så lenge man ikke vil ta inn over seg det faktiske budskapet, men bedriver flisespikkeri og ødelegger bare mer med denne opphausingen. Dere får innvandrere til å tro at enhver kritikk er rasisme, hysteriet tar overhånd og er nå på et så latterlig nivå at jeg ikke finner ord.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Han sa barn og hunder, har man barn og hund så er det fordi man liker barn og hunder og man tar vare på dem, behandler dem bra, men lærer dem forskjell på rett og galt.
Jeg får jo håpe at det gjelder de fleste. Kanskje du ville likt hvis sjefen din på jobben behandlet deg som et barn, eller i beste fall et kjeledyr. Hadde nok føltes litt nedverdigende det vil jeg tro om han hadde byttet ut kontorstolen din med en kurv.

Her har vi forøvrig en gubbe som er godt i gang med dressurkurset sitt:

Topp Bunn