BALUBAS KRYPT - THE TWILIGHT ZONE

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er interesse for brukte bånd sålenge de er av god kvalitet. Det som er synlig på toppen av bunken er ganske gode Basf Chromdioxid Super II, som jeg brukte endel av på midten av åttitallet. Absolutt et godt bånd som jeg ikke kaster, og gjerne plukker opp hvis det dukker opp på gjenbruksjappa nedi Kaigaten. :)
    Takker for svar.
    Då skal eg få levert kassettene til gjenbruk - butikken i Kaigaten har eg ikkje fått med meg.
    (Om ikkje du eller andre her inne ønsker å overta kassettene - då kan det selvfølgelig ordnes.)
    Fin tråd dette - mykje interessant stoff om musikk i mange retninger.
    Tg
    Jeg tar kontakt med deg om litt. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    TerryGib: Vis deg i KSV-tråden...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Bravo, Cash! Tenkte nok at det fantes de som har dette albumet blant oss.
    Tviler du?
    He he, ikke i det hele tatt. Men litt kudos må jo gies for slike innslag. Hyggelig å se at du stikker hodet innom Krypten, du er mer enn velkommen. :)
    Joda, det er godt å se "alternativ" musikk på sentralen ;) . Hyggelig å følge fra sidelinja, slenger innom nå og da, aktivitetsnivå på et minimum, sånn har det blitt. Takker for reminder på Wanda, settes på snarest når den svenske ungdommen, representert ved Bäddat För Trubbel, gjør seg ferdig.

    IMG_2569.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og der ramlet nok et tips inn i tråden, takk for Bäddat För Trubbel. Favorittmerket i Tidal for senere avspilling. Og når vi først er inne på tips, Crusty var tidlig ute med en video som jeg faktisk gikk glipp av fram til nå. Er midt i ei plate av Terje Nilsen som ble foreslått tidligere, tror hvilepulsen er litt for lav for rocka goodies akkurat nå. Alt dette får vente til senere, nå vil jeg ha kaffe til nordnorsken. :)

    Digger forresten at Crusty poster videoer med egne band i min tråd, det er nok flere enn meg med en hang til genre som punk og stoner rock som frekventerer Krypten. :cool:
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Bravo, Cash! Tenkte nok at det fantes de som har dette albumet blant oss.
    Tviler du?
    He he, ikke i det hele tatt. Men litt kudos må jo gies for slike innslag. Hyggelig å se at du stikker hodet innom Krypten, du er mer enn velkommen. :)
    Joda, det er godt å se "alternativ" musikk på sentralen ;) . Hyggelig å følge fra sidelinja, slenger innom nå og da, aktivitetsnivå på et minimum, sånn har det blitt. Takker for reminder på Wanda, settes på snarest når den svenske ungdommen, representert ved Bäddat För Trubbel, gjør seg ferdig.

    Vis vedlegget 485036
    Oooh, den Denon ampen er fet som fy. Misunnelig. :rolleyes:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Der skulle vi ha vøri, ja! Hun på bass er en kapabel musiker, virker skolert når jeg ser på spillestilen hennes. :cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Leser i et par tråder at folk stresser med løpetidskorrigering. Ærlig talt, er det ikke bare å sperre kjerringa ute fra furtebodene deres? :confused:

    Er for tidlig å krype til sengs, og det er heller ikke så mye å ta seg til av arbeid. Jeg har mottatt tilskuddsbrevet fra direktoratet i dag (visste egentlig om det i går kveld), og det blir ingen kutt på oss i årets budsjett. Ingen økning heller, men når de vi ser rundt oss får kutt så må vi se oss fornøyd med tilstanden. Honorarandelen blir like begredelig lav som i fjor hvis jeg regner timelønn, men skitt la gå, hjulene går rundt og vi får fortsette et år til. Da er de bare til å forberede seg på Arendalsuken og høringene på Stortinget til høsten allerede før våren er her for alvor. Men i natt får ørene jobbe uten for mye konkurranse.

    Her spilles The Haden Triplets på Tidal, ei plate jeg stakk innom Vidar på Shabby og bestilte på vinyl før helgen. Vet ikke helt når den ankommer, det er ingen norsk distribusjon på vinylen, så det blir import fra en av hans kontakter i utlandet. Kunne selvsagt bestilt den selv, men dette er tryggere siden det er handel over disk. Og i tillegg så støtter jeg min lokale vinylpusher. Rene velstand, i ventetiden kan jeg jo kose meg med Tidal.


    Lyden i denne videoen er absolutt ikke representativ for Tidal i alle fall. Dette er en puristisk produksjon der trillingsøstrene Petra, Rachel og Tanya Haden spiller og synger rundt en enkel stereomikrofon i Tanyas stue. Utover de tre jentene er Ry Cooder med som produsent og på gitar og mandolin, hans sønn Joachim på trommer og Rene Camacho på bass. Ricky Scaggs er også innom på mandolin. En siste komponent er gener fra jazzpappa Charlie Haden.

    Albumet er gitt ut på Cooders Perro Verde Records, og distribueres av Third Man Records. Dere som har erfaring med Third Man Records vinyl, hvor gode er pressingene deres? Regner med at denne er fra deres presse i Detroit.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    He he, ikke i det hele tatt. Men litt kudos må jo gies for slike innslag. Hyggelig å se at du stikker hodet innom Krypten, du er mer enn velkommen. :)
    Joda, det er godt å se "alternativ" musikk på sentralen ;) . Hyggelig å følge fra sidelinja, slenger innom nå og da, aktivitetsnivå på et minimum, sånn har det blitt. Takker for reminder på Wanda, settes på snarest når den svenske ungdommen, representert ved Bäddat För Trubbel, gjør seg ferdig.

    Vis vedlegget 485036
    Oooh, den Denon ampen er fet som fy. Misunnelig. :rolleyes:
    Jo takk. Lå på Finn sist torsdag, bragt i hus på fredag. Røtent telefonbilde, men det er da greie 25 kg forsterker som står der. Over der, impulskjøpt Project DS2 RIAA og en traust Technics 1210 m/ AT33ptg . Spiller helt greit detta, sikkert ikke hifipolitisk-korrekt , men men :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har du fortsatt Manley-utstyret eller har du nedgradert for en periode? Låter sikkert helt OK det oppsettet der også. :)
    Bildet er forresten helt OK. Det er mer enn beskrivende nok, og passende gritty til innholdet.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Takk for tipset om The Haden Triplets, likte denne. Fin på øret når en jobber foran maskinen :)

    Ha en super dag!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Har du fortsatt Manley-utstyret eller har du nedgradert for en periode? Låter sikkert helt OK det oppsettet der også. :)
    Bildet er forresten helt OK. Det er mer enn beskrivende nok, og passende gritty til innholdet.
    Manley er ikke solgt, men pakket bort til den gang livet evt. skulle gi større armslag. Samlinga har etterhvert krevd litt for mye plass...........
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har du fortsatt Manley-utstyret eller har du nedgradert for en periode? Låter sikkert helt OK det oppsettet der også. :)
    Bildet er forresten helt OK. Det er mer enn beskrivende nok, og passende gritty til innholdet.
    Manley er ikke solgt, men pakket bort til den gang livet evt. skulle gi større armslag. Samlinga har etterhvert krevd litt for mye plass...........
    Vel, du har ikke solgt det så da blir det vel en ordning på tingene når barna ikke er fullt så små og fysisk aktive i stuen. Det er også greit å leve en stund med mer jordnært utstyr, for da setter vi desto mer pris på det fete utstyret når det tas i bruk igjen. Jeg hadde det slik i en periode på et par år i praksis i overgangen mellom fast bosted i Bergen og Kopervik. :)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Haha - fikk endelig hørt på crustys japrock et stykke oppi her.
    Mer artig enn bra i mitt hode, med matterock og grunge i en salig blanding som mest av alt ga meg lyst til å ta fram Primus fra Wynona's BBB perioden igjen.
    Mission accomplished tross alt? ;)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Haha - fikk endelig hørt på crustys japrock et stykke oppi her.
    Mer artig enn bra i mitt hode, med matterock og grunge i en salig blanding som mest av alt ga meg lyst til å ta fram Primus fra Wynona's BBB perioden igjen.
    Mission accomplished tross alt? ;)
    Hehe, ja, mission accomplished! Artig og bra går jo ofte for det samme. Og Primus er jo aldri feil! :cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, tidlig ute med ukens bidrag fra solens opphav. De jentene har jeg stjernet og hørt på Tidal siden sist. :cool:

    R-1336446-1483727582-8285.jpeg.jpg


    Etter jazzen som har sørget for smooth avslapning for ørene tidligere i dag ble jeg inspirert til en tripp nesten helt ned til starten av memory lane for meg. I 1978 begynte jeg på ungdomsskolen. Troppet opp på første skoledag med halvlangt hår, gammel pinstripe dressjakke med buttons, dongeri og tøysko. Husker en av mine gode venner spurte om jeg tok forskudd på konfirmasjonen. ;)

    Lettere modish som Simon D i Bastard Son Of Buddha og Disorient mange år senere beskrev meg. Med interesse for punk, ska og reggae hadde jeg allerede fått med meg Peps Blodsband i min brors platesamling. Da han tok meg med på Gimle Bokkafé for å gå på platesalg der samme høst ble det første gang jeg brukte egne lommepenger på ei plate, og det var Peps Blodsbands Droppen Urholkar Stenen. Tolv år gammel gav jeg min doble røde samleplate med The Beatles endelig litt hvile på mitt grønnbeisa Monarch/BSR-anlegg. Slik starter dette klassiske Peps-albumet, med en Marley-cover (Small Axe) på skånska.


    Droppen Urholkar Stenen (1976) finnes på din favoritt strømmetjeneste. :)
    Vil minne på at alt av Peps fra han slo gjennom er spilt inn i Polar Studio i Stockholm.
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Ikke japanpunk, men koreapop med "claim to fame" fra Asia's got talent...
    Pene piker med talenter er det i det minste. Tror de har gått hver til sitt, og trommisen A-Yeon er i det minste en hit på youtube. :)

    https://youtu.be/KzJmrY-9PA0
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig innlegg baluba, og fint å få litt tips. Godt med litt feel good, det kryr ikke av det om dagen :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.400
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det snart tid for leikaring i de balubske katakomber? ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det snart tid for leikaring i de balubske katakomber? ;)
    Jeg kjøpte jo Langsomt Mot Nord-boksen som Christer Falck gav ut forleden, så alt ligger til rette for delvis elektronisk leikaring når som helst. ;)

    Ikke japanpunk, men koreapop med "claim to fame" fra Asia's got talent...
    Pene piker med talenter er det i det minste. Tror de har gått hver til sitt, og trommisen A-Yeon er i det minste en hit på youtube. :)

    https://youtu.be/KzJmrY-9PA0
    K-Pop får vente til Jazz på norsk er ferdig. 고마워요! :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde en fruktbar tur til Haugesund og Shabby Records i går. Selv om det bare ble sølvskiver med i posen (tenkte bilstereo og komplettering mer enn vinylfetisj) så er det i alle fall ingenting negativt å si om innholdet på sølvskivene. Dessuten fikk jeg tid til å stikke innom Søstrene Grene på Markedet for å handle et par bokser Butterscotch drops. Starter med den på bunn av bunken. :)

    shabby 190318.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den eneste platen av Tom Waits fram til 1992 som jeg ikke har i fysisk format, Blue Valentine, har blitt lansert som Masters på Tidal. Det passet bra i dag som jeg er litt i villrede om hva jeg skal velge nå på ettermiddagen. Dette er nok et album som vil innfinne seg på vinyl og ikke sølvplate i Krypten når jeg kommer så langt. Den bør ikke være vanskelig å oppdrive til en anstendig pris i NM eller Mint.

    tom waits blue valentine mqa.jpg


    Herlig gjenhør med ei plate jeg har hørt altfor sjelden de siste årene. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg husker at jeg falt pladask for hele hans produksjon da jeg var rundt 16-17 år, og innen jeg var ferdig med gymnaset hadde jeg nesten alt han hadde gitt ut til da på vinyl. Russ var jeg i 1985, så det er en liten stund siden. Blue Valentine og Small Change var favorittene i ungdommen. Men etter Bone Machine i 1992 ble det litt mer sporadisk. Nå har jeg alt fram til Bone Machine på CD, med dette ene unntaket som kommer til å bli handlet på vinyl istedenfor sølvskive. :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.414
    Antall liker
    17.110
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Waits hører (i min bok) med helt der oppe. Han har både skrevet- og/eller fremført noen av de flotteste låter og tekster jeg vet om.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Flotte låter, nydelig framføring og flotte produksjoner uten noe dilldall. Stort sett spilt inn live i studio, i alle fall på syttitallet. Og Jon spiller Blue Valentine på en Thorens, akkurat som jeg gjorde i sin tid. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HiFiGirl77: Med de genene disse trillingene har...vel, hva annet kan du vente? :rolleyes: Jeg tar fortsatt fram Charlie Haden/Pat Metheny: Beyond The Missouri Sky ofte her. Og det er flere Charlie-plater hos meg, vær du sikker..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    min første waits-skive var frank's wild years (kjøpt året den kom ut på lp), så den har jeg et spesielt forhold til.
    bladde deretter kjapt tilbake til alle tidligere skiver, og der var det mye gull.
    en av mine guder, absolutt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, et lite innblikk i alle fall. Alt i hennes American Songbook-serie er helt fantastisk. Det ble gitt ut en boks med hele serien på CD for noen år siden. Seksten disker, men du må ut med litt euro for å få tak i den..

    R-5781364-1465396126-1937.jpeg.jpg


    I Krypten avnytes flamboyant soul fra 1970, The Delfonics tredje og selvtitulerte album. O0


    Finnes på din favoritt strømmetjeneste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn