Balleløs moderator? Siste Sovjet-stat?

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.719
Antall liker
35.707
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Greit i vil state en nyt Net magasin, - men så hold jer da for fanden til at publisere jeres ting,- indenfor rammen av jeres Net magasin
Og hva mener du så er den "rammen" de bør holde seg innenfor? Å gjengi kommersielle aktørers blomstrende reklamespråk uten å komme med noen kritiske spørsmål eller innvendinger?
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
En sidste ting Roy,.

Der var slet ingen bjæller som ringte, vedrøende om manden eventuel er så uheldig at være syg.
Jeg har møtt innehaveren av Maxwell Hi-Fi ved flere anledninger, også i butikken hans. Det er ingen tvil om at han er eksentrisk - og som Trond Seland sier i artikkelen - en farveklatt. Men det blomstrende språket og entusiasmen hans har vært slik så lenge jeg har hatt kontakt med ham. At Vindheim i tillegg, mens vi holdt på med arbeidet, fortsatte å legge ut annonser, og ikke minst svare oss med en lang og grundig redegjørelse (uten overdreven bruk av verken versaler eller over-entusiastisk språk) for hva som han påstod var gjort med de ulike produsentenes produkter, tydet ikke på at hans handlinger var utslag av noen form for sykdom.

Men jeg skal innrømme at vi diskuterte i redaksjonen om det kunne være noe slikt, men kilder vi har snakket med, og den epostutvekslingen vi har hatt, gjorde oss sikre på at det ikke var tilfelle.

Roy Ervin Solstad
Stereo+
Ok Roy, tak for svar.
Jeg finder det beroligende at i tros alt har haft emnet oppe til diskution.

Jeg liker forsat ikke måten i har valgt at promosere Stereo+ på= knækket en av de minste aktører i bransjen.

Men uanset , så vil jeg nu slutte med at revse jer;) for denne omgang og ønske hel og lykke i fremtiden.

Mvh.

Hi-rex
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
6.199
Torget vurderinger
32
Ok Roy, tak for svar.
Jeg finder det beroligende at i tros alt har haft emnet oppe til diskution.

Jeg liker forsat ikke måten i har valgt at promosere Stereo+ på= knækket en av de minste aktører i bransjen.

Men uanset , så vil jeg nu slutte med at revse jer;) for denne omgang og ønske hel og lykke i fremtiden.

Mvh.

Hi-rex
Takk for det. Intet vondt blod herfra. Det er dessuten bare sunt å få motforestillinger på ting man gjør. Da blir man mer oppmerksom og blir forhåpentligvis mer bevisst de valgene man gjør.

I dette tilfelle hadde vi heldigvis tatt de vurderingene på forhånd, nettopp fordi vi visste at dette ville kunne ramme Maxwell Hi-Fi AS (som jo er en enmannsbedrift) hardt. Derfor har vi hele tiden vært påpasselige med å ikke forhåndsdømme, men kun komme med så mye fakta som mulig, slik at leserne selv kunne gjøre seg opp en selvstendig mening.

Men fortsett med å knipe oss i ørene når du mener vi er på jordet. Så får vi heller svare for oss så godt vi kan.

Roy Ervin Solstad
Stereo+
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Greit i vil state en nyt Net magasin, - men så hold jer da for fanden til at publisere jeres ting,- indenfor rammen av jeres Net magasin
Og hva mener du så er den "rammen" de bør holde seg innenfor? Å gjengi kommersielle aktørers blomstrende reklamespråk uten å komme med noen kritiske spørsmål eller innvendinger?
De har startet deres eget en net magasin, og der har de fuld mulighed for at publisere deres ting, meninger, holdninger, ect.
Endvidere vil de da have et redaktionel ansvar for, hva de bringer på tryk og kan i sidste instans måtte stå retslig til ansvar for hva de udgiver.

Klart nok udtrykt?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.719
Antall liker
35.707
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Sånn sett har Høvdingen redaktøransvaret her inne og står like ansvarlig for hva han lar stå og hva som slettes. I dette tilfellet har han latt det stå. Jeg ser ikke problemet.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
6.199
Torget vurderinger
32
Sånn sett har Høvdingen redaktøransvaret her inne og står like ansvarlig for hva han lar stå og hva som slettes. I dette tilfellet har han latt det stå. Jeg ser ikke problemet.
Høvdingen har også vært orientert om våre funn, før de ble publisert i artikkelen. Jeg tror uansett det er viktig å skille mellom det vi i Stereo+ har lagt ut og eventuelle innlegg fra andre i den eller andre tråder. Vi i Stereo+ er ikke ansvarlige for hva andre legger ut på HFS, men samtidig så har vi heller ikke ønsket å gå over noen strek med det vi har lagt ut. Der har vi vært akkurat like lite påståelige som i selve artikkelen.

Roy Ervin Solstad
Stereo+
 

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
ER jeg den eneste indeher som synes at hele måten at stereo+ og de relaterede personer under dette magasin,- har gået langt ut over, hva man kan forvente av etik fra en bransje aktør til en anden aktør og at det stinker!
Du er ikke alene om å være kritisk til framgangsmåten, med forumtråden, osv. Saken i seg selv kan forsvares, selv om jeg fortsatt synes valget av "offer" var feigt. Det er langt større bytter der ute, men som sagt tidligere; de store vil slå hardt tilbake.

Når det gjelder offentliggjøring av e-postkommunikasjonen; spesielt det med å legge ut informasjon om vedkommendes sykdomshistorikk var særlig ufølsomt. Det med de "hjelpende hendene" var heller ikke nødvendig å legge ut. Det hadde holdt å legge ut det relevante for sitatene, om absolutt nødvendig. Hvor ofte pleier pressen å offentliggjøre e-postkommunikasjon eller lydopptak hver gang en politiker eller fotballtrener hevder seg feilsitert?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
6.199
Torget vurderinger
32
spesielt det med å legge ut informasjon om vedkommendes sykdomshistorikk var særlig ufølsomt.
Den har jeg absolutt ingen problemer med å ta selvkritikk på. Den har dessverre blitt med på lasset. Det var ikke bra.


EDIT: Siden tråden er stengt, får jeg dessverre ikke slettet det heller...


Roy Ervin Solstad
Stereo+
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.582
Antall liker
3.184
Sted
Oslo
ER jeg den eneste indeher som synes at hele måten at stereo+ og de relaterede personer under dette magasin,- har gået langt ut over, hva man kan forvente av etik fra en bransje aktør til en anden aktør og at det stinker!
Du er ikke alene om å være kritisk til framgangsmåten, med forumtråden, osv. Saken i seg selv kan forsvares, selv om jeg fortsatt synes valget av "offer" var feigt. Det er langt større bytter der ute, men som sagt tidligere; de store vil slå hardt tilbake.

Når det gjelder offentliggjøring av e-postkommunikasjonen; spesielt det med å legge ut informasjon om vedkommendes sykdomshistorikk var særlig ufølsomt. Det med de "hjelpende hendene" var heller ikke nødvendig å legge ut. Det hadde holdt å legge ut det relevante for sitatene, om absolutt nødvendig. Hvor ofte pleier pressen å offentliggjøre e-postkommunikasjon eller lydopptak hver gang en politiker eller fotballtrener hevder seg feilsitert?
Det hender, nettopp i tilfeller der noen hevder seg feilsitert og krever å bli sitert fullstendig. Mener da bestemt at noe lignende skjedde i vinter en gang....
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.006
Antall liker
39.187
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
 

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
Det hender, nettopp i tilfeller der noen hevder seg feilsitert og krever å bli sitert fullstendig. Mener da bestemt at noe lignende skjedde i vinter en gang....
Ja, men sjelden. Det virker som at det skal mye til før pressen gjør det.
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.582
Antall liker
3.184
Sted
Oslo
Det hender, nettopp i tilfeller der noen hevder seg feilsitert og krever å bli sitert fullstendig. Mener da bestemt at noe lignende skjedde i vinter en gang....
Ja, men sjelden. Det virker som at det skal mye til før pressen gjør det.
Men når det påstås at de har jukset har de samme rett til å vise at de ikke gjorde det som enhver annen. Ikke minst når det er den omtalte som nærmest krever det. Skulle de ikke ha etterlevd hans ønsker?

Forøvrig er jeg ikke så glad i at folk antyder "sykdom". Det vet vi ingenting om. Hva er egentlig verst, å bli stemplet som "syk" eller å bli stemplet som "luring"?
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
6.199
Torget vurderinger
32
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
Dette er da ingenting. Da jeg jobbet i Finnmark Dagblad ble jeg truet med ganning om jeg ikke skrev ordentlig. :eek:

Da repliserte jeg som sant var, at jeg også stod i manntallet, og ville i tilfelle ganne henne tilbake. Da ble det helt stille i telefonrøret i noen sekunder, før det forsiktig kom.

- Dette går nok helt fint, Solstad. Ha en fin dag. (klikk)

Roy
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
Noen er nok blitt lurt, det som forundrer meg er at ingen som har kjøpt såkalte modifiserte produkter(MX) kan si noe om hva som er gjort. Det må da gå an å skru av noen skruer for å lette på lokket og ta noen bilder for sammenligning.

Morten
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.719
Antall liker
35.707
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det hender, nettopp i tilfeller der noen hevder seg feilsitert og krever å bli sitert fullstendig. Mener da bestemt at noe lignende skjedde i vinter en gang....
Ja, men sjelden. Det virker som at det skal mye til før pressen gjør det.
Her er ett eksempel:
NRK legger ut �Hjernevask�- intervjuet - kultur - Dagbladet.no
NRK legger ut Eia-intervjuet

Det passerte selvsagt PFU med glans. Harald Eia ikke felt i PFU -adressa.no

Generelt er det en farlig taktikk av et intervjuobjekt å hevde seg feilsitert, spesielt når det ikke stemmer. Man ender bare opp med mer egg i fjeset.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.986
Antall liker
6.199
Torget vurderinger
32
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
Noen er nok blitt lurt, det som forundrer meg er at ingen som har kjøpt såkalte modifiserte produkter(MX) kan si noe om hva som er gjort. Det må da gå an å skru av noen skruer for å lette på lokket og ta noen bilder for sammenligning.

Morten
Vi har bedt om slike bilder, men ikke mottatt noen ennå, så vidt jeg kan se.

Det kan jo skyldes at de som har kjøpt slike produkter ikke frekventerer HFS, for eksempel.

Roy
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.006
Antall liker
39.187
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
Noen er nok blitt lurt, det som forundrer meg er at ingen som har kjøpt såkalte modifiserte produkter(MX) kan si noe om hva som er gjort. Det må da gå an å skru av noen skruer for å lette på lokket og ta noen bilder for sammenligning.

Morten
Det forundrer meg mere at ikke den aktuelle aktøren kan si hva som er gjort med produktene,ikke alle som kjøper slike produkter har teknisk god nok bakgrunn til å se eventuelle forskjeller om de kikker under lokket?

mvh
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Men at gå ut med en offenliggøresse av mail kommuniskation mellem 2 forskellige firmaer/ parter på diverse forum som her!,er en hel anden sag og veldig kritig værdig da det handler om at en bransje aktør offenligør infomation om en anden bransje aktør, med det formål at promotere sig selv.
Selvsagt er det et (virkningsfullt) element av egenpromotering her, men sakens hovedperson reagerte på oppslaget med å hevde seg feilsitert og kryssklippet, og påsto at stereo+ fordreide hans forklaringer. Da synes jeg det var på sin plass å gjengi hele dialogen, slik at leserne selv kunne gjøre seg opp en mening om dette. Et webmagasin og en forhandler er da ikke konkurrenter, så jeg ser ikke noen interessekonflikt i det.

Så langt jeg kan se har stereo+ gjort en god jobb med å gjengi hovedpersonens argumenter på en noenlunde begripelig måte. Anklagene om feilsitering/fordreining ser ikke ut til å stemme. Det er også interessant at deler av epostutvekslingen var med en anonym "hjelper" som tydeligvis brukte hovedpersonens epostkonto.

Hvordan synes du stereo+ burde imøtegått de grunnløse beskyldningene om sitatfusk, annet enn ved å offentliggjøre råmaterialet? De kunne selvsagt brukt diskusjonstråden under sin egen artikkel til det, men jeg synes også det er helt OK at de gjør det på HFS, siden det var her diskusjonen fant sted.
Ok Asbjørn, skal prøve at udtrykke mig klart her.

a. Jeg har ingen forståelse ell sympati for falsk markedsføring, eller farverige reklame tester som grenser ell overskrider voolapyk. eller for den sags skyld ,- svindlere.
b. Min bekymrig udsprang, i at jeg vurderte personen der her er tale om, til at lide av en mental sygdom,- hvilket i så tilfælde tildels ville kunne undskylde vedkommendes handlinger, og dermed prinsipelt ville fratage den sygdoms ramte, fra ansvar forbundet med sine handlinger.
( Er stadig ikke overbevidst om dette ikke er tilfældet, men ser at andre er kommet frem til andre konklutioner.)
c.Mener at rette sted at offenligøre råmaterialet, mail, ect, ville have være indenfor Stereo+ magasinet egne rammer.

Stereo+ har veret dygtige til at markedsføre sig, ved blandt andet at benytte dette forum= gratis reklame.
Men som jeg vidste fra et tidligere møte, er personer bag det nye magasin, ikke helt tabt bag en vogn:eek:.

Ha en god helg.

Mvh

Hi-rex
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
Noen er nok blitt lurt, det som forundrer meg er at ingen som har kjøpt såkalte modifiserte produkter(MX) kan si noe om hva som er gjort. Det må da gå an å skru av noen skruer for å lette på lokket og ta noen bilder for sammenligning.

Morten
Vi har bedt om slike bilder, men ikke mottatt noen ennå, så vidt jeg kan se.

Det kan jo skyldes at de som har kjøpt slike produkter ikke frekventerer HFS, for eksempel.

Roy
eller manglede salg, som tidlige nevnt, er dette en lille aktør som neppe har solgt mange disse produkter,- om nogen.
Dette er ikke: Soundgarden, Hifiklubben, ell. Oslo hifisenter,- selv on man kunne tro det efter responsen her:rolleyes:
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Det var da veldig hvor mye pepper R.E.S. skal få,forhandlere som ikke har rent mel i posen fortjener å få høre sannheten på trykk.
Virker som mange her inne liker å bli lurt :confused:

mvh lyden av forundring
Noen er nok blitt lurt, det som forundrer meg er at ingen som har kjøpt såkalte modifiserte produkter(MX) kan si noe om hva som er gjort. Det må da gå an å skru av noen skruer for å lette på lokket og ta noen bilder for sammenligning.

Morten
Vi har bedt om slike bilder, men ikke mottatt noen ennå, så vidt jeg kan se.

Det kan jo skyldes at de som har kjøpt slike produkter ikke frekventerer HFS, for eksempel.

Roy
eller manglede salg, som tidlige nevnt, er dette en lille aktør som neppe har solgt mange disse produkter,- om nogen.
Mener at det var antydet rundt 3 mill. kr i omsetning.Så noe må ha blitt solgt.

Morten
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ja , hva kan egenligt de modificationer bestå av?

Ny audiograde sikring i/ med evt, nynet brønd. Udskiftninger av eventuelle sikringer monteret på print, ect. Lidt bitumen her og der og vups da har du kansje et produkt så spiller anderledes end original produktet.

Om så, en sådan modifikation eventuel er mer prisen hvert, må vel være op til den enkelte forbruger at vurdere.

mvh.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.119
Antall liker
4.995
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det der kan da ikke kalles modifikasjoner!
Mulig noe som "DIY'ere" gjør, men ikke seriøse produsenter. Eller forhandlere.
Det er nettopp tilbakehold av informasjon som gjør det umulig for en kjøper å vurdere om noe er endret. Til det bedre og i forhold til prisøkning?
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ord som modifikasjoner og ændringer kan vel tolkes ens.
Mit inleg var ment som et eksempel.
Jeg har ingen aning om hva der eventuel er gjort på de produkter.

Men Produksenten av produkterne har også et ansvar her,- det er trods alt dem som vælger ut, hvem som velges som importør/ forhandler.
Så,- har de en leverandør som træder ved siden av, er jeg ikke sikker på at produksenten, vil kunne fra sige sig ansvaret vis en sådan sag havner i retten.

Men det kan juristerne jo vurdere.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ord som modifikasjoner og ændringer kan vel tolkes ens.
Mit inleg var ment som et eksempel.
Jeg har ingen aning om hva der eventuel er gjort på de produkter.

Men Produksenten av produkterne har også et ansvar her,- det er trods alt dem som vælger ut, hvem som velges som importør/ forhandler.
Så,- har de en leverandør som træder ved siden av, er jeg ikke sikker på at produksenten, vil kunne fra sige sig ansvaret vis en sådan sag havner i retten.

Men det kan juristerne jo vurdere.
PS dette kan jo være en ny sag for Stereo+ magasinet at ta tag i, med henblik på at de bekymre sig på vegne av de kunder som av vanvare er kommet til at erhverve sig et sådan produkt :D
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Det kan jo skyldes at de som har kjøpt slike produkter ikke frekventerer HFS, for eksempel.
Roy
Eller at man ikke føler man fremstår særlig lur.....
Kom ut av skapet da vel, balleløse mx mann!
Jeg har kabler til tusenvis av kroner - det sier vel sitt om meg.....(?)
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ord som modifikasjoner og ændringer kan vel tolkes ens.
Mit inleg var ment som et eksempel.
Jeg har ingen aning om hva der eventuel er gjort på de produkter.

Men Produksenten av produkterne har også et ansvar her,- det er trods alt dem som vælger ut, hvem som velges som importør/ forhandler.
Så,- har de en leverandør som træder ved siden av, er jeg ikke sikker på at produksenten, vil kunne fra sige sig ansvaret vis en sådan sag havner i retten.

Men det kan juristerne jo vurdere.
PS dette kan jo være en ny sag for Stereo+ magasinet at ta tag i, med henblik på at de bekymre sig på vegne av de kunder som av vanvare er kommet til at erhverve sig et sådan produkt :D
UPS, denne er jeg selv nød til at være moderator på.
Beklager brugen av ordret vanvare, det var ikke ment for at fornærme nogen.
Så forbruger ville jeg selv blive flyforbandet, vis jeg mod bedre vidende havde købt et produkt, for derefter eventuel senere var blevet opmerksom på, at det kansje var tilfældet at jeg var blevet lurt.

Men produksenten har også et ansvar relateret til disprutions kæden som produkterne selge i,- mig bekendt.
 

TheFlair

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.06.2014
Innlegg
319
Antall liker
73
Forøvrig er jeg ikke så glad i at folk antyder "sykdom". Det vet vi ingenting om. Hva er egentlig verst, å bli stemplet som "syk" eller å bli stemplet som "luring"?
... det framkom ved offentliggjøring av e-postkommunikasjonen.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.502
Antall liker
17.297
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Men ideelt sett, ville vi ønsket å vente til vi var ferdige med arbeidet.

Roy Ervin Solstad
Stereo+
I den grad det kan rettes noe kritikk, så må det i tilfelle være at dere ikke gjorde akkurat det.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
For fanden da Roy,- i pressede jo manden helt ut i tovene.

Endvidere kan man jo være bekymre,t om ikke der er en sygdom som spiller in her.

Uanset, dette drejer sig tros alt om manden levebrød, og kan også have store inplikationer vedrøende ved kommendende fremtdige muligheter.

Og jeg finder måten i har taklet dette på, veldig kritikk verdig.

Mvh.
Hi-rex
Vi ba Maxwell Hi-Fi AS dokumentere sine påstander. Når Maxwell ikke ville det, prøvde vi å få produsentene til å komme med dokumentasjonen på de påstandene som lå på nettsiden til Maxwell og i annonsene både her på HFS og på finn.no. Vi i Stereo+ klarte ikke å få bekreftet at Maxwell sine påstander var sanne. Snarere tvert i mot.
Jeg finner også det besynderlig at man kan forsvare bevisst villedning av både eksisterende og potensielle kunder med referanse til at dette er innehaveren sitt levebrød. Det dreier seg like mye om de samme kundenes sine oppsparte midler som er brukt i Maxwell-butikken.
Hvis det ikke er medienes oppgave å advare forbrukere om useriøse aktører som forsøker å villede sine kunder med produkter det ikke kan dokumenteres er slik som det påstås, da får vi bare være enige om å være uenige.
Jeg står veldig støtt på den vurderingen vi har gjort, og det arbeidet som har vært lagt ned for å forsøke å dokumentere Maxwell sine påstander. Utgangspunktet vårt var nemlig ikke å dokumentere at det Maxwell sa var feil, men å dokumentere at det som ble påstått var riktig.

Det viste seg å være umulig.

Det synes jeg er trist for Maxwell, men aller mest for de kundene som har kjøpt et MX-produkt de er blitt fortalt er modifisert fra fabrikken.

Roy Ervin Solstad
Stereo+
Hallo, vis jeg bliver taget i røven av en eller anden selger, betyder det ikke at jeg mister livs næringen min.

Greit i vil state en nyt Net magasin, - men så hold jer da for fanden til at publisere jeres ting,- indenfor rammen av jeres Net magasin
Så du mener man skal la kjeltringer være i fred , fordi dem "har det som levebrød" ...?

Har du hørt uttrykket : som man reder ligger man...

Jeg synes også Stereo+ har opptrådt ryddig i denne saken. Og siden dem ble beskyldt for feilsitering av MX , og MX på oppfordring ikke ville legge frem dette , så er det vel rimelig at Stereo+ ville vise frem hvordan dette egentlig var. Ellers kunne jo fort folk tro at det var dem som drev med løgn og fanteri.
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.582
Antall liker
3.184
Sted
Oslo
Ord som modifikasjoner og ændringer kan vel tolkes ens.
Mit inleg var ment som et eksempel.
Jeg har ingen aning om hva der eventuel er gjort på de produkter.

Men Produksenten av produkterne har også et ansvar her,- det er trods alt dem som vælger ut, hvem som velges som importør/ forhandler.
Så,- har de en leverandør som træder ved siden av, er jeg ikke sikker på at produksenten, vil kunne fra sige sig ansvaret vis en sådan sag havner i retten.

Men det kan juristerne jo vurdere.
PS dette kan jo være en ny sag for Stereo+ magasinet at ta tag i, med henblik på at de bekymre sig på vegne av de kunder som av vanvare er kommet til at erhverve sig et sådan produkt :D
UPS, denne er jeg selv nød til at være moderator på.
Beklager brugen av ordret vanvare, det var ikke ment for at fornærme nogen.
Så forbruger ville jeg selv blive flyforbandet, vis jeg mod bedre vidende havde købt et produkt, for derefter eventuel senere var blevet opmerksom på, at det kansje var tilfældet at jeg var blevet lurt.

Men produksenten har også et ansvar relateret til disprutions kæden som produkterne selge i,- mig bekendt.
Det er nok nettopp grunnen til at flere av produsentene ikke ville ha godkjent modifikasjoner, om de visste om dem. Noen av dem var jo ganske klare på det punktet. Sånn sett kan det se ut som om han også har lurt eller latt være å informere produsentene.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
For fanden da Roy,- i pressede jo manden helt ut i tovene.

Endvidere kan man jo være bekymre,t om ikke der er en sygdom som spiller in her.

Uanset, dette drejer sig tros alt om manden levebrød, og kan også have store inplikationer vedrøende ved kommendende fremtdige muligheter.

Og jeg finder måten i har taklet dette på, veldig kritikk verdig.

Mvh.
Hi-rex
Vi ba Maxwell Hi-Fi AS dokumentere sine påstander. Når Maxwell ikke ville det, prøvde vi å få produsentene til å komme med dokumentasjonen på de påstandene som lå på nettsiden til Maxwell og i annonsene både her på HFS og på finn.no. Vi i Stereo+ klarte ikke å få bekreftet at Maxwell sine påstander var sanne. Snarere tvert i mot.
Jeg finner også det besynderlig at man kan forsvare bevisst villedning av både eksisterende og potensielle kunder med referanse til at dette er innehaveren sitt levebrød. Det dreier seg like mye om de samme kundenes sine oppsparte midler som er brukt i Maxwell-butikken.
Hvis det ikke er medienes oppgave å advare forbrukere om useriøse aktører som forsøker å villede sine kunder med produkter det ikke kan dokumenteres er slik som det påstås, da får vi bare være enige om å være uenige.
Jeg står veldig støtt på den vurderingen vi har gjort, og det arbeidet som har vært lagt ned for å forsøke å dokumentere Maxwell sine påstander. Utgangspunktet vårt var nemlig ikke å dokumentere at det Maxwell sa var feil, men å dokumentere at det som ble påstått var riktig.

Det viste seg å være umulig.

Det synes jeg er trist for Maxwell, men aller mest for de kundene som har kjøpt et MX-produkt de er blitt fortalt er modifisert fra fabrikken.

Roy Ervin Solstad
Stereo+
Hallo, vis jeg bliver taget i røven av en eller anden selger, betyder det ikke at jeg mister livs næringen min.

Greit i vil state en nyt Net magasin, - men så hold jer da for fanden til at publisere jeres ting,- indenfor rammen av jeres Net magasin
Så du mener man skal la kjeltringer være i fred , fordi dem "har det som levebrød" ...?

Har du hørt uttrykket : som man reder ligger man...

Jeg synes også Stereo+ har opptrådt ryddig i denne saken. Og siden dem ble beskyldt for feilsitering av MX , og MX på oppfordring ikke ville legge frem dette , så er det vel rimelig at Stereo+ ville vise frem hvordan dette egentlig var. Ellers kunne jo fort folk tro at det var dem som drev med løgn og fanteri.
Jeg tror det fremgår tydeligt hva jeg mener av tidligere inleg her og under anden relateret tråd,- Vis ellers du gider til at ta dig tid til at læse disse.

Lad os holde os til fats her,- hva ved vi egenligt om hva disse modificationer består av?
På nuværende tidspunkt er det bare gisninger, og ingen fakta.
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.781
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
2
Hallo, vis jeg bliver taget i røven av en eller anden selger, betyder det ikke at jeg mister livs næringen min.

Greit i vil state en nyt Net magasin, - men så hold jer da for fanden til at publisere jeres ting,- indenfor rammen av jeres Net magasin
Så du mener man skal la kjeltringer være i fred , fordi dem "har det som levebrød" ...?

Har du hørt uttrykket : som man reder ligger man...

Jeg synes også Stereo+ har opptrådt ryddig i denne saken. Og siden dem ble beskyldt for feilsitering av MX , og MX på oppfordring ikke ville legge frem dette , så er det vel rimelig at Stereo+ ville vise frem hvordan dette egentlig var. Ellers kunne jo fort folk tro at det var dem som drev med løgn og fanteri.
1.Jeg tror det fremgår tydeligt hva jeg mener av tidligere inleg her og under anden relateret tråd,- Vis ellers du gider til at ta dig tid til at læse disse.

2.Lad os holde os til fats her,- hva ved vi egenligt om hva disse modificationer består av?
På nuværende tidspunkt er det bare gisninger, og ingen fakta.
1.Ja det er det det gjør , og det er derfor jeg svarer det jeg svarer.

2.Nei det er det vel bare MX som gjør , og han vil jo ikke si noe om det så....ja så da får han vel som fortjent....
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hallo, vis jeg bliver taget i røven av en eller anden selger, betyder det ikke at jeg mister livs næringen min.

Greit i vil state en nyt Net magasin, - men så hold jer da for fanden til at publisere jeres ting,- indenfor rammen av jeres Net magasin
Så du mener man skal la kjeltringer være i fred , fordi dem "har det som levebrød" ...?

Har du hørt uttrykket : som man reder ligger man...

Jeg synes også Stereo+ har opptrådt ryddig i denne saken. Og siden dem ble beskyldt for feilsitering av MX , og MX på oppfordring ikke ville legge frem dette , så er det vel rimelig at Stereo+ ville vise frem hvordan dette egentlig var. Ellers kunne jo fort folk tro at det var dem som drev med løgn og fanteri.
1.Jeg tror det fremgår tydeligt hva jeg mener av tidligere inleg her og under anden relateret tråd,- Vis ellers du gider til at ta dig tid til at læse disse.

2.Lad os holde os til fats her,- hva ved vi egenligt om hva disse modificationer består av?
På nuværende tidspunkt er det bare gisninger, og ingen fakta.
1.Ja det er det det gjør , og det er derfor jeg svarer det jeg svarer.

2.Nei det er det vel bare MX som gjør , og han vil jo ikke si noe om det så....ja så da får han vel som fortjent....
Inleg 340 under denne tråd spesifisere vel mest hvor mit stå sted er.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Fortjent, fortjent, ved ikke a, kansje manden er syg som som det kan se ut til ifølge offenlig gjort e-mail korespondanse mellem 2 bransje aktører på dette forum.


Vil det ikke berige dagen, Toralan?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.719
Antall liker
35.707
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han selv skrev at han har vært dødssyk i en epost han senere provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere videre i det temaet.
 

Juggernaut

Medlem
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
30
Antall liker
9
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han selv skrev at han har vært dødssyk i en epost han senere provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere videre i det temaet.
Nei, for "angriperne" har tatt "livet" av mannen... Økonomisk såvel som på alle plan. Både det forretningsmessige og kanskje på det personlige plan.. Dette for å forsvare "forbrukere".. Hvor noen av disse oppfører seg som bermen fra helvete her inne! Spent på når aktører som Lyric, Hifistasjonen og Hifihuset skal "tas"..
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Jeg synes spekulasjoner om sykdom eller ikke er veldig malplasserte her. En ting er at han skrev det selv i en epost han selv provoserte stereo+ til å offentliggjøre, men hans "forsvarere" behøver ihvertfall ikke spekulere i det temaet.
Har du nogensinde mødt manden personlig, eller er det bare malplaseret sylsing her, Asbjørn?

Ved vi hva de modifiseringer består av, ell malplaseret sylsig her også?
Ved vi om der i det hele taget er foretaget nogen modifiseringer på de produkter, eller er det bare svindel,- malplaseret sylsing her også.
Vi ved faktisk ingen ting ut over at manden, har nogle annonseringer gående med noget beskrivelser at hvad disse modifiseringer gør ved lydgengivelsen av produkterne, som grenser til vanvid.

Sylsing,- hele greir.

Helg nu,- før dette udvikler sig til fuldemans sylsing
 
Sist redigert:
Topp Bunn