Ja, for eksempel.....
Sist jeg brukte en slik hadde sjåføren "noe mer" klær på seg.
Bruker kroatiske nasjonalister slips? Forøvrig, om det er ubehagelig å gå med slips så er det skjorten det er feil med og/eller manglende knyttekunnskaper. Med en riktig skjorte og ditto knyttet slips så er det da ikke noe mer ubehagelig å gå med slips enn med et tørkle i brystlommen.Jeg kler meg behagelig. Da jeg ikke er koroatik nasjonalist bruker jeg aldri slips - selv ikke om jeg skal pynte meg (funder over hvorfor dette merkeligere ubehagelige halsplagget heter krawatte eller lignende på de fleste språk)
Skal jeg på storbytur betyr det mye gåing, ergo gode joggesko. Sist jeg var i london gikk jeg ca to mil pr. dag.
Og hvordan ble da totalprisen vs. billett med selskap som har bagasje inkludert? Fortsett rimelig vil jeg tro......skal fly med wizzair. gratis håndbagasje liksom. har ingen kofferter som er under 40/30/20. utenom en samsonite veske laget for 15" pc . så da ble det 1080 for en 20kg koffert t/r
for alle mann letter jo på likt uansett og setene er jo forhåndsbooketFlyselskapene er noen luringer til å riste penger ut av folks ego. Prio boarding er en av dem. Tenk å betale for å kunne være blant den første 3/4 av de ombordstigende? Selv sitter jeg å slapper av mens de prioriterte står med en viktig mine i prio-køen.
Meg bekjent har flyselskapet prio boarding der det ikke er nummeret seteplassering.Flyselskapene er noen luringer til å riste penger ut av folks ego. Prio boarding er en av dem. Tenk å betale for å kunne være blant den første 3/4 av de ombordstigende? Selv sitter jeg å slapper av mens de prioriterte står med en viktig mine i prio-køen.
Minner meg på en historie en kompis fortalte. Han og hans "noe invalide" kone hadde vært på besøk hos hans bror i Nigeria. De skulle reise hjem og da flighten ble ropt opp sprang folk som gale til flyet. De to norske skjønte ingen ting for de hadde jo sete og var sjekket inn og så derfor ingen grunn til å løpe. Dessuten var fruen både dårlig til bens og så dårlig. Når de da etter de andre kommer ombord ser de til sin store overaskelse at hele flyet er fullt!! Alle seter er besatt! De henvendte seg til kabinsjefen og viste fram boardingkort. Svaret var ganske forbløffende. Det var slik det var. De tok ikke hensyn til hvor mange seter det var når de sjekket inn, derfor løp folk som gale! Nå løste det seg for min venn og kona, kabinsjefen kastet ut to som allerede satt ombord slik at mine venner fikk plass. Er vel ikke nødvendig å si at begge norske var hvite og at de to som ble satt av ikke var det? Det mest oppsiktsvekkende var at dette skjedde i begynnelsen av 80 tallet og ikke på 50 tallet!Når jeg sa at jeg ikke reiser så mye lenger, så er ikke det det samme som at jeg ikke reiser.. og det var heller ikke småflyplassene innelands jeg tenkte på..
Helt enig med Pinky... hvorfor stresse når en har sete? - Sikkerhetskontrollen er ofte et betydelig større irritasjonsmoment enn bagasjeinnsjekk....
Det er stort sett barbarer som ikke sjekker bagasjen.Innsjekket bagasje er gull det. Så slipper man å slepe tungt. På mange flyplasser må man jo traske flere kilometer for å komme til neste gate. Er man på en dagstur så er det noe annet, men for lengre turer er det uvurderlig å kunne sjekke inn kolli.
prøvde min i malen når de ikke var der. var 1 cm for lang. passet ikke. ingen kontroll ved boarding. verken til eller fraWizz-air har en slik mal ved ombordstigning,.....og en betalingsterminal
ble 1700 extra for innsjekket baggasje med wizz.ble for lite med håndbagg på 40x30x20Det er stort sett barbarer som ikke sjekker bagasjen.Innsjekket bagasje er gull det. Så slipper man å slepe tungt. På mange flyplasser må man jo traske flere kilometer for å komme til neste gate. Er man på en dagstur så er det noe annet, men for lengre turer er det uvurderlig å kunne sjekke inn kolli.
Mange av dem skryter av at de ikke "trenger mere", men de er ikke i nærheten av å klare seg med tildelt plass.
er det ikke en eu lov som styrer dette?^ Det er forskjell fra selskap til selskap
Reglene er egentlig helt klare ang vekt og dimensjoner, men de fleste selskaper har ikke brydd seg. Jeg har stusset på at folk har jævlig mye håndbagasje.er det ikke en eu lov som styrer dette?^ Det er forskjell fra selskap til selskap
Litt usikker på hvilke selskaper som lar det gå utenom, men mener å ha lest at både Norwegian og Ryanair har sluttet å la det gå utenom. Flyr ikke med noen av dem så derfor er jeg litt usikker.er det sånn at alt en kjøper på taxfree går utenom håndbagasje?
Nå spørs det hvor lenge siden dette var, men "i gamle dager" var man mye mer lemfeldig med slikt. Om du anstrenger harddisken litt så husker du ganske sikkert også at flyene ikke var like fulle som det de er nå. De hadde rett og slett mere vekt "å gå på" den gangen. Men bilettene var merkbart dyrere!Reglene er egentlig helt klare ang vekt og dimensjoner, men de fleste selskaper har ikke brydd seg. Jeg har stusset på at folk har jævlig mye håndbagasje.er det ikke en eu lov som styrer dette?^ Det er forskjell fra selskap til selskap
Da vi hadde småbarn og skulle reise med fly reiste vi alltid med SAS. Så lenge man kom med småbarn gjaldt åpenbart ingen regler angående bagasjevekt lengre. En gang sjekket vi inn ca 3x tillatt vekt uten noen spørsmål.
En STOR fordel med å ha sjekket inn bagasje er at når du har overlatt en koffert til flyselskapet så vil de ikke ta av før de har funnet din koffert og satt av denne hvis du blir forsinket til gaten. Det tar ganske mye tid å finne en spesiell koffert i et trangt lasterom i en flymaskin. Derfor venter de så lenge som mulig før de setter i gang den prosessen. Du behøver derfor ikke løpe som en gal til gaten, men du kan gå som et sivilisert menneske og komme fram uten å være anpusten og uten at du plager sidemanne med svettelukt den tide flyvingen tar!Det er stort sett barbarer som ikke sjekker bagasjen.Innsjekket bagasje er gull det. Så slipper man å slepe tungt. På mange flyplasser må man jo traske flere kilometer for å komme til neste gate. Er man på en dagstur så er det noe annet, men for lengre turer er det uvurderlig å kunne sjekke inn kolli.
Mange av dem skryter av at de ikke "trenger mere", men de er ikke i nærheten av å klare seg med tildelt plass.
Möjligt det var så förr i tiden, men skulle själv inte våga satsa på att en är säker på att komma med med den taktiken. Vanlig praksis idag är att processen med att leta efter - och lasta av - bagage till passagerare som inte möter upp i gaten startar i det gaten stänger. Vanligvis 10 minuter før avgång. Är en inte där när gaten stänger kan en heller inte förvänta att komma med. Vet att många kollegor med mig gör det sånn att kommer passageraren först blir vekommande med. Finner vi kofferten först, lastar vi den av, stänger dörren och drar.En STOR fordel med å ha sjekket inn bagasje er at når du har overlatt en koffert til flyselskapet så vil de ikke ta av før de har funnet din koffert og satt av denne hvis du blir forsinket til gaten. Det tar ganske mye tid å finne en spesiell koffert i et trangt lasterom i en flymaskin. Derfor venter de så lenge som mulig før de setter i gang den prosessen. Du behøver derfor ikke løpe som en gal til gaten, men du kan gå som et sivilisert menneske og komme fram uten å være anpusten og uten at du plager sidemanne med svettelukt den tide flyvingen tar!Det er stort sett barbarer som ikke sjekker bagasjen.Innsjekket bagasje er gull det. Så slipper man å slepe tungt. På mange flyplasser må man jo traske flere kilometer for å komme til neste gate. Er man på en dagstur så er det noe annet, men for lengre turer er det uvurderlig å kunne sjekke inn kolli.
Men selvsagt. I "gamle dager" ble jo også loaden beregnet og skrevet manuelt, så "last minute" changes var ikke veldig populære.Möjligt det var så förr i tiden, men skulle själv inte våga satsa på att en är säker på att komma med med den taktiken. Vanlig praksis idag är att processen med att leta efter - och lasta av - bagage till passagerare som inte möter upp i gaten startar i det gaten stänger. Vanligvis 10 minuter før avgång. Är en inte där när gaten stänger kan en heller inte förvänta att komma med. Vet att många kollegor med mig gör det sånn att kommer passageraren först blir vekommande med. Finner vi kofferten först, lastar vi den av, stänger dörren och drar.En STOR fordel med å ha sjekket inn bagasje er at når du har overlatt en koffert til flyselskapet så vil de ikke ta av før de har funnet din koffert og satt av denne hvis du blir forsinket til gaten. Det tar ganske mye tid å finne en spesiell koffert i et trangt lasterom i en flymaskin. Derfor venter de så lenge som mulig før de setter i gang den prosessen. Du behøver derfor ikke løpe som en gal til gaten, men du kan gå som et sivilisert menneske og komme fram uten å være anpusten og uten at du plager sidemanne med svettelukt den tide flyvingen tar!Det er stort sett barbarer som ikke sjekker bagasjen.Innsjekket bagasje er gull det. Så slipper man å slepe tungt. På mange flyplasser må man jo traske flere kilometer for å komme til neste gate. Er man på en dagstur så er det noe annet, men for lengre turer er det uvurderlig å kunne sjekke inn kolli.
Vi har helt enkelt inte tid eller möjlighet att stå och vänta. Sist jag hörde tal på det, kostade en minut delay 250 euro.