Back to basic,Less is more.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KEP

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2010
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Vil med dette henlede oppmerksomheten på Common Sense Audio,som markedsfører sine egne fulltoneelementer:Audio Nirvana.
    Har plassert 8" A.Nirvana i en åpen baffel fra J.E.Lab/Briggs.
    Dette er noe som alle kan bygge,og etter mine ører lyder det meget bra.Jeg har tro på
    dipoler,med fulltoneelementer og ingen delefilter.Det er en kjent sak at de ikke går så dypt(kan med fordel supleres med en sub),men det du hører er veldig oppløst og ekte,meget akustisk.
    Har to subbasser plasert i hjørnene,som er bygget av sett fra Dansk Audio Teknikk,og ble kjøpt fra Eltek.De har et 8" Seas basselement i hver.Dette er et 4-order bandpass system,også kalt coubelt cavity.Denne fungerer også helt uten delefilter, da den er akkustisk avstemt.
     

    Vedlegg

    hagr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Et flott anlegg som virkelig passer min smak :)

    Har samme elementmodell (6,5" versjonen) og har hørt 8" versjon. For prisen har jeg vanskelig for å se for meg noe bedre (eller i nærheten for den saks skyld)

    Blir det litt tykk mellombass med åpen baffel? Har regnet litt på det selv, men gikk for kasse på grunn av litt "questionable" frekvensrespons med en festkul mellom ca. 100 og 150hz i OB
     

    KEP

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2010
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    hagr:Det var hyggelig med kommentar.Jeg trodde jeg var landets eneste med Audio Nirvana.
    Min fungerer helt nydelig i min valgte baffel.Jeg har aldrig hatt en så oppløst og levende høtaler og den er et funn til prisen og innsatsen,med bygging.Men bassen er jo veldig avhengig av hvordan baffelen er, og også blasseringen i rummet.
    Jeg er helt enig med deg om å velge kasse til 6,5" eren.Den vil ikke spille dypt nok i baffel.
    Jeg har ikke vert så nær min referanse før,som er levende akustiske instrumenter i konsertsalen.
     

    KEP

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2010
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Tenkte jeg skull suplere beskrivelsen av min DIY-kariere.
    Jeg har trokklet sammen en Step up fra Lundahl.Dette burde også mange flere gjøre,fordi det er et forholdsvis enkelt prosjekt. (og mange ferdigkjøpte er sykt dyre)
    Ellers er jeg veldig godt fornøyd med Adio Notes sine kitt.Flotte byggebeskrivelser,som det er lett å følge.Her er det penger å spare for litt egeninsats.
    Og for en deilig følelse å ha gjort noe selv.
    Jeg er fornøyet med lyden fra begge to.

    Varm loddebolten og kjøp inn finer.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn