Har passert 40 nå og har de siste 22 årene, fra tid til annen, lurt på om jeg gjorde noe veldig dumt. Som 16 åring kjøpte jeg mitt første stereorack. Merket var Hitachi, ganske bra den gangen. God byggekvalitet var det også. Året etter var jeg hekta og hadde etterhvert KEF Carlton II høyttalere (2 veis gulvstående med oval passiv radiator), en Rotel integrert forsterker og sist men ikke minst en fin svart Yamaha platespiller med Ortofon OM30 pickup. Jeg jobbet i radio&tv forretning etter skoletid et par år i den perioden (Lørenskog TV-handel på Strømmen storsenter). Man trenger vel ikke Nobelpris i fysikk for å gjette hvor min beskjedne inntekt tok veien da. Jo du tenker riktig, vinyl. Jeg tok godt vare på vinylen. Alle havnet i plastfutteral. Karbonbørsten ble andektig ført over platen hver gang jeg snurret i gang.
Så en dag, det kan ha vært i 1986 eller 87, etter en forholdsvis kort vinylkarriere, så hadde Akers-Mic supertilbud på CD-spiller. Jeg og en kompis reiste inn til byen og fikk hver vår Sanyo CD spiller for kun kr 500,-!!! Dette var saker. CD var fremtiden. Yamahaen ble solgt og det ble også 1,5 meter med vinyl fra 70-80 tallet. Ut forsvant komplett Dire Straits, Billy Joel, + flere fra Police, Sting, Mark Knopfler, Manfred Mann, osv. Til og med dyre picture-discs. Huff og huff :'(
Her kommer et bilde av synderen, en Sanyo med vippeluke anno 1984 eller deromkring. Ja det var denne som startet opp en samling på omkring 900 cd plater som jeg har i dag.
Så en dag, det kan ha vært i 1986 eller 87, etter en forholdsvis kort vinylkarriere, så hadde Akers-Mic supertilbud på CD-spiller. Jeg og en kompis reiste inn til byen og fikk hver vår Sanyo CD spiller for kun kr 500,-!!! Dette var saker. CD var fremtiden. Yamahaen ble solgt og det ble også 1,5 meter med vinyl fra 70-80 tallet. Ut forsvant komplett Dire Straits, Billy Joel, + flere fra Police, Sting, Mark Knopfler, Manfred Mann, osv. Til og med dyre picture-discs. Huff og huff :'(
Her kommer et bilde av synderen, en Sanyo med vippeluke anno 1984 eller deromkring. Ja det var denne som startet opp en samling på omkring 900 cd plater som jeg har i dag.
Vedlegg
-
26.1 KB Visninger: 1.045