KindOfBlue skrev:
Merk at anmelderen gjør et stort nummer av spillerens nøytrale avspilling - det kan jo være dette du opplevde som flatt? Om du sammenlignet med en annen enhet med signatur?
Selv foretrekker jeg å ha det nøytralt ut, for så ev. å gjøre noe med signalet, så dermed fikk jeg ikke en tilsvarende kontrast til andre avspillingsmuligheter, kanskje ...
Tror kanskje dette er en grei oppsummering av inntrykkene ved å få denne i hus. Gikk fra en Cary 306SACD som ikke akkurat er helt nøytral å regne, noen har endog beskrevet den litt som når kuer slippet ut på vår beite

. Kjører ellers på AG Nano, Yamamoto 2W med 45 rør og rør i pre-amp fortiden en SLP05. Må nok innrømme at jeg trolig er overdreven glad i fart i svingene 8).
Nå har jeg testet kort med pass-through over XLR mot Pre og jeg stiller meg noe tvilende til at det er så fryktelig mye mer å hente der. I manualen står det flere steder at over analog ut så kjører alt på 384, 24 bit. Samme står det i displayet ved cd avspilling selv når det er satt til pass through. Har lest i white paper samme der, alt over analogt ut kjører slik er hva jeg kan finne.
Jeg hører ikke noe forskjell med den lille testen nå som i alle fall er nok til endre oppfatning over analog ut. Der er vel via digital han først har gode erfaringer med dette. Sier han ikke selv at spilleren i seg selv over de analoge var det dårligsete i den kvalitets stigen han testet seg igjennom? Mulig jeg overtolker hva han skriver av erfaringer over XLR. All dokumentajon og egen korte test nå får meg til å tvile på om det er noe særlig der om noe. Mulig jeg ikke har ører eller bra nok anlegg til å høre dette på anlog portene..., skal teste mer i morgen.
At den derimot er meget fleksibel rundt digital ut/inn portene, sikkert god nok for de aller fleste formål som CD transport og ellers en god spiller i deg selv til prisen, det er helt klart. Her ligger det en god porsjon egne preferanser til grunn rundt dette med nøytalt etc. slik at mine inntrykk får taes for det de er, dette må folk bare prøve ut selv.
Jeg kan imildertid ikke få dette til bare å ligge rundt det at den stiller så nøytralt. Det ligger som sagt føler jeg et slør over lyden, det slipper liksom ikke helt og bare 'er' i rommet, bla. micro dynamic er klart svakere her enn på foregående, totalen blir at jeg ikke får realismen og fot. Kan godt hende at jeg også liker nøytralt, men nøytralt må da kunne være bedre en det denne presterer alene? Hvis ikke så liker jeg ikke nøytralt

. Nekter å tro at denne kjemper i toppen blandt nøytale spillere uten ekstern dac, kommer ikke på tale. Jeg ble ordentlig satt ut av overgangen fra forrige spiller. Skjønt, jeg bør kanskje ikke glemme hva det koster heller da, å si at det spiller til x ganger prisen har jo blitt ganske vanlige annmelder fraser.
Hvis noen andre kunne teste litt med dette rundt pass through på analog utgangene så post gjerne erfaringer så hadde det vært fint.
Uansett, jeg kommer til å beholde den i alle fall inntil videre, men vil teste den mot ekstern dacer. Som sagt før; driverk må jeg jo ha og der virker den god, bortsett fra en liten during på høyre side bak ved power supplyet. Noen andre som har det? Jeg mener alt slik skal være helt stille jeg.. er litt småhysterisk på støy i annlegget/komponentene.
bob