Konverterer bitstrømmen fra CD-en til en høyere sample rate / bitoppløsning. Tilsvarer å filme TV-skjermen din med et høyoppløslig kamera, dvs netto kvalitetsgevinst = 0.Litt annet spørsmål i samme gaten.. Hva er en up-sampling spiller kontra en vanlig cd-spiller??
Ikke nødvendigvis. Men markedsføringsjippoen rundt "upsampling" er litt som å markedsføre biler med "ekstra sterke skruer". Javisst er skruer en bra ting å ha i en bil, og hvis de er for dårlige kan mye rart skje. Men det er ikke nødvendigvis den viktigste eller mest relevante parameteren ved valg av bil.totalt bortkastet penger altså?
Gjelder det kabler også?=)Det var da voldsomt da. Kjøper man dyre produkter så må det jo være skikkelig byggekvalitet. Komponenter under 10 kg slipper ikke inn i racket mitt ;->
he he he...... :-D Jada, tommelfingertjukke sølvkabler :-DGjelder det kabler også?=)
-k
I følge den kulørte pressen: Ja.Finnes det samsvar mellom byggekvalitet og vekt for hifikomponenter?
Jeg vil tro at det er en korrelasjon der ja. Så klart små kabinetter med god byggekvalitet vil jo veie mindre enn store kabinetter med samme byggekvalitet.Finnes det samsvar mellom byggekvalitet og vekt for hifikomponenter?
Av utsalgsprisen på elektronikk så vil jeg anta at den vektavhengige komponenten generelt er en moderat men merkbar faktor. En forsterker som er dobbelt så tung vil gi større fraktkostnader, men slår ikke ut i dobbelt kostnad for salg og produksent f.eks.I følge den kulørte pressen: Ja.
Uten noensinne ha bygget en eneste HiFi-dings, vil jeg anta at ting som fysisk layout, kretsdesign, loddinger, skjerming av ting som skjermes skal osv er betydelig viktigere enn vekt.
For forsterkere operer vel Fidelity med en rimelig kilopris på ca tusingen.
Det er noe simpelt med den prisen. Hadde den kostet 2 kroner mer hadde jeg tatt den. Jeg liker runde tall. Nå kan det være det samme. NoFor de som måtte lure havnet den på 9998,- hos klubben.
Kabel er vel ikke komponent. Kabel skal forbinde komponenter.he he he...... :-D Jada, tommelfingertjukke sølvkabler :-D
Enig, spennende med digitale innganger på en cd-spiller, så får man (kanskje) oppgradert sb3 og dvd-spiller, Burmester og Quad har lignende løsninger, Burmester blir for dyrt for meg og Quad hadde ikke balansert utgang så da ble det DP dac på meg så får jeg heller finne meg i en boks til i racket....coolbiz skrev:En artig ting med 840C er at den har digitale innganger. Skulle vært veldig interessant å sammenligne den med løse DACer i samme prisklasse, f.eks fra RME, Lavry eller Benchmark. Etter jeg konverterte til HD-avspilling (Squeezebox) hadde jeg regnet med at jeg hadde kjøpt min siste CD-spiller, men hvis 840C kan måle seg med f.eks. Lavry DA10 i lydkvalitet når brukt som ekstern DAC for Squeezebox, og man får en CD-transport med på kjøpet, er det jo interessant.
Det dummeste jeg noengang har hørt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dr.No skrev:Det er noe simpelt med den prisen. Hadde den kostet 2 kroner mer hadde jeg tatt den. Jeg liker runde tall. Nå kan det være det samme. NoFor de som måtte lure havnet den på 9998,- hos klubben.
Takkixos_76 skrev:Det dummeste jeg noengang har hørt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dr.No skrev:Det er noe simpelt med den prisen. Hadde den kostet 2 kroner mer hadde jeg tatt den. Jeg liker runde tall. Nå kan det være det samme. NoFor de som måtte lure havnet den på 9998,- hos klubben.
Hva betyr dette?KindOfBlue skrev:Er blitt fortalt at upsamplingskretsene i denne er identiske med dem i Linns Klimax DS enhet - og med digital inngang her så er det jo fritt frem for å utnytte det, uten å måtte ut med 120.000 til Linn.
A=ARolf_Da! skrev:Hva betyr dette?KindOfBlue skrev:Er blitt fortalt at upsamplingskretsene i denne er identiske med dem i Linns Klimax DS enhet - og med digital inngang her så er det jo fritt frem for å utnytte det, uten å måtte ut med 120.000 til Linn.
Upsamplingskretsene er like, og så?
R