Til ære for oss som sitter bak en overivrig brannmur, kan du fortelle litt om hva den youtube linken viser?emotikon skrev:Her er et lite tips
...
Noen som har erfaring med slikt, og finnes det andre greie måter?
ca 40 sek. sier han......Zomby_Woof skrev:Høyre pinne mot venstre kappe og visa versa? Bare kortslutte et øyeblikk?
Med eller uten signal? For å være ærlig så forstår jeg ikke at en slik kortslutning vil ha noen effekt ift. avmagnetisering av spolene til PU.emotikon skrev:Den viser avmagnetisering ved å ta ut rca pluggene som går fra arm til riia og sette dem bort i hverandre.
"Pinne mot kappe"
...
Van den Hul sin Phono FAQ Q20 på side 16. Jeg leser det slik at van den Hul her hensviser til elektrisk avmagnetisering av spolen til PU (dvs ved å sende et egnet signal igjennom spolene på PU)....
Hva er det vd Hul sier om avmagnetisering?
(har ikke fått med meg det)
Ref. van den Hul sin FAQ, som henvist til over. Om ikke direkte ødelagt (destruktivt), så oppfatter jeg at van den Hul mener at kvaliteten på PU kan bli redusert med (gjentatt) elektrisk avmagnetisering av spolene/generator.slowmotion skrev:Hvis man avmagnetiserer PUen så blir den vel ødelagt......
you think? ;DCundis skrev:Prøvde akkurat nå, og lyden ble litt klarere.
Men når jeg tenker etter, kan det like gjerne komme av at ørelegen min sugde ut et par klumper med ørevoks -på størrelse med noen små erter, av ørene mine tidligere i dag..![]()
Skikkelig oppgradering på lydfronten altså?Cundis skrev:Prøvde akkurat nå, og lyden ble litt klarere.
Men når jeg tenker etter, kan det like gjerne komme av at ørelegen min sugde ut et par klumper med ørevoks -på størrelse med noen små erter, av ørene mine tidligere i dag..![]()