Jeg tror det kommer av at vi har for mange sutrepaver i dette landet, som tror at alt kommer servert på et fat til dem. Det hjelper ikke å ha verdens beste lærer, dersom eleven er mest opptatt av playstation og hvilket merke det er på buksa si. Det hjelper ikke å ha fine lærebøker, dersom du er mer opptatt av å lese tekstmeldingene på mobiltelefonen. Helsevesenet holder jevnt over meget høy kvalitet.maestro skrev:Vi bruker noe nær mest penger i verden på skole og helse, uten at det blir bedre av den grunn. Mange undersøkelser viser at vi ligger langt bak i leksa på kvalitet. Hva tror du det kommer av?krash skrev:Vi har ett av verdens beste skolesystem, og et av verdens beste helsevesen. Men vi har et land fullt av sutrepaver, som aldri blir fornøyd.Tubesnake skrev:Da må det være dårlig etterspørsel etter både skole og helsetjenester her i landet.krash skrev:Tilbud og etterspørsel. Øker etterspørselen, så blir tilbudet også bedre![]()
![]()
Vi har aldri hatt det bedre enn nå, hver eneste nordmann er pr. definisjon millionær. Likevel sutrer vi om hvor tungt livet er, og er ulykkelige over trivielle ting som ikke er slik en ønsker. Helt uforståelig. Jeg er en ganske gj.snitts nordmann, og har et hus til 3 mill og stereo til 30k. Har nettopp fått et lønnsoppgjør hvor jeg steg 25k i året i lønn. Jeg har det godt, og er født med en sølvskje i munnen i form av å være nordmann.