authentic`s kjellerkino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ny PJ altså. Gratulerer, trodde faktisk at du ville montere tak kanaler og ny pre før. Bilde av den gamle er jo etter min standard meget godt.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Takk for noen fine timer i kinoen i dag! Det var både hyggelig, lærerikt og moro.

    Synes rommet og oppsettet både høres og ser strøkent ut. Vi så mange klipp fra filmer og konserter med gode lydspor og det slår meg nok en gang at det er høy underholdningsfaktor med hjemmekino. Hvis jeg skal beskrive lyden så vil jeg si at den er energisk og presis i toppen, kjapp og kontant bass som går dypt.
    Lydbildet er tilnærmet sømløs 360 grader. Savner ingenting og man drømmer seg fort bort i filmen.
    Dette er mitt første bekjentskap med Arendal lydprodukter og gav et solid førsteinntrykk.

    Takk for at jeg fikk komme! Imponerende flott kino du har laget deg. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser at TrompetN kom meg i forkjøpet her.

    Jeg tok også en tur til Authentic i helgen. Og skippa Horten. Ikke bare pga det, men har noe ekstra stress pga et dyr hjemme som ikke er i toppform.

    Horten får jeg ta neste år.

    Kinoen til Authentic er min favoritt kino. Den har omtrent alt jeg setter pris på. Og med de planene han har videre så må dette bli helt fantastisk bra.

    Som T er inne på. Her er lyden sømløs absolutt ingenting som stikker ut. Bassen sitter som et skudd, aldri pågående og her kan man kjøre ref volum uten at det føles hardt eller stresset ut.

    Authentic har jobbet meget godt med denne kinoen. Og der er ting i lyden jeg virkelig kunne tenke meg å ha hatt selv. Feks trøkket i bassen og kanskje spesielt øvre bass. I det området hagler, maskingevær ol ligger. Der mangler jeg en del i forhold til authentic sin kino. Jeg har nok enda heftigere dypbass så her kommer nok styrken til de ulike merkene på subbene godt frem.

    Jeg må nok bare forske litt mer på hvorfor det er slik og hvordan jeg kan få samme trøkket oppover i frekvens.

    Denne kinoen til Authentic må dere bare få oppleve. Han kjører demo kommende lørdag. 7.okt. Er du glad i film eller rett og slett god lyd. Spandere en time hos Authentic. Lyd til film er viktig og når det gjøres på en slik måte som her, så blir filmen enda mer underholdende.

    Authentic, om du er intr i å teste ut det vi snakket om så si ifra.

    Jeg kommer gjerne tilbake
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Takk for noen fine timer i kinoen i dag! Det var både hyggelig, lærerikt og moro.

    Synes rommet og oppsettet både høres og ser strøkent ut. Vi så mange klipp fra filmer og konserter med gode lydspor og det slår meg nok en gang at det er høy underholdningsfaktor med hjemmekino. Hvis jeg skal beskrive lyden så vil jeg si at den er energisk og presis i toppen, kjapp og kontant bass som går dypt.
    Lydbildet er tilnærmet sømløs 360 grader. Savner ingenting og man drømmer seg fort bort i filmen.
    Dette er mitt første bekjentskap med Arendal lydprodukter og gav et solid førsteinntrykk.

    Takk for at jeg fikk komme! Imponerende flott kino du har laget deg. :)
    Takk for tilbakemelding og for gode tips vedrørende Dirac ! Svært hyggelig å møte både deg og tralltrall.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takk for at du stilte åpent hus her om dagen. Helt herlig rått oppsett du har nå. Det er så fett å se og høre hva du har fått til. Lekkert er rommet også, som er noe jeg må ta med når mitt eget rom snart skal få makeover. Det at barna dine også har et skryterom / koserom gir energi og positivitet til hobbyen. Vi snakkes.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Takk for at du stilte åpent hus her om dagen. Helt herlig rått oppsett du har nå. Det er så fett å se og høre hva du har fått til. Lekkert er rommet også, som er noe jeg må ta med når mitt eget rom snart skal få makeover. Det at barna dine også har et skryterom / koserom gir energi og positivitet til hobbyen. Vi snakkes.
    Mange takk for tilbakemelding, gleder meg til å se rommet ditt ferdig også, blir du ferdig til Jul ?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Grattis med nye stoler. Dette er virkelig spa for oss gutta, med skrantende kropp.
    Tipper og håper rommet blir ferdig i løpet av januar. tar med familien til Granka og feirer jul og nyttår der.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Grattis med nye stoler. Dette er virkelig spa for oss gutta, med skrantende kropp.
    Tipper og håper rommet blir ferdig i løpet av januar. tar med familien til Granka og feirer jul og nyttår der.

    Takker, ja greit med reclinere som faktisk er gode å sitte i, disse er i en egen klasse fra mine gamle. God tur til det store utlandet det har du fortjent med innsatsen du har gjort i kjelleren, og da tenker jeg ikke bare på kinoen :)


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.363
    Antall liker
    102.281
    Torget vurderinger
    23
    BÆL strøkent og approbert selvsagt! Kabelkverulanter; - se og lær av surregutta, de kaster ikke bort tid på slik krangel, de bygger feite rom!!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du får ta deg en tur og se om det er et alternativ til en 80"
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.308
    Antall liker
    8.344
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser strøkent ut, må se å få tatt meg en tur.
    Arendal er vel en av de merkene jeg mener er mye for penga, det jeg har hørt av de.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Var ikke helt feil å tilbringe Fredags kvelden i dette rommet, fantastisk utførelse av rommet i samtlige ledd og helt i min egen smak. Allan og Gjallarhorn Audio har det beste forhandler rommet jeg til dags dato har vært i og jeg har vært noen plasser her på østlandet. Akustikk messig er det meget god kontroll og han har 60m2 rom med 3 meter under tak der ene delen var tilegnet ett 7.4 surround oppsett med Paradigm SUB2 og SUB1 i parvise sett 8) Samme hornhøytalere i alle de syv kanalene. PJ er en Sony 4K som projekterer på ett 140 tommer lerret og ga ett meget godt bilde. For stereobiten var det noen digre hornhøytalere + Accuphase amp og pre, Horn har en spesiell gjengivelse og har hørt Horn før men ikke på denne måten, låt meget bra. I surround var det litt annerledes lyd enn det jeg var vant til og lydboblen var ekstremt luftig og stor på alle måter. Var meget spennende og besøke Allan og 5 timer forsvant meget raskt. Anbefaler alle som kan å ta seg en tur om de vil oppleve Horn i både surround og stereo og en meget hyggelig vert som det var lett å høre visste hva han snakket. Tusen takk for drikke, mat og lyd!





     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Skjer det noe nytt og spennende i dette rommet, lenge siden oppdatering nå :)


    Kjapt spørsmål- på film oppsettet til gjallarhorn- fikk dere testet musikk/stereo der også?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei, fikk ikke testet musikk i 2 kanaler. Kun film... Joda han oppgradert litt han.... :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Er jo alltid morsomt å få gode tilbakemeldinger når en har jobbet for å oppnå godlyden så da poster jeg retep sin post i tråden in også.. :)


    Authentic sin kino da, denne har jeg nå vert i en del ganger. Nytt siden sist er Prosessor fra Anthem, effektrinn fra Rotel , atmos kanaler og prosjektor frra Sony. Altså,.
    det har vert en stund siden jeg var der

    Kinoen til Authentic er rett og slett et mesterverk. Med en tørrhet og trøkk i bass og spes mellombassen jeg selv bare kan drømme om. Det er helt utrolig konge å se demoklipp med hagler, maskinpistol, tyngre skyts ol. Dette slår virkelig hardt fra seg. Panoreringer rundt i rommet og over hodet sitter enda bedre nå enn sist jeg var der. At Atmos gir noe i en kino er ivertfall for meg helt klart. Den transformers filmen du viste klipp fra. Husker ikke hvilket nr det var. Makan altså. Tenk om alle kunne brukt så mye tid på lyden som de gjorde i denne filmen. Gøy at du likte de klippene jeg hadde tatt med. Natures Fury atmos er en vanvittig god intro/reklame for Atmos.

    Musikkmessig, mr Authentic , nå må du hive inn mulghet for å spille musikk som gjestene liker... :) Regner med du har enten Tidal eller Spotify klient på Anthem prosessoren. Sånn derre stockfish pling plong , høres bra ut på alle anlegg. Neida men litt joda. :rolleyes:

    Kinoen hans er min favoritt kino og jeg har sagt det før men sier det igjen, skulle jeg startet på nytt igjen og gått enda mer inn for kinolyd. Så hadde jeg byttet høyttalermerke og subber. Men siden jeg nok er enda litt mer opptatt av musikk i stereo enn det du er, så overlever mine fremdeles. Men det er nok akkurat.

    Takker fro kaffe, demo og en heidundrandes dag!!!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Skjer det noe nytt og spennende i dette rommet, lenge siden oppdatering nå :)


    Kjapt spørsmål- på film oppsettet til gjallarhorn- fikk dere testet musikk/stereo der også?
    Ja er jo alltid noe som skjer, venter på en pakke som blir levert i dag eller i morgen, 37kg så blir spennende.

    Ellers er jo Marantz byttet ut med Anthem sin strålende AV60. dette betyr at Dirac løsningen gikk ut døra og ARC justerer inn rommet. Jeg lar ARC jobbe opptil 500hz i stereo og på film slipper den til helt opp til 5000hz. ARC gjør en meget god jobb hos meg i 11-kanaler og spesielt LFE sporet blir justert helt til min smak. Selv om ARC har mindre justeringer for å tweake kurven har den mer enn nok til mitt bruk.


     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Driver å glemmer den tråden din J. Beklager. Er så lite som skjer på under forumet våres at...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja denne skryten er bare å ta til seg :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn