Skulle innom en gang på midten av åtti-tallet for å kjøpe en Dynavector DV-23?, tror jeg at det heter? Den var utsolgt...., men så sa fyren bak disken"Har lagt av en DV17 II til meg sjøl, som du skal få kjøpe til sammen pris som en 23 koster". Kjempe pick up, og den blei montert på en Micro-arm på en Micro-seiki spiller.Einaste produktet frå Audioscan som eg framleis brukar, er pickupen Accuphase AC1. Framleis veldig god. Kosta rundt ein tusenlapp attende på 70-talet.
Litt morro å rote med gamle greier. Og spesiellt hvis det er oppgraderingspotensialeHusker vi var plaga med at Nikko slutttrinnene ofte gikk føyken. Løsningen var å dra ned båndbredden på forsterkerne, med en kondesator på inngangen, da holdt de til dommedag. Alpha 130 var popular for ombygging av Knut Løuvland (Doxa). Da ble det ett helt annet dyr. Fikk selv gjort det i 87. Plutselig låt det highend
Mvh
Huske ikke hva det var han gjorde, og jeg åpna aldri ampen heller. Sammens med denne byggda han en preamp Doxa02, med innebygd RIIA, MM/MC, som jeg også kjøpte av han. Det låt kanonbra. Bare synd byttesyken grep om segHusker vi var plaga med at Nikko slutttrinnene ofte gikk føyken. Løsningen var å dra ned båndbredden på forsterkerne, med en kondesator på inngangen, da holdt de til dommedag. Alpha 130 var popular for ombygging av Knut Løuvland (Doxa). Da ble det ett helt annet dyr. Fikk selv gjort det i 87. Plutselig låt det highend
Mvh
Mitt første møte med IMF var også hos Audioscan i Osterhausgata og Olav F. Lite penger den gang og kjøpte Coral 10SA-7 i byggesett. Senere ble det handlet litt mer bl.a. Stax SRD7/Lambda. Sistnevnte har jeg enda... Snakket en del med Olav i etterkant. Han var vel min første hifi-mentorJeg husker godt mitt første møte med IMF TLS80 hos Audioscan i Osterhaugsgata var det no 7 ? eller 9 ? hvor de hadde alt i fra IMF modellene 40, 50 80 og MKIV stående i en svak bue....... husker TLS80'ene fikk slengbuksene til og vibrere.
Den gangen hadde jeg min første leilighet et par kvartaler bortenfor i innergården hvor Bohas holdt til og heller ikke langt bort til El-spectra...... var mye rart som ble med opp i den leiligheten til naboenes fortvilelse.
Noen år senere....... kanskje i 1979 så flyttet Audioscan opp i no 21 i samme gate og flere andre butikker etablerte seg også i området...... var vel Desibel som etablerte seg i Osterhaugsgata rett rundt hjørnet for Torggata, men det var kanskje etter 1980 ? Husker også godt at en kjent norsk skribent begynte og jobbe hos Audioscan, men hans karriere der ble kortvarig ....... Olav og Per fra Audiocompaniet startet også i sin tid hos Audioscan i no 21.
Det tar sin tid å sette opp en platespiller skikkelig, ikke mange som kan det i dag.
Butikken heit vel Nimbus, utan at eg har vore der.En annen særegen butikk den gang var en som Rune D. drev (husker ikke navnet), men kjøpte en Michell Focus One m/Mayware IV arm og Glanz pu.
Husker jeg pleide å henge litt der som fattig student med dyre ønsker.Butikken heit vel Nimbus, utan at eg har vore der.
Vis vedlegget 829932
Jeg heter Stein, og jobbet litt for El-Spectra . Men det var ikke meg![]()
Nå startet min HiFi-interesse først rundt 1990, så er en fersking som aldri har vært innom Audioscan jeg, først senere jeg fikk et møte med IMF. Men altså, det var ikke mindre sjokkartet det, for jeg har jo senere dratt flere IMF'er i hus og har fem par for øyeblikket, deriblant et par nevnte TLS80 og to par av RSPM.Jeg husker godt mitt første møte med IMF TLS80 hos Audioscan i Osterhaugsgata var det no 7 ? eller 9 ? hvor de hadde alt i fra IMF modellene 40, 50 80 og MKIV stående i en svak bue....... husker TLS80'ene fikk slengbuksene til og vibrere.
Den gangen hadde jeg min første leilighet et par kvartaler bortenfor i innergården hvor Bohas holdt til og heller ikke langt bort til El-spectra...... var mye rart som ble med opp i den leiligheten til naboenes fortvilelse.
Noen år senere....... kanskje i 1979 så flyttet Audioscan opp i no 21 i samme gate og flere andre butikker etablerte seg også i området...... var vel Desibel som etablerte seg i Osterhaugsgata rett rundt hjørnet for Torggata, men det var kanskje etter 1980 ? Husker også godt at en kjent norsk skribent begynte og jobbe hos Audioscan, men hans karriere der ble kortvarig ....... Olav og Per fra Audiocompaniet startet også i sin tid hos Audioscan i no 21.