Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jenjoh

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2016
    Innlegg
    30
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Takk for innspill fra dere. så de små kassene får ikke lyden til å bli noe spinkel?.. Dynamikken og dybden er der også?
    Det er ikke nødvendigvis størrelsen som er avgjørende. Jeg bruker Tempo 25+ og T+A Powerplant Balanced i en stue på 45 m2. Jeg kan garantere deg at de ikke lyder særlig spinkelt. Dynamikk og dybde i massevis.
    Høres bra ut... Ser ut som jeg ikke trenger bekymre meg her... Klarer tempoene å beholde dynamikken, dybde mm på lavere voolum.. Med andre ord, spiller den også bra på lavere volum?
     
    Sist redigert:

    sven43

    Medlem
    Ble medlem
    11.10.2013
    Innlegg
    7
    Antall liker
    19
    Sted
    Kristiansand
    Får melde meg inn her.
    Har handlet Audio Physic Virgo 25. Som skal overta for B&W 805D
    Som skal drives av Densen B-175
    Legger ut bilder når høyttalerne, er kommet i hus i løpet av uken
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    282
    Sted
    Fredrikstad
    Hei!

    Jeg har to Rhea 2-subwoofere i et stereooppsett. Jeg bruker høynivå-inngangene. Er det noen som vet om det har noe for seg å ta en overgang fra L->R for å få signal inn i begge inngangene? Nå er kunne venstre koblet til på begge.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Noen som får Peachtree til å låte med audiophysic Tempo 25?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei!

    Jeg har to Rhea 2-subwoofere i et stereooppsett. Jeg bruker høynivå-inngangene. Er det noen som vet om det har noe for seg å ta en overgang fra L->R for å få signal inn i begge inngangene? Nå er kunne venstre koblet til på begge.
    Bruker jumpere mellom selv hjemme :)
     

    DigitalAnalog

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2016
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    OHC leverte meg for noen dager siden disse , og sjelden har en ht i denne klasse overrasket meg mer. Den
    leverer flott på alle nivåer , og det i en stue på 40 kvm ! Anbefalest virkelig .

    mvh
    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er enige i dine inntrykk angående Tempo 25! :cool:
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er enig her. Jeg har Tempo 25+ i en stue på 45 m2 og lever svært godt med det. Hvis forsterkeren kan levere så mangler det ikke på lydtrykk. Jeg bruker mine til alt fra TV-lyd til CD og kona spiller mye opera på BD. Høyttalerne leverer.:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    DigitalAnalog

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    30.07.2016
    Innlegg
    8
    Antall liker
    3
    Sted
    Oslo
    Fikk levert høyttalerene i går. Så fredags kvelden gikk til plassering og justering.
    Ble også tid til musikk. I dag blir det og spille masse musikk.
    Dette ser veldig flott ut! Hyggelig å prate med deg i dag og høre at du var svært fornøyd! :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fikk levert høyttalerene i går. Så fredags kvelden gikk til plassering og justering.
    Ble også tid til musikk. I dag blir det og spille masse musikk.
    Grattis med flotte talere :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    2016-09-03-14-01-15.jpg


    Disse flotte talerne gjør at man blir nysgjerrig på andre modeller.. virgo 25+ hadde vært morro, men jeg lurer også på om mye av magien finnes i step 25+ også.. og kansje en litt annen magi som man ofte finner i monitorer.. hadde vært morro med en test side om side... :)
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vet hvordan AP (Classic) og Rotel vil funke? Det er snakk om en RB-1080. Pre er en Primare.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Eventuelt Electrocompaniet, mindre effekt men høyere kvalitet går jeg ut fra? Hva matcher best?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Du må nok være mer spesifikk både på høyttalermodell og forsterker hvis du skal ha håp om å få et svar. Du er avhengig av å finne en som har identisk oppsett hjemme for å få et fornuftig svar.
     
    Sist redigert:

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Høyttaler er Classic 30, pre er Primare Pre 32. Rotelen jeg vurderer er som nevnt en RB-1080 eller Electrocompaniet AW-60 eller 120.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Da er det bare å håpe at noen som kjenner disse kombinasjonene melder seg.:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    jenjoh

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2016
    Innlegg
    30
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    IMG_0348.jpg


    Fikk levert et par AP avanti fra OHC i dag, jeg må si en sjelden vakker høytaler. Skal drive de med Densen B150 m/DNGR. Musikken kjøres i gjennom electrocompaniet sin ECD-2 DAC fra ROON. Etter noen timer lytting er det ikke vanskelig å forestille seg hvor bra disse spiller når de har fått spilt seg litt mere inn. Fy..... for et trøkk, for en dynamikk allerede.

    Ble veldig skuffet da det ikke innholdt den glassplate som skal stå foran diskant/mellomtone elementene. Håper virkelig at OHC fikser disse til meg så jeg får det jeg har blitt forespeilet.
     
    Sist redigert:

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan fortelle meg hva AP Step 40 (jubileumsmodellen) ble solgt for fra OHC?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Chianti: Kosta vel 25k nye, om jeg husker riktig. Fine var de iallefall. Har prata lenge med Stefan D. om akkurat de der..
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Hmmm... Er det riktig? Step 25 koster 22.000,- i dag. Sitara 40, den gulvstående varianten mener jeg gikk for 17.000 og vil dermed tro at Step 40 var en del billigere? Spesialmodellene til OHC som selges under Puls-arrangementene pleier jo å selges rimeliger enn listevariantene.
    Kanskje Skink her på forumet kan bekrefte prisen?

    Chianti: Kosta vel 25k nye, om jeg husker riktig. Fine var de iallefall. Har prata lenge med Stefan D. om akkurat de der..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Eller noe så enkelt som en telefon til OHC..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Lurer på om de ikke gikk for 14990... er jo en nedstrippet versjon av step 25..

    Step 40 har vanlig softdome diskant og ikke den du finner i step 25.. noe enklere delefilter også mener jeg..
    Parret som ligger brukt nå på finn er nok litt dyre om nyprisen huskes rett..
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 400518

    Fikk levert et par AP avanti fra OHC i dag, jeg må si en sjelden vakker høytaler. Skal drive de med Densen B150 m/DNGR. Musikken kjøres i gjennom electrocompaniet sin ECD-2 DAC fra ROON. Etter noen timer lytting er det ikke vanskelig å forestille seg hvor bra disse spiller når de har fått spilt seg litt mere inn. Fy..... for et trøkk, for en dynamikk allerede.

    Ble veldig skuffet da det ikke innholdt den glassplate som skal stå foran diskant/mellomtone elementene. Håper virkelig at OHC fikser disse til meg så jeg får det jeg har blitt forespeilet.
    Gratulerer med nydelige høyttalere jenjoh:) Spennende kombinasjon med Densen forsterker. De nye Avantiene er kanskje lett å drive så B-150 gjør jobben fint? Det er kanskje en DNRG jeg ser stående på toppen?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Fint..da var det ute av verden..
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Noen som har eller hatt befatning med ett av Audio Physics tidligere flaggskip Kronos? :)

    IMG_4403.JPG
     

    arve75

    Medlem
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    44
    Antall liker
    1
    heisann , lurte på om du kunne si om hvilke elementer som sitter i step 40 . bruker en onkyo 5010 som pre å en abrahamsen v40 up effekt ... men synes at muligens dem skulle hatt noe med litt mer guff i . eventuelt kjøpe en v40 til å kjøre de i mono
     

    arve75

    Medlem
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    44
    Antall liker
    1
    Jeg vurderte et par Virgo i pulsversjon for et par år siden, men ettter to min med en selger på OHC skjønte jeg at dette ikke var en "ekte" Virgo på tilbud. Luktet mer et konstruert tilbud og jeg droppet hele hele handelen. Verden er til for å bedras........
    Hadde virgo 5 LE (puls versjonen)fikk de aldri til, gikk over til T+A tci2e (som forøvrig er den beste høyttaleren jeg har hatt i hus pdd) som var i en annen klasse, skulle så nedgradere pga oppgradering av hus/flytte og gikk over til et par virgo 3 som jeg kom tilfeldig over og gjorde en grei deal.
    Overraskende nok spiller de utrolig bra og stort sett bedre på alt jeg forer dem av musikk i forhold til hva jeg husker Virgo 5le... Så kan man begynne å dra kompleksiteten versus de 2 brødrene og føler ikke Virgo 3 står tilbake her heller. Alt ble dratt av T+A for/effekt noe som i utgangspunktet er en svært god match med AP. Driver disse nå med en billig integrert fra Audiogd og det låter fremdeles forrykende.

    Har fundert litt på dette i ettertid og har jo hørt originale Virgo 5 ved mange anledninger og mener kanskje de originale har en lydsignatur som jeg kjenner igjen i Virgo 3 med mer Holografi og åpenhet og drar faktisk kjensel på slektskapet den veien med sin spilleglede. Har gjort meg skeptisk til OHC sine versjoner og kommer nok til å styre unna disse i fremtid pga min erfaring.
    Synes selv det er vanskelig å orientere meg ang. de forskj. Virgomodellene. Håper jeg har fått et par av god kvalitet. Intet å utsette på lyden iaff.


    mvh
    Hei oct,

    du har en oppgradert utgave.

    Det framkommer på originalkvittering hvilken utgave en har kjøpt.

    Det som ofte kan skje er at de som selger høyttalerne ikke gir med originalkvittering videre og bruktkjøper er da i villrede hvilken variant han har.

    Alle kan sende serienummer inn til oss så kan vi fortelle hvilken utgave de har.

    mvh
    Øystein
    heisann , lurte på om du kunne si om hvilke elementer som sitter i step 40 . bruker en onkyo 5010 som pre å en abrahamsen v40 up effekt ... men synes at muligens dem skulle hatt noe med litt mer guff i . eventuelt kjøpe en v40 til å kjøre de i mono

     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Grattis!

    Hei igjen dere.

    Jeg får nesten melde meg inn igjen i klubben, Magicoene ble byttet ut med Audio Physics.. først Virgo 2, Virgo 25+ og nå Cardeas. Litt av en overgang fra Magicoene, men den vendte bare den positive veien.
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Hei Audio Physic venner!

    Har et par Virgo 25 høyttalere som jeg er godt fornøyd med. I dag drives de av en T+A PowerPlant integrert forsterker som jeg opplever har god kontroll på disse. Når denne ble kjøpt i sin tid var den ment som en "venteforsterker" i påvente av noe mer effent, men årene har gått uten at abstinensene har meldt seg - før nå :)

    Er i tenkeboksen angående ny forsterker som kan vise det fulle potensialet til Virgo'ene. Jeg er nysgjerrig på rørforsterkere, men har inntrykk av at det er svært få som driver Audio Physic med rør. Er det noen spesiell grunn til dette? Kunne vært nysgjerrig på å prøve med både ARC, CJ men også transistorer som Pass Labs, ASR m.fl.
    Jeg lytter ofte på relativt lavt volum, og er derfor opptatt av at høyttalerne skal "våkne" også på lavt nivå.

    Hvilke forsterkere mener dere er en god match til Audio Physics generelt og Virgo 25 spesielt?
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei Audio Physic venner!

    Har et par Virgo 25 høyttalere som jeg er godt fornøyd med. I dag drives de av en T+A PowerPlant integrert forsterker som jeg opplever har god kontroll på disse. Når denne ble kjøpt i sin tid var den ment som en "venteforsterker" i påvente av noe mer effent, men årene har gått uten at abstinensene har meldt seg - før nå :)

    Er i tenkeboksen angående ny forsterker som kan vise det fulle potensialet til Virgo'ene. Jeg er nysgjerrig på rørforsterkere, men har inntrykk av at det er svært få som driver Audio Physic med rør. Er det noen spesiell grunn til dette? Kunne vært nysgjerrig på å prøve med både ARC, CJ men også transistorer som Pass Labs, ASR m.fl.

    Jeg lytter ofte på relativt lavt volum, og er derfor opptatt av at høyttalerne skal "våkne" også på lavt nivå.

    Hvilke forsterkere mener dere er en god match til Audio Physics generelt og Virgo 25 spesielt?
    Hei, jeg er veldig godt fornøyd med løsningen med forforsterker med rør og effekttrinn med transistor i kombinasjon med Audio Physic. Det er som du sier liv også på lavt nivå. Bare å ta kontakt om du ønsker å høre :)
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Nye AP bestilt, Tempo Plus (nye utgava) i Walnut kommer om et par uker. Bestilte i samme slengen Halo P5, blir en fin oppgradering fra min gamle Primare i22 som har fungert som pre de siste to åra :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn