Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Vis vedlegget 285434 ikkeno krøll i bassen. Men anbefaler Nordost "Sort Füt". Prisen tipper da litt over 100 k. men absolutt verdt det.


    mvh
    Tror du det er noen stor vesentlig forskjell og idet hele tatt noen hensikt og prøve ut "Sort Füt" på mine AP Virgo 1 ?
    Det kan jeg ikke gi noe fullgodt svar på, da jeg ikke har hørt mine m. noen andre føtter. Et relativt kostbart tweak er det iaff:).


    mvh
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 285434 ikkeno krøll i bassen. Men anbefaler Nordost "Sort Füt". Prisen tipper da litt over 100 k. men absolutt verdt det.


    mvh
    Tror du det er noen stor vesentlig forskjell og idet hele tatt noen hensikt og prøve ut "Sort Füt" på mine AP Virgo 1 ?
    Det kan jeg ikke gi noe fullgodt svar på, da jeg ikke har hørt mine m. noen andre føtter. Et relativt kostbart tweak er det iaff:).


    mvh
    OK takk for svar hvertfall :) Er det 2500,- for 4 stk ?
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Teli her inne fortalte meg at det blir 20.000kr for 8 stk Sort Füt noe som er litt vell drøyt for min lommebok.
    Så blir nok ikke slike føtter på noen år, heller ikke nye ht. Men foreløpig er jeg veldig fornøyd med Soundcare Spikes på mine AP Virgo 1 og kommer nok til å klare meg lenge med det :)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har sammenlignet Avantera med Virgo 25+?

    A.J.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    ff.jpg

    Laster opp et sweetspotbilde av mine AP Scorpio II Puls og Celius 3 center, om bilde er uskarpt så er i hvert fall ikke lyden det..
    Parasound settet gir det bra skyv og det kan spille høyt uten å bli stessende, de dobble 13" fra SVS brukes ikke i Stereo
    synes de sidemonterte 4x7" gir en bra balansert bass. Tror ikke det er ht. jeg ville kjøpt selv, dem inngikk i en byttehandel, men vanskelig
    å sette fingern på noe jeg missliker med dem. Så de får vel bli i varmen en stund til.. :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.639
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hørt begge, dog med et par-tre ukers mellomrom. Avantera hos OHC og sistnevnte i min egen stue! Begge koblet til en Densen B175.
    Jeg endte opp med Virgo25+ i hovedsak av to grunner: Først og fremst er Avantera enda dyrere ... Og så er de self. enda større. Fikk noe 'tyn' av kona for at jeg kom hjem med et par Virgo, fordi "de tok over stua" .... :eek:
    Men for all del, har du plass i både lommebok og stue er det bare å kjøre Avantera!! Du får mer av allt.

    Noen som har sammenlignet Avantera med Virgo 25+?

    A.J.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.639
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Får melde meg inn som nytt medlem med et par Avanti V. Omtrent ikke fått spilt på de enda, men virker som en meget god ht og en lyd jeg kan like:) Super match med Audionet og har ihvertfall ingen effektproblemer med AMP blokkene.

    Vis vedlegget 282619

    A.J.
    Gratulerer AJ_82:)
    Vienna ut AP inn, for meg sammen med Audionet, en meget kjent komponent kombinasjon;)

    gismo
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Får melde meg inn som nytt medlem med et par Avanti V. Omtrent ikke fått spilt på de enda, men virker som en meget god ht og en lyd jeg kan like:) Super match med Audionet og har ihvertfall ingen effektproblemer med AMP blokkene.

    Vis vedlegget 282619

    A.J.
    Gratulerer AJ_82:)
    Vienna ut AP inn, for meg sammen med Audionet, en meget kjent komponent kombinasjon;)

    gismo
    Faktisk så fornøyd med kombinasjonen at det er godt mulig jeg holder meg litt i AP verdenen. Nesten litt dumt at ikke jeg har prøvd dette tidligere. Det eneste problemet nå er at jeg selvfølgelig lurer på hva det er å hente på å gå opp til Avantera? Dette blir jo den nye utgaven av mine.

    A.J.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.639
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Får melde meg inn som nytt medlem med et par Avanti V. Omtrent ikke fått spilt på de enda, men virker som en meget god ht og en lyd jeg kan like:) Super match med Audionet og har ihvertfall ingen effektproblemer med AMP blokkene.

    Vis vedlegget 282619

    A.J.
    Gratulerer AJ_82:)
    Vienna ut AP inn, for meg sammen med Audionet, en meget kjent komponent kombinasjon;)

    gismo
    Faktisk så fornøyd med kombinasjonen at det er godt mulig jeg holder meg litt i AP verdenen. Nesten litt dumt at ikke jeg har prøvd dette tidligere. Det eneste problemet nå er at jeg selvfølgelig lurer på hva det er å hente på å gå opp til Avantera? Dette blir jo den nye utgaven av mine.

    A.J.
    Hehe....ja det er et evig mas dette der A.J.:rolleyes:;)
    Om man itte går for SF da, da roer det seg serru:cool::cool:

    gismo
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Får melde meg inn som nytt medlem med et par Avanti V. Omtrent ikke fått spilt på de enda, men virker som en meget god ht og en lyd jeg kan like:) Super match med Audionet og har ihvertfall ingen effektproblemer med AMP blokkene.

    Vis vedlegget 282619

    A.J.
    Gratulerer AJ_82:)
    Vienna ut AP inn, for meg sammen med Audionet, en meget kjent komponent kombinasjon;)

    gismo
    Faktisk så fornøyd med kombinasjonen at det er godt mulig jeg holder meg litt i AP verdenen. Nesten litt dumt at ikke jeg har prøvd dette tidligere. Det eneste problemet nå er at jeg selvfølgelig lurer på hva det er å hente på å gå opp til Avantera? Dette blir jo den nye utgaven av mine.

    A.J.
    Hehe....ja det er et evig mas dette der A.J.:rolleyes:;)
    Om man itte går for SF da, da roer det seg serru:cool::cool:

    gismo
    Hehe, det er det maset jeg egentlig håper å slippe snart. Har vurdert å kjøre på et års tid, prøve endel merker og kanskje forhåpentligvis lande på et. Vet bare ikke om jeg "orker", krever i tilfelle litt godvilje hjemmefra og endel feriedager hvis man skal reise rundt og teste/lytte.

    SF ligger meget høyt på lista når det gjelder utseende. Har også fått hørt endel på dine hos Kenol her på forumet og det ga et positivt inntrykk, men Cremona var en nedtur. Vet ikke hvordan nye Olympica låter, Futura blir for store dessverre.

    A.J.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.639
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Faktisk så fornøyd med kombinasjonen at det er godt mulig jeg holder meg litt i AP verdenen. Nesten litt dumt at ikke jeg har prøvd dette tidligere. Det eneste problemet nå er at jeg selvfølgelig lurer på hva det er å hente på å gå opp til Avantera? Dette blir jo den nye utgaven av mine.

    A.J.
    Hehe....ja det er et evig mas dette der A.J.:rolleyes:;)
    Om man itte går for SF da, da roer det seg serru:cool::cool:

    gismo
    Hehe, det er det maset jeg egentlig håper å slippe snart. Har vurdert å kjøre på et års tid, prøve endel merker og kanskje forhåpentligvis lande på et. Vet bare ikke om jeg "orker", krever i tilfelle litt godvilje hjemmefra og endel feriedager hvis man skal reise rundt og teste/lytte.

    SF ligger meget høyt på lista når det gjelder utseende. Har også fått hørt endel på dine hos Kenol her på forumet og det ga et positivt inntrykk, men Cremona var en nedtur. Vet ikke hvordan nye Olympica låter, Futura blir for store dessverre.

    A.J.
    Tror du skulle ha hørt på de en sving når du driver på ,men for deg er nok kanskje bare III som gjelder:rolleyes:;)
    Men helt ærlig, prøv å få til det.
    Beklager OT i tråden:cool:

    gismo
     
    Sist redigert:

    rocknrolla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.09.2009
    Innlegg
    312
    Antall liker
    22
    Sted
    Florø
    Torget vurderinger
    1
    Har du sett på vcf føttene ? Selv synest jeg de fungerte bra på ap scorpio 2 i forhold til spikes.
     

    Accept

    Fersking
    Ble medlem
    07.11.2014
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei, prøver meg her med et spørsmål:
    Er ny her og en novise når det kommer til HiFi.
    Jeg har Audio Physics Yara Superior II høytalere som jeg skal kjøpe forsterker til.
    Jeg hører mye på rock av diverse typer og ønsker et varmt lydbilde og bra med bass.
    Kan noen anbefale forsterkere som kan passe til disse høytalerne?:confused:
    Jeg streamer mye musikk fra Wimp og trenger derfor helst også bt/airplay tilkobling i tillegg til platespiller.
    Hadde tenkt å bruke 5-10.000,-
    Setter pris på alle svar og råd.:)
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei, prøver meg her med et spørsmål:
    Er ny her og en novise når det kommer til HiFi.
    Jeg har Audio Physics Yara Superior II høytalere som jeg skal kjøpe forsterker til.
    Jeg hører mye på rock av diverse typer og ønsker et varmt lydbilde og bra med bass.
    Kan noen anbefale forsterkere som kan passe til disse høytalerne?:confused:
    Jeg streamer mye musikk fra Wimp og trenger derfor helst også bt/airplay tilkobling i tillegg til platespiller.
    Hadde tenkt å bruke 5-10.000,-
    Setter pris på alle svar og råd.:)
    Har brukt en Arcam A90 intergrert forsterker på samme høyttalere. Dette er en knallmatch! Luftig, varmt, fyldig men samtidig stram bass. Kjenner ikke nyere modeller fra Arcam, men det er det vel andre her som gjør?


    Mvh
    Mathias
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Da ble de jeg som endte opp med Virgo 3 som hadde hvilt vel og lenge hos Andrè på Hifihuset. De har vel stått der mange år... Snakket litt med han og tok spontant inn mine nyervervede Focal1007 BE (hadde kjøpt tilbake de jeg hadde før med tanke om å slå meg til ro med det) i bytte og her sitter jeg i mitt gamle lytterom og lytter til mine altså "nye" Virgo 3. Dvs de er vistnok så godt som nye og kun spilt med under et døgn av forrige eier og et av de siste parene av 3'ern. Hadde egentlig tenkt på nedgradering og sitter her å spiller på en billig receiver (Onkyo tx-nr3009 da jeg har solgt unna alt av elektronikk for å fokusere på hjemmekino), men de låter fantastisk. De låter mye bedre enn Virgo 5 LE som jeg hadde for et par år siden og som jeg aldri fikk til. Og de hadde jeg på dyr elektronikk. -Og de er ikke innspilt engang, dette blir spennende!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    De er veldig gode til å meisle ut et lydbilde og kan "forsvinne" helt. De er ganske analytiske og kan sette pris på litt mørk/varm elektronikk. De er i utgangspunktet konstruert for å spille med en sub. Tror det kanskje er dét som er problemet med rommet ditt. Det takler ikke for mye bass. Har noe av det samme problemet, men Virgo V er ganske slanke og jeg spiller sjelden noe særlig høyt lenger, så det går bra. Så jeg har beholdt Virgoene du byttet bort. Hva var galt med de gamle mine som du tok i mot? De var veldig stramme i bassen og lagde ikke så mye trøbbel hos meg.

    Da ble de jeg som endte opp med Virgo 3 som hadde hvilt vel og lenge hos Andrè på Hifihuset. De har vel stått der mange år... Snakket litt med han og tok spontant inn mine nyervervede Focal1007 BE (hadde kjøpt tilbake de jeg hadde før med tanke om å slå meg til ro med det) i bytte og her sitter jeg i mitt gamle lytterom og lytter til mine altså "nye" Virgo 3. Dvs de er vistnok så godt som nye og kun spilt med under et døgn av forrige eier og et av de siste parene av 3'ern. Hadde egentlig tenkt på nedgradering og sitter her å spiller på en billig receiver (Onkyo tx-nr3009 da jeg har solgt unna alt av elektronikk for å fokusere på hjemmekino), men de låter fantastisk. De låter mye bedre enn Virgo 5 LE som jeg hadde for et par år siden og som jeg aldri fikk til. Og de hadde jeg på dyr elektronikk. -Og de er ikke innspilt engang, dette blir spennende!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Virgo 25 (Tømmervikmodell), lyder fantastisk i et lite lytterom. Ingen upris, heller.


    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hva er en Tømmervik-modell?

    Ser det ligger en Puls 2013 versjon på OHC sin Finn bruktside. En nedskalert messeversjon. Hva vil det si, er den ikke så god som den vanlige versjonen?


    Virgo 25 (Tømmervikmodell), lyder fantastisk i et lite lytterom. Ingen upris, heller.


    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    image.jpg

    Kan melde meg inn her med disse jeg da :)
    Tempo 3i,spiller sletts ikke galt de. Må la de få noen timer før jeg kan si så mye om lyden men første inntrykket er bra

    O
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hva er en Tømmervik-modell?

    Ser det ligger en Puls 2013 versjon på OHC sin Finn bruktside. En nedskalert messeversjon. Hva vil det si, er den ikke så god som den vanlige versjonen?


    Virgo 25 (Tømmervikmodell), lyder fantastisk i et lite lytterom. Ingen upris, heller.


    mvh
    Aner ikke. Tror det er modellen til snaut 100k. Det er det jeg betalte, minus 30 k. for mine JBL Array 1400.


    mvh
     

    stianl75

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2014
    Innlegg
    127
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 308486
    Kan melde meg inn her med disse jeg da :)
    Tempo 3i,spiller sletts ikke galt de. Må la de få noen timer før jeg kan si så mye om lyden men første inntrykket er bra

    O
    Her ser det ut som om Tempoene kommer mer til sin rett. Godt å se at de blir godt tatt vare på ??????.
    Hvordan matchet de med Pathos'en?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg synes de matchet veldig bra,fikk strammet alle skruene til elementene så ble det bra. Hvar en skurre lyd når jeg koblet de opp i går som irriterte meg noe grusomt,nesten så jeg leverte de tilbake :). Den dukket opp bare på noen sanger,det var på Jessie Ware jeg hørte det først. Fant riktig verktøy og vips så Hvar det i orden .

    O
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Puls Limitied Edition er en modell med samme kabinett, men litt enklere elementer og muligens delefilter.
    må ikke forveksles med Pluss versjonen som er en forbedret versjon. Tror kanskje den kan sammenlignes med Tempo 25 i et Virgo 25 kabinett. Spør gutta på OHC!
    Til 30-lapper er dette et meget godt kjøp. Har selv hørt de i demo på OHC.

    Hva er en Tømmervik-modell?

    Ser det ligger en Puls 2013 versjon på OHC sin Finn bruktside. En nedskalert messeversjon. Hva vil det si, er den ikke så god som den vanlige versjonen?


    Virgo 25 (Tømmervikmodell), lyder fantastisk i et lite lytterom. Ingen upris, heller.


    mvh
    Aner ikke. Tror det er modellen til snaut 100k. Det er det jeg betalte, minus 30 k. for mine JBL Array 1400.


    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Høres veldig interesse ut! Må ta meg en tur. Jeg har Virgo V LE, hvor mye bedre kan 25 være? Ser ut som de har kuttet ut sidebassene på 25, eller er det jeg som ikke ser dem?

    Puls Limitied Edition er en modell med samme kabinett, men litt enklere elementer og muligens delefilter.
    må ikke forveksles med Pluss versjonen som er en forbedret versjon. Tror kanskje den kan sammenlignes med Tempo 25 i et Virgo 25 kabinett. Spør gutta på OHC!
    Til 30-lapper er dette et meget godt kjøp. Har selv hørt de i demo på OHC.

    Hva er en Tømmervik-modell?

    Ser det ligger en Puls 2013 versjon på OHC sin Finn bruktside. En nedskalert messeversjon. Hva vil det si, er den ikke så god som den vanlige versjonen?


    Virgo 25 (Tømmervikmodell), lyder fantastisk i et lite lytterom. Ingen upris, heller.


    mvh
    Aner ikke. Tror det er modellen til snaut 100k. Det er det jeg betalte, minus 30 k. for mine JBL Array 1400.


    mvh
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Sidebassene er der! ??????

    Høres veldig interesse ut! Må ta meg en tur. Jeg har Virgo V LE, hvor mye bedre kan 25 være? Ser ut som de har kuttet ut sidebassene på 25, eller er det jeg som ikke ser dem?

    Puls Limitied Edition er en modell med samme kabinett, men litt enklere elementer og muligens delefilter.
    må ikke forveksles med Pluss versjonen som er en forbedret versjon. Tror kanskje den kan sammenlignes med Tempo 25 i et Virgo 25 kabinett. Spør gutta på OHC!
    Til 30-lapper er dette et meget godt kjøp. Har selv hørt de i demo på OHC.

    Aner ikke. Tror det er modellen til snaut 100k. Det er det jeg betalte, minus 30 k. for mine JBL Array 1400.


    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Takk for det Classico??????



    Sidebassene er der! ������

    Høres veldig interesse ut! Må ta meg en tur. Jeg har Virgo V LE, hvor mye bedre kan 25 være? Ser ut som de har kuttet ut sidebassene på 25, eller er det jeg som ikke ser dem?

    Puls Limitied Edition er en modell med samme kabinett, men litt enklere elementer og muligens delefilter.
    må ikke forveksles med Pluss versjonen som er en forbedret versjon. Tror kanskje den kan sammenlignes med Tempo 25 i et Virgo 25 kabinett. Spør gutta på OHC!
    Til 30-lapper er dette et meget godt kjøp. Har selv hørt de i demo på OHC.

    Aner ikke. Tror det er modellen til snaut 100k. Det er det jeg betalte, minus 30 k. for mine JBL Array 1400.


    mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det går helt fint det,har jo ikke hørt rommet uten "bakrommet" :)
    Noen bassfelle er det ikke,hadde en måling av rommet når jeg hadde klipsch Palladium og det var ikke noe problemer da.
    Men hadde et kistebord og det var det problemer med,bassen forsvant inn i bordet.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er bra! Men det kan være forskjell på HT.
    Det er jeg klar over :) prøvde Dali her og det skar seg fullstendig.
    Mistenker at disse står litt for høyt på soundcared føttene,måler 109cm.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.877
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Merker at diskanten ikke er i nærheten av hva jeg liker etter og ha hørt på de en stund.
    prøver toe inn som AP anbefaler men det funker veldig dårlig her,da blir det som om diskanten skurrer.
    Retter jeg de opp blir det noe bedre,er AP veldig sære og få til ?

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn