Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Audiophysics venner.

    Lyngen skrev:
    Det var mitt inntrykk etter en demo. Hvordan er bassen? Det jeg også lurte på var enagsjement. Det første ordet som slo meg var at de låt veldig "korrekte", men jeg vil tro de ville spille med med mer engasjement i et godt lytterom. Er de litt høflige fremfor engasjerende (ikke dårlig bare middels?)?



    hei, bassen er god, men den er ikke kjellerdyp, synes også det rytmiske fremdrivet i mellombassen er bedre på virgo 3 enn på avanti 3, men dette kan være forårsaket av rommet. Høytaleren er verken prektig eller brautende, den er ytterst live!
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Sv: Audiophysics venner.

    BT skrev:
    Hva er det med Audio Physic som gjør at vi har valgt disse høyttalerne i stedet for andre?
    Dynamikk, holografi og oppløsning er hovedstikkordene, men også bass.

    Mvh
    Roysen
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.322
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Sv: Audiophysics venner.

    Er eier av et par Virgo 3 og enige i kriteriene for valg av Audiophysic. Oppløsning, presisjon, dynamikk, holografi er bra kvaliteter, men må jo tilføye at det som fikk meg til syvende og sist til å velge AP er utførelsen og designet! Har levd med minimonitorer som tar like stor plass for å si det sånn (m. stativ da). Happy as a kite :)

    Ron
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Sv: Audiophysics venner.

    Jeg vurderer å kjøpe meg noen Avanti 3. Noen som vil si om noe de har sammenliknet med og hvorfor dere endte opp med Avantiene? Tenker da på lydmessige grunner.. designmessig er de allerede valgt.
    Jeg vil ha en høyttaler som spiller med groove, feel og flow ;) Får jeg det med denne?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Sv: Audiophysics venner.

    TomTom skrev:
    Jeg vil ha en høyttaler som spiller med groove, feel og flow ;)
    Nja, disse ordene var ikke de første som falt ut etter litt lytting. De er vel allrounderemen kanskje ikke de sterkeste sider som allerede er nevnt..
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    Sv: Audiophysics venner.

    TomTom skrev:
    Jeg vurderer å kjøpe meg noen Avanti 3. Noen som vil si om noe de har sammenliknet med og hvorfor dere endte opp med Avantiene? Tenker da på lydmessige grunner.. designmessig er de allerede valgt.
    Jeg vil ha en høyttaler som spiller med groove, feel og flow ;) Får jeg det med denne?
    Får du dem til å yte noe i nærheten av optimalt er svaret utvilsomt ja.
    Men de er kresen på elektronikk og lytterom.

    Jeg ser Lyngen savner engasjement. Jeg vil si tvert i mot; engasjementet og "live"-følelsen er det jeg liker aller best med mine. Men det er jo ingen høyttalere som treffer alles preferanser, så du bør selvfølgelig lytte en del til dem før du bestemmer deg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sv: Audiophysics venner.

    Jeg har hatt virgo3 før...Jeg synes de var gode på alt uten å være best på noe... Det var min opplevelse av de...Korrekte, og trygge... Men som det sies her, de må lyttes til i det oppsettet og med det rommet de skal brukes i... :D
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Sv: Audiophysics venner.

    Jeg ser Lyngen savner engasjement. Jeg vil si tvert i mot; engasjementet..
    Nja.. vel.. jeg skrev tidligere at rommet i butikklokalet kunne påvirke dette intrykket. Så det bør taes med litt salt som ellers med kjappe butikklytting. Men alikevel får man da et nogenlunde bra inntrykk. Dere som eier dem nevnte de samme egenskapene som jeg bemerket som de beste. Ingen vil vel si at sine egne ikke låter engasjerende.. Tenk om noen hadde sagt dette om mine :-\ :)..
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    Sv: Audiophysics venner.

    Lyngen skrev:
    Jeg ser Lyngen savner engasjement. Jeg vil si tvert i mot; engasjementet..
    Nja.. vel.. jeg skrev tidligere at rommet i butikklokalet kunne påvirke dette intrykket. Så det bør taes med litt salt som ellers med kjappe butikklytting. Men alikevel får man da et nogenlunde bra inntrykk. Dere som eier dem nevnte de samme egenskapene som jeg bemerket som de beste. Ingen vil vel si at sine egne ikke låter engasjerende.. Tenk om noen hadde sagt dette om mine :-\ :)..
    Jeg sier det ikke fordi jeg har Avanti selv. Jeg sier det fordi TomTom burde få et mer nyansert svar på sitt spørsmål. Hadde ikke Avanti spilt engasjerende hjemme hos meg hadde jeg byttet dem ut for lengst, fordi det er etter min mening det viktigste parameteret innen lydgjengivelse. Uten engasjement tviler jeg for øvrig sterkt på at den hadde vært A-rated i Stereophile og plukket ut som en av de beste av de beste i Fidelity.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Sv: Audiophysics venner.

    Lyngen skrev:
    Jeg ser Lyngen savner engasjement. Jeg vil si tvert i mot; engasjementet..
    Nja.. vel.. jeg skrev tidligere at rommet i butikklokalet kunne påvirke dette intrykket. Så det bør taes med litt salt som ellers med kjappe butikklytting. Men alikevel får man da et nogenlunde bra inntrykk. Dere som eier dem nevnte de samme egenskapene som jeg bemerket som de beste. Ingen vil vel si at sine egne ikke låter engasjerende.. Tenk om noen hadde sagt dette om mine :-\ :)..
    Jeg mener at for å få et anlegg til å spille virkelig engasjerende er forsterkeren like viktig som høytalerne. Spilte de på en forsterker du kjenner fra før og som er det du kaller engasjerende? Jeg vil tippe at enten var rommet overdempet, forsterkeren ikke livlig nok eller så var noe annet i kjeden galt fordi jeg hart hørt Avanti en rekke ganger i mange ulike anlegg og den er i høyeste grad engasjerende.

    Forøvrig må jeg spørre TomTom om han har tenkt å kjøpe nye eller brukte Avanti. Nye Avanti 3 er vel ikke i salg lenger, man må da opp på Avanti V og den hadde det vært spennende om noen kunne go noen lytteinntrykk fra. En ny Virgo V er også på trappene.

    Mvh
    Roysen
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Hei folkens!
    Fin tråd!

    Har lengtet etter et par Virgo siden '94 da en kompis hadde de i et Adyton/Micromega/Meridian oppsett.
    For et par år siden fikk jeg fatt i noen Virgo 2. Høy waf er jo flott:)
    For meg så står AP for en analytisk lydgjengivelse, noen snakker om et "tysk lydiaeal".
    Ble ganske irritert på KV i Fidelity i fjor da han i test av Scorpio rakket ned på de som gav "overpris" på gamle Virgo... Det kan tenkes som han skriver at det er utvikling på elementsiden, men kassekvaliteten koster uansett, så når man er nede på 1/3 av nypris får man ikke noe annet som kan konkurrere på kvalitet/pris.
    Har selv kjøpt en Lisa av Parelius. Har enda ikke fått hørt denne med skikkelig oppsatt anlegg, da jeg har småttis i huset som gjør at platespiller og høyttaler er bortgjemt... Er spent på om Lisa kan tilføre noe, så det blir gøy å få prøvd ut:)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Sv: Audiophysics venner.

    Roysen skrev:
    Lyngen skrev:
    Jeg ser Lyngen savner engasjement. Jeg vil si tvert i mot; engasjementet..
    Nja.. vel.. jeg skrev tidligere at rommet i butikklokalet kunne påvirke dette intrykket. Så det bør taes med litt salt som ellers med kjappe butikklytting. Men alikevel får man da et nogenlunde bra inntrykk. Dere som eier dem nevnte de samme egenskapene som jeg bemerket som de beste. Ingen vil vel si at sine egne ikke låter engasjerende.. Tenk om noen hadde sagt dette om mine :-\ :)..
    Jeg mener at for å få et anlegg til å spille virkelig engasjerende er forsterkeren like viktig som høytalerne. Spilte de på en forsterker du kjenner fra før og som er det du kaller engasjerende? Jeg vil tippe at enten var rommet overdempet, forsterkeren ikke livlig nok eller så var noe annet i kjeden galt fordi jeg hart hørt Avanti en rekke ganger i mange ulike anlegg og den er i høyeste grad engasjerende.

    Forøvrig må jeg spørre TomTom om han har tenkt å kjøpe nye eller brukte Avanti. Nye Avanti 3 er vel ikke i salg lenger, man må da opp på Avanti V og den hadde det vært spennende om noen kunne go noen lytteinntrykk fra. En ny Virgo V er også på trappene.

    Mvh
    Roysen
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere hengte dere opp i det jeg skrev.

    Jeg skrev;
    Det jeg også lurte på var engasjement. Det første ordet som slo meg var at de låt veldig "korrekte", men jeg vil tro de ville spille med mer engasjement i et godt lytterom. Er de litt høflige fremfor engasjerende (ikke dårlig bare middels?)?
    Det var først og fremst ment som et spørsmål fordi rommet jeg hørte dem i var veldig stort med lang avstand til sidevegger. De spilte med et MF A5 sett og Audiolab for/eff.. MF var litt friskere..
    Jeg ble enn AF venn jeg alså etter lytten.. ;)
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Sv: Audiophysics venner.

    Forøvrig må jeg spørre TomTom om han har tenkt å kjøpe nye eller brukte Avanti. Nye Avanti 3 er vel ikke i salg lenger, man må da opp på Avanti V og den hadde det vært spennende om noen kunne go noen lytteinntrykk fra. En ny Virgo V er også på trappene.
    [/quote]

    Jeg har vurdert Avanti 3. 5'erne har jeg ikke inntrykk av at er så veldig annerledes enn 3'erne, så jeg ville eventuelt 'greie' meg med 3'erne. Har i mellomtiden hørt på 'vanlige' ringradiator diskanter igjen og kan ikke si at jeg savnet dem. Det er derfor stor fare for at jeg avlyser demoen og hele kjøpet. Jeg orker bare ikke høre diskanten lenger. Etter å ha blitt vant med de 'nye' formene for diskant tror jeg ikke det finnes noen vei tilbake for meg. I mitt tilfelle er det snakk om Beryllium.
    Takk forøvrig for gode svar.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Alle elementene og kabinettet i Avanti V er forskjellig fra Avanti III, så jeg antar at de spiller temmelig forskjellig. Alle elementene og kabinettet i Virgo V er forskjellig fra Virgo III også. Avanti V og Virgo V benytter ikke ringradiator diskanter, men Audio Physics egenutviklede diskant som du kan lese om på deres hjemmesider.

    Delefilteret i Avanti V er også endret. Hvordan det er med delefilteret i Virgo V vet jeg ikke.

    Mvh
    Roysen
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    Virgo V ligner jo mye mer på Avanti enn Virgo III. Slavene er borte, og istedet har den et par push-push basser.



     
    R

    Roysen

    Gjest
    ....også har de innført det lett tilbakelente kabinettet. Det skulle vært interessant å sammenlignet denne med Avanti III. Prisen virker en del lavere og konstruksjonen minner mye om Avanti III bortsett fra at Virgo V benytter samme diskanter som Avanti V.

    Mvh
    Roysen
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    BT skrev:
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
    I dagens Audio Physic sortiment var Kronos først ute, så kom Caldera som bygger på Kronos, så kom Avanti V som bygger på Caldera og nå kom da altså Virgo V som bygger på Avanti V. Logisk sett ville jeg tro at resten av høytalerne nedover i sortimentet ville få nye modeller først.

    Historik sett har imdlertid Audio Physic startet med Avanti og bygget ut sortimentet etter denne, så man kan jo håpe. I tillegg har nok ikke Kronos vært den suksessen de håpet på og som deres tidligere toppmodell Medea var i markedet. Jeg håper imidlertid ikke at de har planer om å endre den koaksiale diskanten/mellomtonen i Kronos til å innehold den nye konediskanten i stedet for dagens ringradiator.

    Mvh
    Roysen
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Hei
    Ser det er mange som har gode meninger om audio physic.....
    Har skaffa meg virgoIII for 9 mnd sia.
    Etter instruksjonsboka sitter jeg å lytter 2 meter ifra høytalerens elementer,
    mellom høytalerene er d 2,4m.

    Er dette eneste posisjon som er brukbar ....?????

    Sliter litttt med å flytte bord og annet stasj hvergang jeg skal høre på musikk....
     
    R

    Roysen

    Gjest
    BT skrev:
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
    Har nå fått oppgitt at det kommer en ny versjon av Caldera hvor de har byttet ut ringradiator diskanten med den nye kone diskanten som befinner seg i Avanti V og Virgo V.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    johnnygrandis skrev:
    Hei
    Ser det er mange som har gode meninger om audio physic.....
    Har skaffa meg virgoIII for 9 mnd sia.
    Etter instruksjonsboka sitter jeg å lytter 2 meter ifra høytalerens elementer,
    mellom høytalerene er d 2,4m.

    Er dette eneste posisjon som er brukbar ....?????

    Sliter litttt med å flytte bord og annet stasj hvergang jeg skal høre på musikk....
    Om din høytalerplassering er "etter boka" er litt vanskelig å si noe om når dimensjonene på rommet ditt ikke er oppgitt. Dette er høytalerplasseringsmetoden som er anbefalt av Audio Physic: http://stereophile.com/finetunes/179/

    Mvh
    Roysen
     

    EspenW

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2006
    Innlegg
    43
    Antall liker
    0
    Hørt rykter om at det komemr nye Tempo også. Med den nye diskanten og kabinett likt
    nye Virgo og Avanti.


    E
     
    R

    Roysen

    Gjest
    EspenW skrev:
    Hørt rykter om at det komemr nye Tempo også. Med den nye diskanten og kabinett likt
    nye Virgo og Avanti.


    E
    Jeg har ikke fått dette bekreftet, men mye tyder på at den nye mellomtonen og den nye diskanten som er installert i Virgo V i mindre påkostede utgaver kommer til å befinne seg i de fleste av deres høytalere nedover i produkspekteret i nye Versjon V utgaver.

    Den ny sjefsdesigneren Manfred Diestertich (siden Joachim Gerhard sluttet) har en noe annen lydfilosofi enn Joachim hadde. Han er ikke så opptatt av detaljering og presison som Joachim var. Manfred er mer opptatt av det han kaller et naturlig lydbilde. Han mener at et for sterkt fokus på detaljering fører til et for analytisk lydbilde. Den nye konediskanten og den nye mellomtonen vil være hans første forsøk på å innføre sin lydfilosofi gjennom hele Audio Physics produktspekter og dermed kvitte seg med deres tidligere sloan "No loss of fine detail" for godt.

    Jeg er sterkt kritisk til at dette er den rikige veien å gå når de har opparbeidet seg en stor skare trofaste tilhengere av "Audio Physic - lyden" verden over.

    Mvh
    Roysen
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Takk for linken roysen ,finner sikkert noe her. :D
     

    frodesko

    Medlem
    Ble medlem
    20.05.2007
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Håper bare de nye seriene deres ikke skiller seg alt for mye ut.Var vel en eller anne sugg som sa engang "Don`t change a winning team" kan jo være noe i det.Liker hvertfall sånn de låter nå meget godt,men har ikke hørt de nye V ennå.Bare så det er sagt.
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Vurderer å investere i noen brukte Audio Physics Virgo.
    Trenger de mye rom/plass for å spille bra?
    Dere ser resten av anlegget i signaturen.

    mulig jeg har postet feil, men tenkte at her er det jo mange som kjenner Audio Physics godt!
    Har hørt noen Audio Physics høyttalere for å likte hva jeg hørte, men da med litt mere eksklusi elektronikk enn det jeg har...
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Mine Virgo 3 spilte knallgodt rett ut av kassa(brukte) :). Med ett var alle problemene som jeg hadde med Dynaudio 1,8mk2 borte. Romlebassen forsvant og den skarpe diskanten som oppsto etter innkjøp av effektforsterkeren(Elcomp) roet seg ned. Mellomtonen er fantastisk, likeså holografien og detaljeringen. Har nok vinklet dem mye mindre enn enn det som AP anbefaler, men det gir bedre holografi. I tillegg kommer den stramme bassen. som faktisk ikke går dypere enn 1,8'ene men,som sagt, er langt strammere. Jeg savner nok litt dypere bass og tenker på kanskje å supp med en (eller 2) sub'er. Er det noen som har forsøkt V3 og sub?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    Roysen skrev:
    BT skrev:
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
    Har nå fått oppgitt at det kommer en ny versjon av Caldera hvor de har byttet ut ringradiator diskanten med den nye kone diskanten som befinner seg i Avanti V og Virgo V.

    Mvh
    Roysen
    Er det mulig?
    Er det noen som kommer til å kjøpe dette da?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    GnoMiz skrev:
    Vurderer å investere i noen brukte Audio Physics Virgo.
    Trenger de mye rom/plass for å spille bra?
    Dere ser resten av anlegget i signaturen.

    mulig jeg har postet feil, men tenkte at her er det jo mange som kjenner Audio Physics godt!
    Har hørt noen Audio Physics høyttalere for å likte hva jeg hørte, men da med litt mere eksklusi elektronikk enn det jeg har...
    [/
    Har skaffet meg ett par AP virgo III for ca 9 mnd sia.
    Syntes de spiller fantastisk,ang. størrelsen på rommet vil jeg tro rundt 20kvm (mellomstort rom)skulle vel passe de bra.....
    Pass bare på å bruk litt tid på plassering,driver på selv å justerer fælt for tia ;)
    Ang. elektronikk tror jeg bør stå litt i pris til Ht og oppover .....jo bedre elektronikken er jo
    bedre vil HT fungere.... er vel ikke HT her som vil sette begrensingene...
    lykke til
    quote]
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    BT skrev:
    Roysen skrev:
    BT skrev:
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
    Har nå fått oppgitt at det kommer en ny versjon av Caldera hvor de har byttet ut ringradiator diskanten med den nye kone diskanten som befinner seg i Avanti V og Virgo V.

    Mvh
    Roysen
    Er det mulig?
    Er det noen som kommer til å kjøpe dette da?

    Er det noen som har hørt disse Virgo V'erene enda?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    BT skrev:
    Roysen skrev:
    BT skrev:
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
    Har nå fått oppgitt at det kommer en ny versjon av Caldera hvor de har byttet ut ringradiator diskanten med den nye kone diskanten som befinner seg i Avanti V og Virgo V.

    Mvh
    Roysen
    Er det mulig?
    Er det noen som kommer til å kjøpe dette da?
    Sikkert en mer påkostet variant enn den i Virgo V/Avanti V.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    oyvjorge skrev:
    BT skrev:
    Roysen skrev:
    BT skrev:
    Sant nok.

    Avanti V er oppgitt til €10.000, og koster NOK 110.000 på OHFC.
    Med samme "kurs" vil Virgo V bli å koste NOK 66.000.

    Skal tro om det også kommer ny Caldera og Kronos også.
    Har nå fått oppgitt at det kommer en ny versjon av Caldera hvor de har byttet ut ringradiator diskanten med den nye kone diskanten som befinner seg i Avanti V og Virgo V.

    Mvh
    Roysen
    Er det mulig?
    Er det noen som kommer til å kjøpe dette da?

    Er det noen som har hørt disse Virgo V'erene enda?
    Ja, jeg har hørt de veldig kort under en demo på OHFC for en måneds tids siden. De var riktignok knap nok innspilte, så jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på en stor evaluering. Den virket imidlertid virkelig imponerende på meg.

    Mvh
    Roysen
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som vet hva de har gjort med basselementene til Virgo5? De er oppgitt til 32Hz mot V3 sine 34, men bassdekslene er virker mindre. Har de gjort om på konstruksjonen?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    oyvjorge skrev:
    Noen som vet hva de har gjort med basselementene til Virgo5? De er oppgitt til 32Hz mot V3 sine 34, men bassdekslene er virker mindre. Har de gjort om på konstruksjonen?
    Nei, det er ikke samme konstruksjon. Virgo III har fire bass elementer. To på hver side av kabinettet. Et element på hver side er konfigurert i APs patenterte push-push konfigurasjon, mens de to andre er passive radiatorer. Virgo III har en lukket kasse.

    Virgo V har en mer klassisk AP konfigurasjon. Den er en bassrefleks med porten under høytaleren og et basselement på hver side av kabinettet konfigurert i en push-push.

    Jeg er ikke sikker på fabrikat og størrelse på basselementene i noen av høytalerne.

    Mvh
    Roysen
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Man må jo nesten til OHC og høre dem.... men har hørt de er litt vrange mht testing, eller er det bare hjemlån de er litt vanskelige?
     
    Ble medlem
    02.11.2006
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    oyvjorge skrev:
    Noen som vet hva de har gjort med basselementene til Virgo5? De er oppgitt til 32Hz mot V3 sine 34, men bassdekslene er virker mindre. Har de gjort om på konstruksjonen?
    Nei, det er ikke samme konstruksjon. Virgo III har fire bass elementer. To på hver side av kabinettet. Et element på hver side er konfigurert i APs patenterte push-push konfigurasjon, mens de to andre er passive radiatorer. Virgo III har en lukket kasse.

    Virgo V har en mer klassisk AP konfigurasjon. Den er en bassrefleks med porten under høytaleren og et basselement på hver side av kabinettet konfigurert i en push-push.

    Jeg er ikke sikker på fabrikat og størrelse på basselementene i noen av høytalerne.

    Mvh
    Roysen
    Så vidt meg bekjent er det faktisk SEAS elementer.
    Jeg har mye med SEAS å gjøre i jobben og de leverer til AP og Sonus
     
    R

    Roysen

    Gjest
    henningsorensen skrev:
    Roysen skrev:
    oyvjorge skrev:
    Noen som vet hva de har gjort med basselementene til Virgo5? De er oppgitt til 32Hz mot V3 sine 34, men bassdekslene er virker mindre. Har de gjort om på konstruksjonen?
    Nei, det er ikke samme konstruksjon. Virgo III har fire bass elementer. To på hver side av kabinettet. Et element på hver side er konfigurert i APs patenterte push-push konfigurasjon, mens de to andre er passive radiatorer. Virgo III har en lukket kasse.

    Virgo V har en mer klassisk AP konfigurasjon. Den er en bassrefleks med porten under høytaleren og et basselement på hver side av kabinettet konfigurert i en push-push.

    Jeg er ikke sikker på fabrikat og størrelse på basselementene i noen av høytalerne.

    Mvh
    Roysen
    Så vidt meg bekjent er det faktisk SEAS elementer.
    Jeg har mye med SEAS å gjøre i jobben og de leverer til AP og Sonus
    De benytter også mye elementer fra Scanspeak. Jeg vil tippe det enten er SEAS eller Scanspeak.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    henningsorensen skrev:
    Roysen skrev:
    oyvjorge skrev:
    Noen som vet hva de har gjort med basselementene til Virgo5? De er oppgitt til 32Hz mot V3 sine 34, men bassdekslene er virker mindre. Har de gjort om på konstruksjonen?
    Nei, det er ikke samme konstruksjon. Virgo III har fire bass elementer. To på hver side av kabinettet. Et element på hver side er konfigurert i APs patenterte push-push konfigurasjon, mens de to andre er passive radiatorer. Virgo III har en lukket kasse.

    Virgo V har en mer klassisk AP konfigurasjon. Den er en bassrefleks med porten under høytaleren og et basselement på hver side av kabinettet konfigurert i en push-push.

    Jeg er ikke sikker på fabrikat og størrelse på basselementene i noen av høytalerne.

    Mvh
    Roysen
    Så vidt meg bekjent er det faktisk SEAS elementer.
    Jeg har mye med SEAS å gjøre i jobben og de leverer til AP og Sonus
    Basselementene er laget av Vifa i Danmark og den egen produserte mellomtonen er ikke mer egenprodusert enn at den er laget av firmaet Wavecor i Hong Kong.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn