Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SaltyDog skrev:
    gismo skrev:
    RoDa skrev:
    Lekkert, lekkert!
    Ikke så mange Audionetianere her inne, men vi er da temmelig trofaste i alle fall 8)

    R
    Jepp det er vi og flott er det....når vi tross alt er fornøyd ;)

    Dag
    Jeg er i hvertfall fornøyd med min SAM V2... ;D
    Som jeg sa ;) ja vi er og der dukket det opp ennå en gitt ;D ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja ja, da får vi vel riste liv i denne tråden igjen, hmmm jeg som var her sist også jo ;D

    Er det kun jeg som har funnet ut at Audionet er "kremsaker" 8)

    Da har en drøm endelig gått i oppfyllelse, jeg syns jeg begynte å få for mange "bokser" i mitt oppsett, men ville ikke gjøre noe med det før jeg kunne kjøpe denne ;) Audionet VIP G2 deres utrolig flotte multispiller er nå på vei fra leverandør.

    Gleder meg som en unge, den vil jo erstatte Audionet ART V2(transport) , Stello Dac og Marantz DV7001, racket blir nesten like fattig på bokser som RoDa sitt ;D, og den enkle rene stilen er tilbake :) Dvs. 3 gode bokser, noen få flotte kabler og to gode HT :D
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Grattis Gismo, er det den Pilar har hatt så siklet jeg på den under messa i Horten ;D....

    Dette vil jeg tro du opplever som en markant oppgradering :D....

    mvh
     
    B

    buster

    Gjest
    Gratulerer! Har hatt gleden av å eie en slik tidligere. Den låter veldig veldig godt. I tillegg spiller den alle formater. Tror du vil nyte godt av gode SACDèr. Ren bonus er det at bildekvaliteten er den suverent beste jeg har sett.
    Bjørn
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    om.s skrev:
    Grattis Gismo, er det den Pilar har hatt så siklet jeg på den under messa i Horten ;D....

    Dette vil jeg tro du opplever som en markant oppgradering :D....

    mvh
    Takk skal du ha. Ja jeg tror dette er en oppgradering og en flott spiller.
    Ja den kommer fra Pilar ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Gratulerer! Har hatt gleden av å eie en slik tidligere. Den låter veldig veldig godt. I tillegg spiller den alle formater. Tror du vil nyte godt av gode SACDèr. Ren bonus er det at bildekvaliteten er den suverent beste jeg har sett.
    Bjørn
    Takker Buster.
    Den imponerte meg på alle formater, standar CD og SACD spiller den utolig flott.
    Det er jo en utrolig bygget spiller da på sin marmorbase, flott drivverk og match vekt på 22kg. :eek:
    Bilde via HDMI var en drøm, dette er også viktig for meg da jeg elsker å nyte musikk og bilde, spiller mye konsert på DVD. Smelte til med ny Samsung 42" også for å få den ultimate opplevelsen ;) ;D
     
    B

    buster

    Gjest
    Jeg hadde ikke lenger behov for dvd- delen, så jeg har kjøpt ART G2. Sammen med tilhørende EPS kan jeg love at det spiller forrykende godt...
    Bjørn
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Jeg hadde ikke lenger behov for dvd- delen, så jeg har kjøpt ART G2. Sammen med tilhørende EPS kan jeg love at det spiller forrykende godt...
    Bjørn
    Ok ja samme konstruksjon på disse vel?
    Du nevner EPS som også jeg lurer litt på, kan du si noe om det er markante forskjeller, så det forsvarer investeringen (men det er det vel egentlig ikke noe som gjør..men..men. ;D)
    EPS kan jo kjøres på flere av disse komponenter , feks også pre.

    mvh
    Dag
     
    B

    buster

    Gjest
    Vet ikke nøyaktig om det er helt samme cd-delen i disse, men har mine tvil. ART G2 er jo fullstappet med godsaker for kun å avspille cd-er. Kanskje om.s har mer info. Han vet svært mye om disse produktene. Du har helt rett; i denne loony bransjen er det vanskelig å forsvare prisen, men EPSèn bidrar med mye til resultatet. Tydelig svartere bakgrunn, bedre rom, mer luft og bedre dynamikk får du med denne på plass. Anbefaler deg å skaffe deg en.
    Bjørn
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Vet ikke nøyaktig om det er helt samme cd-delen i disse, men har mine tvil. ART G2 er jo fullstappet med godsaker for kun å avspille cd-er. Kanskje om.s har mer info. Han vet svært mye om disse produktene. Du har helt rett; i denne loony bransjen er det vanskelig å forsvare prisen, men EPSèn bidrar med mye til resultatet. Tydelig svartere bakgrunn, bedre rom, mer luft og bedre dynamikk får du med denne på plass. Anbefaler deg å skaffe deg en.
    Bjørn
    Ok har lekt med tanken om en EPS en stund Bjørn og slengte inn et bud på en i broderlandet i går, så får vi se om de ønsker å handle med oss ;D
    Ellers så har VIP G2 fått lov å imponere meg en 2-3 dager nå og det lover veldig bra!!
    Spiller 2-kanals både CD og SACD på meget høyt nivå ;D ;D Ble ennå et skritt i riktig retning dette syns jeg.
    Bilde er ikke testet ennå da den nye Samsungen står i papp ;)

    Dag
     
    B

    buster

    Gjest
    Du kan glede deg til å se film. Veldig varmt ,naturlig bilde. Fenomenal dybde. Du får vel kanskje en brukt EPS for rundt 6k, eller? Vær oppmerksom på at den "gamle" EPSèn har en annen tilkobling enn de nye. Dette betyr at du må få laget en spesialkabel ho sAudionet. VIP G2 har nemlig en annen tilkobling. Men uansett, jeg anbefaler deg å gå for EPS.
    Bjørn
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Dæsken, gismo!!

    Gratulerer med kjempespiller!
    Selv drømmer jeg noen ganger om tilsvarende, får se hva fremtiden bringer.
    Kunne også tenkt meg å prøve en ART V2 sammen med SAM V2. Men Marantz'en funker da enn så lenge. :)

    Bilder regner jeg med kommer?

    R
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    gismo skrev:
    Ja ja, da får vi vel riste liv i denne tråden igjen, hmmm jeg som var her sist også jo ;D

    Er det kun jeg som har funnet ut at Audionet er "kremsaker" 8)

    Da har en drøm endelig gått i oppfyllelse, jeg syns jeg begynte å få for mange "bokser" i mitt oppsett, men ville ikke gjøre noe med det før jeg kunne kjøpe denne ;) Audionet VIP G2 deres utrolig flotte multispiller er nå på vei fra leverandør.

    Gleder meg som en unge, den vil jo erstatte Audionet ART V2(transport) , Stello Dac og Marantz DV7001, racket blir nesten like fattig på bokser som RoDa sitt ;D, og den enkle rene stilen er tilbake :) Dvs. 3 gode bokser, noen få flotte kabler og to gode HT :D
    Læææækert...grattis så mye gismo 8)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Du kan glede deg til å se film. Veldig varmt ,naturlig bilde. Fenomenal dybde. Du får vel kanskje en brukt EPS for rundt 6k, eller? Vær oppmerksom på at den "gamle" EPSèn har en annen tilkobling enn de nye. Dette betyr at du må få laget en spesialkabel ho sAudionet. VIP G2 har nemlig en annen tilkobling. Men uansett, jeg anbefaler deg å gå for EPS.
    Bjørn
    Er klar over det med tilkobling av EPS Bjørn ;), den gammle har vesentlig større diameter.
    Får se hva tiden bringer, broderfolket har iallefall ennå ikke hørt av seg.
    Setter vel heller min lit til Eric og Pilar Audio ;)


    Dag
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Du kan glede deg til å se film. Veldig varmt ,naturlig bilde. Fenomenal dybde.
    Bjørn
    Her var ikke mye liv....har alle solgt 8)

    Da er bildet på VIP G2 også testet ut (HD) mot den nevnte Samsungen og Bjørn, du har helt rett i dine "varme" ord ;D
    Utrolig bra :eek:
    Suger fortsatt på EPS karamellen og venter først og fremst at noe brukt skal dukke opp, men det kan nok drøye ::)
    Men artig om noen flere som har testet denne på kilde/pre kunne komme med inntrykk ;)
    Ikke at jeg betviler dine utsagn Bjørn, for de stemmer veldig godt overens med Eric Finsaas sine, men liksom artig å høre flere.. :p ;D


    gismo
     
    B

    buster

    Gjest
    Har inntrykk av at de som har skaffet seg EPS ikke selger den igjen 8) 8). Blir nok for vanedannende..Men har du litt flaks og tålmodighet så ordner det seg..
    Bjørn
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Har inntrykk av at de som har skaffet seg EPS ikke selger den igjen 8) 8). Blir nok for vanedannende..Men har du litt flaks og tålmodighet så ordner det seg..
    Bjørn
    Får altså ikke kjøpt din Bjørn ::).... ;D

    gismo
     
    B

    buster

    Gjest
    Vel ;D ;D. Da måtte du nok betalt snublende nærmt ny-pris. Så da er det vel enkelt å velge å ta en tlf til Eric F....
    Bjørn
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    buster skrev:
    Vel ;D ;D. Da måtte du nok betalt snublende nærmt ny-pris. Så da er det vel enkelt å velge å ta en tlf til Eric F....
    Bjørn
    Ja du skal se det ender opp med det 8) ;D
    Må være noe med disse boksene, for som nevnte mann skrev "på godt norsk" i mail til meg her omdagen....

    "As good as the Audionet components are on their own, the EPS is a surprisingly effective upgrade. The sound picture becomes calmer, dynamics leap out of a blacker background and the whole performance becomes more natural and realistic. With the EPS on either the CD player or the preamp you will hear a significant improvement. With the EPS on both you will wonder what happened! "
    ;)

    gismo
     
    R

    RoDa

    Gjest
    gismo skrev:
    Her var ikke mye liv....har alle solgt 8)
    Man selger ikke Audionet, man bare går i ring.....
    (En liten spøk på om.s sin bekostning, han er nok snart tilbake på Audionet-galeien) ;D ;D

    Sitter nå her med SAMen min jeg.
    Blir spennende å høre hvordan han takler nye samarbeidspartnene etter Usherne, tipper det ordner seg.

    R
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Man selger ikke Audionet, man bare går i ring.....
    (En liten spøk på om.s sin bekostning, han er nok snart tilbake på Audionet-galeien) ;D ;D

    Sitter nå her med SAMen min jeg.
    Blir spennende å høre hvordan han takler nye samarbeidspartnene etter Usherne, tipper det ordner seg.

    R
    Til din første kommentar RoDa sier jeg meg helt enig ;) , vi blir gående i en ring til vi er helt i svime av overbegeistring for våre produkter 8) :p
    Gjeldende om.s , så venter jeg bare...venter...det vil skje ;D ;D

    SAMèn din skal du bare beholde, og at du finner gulvstående som spiller på lag med den, frykter jeg ikke et sekund ;)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo skrev:
    RoDa skrev:
    Man selger ikke Audionet, man bare går i ring.....
    (En liten spøk på om.s sin bekostning, han er nok snart tilbake på Audionet-galeien) ;D ;D

    Sitter nå her med SAMen min jeg.
    Blir spennende å høre hvordan han takler nye samarbeidspartnene etter Usherne, tipper det ordner seg.

    R
    Til din første kommentar RoDa sier jeg meg helt enig ;) , vi blir gående i en ring til vi er helt i svime av overbegeistring for våre produkter 8) :p
    Gjeldende om.s , så venter jeg bare...venter...det vil skje ;D ;D

    SAMèn din skal du bare beholde, og at du finner gulvstående som spiller på lag med den, frykter jeg ikke et sekund ;)

    gismo
    Hehe, hyggelig å kunne väre til glede ;D hadde jeg hatt mulighet under messa i Horten, så hadde den VIPén du har hjemme gismo, stått hos meg nu ;D dessverre hadde jeg ikke solgt Creeken, men den enes sorg den andres glede, eller noe sånt ;D ;D....

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    om.s skrev:
    Hehe, hyggelig å kunne väre til glede ;D hadde jeg hatt mulighet under messa i Horten, så hadde den VIPén du har hjemme gismo, stått hos meg nu ;D dessverre hadde jeg ikke solgt Creeken, men den enes sorg den andres glede, eller noe sånt ;D ;D....

    mvh
    Det var da enda godt du ikke hadde den muligheten om.s ;D for da havnet den hos meg ;)
    Må si det er det beste kjøp jeg til dags dato har gjort, den tilfredstiller mine krav på alle formater på en suveren måte. Selv om jeg bruker denne mest til cd/sacd så er den en fenomenal spiller etter min smak/ønske. Den spiller både høye/lave oktaver med et utrolig fokus og detaljering. Den er ufarget og naturlig, med en enorm dynamikk fra en ravnsort bakgrunn. Når jeg en gang innimellom ønsker å se en konsert, gir den meg et bilde som jeg ikke tidligere har opplevd på noen dvd spiller i mitt hus og med tilhørende lyd i meget høy kvalitet :)
    Liker også veldig godt at antallet bokser er redusert til en!!
    Audionet sitt konsept på sine ART/VIP spillere liker jeg. Drivverk/elektronikk etc bygd på en marmorbase, frontbaffel som en tanks, et heltstøpt kabinett i MDF gjør at disse oppleves som nærmest resonans frie. Om man da setter denne 22kg konstuksjonen på flotte bein (BDR cones ;)) så er man nær målet :p ;D

    gismo
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Faen til skryt, gismo! :mad:

    Den spillern din er sikkert ikke noe bedre enn Oppo! :p




    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D





    Misunnelig jeg? Phøøyy!!!

    R
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Faen til skryt, gismo! :mad:

    Den spillern din er sikkert ikke noe bedre enn Oppo! :p




    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D





    Misunnelig jeg? Phøøyy!!!

    R
    8) kommer nok noe i denne retning som partner til din SAM en vakker dag ;) , bare du får testet alle andre mulige først ;D ;D ;D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fortell da mann (RoDa) ;)....hva du tester ut...men du tørker støv av gammel Marantzen og "fotopakker den opp på nytt"... ;D ;D ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    Har du handlet i Tr-heim? og følger EP´n med? Du har iaf fått/får hjem en spiller som står på min topp tre liste, grattis ;D ...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    musicus skrev:
    Har du handlet i Tr-heim? og følger EP´n med? Du har iaf fått/får hjem en spiller som står på min topp tre liste, grattis ;D ...

    mvh
    Nei ble ikke den i Trondheim, selv om det var utrolig fristende pga av EPS.
    Det ble en splitter ny via Pilar Audio med godt innbytte ;)

    gismo
     
    M

    musicus

    Gjest
    gismo skrev:
    musicus skrev:
    Har du handlet i Tr-heim? og følger EP´n med? Du har iaf fått/får hjem en spiller som står på min topp tre liste, grattis ;D ...

    mvh
    Nei ble ikke den i Trondheim, selv om det var utrolig fristende pga av EPS.
    Det ble en splitter ny via Pilar Audio med godt innbytte ;)

    gismo
    Du får iaf en av de mest fristende og oppegåend cdp på markedet, litttt misunnelig nu ;D...

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    musicus skrev:
    gismo skrev:
    musicus skrev:
    Har du handlet i Tr-heim? og følger EP´n med? Du har iaf fått/får hjem en spiller som står på min topp tre liste, grattis ;D ...

    mvh
    Nei ble ikke den i Trondheim, selv om det var utrolig fristende pga av EPS.
    Det ble en splitter ny via Pilar Audio med godt innbytte ;)

    gismo
    Du får iaf en av de mest fristende og oppegåend cdp på markedet, litttt misunnelig nu ;D...

    mvh

    Jepp i know ;) iallefall etter min smak og omdømme.
    Gode tilbud på denne nå da den slutt produseres nå i jan-10.
    Ny ART G3 kommer nå til våren.
    Men etter mange mail og samtaler med Audionet så blir det en prisøkning på nærmere 7K på den nye og det som er nytt er kun (vet ikke hva det innebær, men tar sjansen :p) drivverket som er nytt, alt annet som på ART G2.
    Så jeg tok sjansen grunnet super bra tilbud. ;D

    gismo
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som kjenner til, har hørt, eller kan si noe om Audionet MapI ??

    Hos meg er det lyd i 2 kanaler som gjelder, men med både en filterfunksjon samt muligheter for noe EQ, virker denne spennende. Finner likevel ikke helt ut av de nevnte mulighetene, ved bare å lese info på nettsidene til Audionet..

    PS: Er vel fortsatt "venn" med min AmpIV :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Lite fart i denne tråden om dagen, få av oss lykkelige eiere igjen her inne kanskje?
    Eller sitter vi å nyter anlegg og musikken ;)
    Bilder er alltid trivelig, her er imidlertid mitt Audionet rack for tiden :)
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Eller det vil si ikke helt riktig , kilden på toppen er her en VIP G2, den er byttet ut med en ART G2. Men disse er identiske å se til, bortsett fra displayet som på ART G2 har vesentlig større tall/bokstaver og litt "kulere" layout enn på VIP G2.

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn