Audionet.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• O

om.s

Gjest
    En PAM.. Skal vi se.. Har ikke sett en på noe bruktmarked, men vil tro de billigste går ned til 8000, en PAM V2 rundt 10000.
    Er veldig usikker.

Pk
    Godt du sier usikker, min PAM (en ny PAM i Sverige vil gå på 31K, regn bort valutaen ca 10%) ville jeg ikke sleppt min for under 15K, en ny PAM V2 vil jeg ikke gjette prisen på enda, men min PAM står på tur til en Tysklandstur for oppgradering til V2.....

mvh

O

om.s

Gjest
    Ja, hos meg passet sort absolutt best. Jeg har ikke fått gjort noen særlig lytting mellom filterene. Så plutselig skifting her og jeg hørte ikke noen forskjell. Må nok jobbe litt mer med det. (Forskjellen er i hvert fall mye mindre enn mellom de to spillerene). Hvilket filter foretrekker du? Testet akkurat nå, åpner den seg noe mer på LaGrande? Nei, dette må jeg nok undersøke litt mer.
    Hyggelig lesning med dine erfaringer av ART V2,, som sikkert kjent så bruker jeg CGR på alt og det er en bedre synergi enn med mye annet!!ikke minst er dette en kjent synergi også, Audionet, Cardas og div høyttalere...

mvh

O

om.s

Gjest
    Hva slags bruktpriser må man regne med for en PAM, evt. PAM V2?
    PAM får du for 31K nytt i Sverige, PAM V2 er så ny at det ikke finnes noen bruktpris enda..

mvh

O

om.s

Gjest
    Ikke bare dyrt. I et anlegg bestående av både forforsterker, riaa og CD-spiller, krever det mye rackplass med en EPS til hver.

Ketil
    Ny cd, ny EPS
    selv om det går at få i en gammeldesign..gå for Quadrasphire ;) ......

mvh

K

kbwh

Gjest
    unnskyld tapeten Valentino ;)
    Jeg overlever! ;D Om tre måneder regner jeg med å ha konvertert fra mitt nåværende furuhelvete til hvitmaling, eik og bjørk. Er det da det blir omtapetsering omtrent?

Heftig pris på den PAMen må jeg si. Ja ja, det blir å rulle opamper i eksiterende RIAA inntil videre. Takk til pks for hjelp der.

Da pks og jeg hørte på AMP III hos meg i går mente vi begge at bassen kunne virke noe bløt, og var begge villige til å tilskrive fenomenet høyttalerkablene (noter i boka, Valentino og pks mener at en kabel påvirket lyden!). Vi brukte av praktiske årsaker ikke mine vanlige 6kv solidcore kobber, men 3m Isoda HA-20, en type multistrand multimateriell (kobber, sølv, lurium) som er relativt tynn (1,5kv?) som Hifi-klubben solgte på slutten av 80-tallet. Klart jeg har sånt liggende! Enleder forresten, så man trenger to lengder for å få lyd.

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    31k for PAM ? Jeg mener jeg så en prisliste enplass der v1 var priset til 16k. Snakk om inflasjon !

O

om.s

Gjest
    31k for PAM ? Jeg mener jeg så en prisliste enplass der v1 var priset til 16k. Snakk om inflasjon !
    La oss ikke glemme at det er Svenske penger, jeg sjekket dette opp for ett par uker siden med den Svenske importøren, nøyaktig pris var 30900,- Sek.
    Men dessverre ser det ut til at prisen stiger litt i takt med suksessen deres...

mvh

O

om.s

Gjest
    Jeg overlever!  ;D Om tre måneder regner jeg med å ha konvertert fra mitt nåværende furuhelvete til hvitmaling, eik og bjørk. Er det da det blir omtapetsering omtrent?

Heftig pris på den PAMen må jeg si. Ja ja, det blir å rulle opamper i eksiterende RIAA inntil videre. Takk til pks for hjelp der.

Da pks og jeg hørte på AMP III hos meg i går mente vi begge at bassen kunne virke noe bløt, og var begge villige til å tilskrive fenomenet høyttalerkablene (noter i boka, Valentino og pks mener at en kabel påvirket lyden!). Vi brukte av praktiske årsaker ikke mine vanlige 6kv solidcore kobber, men 3m Isoda HA-20, en type multistrand multimateriell (kobber, sølv, lurium) som er relativt tynn (1,5kv?) som Hifi-klubben solgte på slutten av 80-tallet. Klart jeg har sånt liggende! Enleder forresten, så man trenger to lengder for å få lyd.
    Hyggelig at pks har introdusert deg for Audionet, din beskrivelse litt lenger opp i tråden, er 100% sammenfallende, dette dreier seg om musikk.
    Og ja, kabler har nok en viss påvirkning i signal overføringen her, iht Audionet selv så skal deres komponenter trives godt sammen med f.eks Cardas, Siltech.....m.fl, når det er sagt så valgte jeg Cardas før jeg visste dette, men det er jo hyggelig at ens ører og smak sammenfaller med andres inntrykk på dette punktet...

Dessverre ser det ut til at prisen på PAM ligger på 31K Sek,  regn av valutaforskjellen, og jeg vil tippper det samstemmer litt. V2 har jeg ikke en susning om prisen på enda, men det skal kunne la seg hoste opp prisen på en oppgradering etterhvert, min PAM vil nok muligens få seg en Tysklands tur utover våren/sommeren...

Skulle du alikevel legge turen innom Liseberg i sommer, så står anlegget til disposisjon, (dette gjelder også andre seriøse HFS medlemmer på tur)....

mvh

O

om.s

Gjest
    Ja, da har jeg vært en tur på posten. Dette blir noen ganske sparsommelige inntrykk basert på et kort møte. Det er overhode ikke rettferdig sammenligning da MF i tidligere tider har vært koblet opp med Cardas Golden Reference, de er på utlån til Topline og jeg benytter derfor noen simple Monster kabler. Men, i og med at det ikke er forskjell på kabler går det vel for det samme. Ikke er den helt varm heller, så her vil urettferdigheten ingen enda ta.

Hva som er best av MF A5 og Audionet ART V2 handler nok mest om smak, behag og matching. MF virker ha et større lydbilde, muligens bedre holografi og større imponatoreffekt. Den har nok mer sting, på godt og vondt. Den har nok også mer energi oppover, for den har en større tendens til å "stikke av" i toppen (Cassidy Fever f.eks, eller gitaren til Forcione). Sånn sett virker Audionet ha bedre flyt, sammenheng, bedre integrert bass og større ro. Audionet er nok noe varmere og mykere i spillestilen, mer analog om man vil (men platespiller blir den selvfølgelig aldri). I mitt oppsett og etter min smak virker dette å kunne være en oppgradering. Jeg får komme tilbake med flere inntrykk når jeg har fått lyttet litt mer.

At byggekvaliteten er utsøkt er udiskutabelt. Kjempeflott, skikkelig eieglede.
    Nydelige bilder Fosse! til tross for bestemt hfs pensjonist tilværelse så drar dette så mye at det blir vanskelig å la være, holder til 100% med dine observasjoner av denne nydelige spillerens musikalske egenskaper.....(eide min ART V2 i 1.5 år før den ble byttet til VIP)

Flotte bilder...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Du må da ikke slutte å sitte på sentralen om.s!!
    Stikk hvertfall innom "vår tråd en gang i blant! Vi setter pris på din viten!

Som Valentino sa, så ble AMP III, i hans oppsett, en smule bløt. Men det skal sies at ICE blokkene hans var spesielt tørr på dette området! Valentino har også en musikksmak som gjorde at jeg syntes at for han, var det et meget velydene oppsett. Savnet bare bass på en Mark Knopfler-låt. Men som sagt med AMP III var det tynne kabler, og det er det eneste jeg krever av en kabel (foreløpig), altså at den må ha et visst kvadrat. Blir litt synsing, men det er moro.

Beklager PAM prisen om.s! Jeg så på Audioaktøren sine sider, og der sto det vel 16.500!!
    Derfor gjettet jeg en bruktpris! Huff, som disse prisene går opp :(

PK

O

om.s

Gjest
    Du må da ikke slutte å sitte på sentralen om.s!!
    Stikk hvertfall innom "vår tråd en gang i blant! Vi setter pris på din viten!

Som Valentino sa, så ble AMP III, i hans oppsett, en smule bløt. Men det skal sies at ICE blokkene hans var spesielt tørr på dette området! Valentino har også en musikksmak som gjorde at jeg syntes at for han, var det et meget velydene oppsett. Savnet bare bass på en Mark Knopfler-låt. Men som sagt med AMP III var det tynne kabler, og det er det eneste jeg krever av en kabel (foreløpig),  altså at den må ha et visst kvadrat. Blir litt synsing, men det er moro.

Beklager PAM prisen om.s! Jeg så på Audioaktøren sine sider, og der sto det vel 16.500!!
    Derfor gjettet jeg en bruktpris! Huff, som disse prisene går opp :(

PK
    Ingen grunn å beklage noe som helst pks!, til tross for at Audioaktøren er blandt de hyggeligste forhandlerene (imho) så er de veldig dårlige på å oppdatere sidene sine, noe jeg har påpekt overfor de også...

Veldig hyggelig tråd dette har utviklet seg til, interessant lesning og jeg følger med  ;D ...

Du har pm forresten  ;) .....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Takk for PM!

Dette er den hyggeligste tråden på HFS! IMO!

Audioaktøren har meget uoppdaterte sider, det har jeg lagt merke til, men trodde virkelig ikke at PAM kunne gå såpass opp i pris :/
    Da er det jo bedre å kjøpe PRE 1 G2 (evt 3) med riaa-kort i stedet, da :D

Sikler virkelig på PRE 1 G2 på hifi-stasjonen nå, men når eier påstår at riaa kortet kostet 7500 og ikke 2500, da skal han ha litt mye for min lommebok, men det dukker kansje opp noe nytt snart :X

PK

B

buster

Gjest
    Da er endelig Audionet sakene på plass i stua ;D ;D(PRE1G2, EPS og AMP3) Må vente til det blir "varmt" før jeg tester ordentlig, men det virker veldig bra bare etter noen timer. Har nok og mye å hente på kabling og slikt. Tror nok og at pks har et poeng med at ART V2 ville gitt enda bedre helhet. Lurer på å ta en "Fosse". Dvs bytte A5-en med ART V2. Det vil jo ikke koste noe, så ....
    Kommer tilbake med bilder!!! :D :D :D
    Bjørn

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Og selvfølgelig (!!!!), GRATULERER!!!!!

PK

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.404
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har noen formening om lydkvaliteten på riaa-kortet beregnet for Pre 1 G2 (3), sammenlignet med PAM?

Mvh.
    Ketil

O

om.s

Gjest
    En tlf til Eric Finnsås (Pilar/importøren) 90154916
    eller til HiFi Guiden 62529706
    .....vil vel kunne gi det det beste svaret her, tror ikke det er så mange som har sammenlignet disse direkte....

Buster:

Grattis så mye med nye amper, skal bli veldig interressant å følge dine opplevelser fremover ;) ;D ....

mvh

B

buster

Gjest
    Hallo! For det første! Herlig med denne tråden som er fri for "besservissere" :). Så til saken. Har spilt noen timer nå. Jo mer jeg spiller jo klarere står det for meg at A5-en ikke er noen veldig god match i dette oppsettet. Det låter lite organisk og noe hardt. Kommer nok til å gå for en ARTV2 når tiden er der!!. Til oms. Har bestilt et par Cardas G ref. Ville du brukt de mellom kilden og pre eller mellom pre og amp? ??? Kjøper nok et par til med tiden så da er det jo ikke noe tema. Ikke noe stygt sagt om A5-en, men her ligger nok synergigevinsten å venter!!
    Bjørn

O

om.s

Gjest
    Hallo! For det første! Herlig med denne tråden som er fri for "besservissere" :). Så til saken. Har spilt noen timer nå. Jo mer jeg spiller jo klarere står det for meg at A5-en ikke er noen veldig god match i dette oppsettet. Det låter lite organisk og noe hardt. Kommer nok til å gå for en ARTV2 når tiden er der!!. Til oms. Har bestilt et par Cardas  G ref. Ville du brukt de mellom kilden og pre eller mellom pre og amp? ??? Kjøper nok et par til med tiden så da er det jo ikke noe tema. Ikke noe stygt sagt om A5-en, men her ligger nok synergigevinsten å venter!!
    Bjørn
    Litt usikker her, det tror jeg du bør teste ved selvhørsel, men siden Cardas har senkt prisene med 40% bør jo ikke dette være den uoverkommelige kløften, men skal jeg først gjette så hadde jeg nok satset på CGR i pre/power kombinasjonen, om den foregående kabelen er relativt oppegående....

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.865
    Torget vurderinger
    28
    Tror nok og at pks har et poeng med at ART V2 ville gitt enda bedre helhet. Lurer på å ta en "Fosse". Dvs bytte A5-en med ART V2.
    Bjørn
    Du kan vel egentlig utvide det Fosse-begrepet til å gjelde smarte oppgraderinger på generell basis tenker jeg ;D

Ut i fra det du skriver vil jeg så absolutt tro at overgang til ART V2 vil være noe for deg. Og, jeg vil også tro at Cardas Golden Ref. skulle stemme, gjerne i begge ledd.

Forøvrig en aldelse herlig tråd for folk som ikke er interessert i å krangle.

Takker for pene ord om.s, godt å se deg tilbake ;)

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Hallo! For det første! Herlig med denne tråden som er fri for "besservissere" :). Så til saken. Har spilt noen timer nå. Jo mer jeg spiller jo klarere står det for meg at A5-en ikke er noen veldig god match i dette oppsettet. Det låter lite organisk og noe hardt. Kommer nok til å gå for en ARTV2 når tiden er der!!
    Bjørn
    Tenk litt på ART G2 også, da! Da får du nok ikke byttet likt, men du får nok en bedre spiller!

Bra alle liker tråden, det setter jeg pris på :D

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.865
    Torget vurderinger
    28
    Nå klarer jeg ikke rive meg bort fra platespilleren om dagen..... og oppgradering av cd-spiller ligger nær bunnen på prioriteringslisten akkurat nå. Men siden vi har kjennere her (om.s), hva er forskjellen på ART V2 og G2, lydmessig?

O

om.s

Gjest
    Nå klarer jeg ikke rive meg bort fra platespilleren om dagen..... og oppgradering av cd-spiller ligger nær bunnen på prioriteringslisten akkurat nå. Men siden vi har kjennere her (om.s), hva er forskjellen på ART V2 og G2, lydmessig?
    Jeg har ikke ved egen hörsel testet den forskjellen, men ved samtaler så skal G2 väre tilsvarende cd delen i deres VIP G2 (multispilleren til ca 75K) og således ha mer av alt.

Ved egen oppgradering til VIP så fikk man bedre opplösning, litt mer "sting" og mer markant og kontrollert bunn, helt enkelt litt mer av alt her og...
    Men, det er alltid ett men, jeg savner fortsatt den litt forförende måten V2 presenterte musikken på, forförende og nytende (kan man si det ?).

Når dette er sagt så har jeg testet VIP direkte mot AudioAero Capitole MKII, og foretrakk der VIPén nettopp pga det siste lille stinget og kontrollen denne oppviste, samtidig som den beholdt "musikaliteten" sin, men dette er uansett så bra fra begge spillere at det nesten er mer snakk om smak og behag, fremfor bra og/el bedre, imho....

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.865
    Torget vurderinger
    28
    Takker for en fin og ærlig sammenstilling om.s. Jeg opplever vel også at "sting" ikke er ARTs force, men snarere en utsøkt flyt og sammenheng til cd-spiller å være. Dette "stinget" hadde nok MF A5 mer av, men som tidligere nevnt så gjør den også en del annet (og viktigere ting) mindre bra enn ART (etter min mening).

O

om.s

Gjest
    Takker for en fin og ærlig sammenstilling om.s. Jeg opplever vel også at "sting" ikke er ARTs force, men snarere en utsøkt flyt og sammenheng til cd-spiller å være. Dette "stinget" hadde nok MF A5 mer av, men som tidligere nevnt så gjør den også en del annet (og viktigere ting) mindre bra enn ART (etter min mening).
    En Cardas GR powerkabel, kan sikkert bidra med noe positivt her ;) .....

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Til Hagen:
    Litt av et oppsett du har! Så bilder på hifi anlegg nå, og det ser herligt ut!
    Litt av noen høytalere, og elektronikk!

6/6 på skalaen!

PK

Hagen

Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Antall liker
    0
    Til Hagen:
    Litt av et oppsett du har! Så bilder på hifi anlegg nå, og det ser herligt ut!
    Litt av noen høytalere, og elektronikk!

6/6 på skalaen!

PK
    Takk for det :)

Fikk omsider tatt noen bilder i nye leiligheten (etter bare et år.. hehe) . Låter slettes ikke verst etter hvert synes jeg og blir nok lenge til neste komponent-bytte nå :) Har mye å hente på rommet då!!, og det blir neste punkt på programmet nå når resten av komponentene til htpc'en er på vei og i boks. Har en mistanke om at jeg har en del å hente på strøm-siden også, og kanskje litt på mekansik demping av komponentene. Så det fulle potensialet av oppsettet mitt er nok langt fra avdekket helt enda tror jeg.
    Har med andre ord mye morro tweaking og eksperimentering foran meg i tiden som kommer;D

mvh
    Hagen

O

om.s

Gjest
    Takk for det :)

Fikk omsider tatt noen bilder i nye leiligheten (etter bare et år.. hehe) . Låter slettes ikke verst etter hvert synes jeg og blir nok lenge til neste komponent-bytte nå :) Har mye å hente på rommet då!!, og det blir neste punkt på programmet nå når resten av komponentene til htpc'en er på vei og i boks. Har en mistanke om at jeg har en del å hente på strøm-siden også, og kanskje litt på mekansik demping av komponentene. Så det fulle potensialet av oppsettet mitt er nok langt fra avdekket helt enda tror jeg.
    Har med andre ord mye morro tweaking og eksperimentering foran meg  i tiden som kommer;D

mvh
    Hagen
    "Voksne" høyttalere du har! ;D litt i andre enden av skalaen enn hvor en selv er, hvordan opplever du at MAXéne driver de?

mvh

O

om.s

Gjest
    Da var det bare å begynne å spare, neste år kommer det to avgjørende oppgraderinger som kan være verdt å få med seg.

PAM til PAM V2
    og AMP II MAX til MAX

Prisene kommer å være tilgjengelig mot siste halvdel av 07.

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Oi, hva innbærer egentlig denne nye max-saken om.s?
    Har lurt på om det bare var en re-name, men det er altså en oppgradering.. Høres jo fryktelig dyrt ut, mtp at frakt (tryggt) kommer i tilegg til selve oppgraderingen, men du tar deg kansje en velfortjent ferie i samma slengen?
    Spare, ja.. Sparer stadig til PRE 1G2 jeg, men... Har råd nå, men det må komme en i sølv først (på bruktbørsen altså). Hadde jo vært moro at alt ser likt ut, når prisen strekker seg såpass opp (hvertfall for meg).

Vi tar forresten imot flere bilder om.s! Gjerne bak osv. ::)

Mvh

PK

O

om.s

Gjest
    Oi, hva innbærer egentlig denne nye max-saken om.s?
    Har lurt på om det bare var en re-name, men det er altså en oppgradering.. Høres jo fryktelig dyrt ut, mtp at frakt (tryggt) kommer i tilegg til selve oppgraderingen,
    Mvh

PK
    Det er bl.a ny strømforsyning og konstruksjon, samt at lyd signaturen skulle tunes mot noe varmere enn dagens AMP II MAX uten at dette skulle gå på bekostning av oppløsning og kontroll, som absolutt preger dages MAX.
    Den forrige oppgraderingen (opptil dagens versjon) går på en ca 3000 Euro, kanskje kommer denne ut nogenlunde likt? en mulighet som er god er at man kan fortsette å oppgradere til nye MAX, dvs ny kabinett og front mm....

PAM vil også kunne være mulig å få oppgradert ved årsskiftet, dette er mer interessant siden MAXéne allerede har den ytelsen de har, ikke mye å sette fingeren på der, imo....

Bilder ja, skal se om jeg får knipset noen ved anledning  ;) :) .....

mvh

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Du har straks PM, påsan ;)

Har lagt ut 9 bilder fra besøket hos deg på nett et sted som du får link til.

Bare sånn hvis du vil spre litt WB / Audionetglede. :)

Det kiler herlig i øregangene bare jeg ser bildene 8) 8) 8)

Mvh
    Rolf

O

om.s

Gjest
    Du har straks PM, påsan  ;)

Bare sånn hvis du vil spre litt WB / Audionetglede.  :)

Det kiler herlig i øregangene bare jeg ser bildene  8) 8) 8)

Mvh
    Rolf

hehe, gleder meg ;D ...

mvh

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Du har straks PM, påsan ;)

Bare sånn hvis du vil spre litt WB / Audionetglede. :)

Det kiler herlig i øregangene bare jeg ser bildene 8) 8) 8)

Mvh
    Rolf
    Fint da!

Tror du skal lete lenge etter en PRE G2 om.s, men Tyskland er vel kansje det beste stedet å begynne?

Gudd løkk! ;)

PK

O

om.s

Gjest
    Fint da!

Tror du skal lete lenge etter en PRE G2 om.s, men Tyskland er vel kansje det beste stedet å begynne?

Gudd løkk! ;)

PK
    Jeg tror desvverre du har rett her, har sett den tilsalgs ved ett par anledninger her i Sverige så det er ikke akuratt noe det florerer av :) ...

mvh

O

om.s

Gjest
    Du har straks PM, påsan  ;)

Bare sånn hvis du vil spre litt WB / Audionetglede.  :)

Det kiler herlig i øregangene bare jeg ser bildene  8) 8) 8)

Mvh
    Rolf
    Da legger jeg ut noen bilder fra da RoDa var her...

Audionet AMP II MAX, underlaget er erstattet av "form tilpassede 40 mm Ek plater, mer estetisk...

SME 10/309, har nu byttet 309 armen mot en SME V.....

Racket er en etasje höyere med en svart EPS i egen hylle under PAMén...

Disse Wilson Benesch Discovery höyttalerene slutter ikke overraske meg lydmessig, det er ett kvalitets tegn imo etter snart 4 år.....

WB Discovery närstudie av karbon strukturen, isobar bassen og bassportene.. "Say no moore"  ;D

Teamwork, ett meget bra sådan...

Helheten...

fra den andre siden...

inkl lytte posisjonen(e), merk den svarte boksen nede til venstre, en Venta luftvasker/fukter ett meget praktiskt og godt tweak....

Takker så mye for hjelpen og bildene RoDa  ;D ;D ;D ...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn