Audion Premier Phono Stage på besøk i Halden

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Der var Audion step up på plass med original rørene (EH 6922)
Og jeg må jo innrømme at jeg har ett gain "problem" ::)

Vol pot ble mere en av-på bryter, eller ikke noe lyd-masse lyd om dere vil.

MEN, det støyer ikke mere enn med audion riaa alene. Selvsagt drar men støyen mere "opp" men skylder på gain. Tror absolutt det er en (veldig) god ide med en gain switch på step up.
Spiller gjør det, ikke dårlig heller ;D

Ikke lekt så ille med jording ennå, vil nok kanskje tro at noe av "brummen" blir borte da, kanskje, tror jeg, håper jeg.
På 105db høytalere blir det her for voldsomt, klokka 8 på vol pot så dirrer stua :eek:

Det er iaf sånn det føles etter 5 min med audion riaa og step up.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:
:)

Må ha to eller tre gode riaaer oppe og gå hele tiden. Regner med at det blir flere platespillere i kjellerstua di etterhvert.

Mvh Roar
Ett par riaa's er nok minimum.
Blir nok en spiller til i kjelleren, noe gammalt "skrot", etterhvert :D

Slorbak skrev:

Må også tillegge at Audion har virket meget godt denne tiden den har vært hos meg.
Så jeg har ingenting og utsette på den. Bare en ting og si. LØP OG KJØP. :)

Mvh Roar
Virket perfekt her også hele tiden :)
Min nye liker alt av rør også, dvs alt av 6922.

/jan
Hvordan opplever du det ved rørbytte i den ?
Ikke fått "finlyttet" ennå. Måtte bare sjekke at det gikk greit med andre rør :)

/jan
Ok. Godt du har fått en som fungerer ved rørbytte.

Så får du rapportere når du har finlytta på forskjellige rør.

Det må finlytting til, for jeg opplever ikke så veldig store forskjeller mellom de røra jeg har prøvd.

Mullard og Miniwatt ligger i teten her. (har jeg nevnt det før?)
Du har vel nevnt det ved ett par anledinger :)

Har ikke mest med rør her, Sovtek, EH, Tesla og de originale.
Jo har Amperex rørene som sitter i Heart spilleren.
Skal se om jeg får testet noen av de ila av kvelden.

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
JanR skrev:
Gago skrev:
denne audion riaa'n høres ut som et kupp av de helt store, etter tilbakemeldingene fra østfoldmafiaen å dømme.

riktignok er audion kjent for å levere mye godlyd ifht pris, men 7k for en en riaa av dette formatet er jo formidabelt.
respekt!
Hvilket minner meg på, igjen, den må bare prøves hos deg.
Er nok ikke i samme div som 912's riaa men vært utrolig morro å prøvd den hos deg :)

/jan

Ikke i sammje divisjon? Det ville vel heller overraske meg om 912`s riaa holder følge ???

Mvh. RS

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
du kan låne siemens halske cca, siemens halske e88cc gold pins, og telefunken e88cc gold pins av meg for test.
det skal godt gjøre å finne noe bedre enn disse tre variantene (og mullard e88cc gold pins, selvsagt, men de har jeg ikke flere igjen av).

hva som foretrekkes vet fåglarna.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:
denne audion riaa'n høres ut som et kupp av de helt store, etter tilbakemeldingene fra østfoldmafiaen å dømme.

riktignok er audion kjent for å levere mye godlyd ifht pris, men 7k for en en riaa av dette formatet er jo formidabelt.
respekt!
Er nok ikke i samme div som 912's riaa men vært utrolig morro å prøvd den hos deg :)

/jan

Ikke i sammje divisjon? Det ville vel heller overraske meg om 912`s riaa holder følge ???

Mvh. RS

ja, det ville vært veldig rart.
ting som du har godkjent er jo til enhver tid det beste i verden, må vite.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
du kan låne siemens halske cca, siemens halske e88cc gold pins, og telefunken e88cc gold pins av meg for test.
det skal godt gjøre å finne noe bedre enn disse tre variantene (og mullard e88cc gold pins, selvsagt, men de har jeg ikke flere igjen av).

hva som foretrekkes vet fåglarna.
Sier takk for det :)
Leke litt med rør utover, var planen. Men må innrømme at de originale russer rørene spiler forbausende bra.

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:

respekt!

/jan

Mvh. RS

Ikke vær muggen nå. Audion riaaen er uhorvelig god, gjør seg definitivt ikke bort mot noesomhelst.

Mvh. RS

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:
Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:

respekt!

/jan

Mvh. RS

Ikke vær muggen nå. Audion riaaen er uhorvelig god, gjør seg definitivt ikke bort mot noesomhelst.

Mvh. RS

jøss, har du blitt en autoritet på riaa'er også?
hørt alt i verden, og greier? ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:

respekt!

/jan

Mvh. RS

Mvh. RS

Tja, jeg har da hørt flere av dem som gikk for å være best for ca. 10 år siden. Etter et møte med et Jadis oppsett bestemte jeg meg for å stå av vinyl; fy flate hva det spilte men det kosta alt for mye.

Men nå ser jeg faktisk en mulighet til å nå en svært tilfredsstillende gjengivelse ganske så rimelig via denne billige Audion-boksen.

Mvh. RS

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:
Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
Gago skrev:
R.Solhaug skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:

respekt!

/jan

Mvh. RS

Mvh. RS

Tja, jeg har da hørt flere av dem som gikk for å være best for ca. 10 år siden. Etter et møte med et Jadis oppsett bestemte jeg meg for å stå av vinyl; fy flate hva det spilte men det kosta alt for mye.

Men nå ser jeg faktisk en mulighet til å nå en svært tilfredsstillende gjengivelse ganske så rimelig via denne billige Audion-boksen.

Mvh. RS

altså, jeg har ikke hørt så mye på audionen, bare korte seanser hos janr og rozzy.
og det spilte jævlig bra hos de.
noe som ikke overrasket meg, siden jeg er en stor audion-fan.

hva som er best av det ene eller det andre, skal jeg ikke si så mye om.
jeg har ikke all verdens erfaringer med riaa'er på øverste nivå.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Poenget mitt i foregående innlegg var ikke at 912-riaaen nødvendigvis ville få stryk men snarere "ikke undervurder den billige Audionboksen", den er en giant-killer ;)

Mvh. RS

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.013
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Heisann!

Nå ble jeg jammen tatt på senga!

Dette phono stage datt inn døra på søndag da JanR kom innom sammen med Jazzy for en liten spilletime. Ja, ja, helt nytt fra esken tenkte jeg mitt og fikk det delvis bekreftet. Det brummer 50hZ og jeg er delvis fornøyd selv om lyden er overbevisende bra med disse russiske rørene som sitter i orginalt. Tilfeldig oppdager jeg økende brum når jeg nærmer meg berøring av det ene røret..

Daglig har jeg spilt på mitt Dali riia fra 1992, kjøpt på hifiklubben.. Vi tok noen runder med Dalien og det spiller gjennkjennelig bra med lånt Thorens TD 126 mkIII, SME series III arm, Goldring PU.

Det er tydelig at noe skjer når vi bytter riia. Hele rommet åpner seg og alt blir mer organisk, rett og slett mer "nerve" i lyden. Brått spiller kombinasjoner vanvittig bra, selv "rett fra embalasjen"..

"Vel, la det stå gjennom uken og brenn det inn ca. 40-50 timer" sier Jan..

Blir liksom ikke helt fornøyd pga brum..

Hadde noen ICE Mullard ECC88 som jeg puttet inn og vips.. brum borte og enda bedre lyd enn orginalt.. Blir jo imponert over dette og Jan får lyst til mer rørrulling.. Finner frem NOS Tesla, helt ubrukt og matchede..

Fy flate og det tar av (etter to timer fra ny tilstand), dette er overbevisende!! ECM-innspillingene mine med Garbarek, Rypdal og Keith Jarrett får nye dimensjoner ved avspilling..

Nå har Audion stått på siden søndag og det meste har sjedd: en åpenbaring rett og slett! Ikke har jeg hørt mange riia-trinn, men dette må være noe av det bedre! Sjenden har jeg hørt en slik nerve som bare gjør at jeg må spille mer og mer. Det spørs om jeg klarer å levere tilbake dette.. Noe slikt blir jo bare bli bedre og bedre..

lassemann

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
lassemann skrev:
Nå har Audion stått på siden søndag og det meste har sjedd: en åpenbaring rett og slett! Ikke har jeg hørt mange riia-trinn, men dette må være noe av det bedre! Sjenden har jeg hørt en slik nerve som bare gjør at jeg må spille mer og mer. Det spørs om jeg klarer å levere tilbake dette.. Noe slikt blir jo bare bli bedre og bedre..

lassemann
Jeg klarte ikke å levere tilbake ;)

Takk for en hyggelig kveld med masse god musikk på ett meget bra musikkanlegg :)
Litt irriterende at det ene røret ikke var helt i form men men, ble jo desto bedre med Tesla.
Syns det spilte meget bra på den gamle sliteren av en vinylrigg (i beste mening)
Ble jaggu tatt litt på senga der gett. Kjenner jeg deg rett så har det blitt endel timer i godstolen :D

Artig at den fungerte til de grader bra hos deg, ikke at jeg tvilte men dog ::)

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Kommer vel kanskje ikke som noen bombe; det ble Audion-riaa på meg og. Spiller foreløpig på en gammel Dual 1219 m. Shure 91-nål. Det fungerer faktisk så bra at det ikke er noen bråhast med ferdigstillingen av Sony TTS-prosjektet. Må nesten la noen høre det her, en blindtest her så hadde knapt noen gjetta hvilke rigg som ble anvendt ;)

Mvh. RS

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.013
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Kommer vel kanskje ikke som noen bombe; det ble Audion-riaa på meg og. Spiller foreløpig på en gammel Dual 1219 m. Shure 91-nål. Det fungerer faktisk så bra at det ikke er noen bråhast med ferdigstillingen av Sony TTS-prosjektet. Må nesten la noen høre det her, en blindtest her så hadde knapt noen gjetta hvilke rigg som ble anvendt ;)

Mvh. RS
Hei!

Egentlig litt rart at du nevner det med kvalitet på avspilling.. Altså platespilleren.. Altfor mye fokus på den og ikke riaa, både her på Hifisentralen og andre forum, har jeg merket meg. Audion riaa er en fantastisk god riaa, den gjør god lyd ut av det meste. Har jo ikke den beste platespilleren/PU selv, men den komboen jeg selv har nå spiller veldig godt.. Mon tro hva en virkelig god platespiller/PU vil klare i kombo med denne riaa??

Mvh
lassemann

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
lassemann skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS
Hei!

Egentlig litt rart at du nevner det med kvalitet på avspilling.. Altså platespilleren.. Altfor mye fokus på den og ikke riaa, både her på Hifisentralen og andre forum, har jeg merket meg. Audion riaa er en fantastisk god riaa, den gjør god lyd ut av det meste. Har jo ikke den beste platespilleren/PU selv, men den komboen jeg selv har nå spiller veldig godt.. Mon tro hva en virkelig god platespiller/PU vil klare i kombo med denne riaa??

Mvh
lassemann
Du har vel hørt spillern til JanR med Audion riaa. Den er vel sånn noenlunde oppegående ?

Roar bruker Luxmanspiller som ikke er så langt unna den til JanR, så mulighetene til og høre Audion sammen med bra spillere er tilstede.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS
Ingen bombe iofs :D
Gratulerer så mye.

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.013
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Du har vel hørt spillern til JanR med Audion riaa. Den er vel sånn noenlunde oppegående ?

Roar bruker Luxmanspiller som ikke er så langt unna den til JanR, så mulighetene til og høre Audion sammen med bra spillere er tilstede.
[/quote]

Hei!

Ja, litt har jeg hørt hos Jan, men egentlig ikke nok til å danne meg et bilde av hvordan virkelig spiller der.

Mitt poeng var egentlig at mange ikke legger nok vekt på riaaen sin viktighet og har for mye fokusering på dyre drivverk/arm/PU. Godt mulig jeg tar feil her, men uansett så spiller den komboen jeg har her nå ganske godt om vi tenker hifiparametre og mye mer sjelelig en det digitale medie. Her er i alle fall platespiller/riaa billig i forhold til det kombinasjonen presterer lydmessig..

mvh
lassemann

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
lassemann skrev:
riaaen sin viktighet[/u] og har for mye fokusering på dyre drivverk/arm/PU. Godt mulig jeg tar feil her, men uansett så spiller den komboen jeg har her nå ganske godt om vi tenker hifiparametre og mye mer sjelelig en det digitale medie. Her er i alle fall platespiller/riaa billig i forhold til det kombinasjonen presterer lydmessig..

mvh
lassemann
Enig.
Vi skal nok få til en kveld her med både Audion riaa og S500 sin riaa ;)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.013
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
lassemann skrev:
riaaen sin viktighet[/u] og har for mye fokusering på dyre drivverk/arm/PU. Godt mulig jeg tar feil her, men uansett så spiller den komboen jeg har her nå ganske godt om vi tenker hifiparametre og mye mer sjelelig en det digitale medie. Her er i alle fall platespiller/riaa billig i forhold til det kombinasjonen presterer lydmessig..

mvh
lassemann
Enig.

/jan
Gleder meg Jan. Sitter nå og lytter igjennom Marillion sitt nye dobbelalbum X 2 Happiness is the Road med 45 rpm. Meget flott..

Snakkes!

mvh
lassemann

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
lassemann skrev:
JanR skrev:
lassemann skrev:

mvh
lassemann
Enig.

/jan
Gleder meg Jan. Sitter nå og lytter igjennom Marillion sitt nye dobbelalbum X 2 Happiness is the Road med 45 rpm. Meget flott..

Snakkes!

mvh
lassemann
Ahhh, du kan din Marillion. Minn meg på at vi sjekker ut det der neste gang du er oppom. Må få bestilt litt.
Det vi hørte hos deg falt absolutt i smak.

Tror jaggu jeg skal sette på litt "live" musikk her, Marillion "the thiewing magpie" for eks ;)

/jan

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
lassemann skrev:

mvh
lassemann
Enig.

/jan

Her får Audion kamp Jan,gjorde i allfall det hos meg. men en skal være klar over at denne riaa som sitter i s 500 er bare helt rå i mine ører.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:

Her får Audion kamp Jan,gjorde i allfall det hos meg. men en skal være klar over at denne riaa som sitter i s 500 er bare helt rå i mine ører.

Mvh Roar
Må nesten huke den opp i kveld og "teste" litt. Blir jo rent nysgjerrig jeg nå ;)

Bare så det er sagt, Audion riaa'n spiller som f**
Cd lyden blir nok hengende litt etter, pr i dag.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
Må nesten huke den opp i kveld og "teste" litt. Blir jo rent nysgjerrig jeg nå ;)

/jan
Uansett hvilken riaa du har brukt har vel cdlyden hengt noe etter hos deg?

Du har jo en oppegående platespiller.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar

/jan
Uansett hvilken riaa du har brukt har vel cdlyden hengt noe etter hos deg?

Du har jo en oppegående platespiller.
Det har du nok sånn tålig rett i ;)
Virker bare som avstanden har blitt større etter flyttingen.

Bruker Rega/Dac 1.1x, skal jaggu hente Heart spilleren og se hva som skjer da.
Nei, få på ei plate her :)

/jan

S

Slorbak

Gjest

Ikke det at den ene er bedre enn den andre. Går vel litt på smak. Klart denne riaa i s500 har fordeler. En slipper kabler. Kort vei. Men denne Audion er dynamisk i hele toneleiet. Bruker jeg bare riaaen i s500 ut igjennom pree,blir Audion og foretrekke.
Riaaen i denne 500 passer godt sammen.

Men ikke legg så stor vekt på dette,andre ville vel holdt Audion som den beste. Men som du sier Rolf,jeg hører ting andre ikke hører. ;D Kan være faget mitt som har virket inn på det vet du. :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
Men som du sier Rolf,jeg hører ting andre ikke hører. ;D Kan være faget mitt som har virket inn på det vet du. :)

Mvh Roar
Bare ikke det er stemmer som befaler....... ;D ;D

Skal teste S500 riaa i morgen. Spilt noen timer på 500'n i dag, med nytt linjerør ;)
Fan ta meg det er driv i den sammen med Audion riaa.

/jan

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
Men som du sier Rolf,jeg hører ting andre ikke hører. ;D Kan være faget mitt som har virket inn på det vet du. :)

Mvh Roar

Skal teste S500 riaa i morgen. Spilt noen timer på 500'n i dag, med nytt linjerør ;)

/jan

Skal bli morro og høre hva du syns Jan. Få testet den før bena gir etter da. ;) :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar

/jan

Skal bli morro og høre hva du syns Jan. Få testet den før bena gir etter da. ;) :)

Mvh Roar
Rører ikke Micro'n etter x antall pils så ikke fare for det ;)

Men må si det igjen, S500 riaa skal få noe å bryne seg på. Spiller jævlig godt her nå (syns jeg) med S500 og Audion riaa, herlig driv :D

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Så har man fått noen timer med S500 sin riaa, bare så det er sagt - det er pokker ingen dårlig riaa som sitter i den.

Men....bedre-dårligere enn Audion, naaa. Annerledes ja, kanskje en tøddel mindre oppløst og litt mindre "rom" enn Audion.
Men for ett driv, mere type "oldschool" lyd i S500 riaa'n, mørkere enn Audion.
Ikke testet med andre rør ennå, syns det fungerer greit som det gjør.

Uansett, skal heller legge ut litt i tråden min etterhvert. Det her må testes ut mere ;)

/jan

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Hei .

Jeg har en audion phono på hjemmlån og både i mitt og en kamerats oppsett med 4 forkjellige PUèr låter den på ingen måte som dere beskriver.

Her låter den ullen, upresis og sløv. Jeg lurer da på hvordan rør dere bruker i denne saken, da jeg regner med at det er "mitt" eksemplar som ikke er helt i hennhold.

prøvde PU´er

Supex 901
Grace F-8
Linn k9
Dynavector DV20 X

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Nå bruker jeg NOS tesla goldpin, og det låter bra.

Har brukt de originale russer-rørene og JAN Philips også, uten stor forskjell i lyden, og EH6922 som låt littegrann lysere/skarpere. (hvis noe.)

Kanskje den du låner er et mandagseksemplar, eller kanskje rørene er gamle?

Den er veldig følsom for innstrålt støy, men hvis du har prøvd den med samme resultat i to anlegg, er kanskje ikke dette problemet.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
arnejustad skrev:
Hei .

Jeg har en audion phono på hjemmlån og både i mitt og en kamerats oppsett med 4 forkjellige PUèr låter den på ingen måte som dere beskriver.

Her låter den ullen, upresis og sløv. Jeg lurer da på hvordan rør dere bruker i denne saken, da jeg regner med at det er "mitt" eksemplar som ikke er helt i hennhold.

prøvde PU´er

Supex 901
Grace F-8
Linn k9
Dynavector DV20 X
Kjørte sikkert ett års tid med original rørene (6n23p mener jeg å huske)
Testet endel rør og endte opp med TungsRam E88CC (nos) og det spiller veldig bra her syns jeg.
Har også brukt en DV20XL, nå om dagen brukes en AT OC9 (den gamle) og AI S-800 step up.
De andre du har testet med kjenner jeg ikke til/ikke hørt på.

Hørt på Audion riaa i endel anlegg (transistor-rør-horn-"vanlige" høytalere) og den har til dags dato ikke vært ullen - upresis og sløv.
Forskjeller på rør ja, nyanser hit og dit, men ikke gigantiske forskjeller.

Skulle du befinne deg i nærheten av Sarpsborg er det bare å svinge innom for en lytt, evt ta med din (?) riaa.

/jan

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Holder til i Verdal, men takk for tilbudet. Slik det låter her gjør faktisk min ombygde huldra narr av audion, til tross for at den også er på den svulstige siden av nøytral. Så egentlig for meg at det skulle være motsatt :(

Nå har jeg prøvd ett annet par rør, riktignok samme type som orginalt, men bare for å utelukke at rørene var defekte. Ikke no forkjell i lyden. For all del, den låter ikk forferdelig, men minner mer om en pro ject tube box enn noe av høyere klasse.

Synes dere jeg skal be om å prøve ett annet eksemplar?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
arnejustad skrev:
Holder til i Verdal, men takk for tilbudet. Slik det låter her gjør faktisk min ombygde huldra narr av audion, til tross for at den også er på den svulstige siden av nøytral. Så egentlig for meg at det skulle være motsatt :(

Nå har jeg prøvd ett annet par rør, riktignok samme type som orginalt, men bare for å utelukke at rørene var defekte. Ikke no forkjell i lyden. For all del, den låter ikk forferdelig, men minner mer om en pro ject tube box enn noe av høyere klasse.

Tja. Det kan jo være at du ikke liker lyden i Audion Premier MM, men likevel synes jeg ikke "ullen, upresis og sløv" kan beskrive lyden i noen av de (fire) jeg har hørt, så ja.

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Kvitt deg med originalrørene i alle fall. De var i mitt tilfelle fæle. :p God erfaring med tungsram og amperex.

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Jeg får gi den en ny sjanse med andre rør så får vi se. Skal en tur til en kompis som har ett rikt utvalg nos rør som muligens kan gjøre gull av gråstein.

I´ll be back

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
arnejustad skrev:
Jeg får gi den en ny sjanse med andre rør så får vi se. Skal en tur til en kompis som har ett rikt utvalg nos rør som muligens kan gjøre gull av gråstein.

I´ll be back
Venter i spenning. Riia'n virker spennende så det skal bli spennende å høre hva dere kom frem til.

L

Lars.N

Gjest
arnejustad skrev:

Hei

Ombygget Huldra fortell hva har blitt gjort med den ?

Mvh

Lars

Topp Bunn