Audion Premier Phono Stage på besøk i Halden

S

Slorbak

Gjest
kjoenik skrev:
Cobra2 skrev:
kjoenik skrev:
---

Når jeg holdt fingrene utenfor rørene fikk jeg økt støy. Merkelig fenomen. Aldri opplevd dette før.

Samme her. Hos Rolf er det ikke sånn. Han kunne ikke bytte rør engang. Her hos meg var det ikke problem. Uansett det er en kjemperiaa til prisen.
Trur du skal betale ganske mye for og få noe bedre enn denne.

Mvh Roar

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Slorbak skrev:
kjoenik skrev:
Cobra2 skrev:
kjoenik skrev:
---

Når jeg holdt fingrene utenfor rørene fikk jeg økt støy. Merkelig fenomen. Aldri opplevd dette før.

Samme her. Hos Rolf er det ikke sånn. Han kunne ikke bytte rør engang. Her hos meg var det ikke problem. Uansett det er en kjemperiaa til prisen.
Trur du skal betale ganske mye for og få noe bedre enn denne.

Mvh Roar
Jeg må presisere at jeg snakker om step-up. Min riia (som er innebygd i audion premier pre-amp) har aldri laget noen unoter.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.185
Torget vurderinger
6
Det høres jo vitterlig ut som om noe er galt med step upen dere har så mye støyproblemer med. Er det noen av dere som har prøvd den som er vant med rør step up fra før? Det går som regel en del diskusjoner på diverse fora ang. støy på rene rør riaaer. Min egen Aesthetix har av mange blitt forkastet, angivelig pga. støy. Jeg reagerte også selv første gang jeg hadd en ren rør riaa i hus (rico sin BAT) på at det var mer rørsus enn det jeg var vant med fra min trafobaserte EAR 864s integrerte riaa. Til gjengjeld oppleves mangelen på trafoer som befriende. Den dynamikken og "full pupp" følelsen som min rene rør riaa gir,vil jeg ikke være foruten. For meg virker det noe merkelig at en produsent som i følge Salvatore lager den beste riaa som er å oppdrive (jeg har ingen grunn til å tvile på at det stemmer), ikke klarer å lage en step up uten slike problemer som dere her beskriver. Jeg håpe at det ordner seg, for jeg tror at mange ville få seg en skikkelig positiv opplevelse med en ren rørkonstruksjon av den kvalitet man har lov å vente seg fra en produsent som Audion. Disse konstruksjonene er ofte dyre, og Audions hyggelige priser, ville gjort slike tilgjengelige for flere.

S

Slorbak

Gjest
:)

Den spiller så bra nå at det og høre på de andre jeg har blir nedtur for meg. For et lydbilde denne tegner. Kjører denne på Koetsu rosewood og Lux step up og på et Lux pd 310.
Den spiller som ei kule med Benzen også. Lurer på om jeg ikke bestiller en riaa til den andre spilleren. :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:

Den spiller så bra nå at det og høre på de andre jeg har blir nedtur for meg. For et lydbilde denne tegner. Kjører denne på Koetsu rosewood og Lux step up og på et Lux pd 310.
Den spiller som ei kule med Benzen også. Lurer på om jeg ikke bestiller en riaa til den andre spilleren. :)

Mvh Roar
Ikke måte på heller ;)

Får vel ta meg en tur bortom,utover høsten.

/jan

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
Ikke måte på heller ;)

/jan

Høre med snåsa så får du prøve den du også.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
Ikke måte på heller ;)

/jan

Mvh Roar
Ikke noe hast.

/jan

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
Ikke måte på heller ;)

/jan

Mvh Roar
Ikke noe hast.

/jan

Dette hadde blitt oppgradering for deg på vinylsiden Jan. Men høsten er lang. :)

Har testet denne mot Halden riaaen og den er i en klasse over. Blir ikke så stor forskjell når det gjelder Luxmanriaaen. Får veldig god lyd med Lux step up og Lux riaa.

Skal prøve et par 83 rør i Ha riaaen og se om den hever seg litt.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
Ikke måte på heller ;)

/jan

Mvh Roar
Ikke noe hast.

/jan

Dette hadde blitt oppgradering for deg på vinylsiden Jan. Men høsten er lang. :)

Har testet denne mot Halden riaaen og den er i en klasse over. Blir ikke så stor forskjell når det gjelder Luxmanriaaen. Får veldig god lyd med Lux step up og Lux riaa.

Mvh Roar
Den utgaven du har av Haldenriian er vel ikke akkurat noen god referanse i forhold til Audion. Jeg har jo prøvd den HA riian her og det var ikke akkurat noe og bli imponert over.

Men det er kanskje gjort modifikasjoner på den etter den var her?

S

Slorbak

Gjest
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar
Ikke måte på heller ;)

/jan

Mvh Roar
Ikke noe hast.

/jan

Mvh Roar
Den utgaven du har av Haldenriian er vel ikke akkurat noen god referanse i forhold til Audion. Jeg har jo prøvd den HA riian her og det var ikke akkurat noe og bli imponert over.

Men det er kanskje gjort modifikasjoner på den etter den var her?

Den gangen du prøvde den var det dårlige rør i den. Så det er bare og glemme Rolf. Det er satt på nye kontakter. Spiller bra nå synes jeg. Men som jeg nevner er Audion i en annen klasse. Har jo Gram SE og Sugden her og Audion er i en helt annen klasse.

Men jeg skal sette andre rør i Ha riaaen. Får litt høyere gain og se om den hever seg litt.

Hos Solhaug så var det ikke ansklig og høre forskjellen,selv om de var kalde begge to.

Mvh Roar

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Da er nok brødristern min mer spennende Roar, den er oppgradert fra nettkabel til rca-kontakter 8)

Ellers får vi sette folk på venteliste slik at de som vil kan få prøve ut Audion-riiaen i ro og (forhåpentligvis) fred hjemme, sånn et par ukers tid på hver.

Mvh. RS

S

Slorbak

Gjest
R.Solhaug skrev:
Da er nok brødristern min mer spennende Roar, den er oppgradert fra nettkabel til rca-kontakter 8)

Ellers får vi sette folk på venteliste slik at de som vil kan få prøve ut Audion-riiaen i ro og (forhåpentligvis) fred hjemme, sånn et par ukers tid.

Mvh. RS

Du får ta brødristeren opp til Rolf og se hvordan de er mot hverandre.

Om brødristeren din er mere spennende enn min er jeg ikke sikker på. ;) Har et mye bedre skjermed riaahus enne deg. ;)

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Skal nok få sjekka brødristern mot Audion her. Har bare hørt den i samarbeid med Dual.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Audion-riaaen fortsetter sin turne hos Østfoldmafiaen, primært vinylklubben. Etter en tur bortom Sarp og JanR er det nå tre stykker(karer) som har prøvd den hjemme og tre som har handla/slie tæll.

Etter å ha hørt mere på den slår det meg at den faktisk er enda et knepp bedre enn jeg trodde, selv dypbassen sitter med masse autoritet helt ned. Det er alikevel renheten i mellomregisteret samt gjengivelsen av rommets størrelse som imponerer mest, det selv med billige Russerrør.

Halden-riaaen har tidligere satt seg i respekt ved å danke ut diverse favoritter, men her ble den smågutt, selv i improved version (gold edition) . Klasseforskjell rett og slett.

Etter å ha fått inn flere riaaer (-jeg skriver det riktig nå!) kan vi slå fast at rørbytteproblemene vi har observert med den første var et unntak og ikke regelen; ingen problemer med de senere ankomne.

Så da er det vel bare å peile inn neste offer ;D

Mvh. RS

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
R.Solhaug skrev:
Halden-riaaen har tidligere satt seg i respekt ved å danke ut diverse favoritter, men her ble den smågutt, selv i improved version (gold edition) . Klasseforskjell rett og slett.

Mvh. RS
Var både interesant og spennende å få testet "brødrister" gold edition vs Audion i hjemme hos meg.
Som du skriver, "rister'n" ble danket ut ;) Bare så det er sagt, Halden riaa'n er slettes ingen dårlig riaa.

/jan

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS
Var både interesant og spennende å få testet "brødrister" gold edition vs Audion i hjemme hos meg.
Som du skriver, "rister'n" ble danket ut ;) Bare så det er sagt, Halden riaa'n er slettes ingen dårlig riaa.

/jan
Må ha ødelagt riaaen sin Solhaug. ;) Det er ikke så jævla stor forskjel på de. Du hørte jo her sev Jan.
Klart Audion er bedre,men så er jo den en del dyrere også. :)

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Slorbak skrev:
JanR skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

/jan
Må ha ødelagt riaaen sin Solhaug. ;) Det er ikke så jævla stor forskjel på de. Du hørte jo her sev Jan.

Mvh Roar
Nå er det ikke bare Halden riaa som har fått bank av Audion.

Audion spiller klart bedre enn Holfi Batteriaa SE også her hos meg.

Og det er en riaa til 15-16000,-

Jeg har også prøvd Halden riaa her. Nemlig din. Og den var ingen match mot de andre nevnte her.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

/jan

Mvh Roar
;D ;D

Hjemme på mitt anlegg ble "Halden" riaa'n danket ut.
Om det er fordi R.S har moddet seg bakover/nedover/utover vites ikke.... ;) :D

Uansett hvordan man vrir og vender på det, Audion riaa er mye for pengene og den "spiller" meget bra.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Audion-riaaen fortsetter sin turne hos Østfoldmafiaen, primært vinylklubben. Etter en tur bortom Sarp og JanR er det nå tre stykker(karer) som har prøvd den hjemme og tre som har handla/slie tæll.

Etter å ha hørt mere på den slår det meg at den faktisk er enda et knepp bedre enn jeg trodde, selv dypbassen sitter med masse autoritet helt ned. Det er alikevel renheten i mellomregisteret samt gjengivelsen av rommets størrelse som imponerer mest, det selv med billige Russerrør.

Etter å ha fått inn flere riaaer (-jeg skriver det riktig nå!) kan vi slå fast at rørbytteproblemene vi har observert med den første var et unntak og ikke regelen; ingen problemer med de senere ankomne.

Så da er det vel bare å peile inn neste offer ;D

Mvh. RS
Har du fått Østfoldagenturet på den?

Bransjeaktør ?

S

Slorbak

Gjest

Klart Audion er bedre,så hadde vel ikke jeg kjøpt den. Den du prøvde fra meg Rolf hadde dårlige rør så den testen er bare og glemme.

Audion er en knallriaa og en skal sikkert langt opp i pris for og matche den. Har til dags dato ikke hørt noen bedre,men jeg har hørt en som er like god. :)

Mvh Roar

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Svingte godt fra Koetsu og Audion i går :)

/jan

Fin kombo dette Jan. Gode disse Koetsuene. Varme og luftige. Trur MS din hadde kledd en slik. :)

Glad i Audion er jeg også,og må takke Solhaug for at han viste vei til denne perlen av en riaa. :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:

/jan

Glad i Audion er jeg også,og må takke Solhaug for at han viste vei til denne perlen av en riaa. :)

Mvh Roar
Det må absolutt :)
Både Rolf og du har jo halveis "lurt" meg også til å kjøpe en ! ;)

/jan

S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:

/jan

Mvh Roar

/jan

Den andre riaaen som er på vei til deg etterhvert er like god Jan.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:

/jan

Mvh Roar

/jan

Den andre riaaen som er på vei til deg etterhvert er like god Jan.

Mvh Roar
De skal selvsagt testes opp mot hverandre, litt nysgjerrig på den der for å si det mildt ;)

/jan

S

Slorbak

Gjest

Må ha to eller tre gode riaaer oppe og gå hele tiden. Regner med at det blir flere platespillere i kjellerstua di etterhvert.

Må også tillegge at Audion har virket meget godt denne tiden den har vært hos meg.
Så jeg har ingenting og utsette på den. Bare en ting og si. LØP OG KJØP. :)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:

Må ha to eller tre gode riaaer oppe og gå hele tiden. Regner med at det blir flere platespillere i kjellerstua di etterhvert.

Mvh Roar
Ett par riaa's er nok minimum.
Blir nok en spiller til i kjelleren, noe gammalt "skrot", etterhvert :D

Slorbak skrev:

Må også tillegge at Audion har virket meget godt denne tiden den har vært hos meg.

Mvh Roar
Virket perfekt her også hele tiden :)
Min nye liker alt av rør også, dvs alt av 6922.

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:

/jan

nå er reka ledig igjen, vettu.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
JanR skrev:

/jan

Vi får nesten ta ett møte på det, når det passer for herren selvsagt :)

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
denne audion riaa'n høres ut som et kupp av de helt store, etter tilbakemeldingene fra østfoldmafiaen å dømme.

riktignok er audion kjent for å levere mye godlyd ifht pris, men 7k for en en riaa av dette formatet er jo formidabelt.
respekt!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
denne audion riaa'n høres ut som et kupp av de helt store, etter tilbakemeldingene fra østfoldmafiaen å dømme.

riktignok er audion kjent for å levere mye godlyd ifht pris, men 7k for en en riaa av dette formatet er jo formidabelt.
respekt!
Hvilket minner meg på, igjen, den må bare prøves hos deg.
Er nok ikke i samme div som 912's riaa men vært utrolig morro å prøvd den hos deg :)

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Gago skrev:
JanR skrev:

/jan

/jan

altså, ledig for lån på ubestemt tid.
jeg selger nok ikke reka, den får gå på rundgang blant trengende i hornalliansen. ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:
JanR skrev:

/jan

/jan

jeg selger nok ikke reka, den får gå på rundgang blant trengende i hornalliansen. ;)
Hehe regnet med det.
Hvis ingen andre trenger den eller vil låne så sier ikke jeg nei til ett lån.
Vente til ting er på plass i kjelleren først.

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Gago skrev:

respekt!
Er nok ikke i samme div som 912's riaa men vært utrolig morro å prøvd den hos deg :)

/jan

den tar bare mm og hmc?
jeg bruker dv xx2, en lmc (altså ikke mannen, men low mc).

men prøving og sammenligning skal vi nok få til uansett, jeg kunne f.eks. tatt med 912 ned til mafialand så kunne vi testet mm-delen i 912 opp mot audion.

eller noe sånt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar

Slorbak skrev:

Mvh Roar

/jan
Hvordan opplever du det ved rørbytte i den ?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Gago skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:
JanR skrev:

/jan

/jan

Hehe regnet med det.

/jan

lån er gode greier, vettu.
vi har jo 65finger som kjører i skytteltrafikk mellom østfold og oslo nå, så det er en smal sak å sende ting frem og tilbake, hehe.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:

respekt!

/jan

den tar bare mm og hmc?
jeg bruker dv xx2, en lmc (altså ikke mannen, men low mc).

men prøving og sammenligning skal vi nok få til uansett, jeg kunne f.eks. tatt med 912 ned til mafialand så kunne vi testet mm-delen i 912 opp mot audion.

eller noe sånt.
Det hadde jo vært utrolig morro :)

Og ja, kun MM men tar med step up hvis du vil høre på riaa'n hos deg. Trafobasert step up da selvsagt, AI S800.

Nå skal jeg slenge Audion step up inn i racket og se/høre hva som skjer 8)

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gago skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:
JanR skrev:
Gago skrev:
JanR skrev:

/jan

/jan

Hehe regnet med det.

/jan

lån er gode greier, vettu.
vi har jo 65finger som kjører i skytteltrafikk mellom østfold og oslo nå, så det er en smal sak å sende ting frem og tilbake, hehe.
Hehehe sant sant :D

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar

Slorbak skrev:

Mvh Roar

/jan
Ikke fått "finlyttet" ennå. Måtte bare sjekke at det gikk greit med andre rør :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Slorbak skrev:

Mvh Roar

Slorbak skrev:

Mvh Roar

/jan
Ikke fått "finlyttet" ennå. Måtte bare sjekke at det gikk greit med andre rør :)

/jan
Ok. Godt du har fått en som fungerer ved rørbytte.

Så får du rapportere når du har finlytta på forskjellige rør.

Det må finlytting til, for jeg opplever ikke så veldig store forskjeller mellom de røra jeg har prøvd.

Mullard og Miniwatt ligger i teten her. (har jeg nevnt det før?)

Topp Bunn