SlukGoals 2013
Få ferdig musikkrommet med permanent møblering, belysning, plassbygde rack's og bestemme PERMANENT HT plassering
Lage miniverksted i musikkrommet - type "opp med skapdøra og ned med klaffen"
Følge råd om å SELGE unna alt som strengt tatt ikke trengs til daglig illusjonsgjenskaping
Ferdigstille det permanente referansehøyttalersystemet
Få minimum TO vinylrigger på plass
Tælje til nødvendig kablasje etter bestemt plassering av komponenter
Bygging av ny RIPmonster rigg for 6 x CD rip, inkl. universalløsning for alle DAC varianter
Rippe rundt 2.200 CD'er som ligger på vent
Sortere ut en "grunnstamme" på 2-3.000 fra rundt 10.000 LP'er som skal plasseres i musikkrommet
Finne og implementere en plasseringsløsning for rundt 5.000 CD'er
Ta stilling til innkjøp av kvalitetsmåleutstyr/opparbeide kompetanse kontra innlede tjenester
LP salg... av dubletter og ikke lenger relevante saker!
Fortsatt kjøpe CD'er som en full sjømann
Audiofil "signingsferd" i Norge, til de som er long overdue...
Dette er alle basic saker som SKAL gjennomføres, ikke forhandlingsbart. No Bull. No excuse. Slå meg med store balltrær hvis jeg avviker fra denne sti!
Så kommer selvsagt alle drømmer, nice to have, nice to do etc. i tillegg, samt ting som måtte dukke opp underveis og som bør få fokus. Erfaringsmessig er det ALLTID noen slike saker, selv om en planlegger å IKKE rote seg oppi noe mer.. En slik liste kan f.eks. se ut omtrent slik:
Bygge et par-tre kl.A forsterkere sånn ca. rundt 30W eller så der
Bygge et par 250W SVIN av noen kl. A saker, Workhorse Edition
Bygge en DAC eller to..
Konstruere en høyttaler eller fem...
Legge ut et bilde eller tre på HFS
I tillegg til alt dette PRAKTISKE så håper jeg å kunne ta noen mer teoretiske, filosofiske og spirituelle grep i år, f.eks.:
Sterkere misjonering av de GODE sidene ved hobbyen vår
Slutte å slå ihjel de som ikke gjør som jeg sier ("Far, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør...")
Legge ut på betraktninger rundt musikk, innspillinger og artist/komponistfavoritter i større grad
Mindre grad av gruff og mishagsytringer rundt alt mulig ikke hobby-relatert; YTING - ikke SYTING!
Sånn! Stort mer rekker vel ikke en stakkar over, skulle jeg tro..... Fortsatt godt år til alle!