Audiofil ethernet Cables

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Retning på datakabler er viktig, men forutsetter at bruker kobler alle datakomponenter i sirkel, slik at signalet kommer rundt dit det til slutt trengs - en forutsetning, dette.

Som alle vet, går det to kabler til datamaskinen, en for signaler på vei inn (pil skal da peke mot datamaskinen); og en for signaler på vei ut (pil skal da peke vekk fra datamaskinen).

Viktig å følge ekstra godt med ved oppkobling av router og tilsvarende. Finnes også en del DACer som bruker toveis til datamaskin kilde - her er det også viktig med to kabler, og rett bruk av pilretning.
Har du glemt å ta medisinene dine i dag?
Du får lese mellom linjene (ledningene).
Jeg regnet med at innlegget ditt var ironisk, men det var spørsmålet mitt også. Det er ikke så lett å få frem ironi i et nettforum.
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
805
Antall liker
351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Tok en test på dette. Lånte meg en AQ Vodka kabel, og ja det var forskjell på den jeg benyttet... Hadde noen bytter frem og tilbake og det ble strammet opp i bass og større lydbilde generelt. Dette irriterte meg selvsagt, så jeg hentet inn noen flere kabler jeg hadde liggende, og første jeg testet så var forskjellen opphevet. Benytter nå en cat6 kabel, og det jeg byttet ut var en cat6a. Min eneste forklaring på forskjellen er at 6a kablen på en eller måte tar med seg mer støy eller er skadet på en eller annen måte. Eneste kabel som ble byttet var fra switch til forsterker, PC som det streames fra er tilkoblet egen switch.
sparte hvertfall noen kroner på å teste litt, samt fikk bedre lyd i stua :)
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Bytte ethernettkabel i denne sammenheng blir som å bytte blurayspiller pga. problemer med gjenskinn i flatskjermen pga. vinduene.
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
805
Antall liker
351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Tilsynelatende ikke hvis du har en kabel som leder støy (eller noe som påvirker forsterkeren). Dersom den ikke gjør det har du helt rett.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Fantastisk. De får så hatten passer:
Assessment
Upheld

The ASA considered that the claims in the ad were presented as objective claims that The Chord Company's cables provided better sound quality compared to other cables. Whilst we acknowledged the positive reviews from consumers and industry representatives, we considered that objective claims, such as "connecting a Tuned ARAY cable to the streaming device will have a dramatic effect" and "This can transform the sound of both WAV and FLAC files and the results with high resolution downloads are simply stunning", must be supported by objective testing which demonstrated that the cables provided better sound quality than other cables. Because we had not seen such evidence, we concluded the claims had not been substantiated and were therefore misleading.

The ad breached CAP Code (Edition 12) rules 3.1 (Misleading advertising), 3.7 (Substantiation) and 3.11 (Exaggeration).

Action
The ad must not appear again in its current form. We told The Chord Company Ltd not to make objective claims about the performance capabilities of their cables unless they held substantiation.
 
Topp Bunn