Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Dette designet hadde neppe salige William Zane likt................
    Er ikke så sikker på det…synes Livio Cucuzza har tatt mange elementer fra Zane's første ARC preamp SP-1 med i designet av Ref 6.
    Vel, nå er vel ikke SP-1 det designet Bill ble mest kjent for :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    God kveld.
    Jeg har et par Infinity Epsilon.
    Aktivt delte høyttalere med en servostyrt 12" i bunn og bånd som tar seg av resten.
    Jeg har fått et tilbud på en Audio Research HD-220 hybrid som i tilfelle skal brukes til mellomtone/topp så egenskaper i bassområdet er ikke viktig. Sikkert en flott forsterker, men vil den gi den magiske mellomtonen som kjennetegner en god rørforsterker eller er den når alt kommer til alt en transistorforsterker i rørklær?
    Noen som har erfaringer med denne forsterkeren? Finnes veldig lite tester og omtaler av denne på nett av en eller annen grunn.

     
    Sist redigert:

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Audio Research er ganske så nøytrale i lydbildet sitt, jeg har selv Ref 110 og Ref 5. Hd 220 kjenner jeg ikke til men regner med at den kan helle over mot det nøytrale den også. Uansett veldig gode forsterkere. ;)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    God kveld.
    Jeg har et par Infinity Epsilon.
    Aktivt delte høyttalere med en servostyrt 12" i bunn og bånd som tar seg av resten.
    Jeg har fått et tilbud på en Audio Research HD-220 hybrid som i tilfelle skal brukes til mellomtone/topp så egenskaper i bassområdet er ikke viktig. Sikkert en flott forsterker, men vil den gi den magiske mellomtonen som kjennetegner en god rørforsterker eller er den når alt kommer til alt en transistorforsterker i rørklær?
    Noen som har erfaringer med denne forsterkeren? Finnes veldig lite tester og omtaler av denne på nett av en eller annen grunn.

    HD220 er en hydbrid med tridoder (6H30/6922) som drivere og spenningsforsterkning. Bipolare tranisitorer på utgangstrinnet. Har aldri hørt denne, og den har vel ikke fått allverdens omtale. Vet at tkr her på HFS hadde den på prøve for noen år siden, men han mente den var for nøytral og litt kjedelig i klangen. Nå er han vant til C-J som har mer "rør-lyd" enn ARC, så kanskje ikke så god referanse.

    Jeg vil anta HD220 er meget nøytral i lyden, så kanskje ikke helt det du er ute etter...anbefaler å teste den i forkant av et evt kjøp. Du kan lese mer om den her:

    ARCDB - HD220



    Skal du ha ARC ville jeg forsøkt å få tak i en VT100 mkII feks...tror denne har mer av de egenskapene du etterlyser.


    mvh
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Takk for svar.

    Har akkurat oppgradert fra ls26 til ref5.
    Men da pre ankom merka jeg at 6550 røret var skadet (dårlig pakking).

    Har ordna nye rører via Motron. Alltid rask og god service.
    Er av den oppfatning at når man først bytter ett rør, kan man like gjerne bytte alle. Timetelleren viser ok antall timer for de gamle, men godt for hjertet å vite at alle rør er 100% og at timetelleren er rett.

    --
    Martin Sandvik
    Har et lite tips vedr. rørene på REF5. Egne erfaringer og ved å lese på div. forum rundt på nettet så kan det se ut som 6550 røret blir kjørt ganske hardt i strømforsyningene i ARC produkter, så det blir anbefalt å bytte dette røret etter 1000-1500t. Jeg bytter det på 1500 uansett. (For tiden så bruker jeg et NOS Tung Sol 6550, så dette røret har en helt annen levetid og blir monitorert...) 6H30 rørene bytter jeg på ca. 3000t som anbefalt av ARC.
    Gjør det samme med Rørene i strømforsyningen i REF210 blokkene. Har blir 6550 rørene og de små signal rørene skiftet på ca 1500t. KT120 rørene driver skal jeg teste å se hvor mange timer jeg får ut av de....
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Grattis, ser bra ut.
    Hva er egentlig oppgradert?
    Ser ut som ny ringkjerne samt nye condiser?

    --
    Martin Sandvik
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Grattis, ser bra ut.
    Hva er egentlig oppgradert?
    Ser ut som ny ringkjerne samt nye condiser?

    --
    Martin Sandvik
    Hei! Det er både oppgradert i signalvei og noe i strømforsyning.Condiser er Mundorf silver/gold in oil.Ellers er det et knippe komponenter som er byttet ut.
    Den som har gjort dette har tydelig greie på Audio Research for den spiller helt gudommelig.Dette blei en oppgradering av de sjeldne.Er virkelig fornøyd med dette
    resultatet.Og så har jeg jo fått en Ref.3 til overs.Nå gjenstår det bare for meg å bytte "face plate" til sølv.
    Mvh Kenneth
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    IMG_5087.jpg

    (Tlf bilde..)
    Hei
    grattis med en ny ref3!
    Jeg vill gjerne melde meg inn som venn her om det er lov?
    med en VT100 III.
    Men den trenger ARC forforsterker venn, noen som har tips her inne på en passende forforsterker?
    svartkeiko skal du selge den gammle ref 3 din?

    markusen
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei Marius ! Velkommen i klubben.VT 100 III er ikke å kimse av.Jeg er veldig tilfreds med min oppgraderte Ref.3.Han som har oppgradert denne har vært pinlig nøye
    i komponentvalg.Og det kan høres.Spiller med total kontroll og bedre på alle mulige vis.Bass,mellomregister og diskant.Er bare å nyte dette.
    Mvh Kenneth
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    takk for det.
    Du har jo en fantastisk samling det skal du ha:cool:
    Jeg hadde bladelius thor tidliger og den var ikke noe å kjimse av så velge arc var ikke så lett men den hadde et større lyd bilde og en litt mere avslappet spillestil/krefter på en måte.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Å velge ARC så "tråkker" du neppe feil.Over tid så er det produkter fra ARC som har gitt meg mest musikalsk spille-glede.
    Mvh Kenneth
     

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    83
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Hjelp med feilsøking av defekt rør?

    Hei!

    Jeg er den lykkelige, men litt frustrerte eieren av et Audio Research Ref 150 sluttrinn, som har oppført seg ganske eksemplarisk inntil i sommer. Da røyk et Tung-Sol KT 120 utgangsrør, samt en rørmotstand (først røyk inngangs-sikringen på 250 V/4 A). Forsterkeren ble sendt inn til Mono/Dalens Elektonikkservice og reparert. En motstand ble byttet, og det ble satt inn to nye KT 120 rør (det er ikke "originale" Audio Research rør, men matchede rør kjøpt fra The Tube Store i Canada). Forsterkeren har kjørt fint siden, men i dag skjedde akkurat det samme. Jeg kan selvsagt sende inn forsterkeren på ny, men det tok lang tid. Jeg har reserve rør (både KT 120 og driverrør 6H30) og sikringer. Jeg går ut fra at et av KT 120 rørene er defekte igjen, men hvilket av dem aner jeg ikke. Kan noen hjelpe meg med tips (jeg har et o.k. multimeter, men ikke mer) hvordan jeg kan feilsøke?

    Mvh

    Cato G.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei Cato G.
    Hvor gammel er din forsterker? Jeg hadde ville levere den inn på nytt.Dette er nok et problem som dukker opp igjen.Problemet kommer mest sannsynlig av flere ting.
    Dessuten blir jo dette dyrt om du skal skifte rør hver gang dette skjer.Finn en ARC ekspert/forhandler der du bor så finner de sikkert ut av dette.

    Mvh Kenneth
     
    Sist redigert:

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Ref 150 skal ha KT120 rør.

    Cato: Motstanden det er snakk om står der for å beskytte røret. Er du brukbar med loddebolten, skifter du motstanden(e) lett selv. Husk å sjekke/justere bias.

    Ang rør fra div nettbutikker...vet at JK hadde noe trøbbel med noen KT120 rør i på sin Ref 210 etter oppgradering fra 6550...ikke alt som leveres er ok desverre. ARC anbefaler selvfølgelig å bruke sine selekterte Tungsol rør, men det er kostbart.

    mvh
     
    Sist redigert:

    Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    83
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Ref 150 skal ha KT120 rør.

    Cato: Motstanden det er snakk om står der for å beskytte røret. Er du brukbar med loddebolten, skifter du motstanden(e) lett selv. Husk å sjekke/justere bias.

    Ang rør fra div nettbutikker...vet at JK hadde noe trøbbel med noen KT120 rør i på sin Ref 210 etter oppgradering fra 6550...ikke alt som leveres er ok desverre. ARC anbefaler selvfølgelig å bruke sine selekterte Tungsol rør, men det er kostbart.

    mvh
    Hei! Ja, neste gang blir det bare AR "autoriserte" rør. Har forresten tenkt å oppgradere til REF 150 SE med KT 150 rør, men det oppgraderingskit'et og arbeid kommer på ca. 65 000 kroner, så jeg må vente litt (har nettopp kjøpt meg et par Magico Q3, brukte riktignok, men det gikk litt penger der...). I mellomtiden vil jeg følge ditt råd. Er vant til å bruke loddebolt, så skal nok få det til. Er det noen som tilfeldigvis kjenne verdien til katodemotstanden til KT 120 røret? Den siste som røyk, var komponent R55. Går ut for at jeg kan diagnostisere problemet med å måle alle katodemotstandene og se hvilken som gir avvik?

    Mvh Cato G.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Ref 150 skal ha KT120 rør.

    Cato: Motstanden det er snakk om står der for å beskytte røret. Er du brukbar med loddebolten, skifter du motstanden(e) lett selv. Husk å sjekke/justere bias.

    Ang rør fra div nettbutikker...vet at JK hadde noe trøbbel med noen KT120 rør i på sin Ref 210 etter oppgradering fra 6550...ikke alt som leveres er ok desverre. ARC anbefaler selvfølgelig å bruke sine selekterte Tungsol rør, men det er kostbart.

    mvh
    Røk 2 stk rør for meg etter få drift timer. P.g.a at det var noen knuste rør da jeg kjøpte forsterkeren måtte jeg få tak i rør i en fart, så det ble kjøpt inn rør både fra Motron og The Tube Store. Det røk etter ca 100t 2 stk rør for meg, ett rør levert av Motron og ett levert av The Tube Store. Etter dette har rørene vert dønn stabile, og har nå ca. 2300t. Kan ikke se noen forskjell på bias på rørene levert av ARC eller Motron/TTS. Rørene fra ARC koster vel også 4-5 ganger mer....
    Det røk en motstand på første rørhavariet da jeg var sløv med å sjekke bias. På andre rørhavariet slo jeg av forsterker i tide slik at det var bare å bytte rør. Nå er det store forskjeller på konstruksjonen på REF210 og REF150, slik at det ikke er helt sammenlignbart. En VT100 MkIII som jeg hadde tidligere, som er mer eller mindre identisk med REF150, brente det en motstand hver gang et rør døde...
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Lurer hvor var det er greit at vt 100 III blir den står med 10cm avstand til side vegger og 15 cm til tak i sterio benken.
    jeg kan ta på den men den er varmt så er ikke en glede å holde honda der lenge...
    60-70 grader ca?
    håper på svar :cool:

    mvh markusen
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Hei

    Lurer hvor var det er greit at vt 100 III blir den står med 10cm avstand til side vegger og 15 cm til tak i sterio benken.
    jeg kan ta på den men den er varmt så er ikke en glede å holde honda der lenge...
    60-70 grader ca?
    håper på svar :cool:

    mvh markusen
    Så lenge det er åpent bak i stereobenken, og den ikke står for nærme stuevegg bør dette gå greit. Viktig at viftene drar "frisk" luft til kjøling av forsterkerkabinettet.

    mvh
     

    marius markusen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.01.2015
    Innlegg
    215
    Antall liker
    153
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Lurer hvor var det er greit at vt 100 III blir den står med 10cm avstand til side vegger og 15 cm til tak i sterio benken.
    jeg kan ta på den men den er varmt så er ikke en glede å holde honda der lenge...
    60-70 grader ca?
    håper på svar :cool:

    mvh markusen
    Så lenge det er åpent bak i stereobenken, og den ikke står for nærme stuevegg bør dette gå greit. Viktig at viftene drar "frisk" luft til kjøling av forsterkerkabinettet.

    mvh
    det er åpning men ikke større en at forsterkeren får plass i åpningen. åpeningen er da på 50b cm x 25h cm
    så vifta henter luft fra baksiden hvis jeg har forstått det riktig?

    markusen
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det effektrinn fra Audio Research som ikke "eksploderer" når røra havarerer?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Finnes det effektrinn fra Audio Research som ikke "eksploderer" når røra havarerer?
    Ikke blant røreffekttrinna. De tar som regel med seg en katodemotstand når et rør ryker. Heldigvis er disse enkle å bytte. Som nevnt i tidligere post er det veldig preventivt å benytte ARC selekterte rør og bytte før anbefalt gangtid utløper. De nye effekttrinnene med KT120 og KT150 rørene ryktes å være mye mer stabile.
     

    sigma 6

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    111
    Antall liker
    36
    Finnes det effektrinn fra Audio Research som ikke "eksploderer" når røra havarerer?
    Ikke blant røreffekttrinna. De tar som regel med seg en katodemotstand når et rør ryker. Heldigvis er disse enkle å bytte. Som nevnt i tidligere post er det veldig preventivt å benytte ARC selekterte rør og bytte før anbefalt gangtid utløper. De nye effekttrinnene med KT120 og KT150 rørene ryktes å være mye mer stabile.
    Hvad sker der hvis et rør går i stykker i deres pre amps? Jeg har selv en ref 5

    Mvh
    Frank
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Finnes det effektrinn fra Audio Research som ikke "eksploderer" når røra havarerer?
    Ikke blant røreffekttrinna. De tar som regel med seg en katodemotstand når et rør ryker. Heldigvis er disse enkle å bytte. Som nevnt i tidligere post er det veldig preventivt å benytte ARC selekterte rør og bytte før anbefalt gangtid utløper. De nye effekttrinnene med KT120 og KT150 rørene ryktes å være mye mer stabile.
    Hvad sker der hvis et rør går i stykker i deres pre amps? Jeg har selv en ref 5

    Mvh
    Frank
    Småsignalrør er ikke noe problem. Har i hvertfall ikke hørt om at de har skadet ARC preamper. De er bare å bytte når de blir dårlige. Standard 6H30 rør bør vare minst 3000 timer. Ang Ref 5 bør 6550 røret i strømforsyning byttes etter ca 1500 timer. Kan være greit å bytte 6H30 som står der samtidig...

    mvh
     

    Brautaasen

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    14
    Antall liker
    2
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    0
    Er det noen som kan si oss alle som har VT utgaver av ARC 100 wattere om alle kan benytte KT-120 rør i utgangen?
    Spør om dette da jeg ser at flere av dere benytter KT-120 rør på disse forsterkerne.
    Altså: Kan KT-120 benyttes på : VT 100; VT 100 MkII og VT 100 MkIII ?
    Må der gjøres modifikasjoner når det gjelder gløde spenningskretsene?
     
    Sist redigert:

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    Finnes det effektrinn fra Audio Research som ikke "eksploderer" når røra havarerer?
    Ikke blant røreffekttrinna. De tar som regel med seg en katodemotstand når et rør ryker. Heldigvis er disse enkle å bytte. Som nevnt i tidligere post er det veldig preventivt å benytte ARC selekterte rør og bytte før anbefalt gangtid utløper. De nye effekttrinnene med KT120 og KT150 rørene ryktes å være mye mer stabile.
    Hvad sker der hvis et rør går i stykker i deres pre amps? Jeg har selv en ref 5

    Mvh
    Frank
    Som SOA skriver så er min erfaring at det ikke skjer noen ting annet at en ikke får lyd. Smårør (6H30) har jeg aldri opplevd har røket. De blir bare utslitt med dårlig lyd som følge. Har opplevd at et 6550 rør i REF har røket og da ble det bare stille.... Da var det bare å bytte rør uten noe problem.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    ARC Reference Phono 3
    Er det noen som har prøvd dette riaa? Og hva er det som ev. er forskjell i prestanda fra Ref.2 eller Ref.2 SE?
    Har Ref.2 som jeg er strålende fornøyd med.
    Mvh Kenneth
    Phono 3 er ikke sluppet på markedet ennå. Ang forskjeller er de nok relativt store.

    Tester som er gjort slår fast at Ref 2 SE er betydelig bedre enn Ref 2. Skal man trekke sammenlikninger med pre'ene regnes Ref 5 SE som betydelig bedre enn Ref 5. De som har testet Ref 6 melder at denne er ett godt hakk opp fra Ref 5SE igjen, og kanskje nærmer den seg Ref 10. Således antar jeg Ref Phono 3 er veldig mye bedre enn Phono 2.

    Når det er sagt er Phono 2 og 2SE begge svært gode riaa'er, så kan ikke si jeg er plaget med oppgraderingstrang...

    mvh
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    ARC Reference Phono 3
    Er det noen som har prøvd dette riaa? Og hva er det som ev. er forskjell i prestanda fra Ref.2 eller Ref.2 SE?
    Har Ref.2 som jeg er strålende fornøyd med.
    Mvh Kenneth
    Phono 3 er ikke sluppet på markedet ennå. Ang forskjeller er de nok relativt store.

    Tester som er gjort slår fast at Ref 2 SE er betydelig bedre enn Ref 2. Skal man trekke sammenlikninger med pre'ene regnes Ref 5 SE som betydelig bedre enn Ref 5. De som har testet Ref 6 melder at denne er ett godt hakk opp fra Ref 5SE igjen, og kanskje nærmer den seg Ref 10. Således antar jeg Ref Phono 3 er veldig mye bedre enn Phono 2.

    Når det er sagt er Phono 2 og 2SE begge svært gode riaa'er, så kan ikke si jeg er plaget med oppgraderingstrang...

    mvh
    Takk for svar.At jeg da ikke har hørt noen anmeldelser om Ref.3 er jo ikke så rart.Nei jeg har ikke noen planer på å bytte ut mitt riaa jeg heller.Det er absolutt det
    beste riaa jeg noen gang har hatt i mitt eie.Det passer svært så godt til mine to platespillere som jeg har oppe å går.
    Mvh Kenneth
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    dozer

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    70
    Antall liker
    54
    Torget vurderinger
    1
    Får vel bli med som venn her jeg også.
    HIFI måtte prioriteres bort noen år, men nå er jeg så smått igang igjen.
    Har fra tidligere en DP 6.4 Effekt forsterker ( som for tiden får seg en gjennomgang), Theta Miles CD spiller og JR149 høytalere. Fikk meg en LS15 for et par uker siden og er ganske imponert. :) Bruker denne sammen med Theta Miles, en Threshold CAS 1 og Klipsch RF63 for tiden. Er veldig spent på hvordan det blir å koble opp DP'en når den blir ferdig,
    Står for tiden Bugle Boy rør i LS15. Tar gjerne imot tips til andre rør som fungerer bra, gjerne med en litt varmere klangsingnatur.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Får vel bli med som venn her jeg også.
    HIFI måtte prioriteres bort noen år, men nå er jeg så smått igang igjen.
    Har fra tidligere en DP 6.4 Effekt forsterker ( som for tiden får seg en gjennomgang), Theta Miles CD spiller og JR149 høytalere. Fikk meg en LS15 for et par uker siden og er ganske imponert. :) Bruker denne sammen med Theta Miles, en Threshold CAS 1 og Klipsch RF63 for tiden. Er veldig spent på hvordan det blir å koble opp DP'en når den blir ferdig,
    Står for tiden Bugle Boy rør i LS15. Tar gjerne imot tips til andre rør som fungerer bra, gjerne med en litt varmere klangsingnatur.
    Kanskje original-rør gir det du er ute etter.Men jeg hadde ventet med det til du får tilbake din DP.
    Mvh Kenneth
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    En tanke kan kanskje være å blande inn litt Mullard? De låter i alle fall varmt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn