Audio Research - fundamentalistar

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Minner meg om en svenske på et hotell review jeg leste som ga dårlig karakter pga manglene håndkle henger på badet.
    akkurat samme papp eske på den Marantx Model 30 jeg hadde som på i/50.
    Tipper du har esker fra brukte produkter som er sendt x antall ganger med posten, eller der eskene er lagret i klam kjeller eller fuktig loft, har noen slike selv og pappen på eskene er i ferd med og gå i oppløsning. Tror disse eskene var mer enn gode nok første gang produktet ble solgt.
    Nei, du tar fullstendig feil. Jeg er en person som passe på ting ekstrem god. Har komponenter 15 år gamle som ser som kjøp I går. Og det samme gjør jeg med eskene. Faktisk , for meg det er like viktig æstetisk og tilstand til hele produktet ( esken inkluder) når jeg kjøper brukt . Og jeg liker og holder alt i stand for en eventuelt salg i samme stand som jeg vil finne når jeg kjøper. Sånn er det ikke med mange her i sentralen ( ingen kritik bare fakta)
    og jeg vet ikke med de nye ARCprodukter men jeg har hatt flere ARC komponenter og de har nesten alltid virket for meg som ikke veldig gode ( ESKENE) med tanke på prisen
    hilsen
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Bamboos

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2010
    Innlegg
    41
    Antall liker
    47
    Konstig diskussion kan jag tycka..... Så länge det är en låda/box i wellpapp kombinerat med frigolit på insidan så upplever jag ingen större skillnad mellan producenterna. Är det däremot i trä eller stål så är det en annan sak - högre kvalitet och håller längre.

    En annan viktigare aspekt när det gäller hifiapparater är den bristfälliga kvaliteten på fötter, och detta är ju något som faktiskt påverkar ljudet. Denna bristen har alla producenter av förstärkare, CD o Dacar tycker jag. De som tillverkar skivspelare och högtalare är generellt sett bättre.

    Just my 2 cents:cool::)
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    Minner meg om en svenske på et hotell review jeg leste som ga dårlig karakter pga manglene håndkle henger på badet.
    akkurat samme papp eske på den Marantx Model 30 jeg hadde som på i/50.
    Tipper du har esker fra brukte produkter som er sendt x antall ganger med posten, eller der eskene er lagret i klam kjeller eller fuktig loft, har noen slike selv og pappen på eskene er i ferd med og gå i oppløsning. Tror disse eskene var mer enn gode nok første gang produktet ble solgt.
    Hei E.I.A

    Har du solgt din ARC I/50 og Klipsch Heresy lV?

    Hvad er årsagen i givet fald?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Hei E.I.A

    Har du solgt din ARC I/50 og Klipsch Heresy lV?

    Hvad er årsagen i givet fald?
    Nei, ikke solgt.
    Klipschene har jeg bestemt meg for og beholde, de er alfor bra, kommer bare til å angre og kjøpe nye.
    Audio Research i/50 har jeg ikke brukt på 2mnd, den låter veldig bra selv etter kun 200t.
    Kjøpte Dynaudio Heritage nettopp, holder på med innspilling av de.
    Siden jeg er litt kjip og ikke vil «brenne» opp rørene bruker jeg heller Rega Elex R til det.
    Har et Bryston pre og power sett også, men går litt og tenker på en kraftig integrert løsning, derfor jeg prøver selge i/50 så det ikke hoper seg for mye opp på lageret.
    Ikke sikkert jeg selger den heller, vi får se, nå kommer jo snart dacen snart også så det kan jo bli spennende.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    E.I.A

    Hvis du holder fast i Klipsch vil jeg tro det er et rigtig godt match til I/50! Her ville jeg personligt tænke mig om en ekstra gang, inden jeg valgte at tænke på at sælge. Blot min personlige holdning. Men jeg er også vildt begejstret for I/50 😉

    Hvis du derimod satser på Dynaudio Heritage Special (lækker højttaler) er det helt sikkert ikke et optimalt match til ARC I/50, hvis du vil have noget headroom (85dB 4 ohm) Her er en højttaler på 90 dB+ 8 ohm helt sikkert et bedre valg. Synergi og match!

    DAC modulet til I/50 bliver afgjort spændende, når det engang er tilgængeligt! 😎
     
    Sist redigert:

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8

    The NEW Reference 320M
    Available Later This Year...

    Vis vedlegget 864316
    2 x kraft som 160M
    Kan se ut som dette er en "ekte" Reference forsterker da det antydes at den har rør i strømforsyningen slik Reference kretsløpene skal ha....
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Kan se ut som dette er en "ekte" Reference forsterker da det antydes at den har rør i strømforsyningen slik Reference kretsløpene skal ha....
    lets hope...få bilder å oppdrive foreløpig, kun typ prototype som de her...

    images (2).jpg
    images (1).jpg
    images.jpg

    2022munichhighend_04014.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: JK

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Er glad i ARC👍 Men prisen er helt på tryne👎
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Er veldig glad i ARC og ønsker meg flere produkter derifra men er ikke så glad i det nye designet kontra det gamle :)

    mvh

    Var sjøl totalt Audio Research fundamentalist i 25år. Har takket av. Art Deco mikrobølgeovndesignen er helt uspiselig for meg...
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.557
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Var sjøl totalt Audio Research fundamentalist i 25år. Har takket av. Art Deco mikrobølgeovndesignen er helt uspiselig for meg...
    Det blir den gamle serien uansett på meg så det er ikke så farlig :) men nei det er ikke pent

    mvh
     

    TBG

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    3
    Er det noen som har prøvd de nye KT 170-rørene på noen av ARC-fortserkerne? Lurte på å prøve på en GSi 75, men bør kanskje sjekke med ARC før jeg våger....
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen som har prøvd de nye KT 170-rørene på noen av ARC-fortserkerne? Lurte på å prøve på en GSi 75, men bør kanskje sjekke med ARC før jeg våger....
    Kult....fin effekt økning fra forrige generasjon, sjekk om trafoen tåler ekstra effekt/varme utvikling....Tung-Sol KT170 are capable of power dissipation of 85 watts (vs 70 watts for it’s predecessor KT150) and can do 300 watts in push-pull mode. This will be a huge tube (137x68mm/5.5×2.6inch).

    Tung-Sol-KT170.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TBG

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Kult....fin effekt økning fra forrige generasjon, sjekk om trafoen tåler ekstra effekt/varme utvikling....Tung-Sol KT170 are capable of power dissipation of 85 watts (vs 70 watts for it’s predecessor KT150) and can do 300 watts in push-pull mode. This will be a huge tube (137x68mm/5.5×2.6inch).

    Kan.....?
    Er det i den nevnte forsterkeren eller i et design som er gjort for KT170?
    85W vs 75W er minder enn 1 dB. Neppe hørbart.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Kan.....?
    Er det i den nevnte forsterkeren eller i et design som er gjort for KT170?
    85W vs 75W er minder enn 1 dB. Neppe hørbart.
    Vet ikke....var kun en kommentar til TBG i post#1997 vedrørende spekk på KT170 røret generelt.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    160
    Antall liker
    406
    Sted
    Danmark
    ARC i50 er en fantastisk vellydende forstærker. Blandt det absolut bedste jeg har hørt til dato! Så jeg forstår til fulde Kesslers begejstring i ovenstående review. Når det er sagt har jeg desværre en kritik af i50, når talen falder på deres inhouse cerakote paint work!

    Lige så meget lyden og gengivelsen begejstrede mig. I lige så høj grad blev jeg skuffet over ARC`s cerakote finish. Jeg har haft den sorte, silver og den hvide hjemme. Og her var fejl alle gange i form af bobler i deres cerakote finish! Efter ombytning af 4 stk. i50 forstærkere måtte jeg desværre give op!

    Efter min mening er det simpelthen ikke godt nok med sådanne kosmetiske fejl i et high-end produkt! Også selv om det er deres entry level, forventer jeg at en hæderkronet producent har styr på alle detaljer. Det er trods alt ikke en billig forstærker.

    Jeg håber virkelig at ARC får/har fået styr på deres cerakote finish i i50. Det er nemlig en fremragende forstærker. Jeg havde beholdt den, hvis ARC havde haft styr på deres finish. Men jeg savner desværre noget “attention to detail” hvilket er uacceptabelt på udstyr i denne klasse!
     

    TBG

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.08.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    3
    Kult....fin effekt økning fra forrige generasjon, sjekk om trafoen tåler ekstra effekt/varme utvikling....Tung-Sol KT170 are capable of power dissipation of 85 watts (vs 70 watts for it’s predecessor KT150) and can do 300 watts in push-pull mode. This will be a huge tube (137x68mm/5.5×2.6inch).

    Jeg har vært i kontakt med importøren : ARC sier rørene er kompatible, men lyden blir ifølge dem dårligere og ikke i henhold til deres kvalitetskrav. De anbefaler å holde seg til KT150, men de ser ikke bort fra at de vil komme med forsterkere i fremtiden som er tilpasset KT170. Men jeg må jo si jeg fortstatt er nysgjerrig.....
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har vært i kontakt med importøren : ARC sier rørene er kompatible, men lyden blir ifølge dem dårligere og ikke i henhold til deres kvalitetskrav. De anbefaler å holde seg til KT150, men de ser ikke bort fra at de vil komme med forsterkere i fremtiden som er tilpasset KT170. Men jeg må jo si jeg fortstatt er nysgjerrig.....
    Følg ekspertens råd.
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    Hei.
    Er det noen her eller kjenner noen som har LS26, LS27, REF3 eller REF5 til salgs?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.323
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vet inte om detta har omtalats andra platser på hfs, men kom över denna diskussionen på WBF.

    Kan se ut som att Audio Research sliter och letar efter alternativ för vidare drift.

     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    2.649
    Ja, ser det går en tråd på Hoffman forum om saken. Dessverre går det den veien for flere fabrikanter.
    Det sies også at kvaliteten er dalende på produktene. En på Hoffman forum kjøpte AR forsterker i 2020, det gjorde også to andre i hans bekjentskapskrets. Alle forsterkerne måtte på reperasjon etter kort tid, noen produkter flere ganger. Ikke bra.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Triste greier. ARC leverte (leverer?) fantastiske produkter av svært høy kvalitet.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.122
    Antall liker
    2.649
    Ser at AR de siste årene har vært en kasteball via flere oppkjøpsgrupperinger.


    n 2008, Audio Research was acquired by Fine Sounds SpA, which owned Sonus faber loudspeakers. Fine Sounds acquired several other highly esteemed high-end audio companies, including Sumiko, Wadia, and McIntosh Laboratories. In 2014, Fine Sounds Group was purchased by a group headed by Charles Randall and Mauro Grange. In 2016 the group was renamed McIntosh Group.[4]

    In late August 2020, Audio Research was acquired by TWS Enterprises, LLC, a privately held company owned wholly by Trent Suggs, former North American Sales Manager. TWS Enterprises, LLC is a privately-owned company created to hold Audio Research equities; it is not part of a group. The objective for TWS Enterprises is to further enhance brand reputation and to focus on the unique processes that nourish the culture and product innovation at Audio Research.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.113
    Bare å innse at storhetstiden da «alle» hadde store hifi anlegg i hjemmet ebber ut, og det kommer flere produsenter på lista etter hvert. Dette samtidig som prisene har havnet på skyhigh nivå siste årene. Det er ikke nok rekrutering der ute, selv om gamlisene holder på. Men det er meget bra produkter som har kommet derfra, det skal de ha.
     
    Sist redigert:

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.798
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Enig, ARC har blitt for dyrt. Sikkert flere enn meg som ikke liker det nye designet heller, med skjermer og ghost metere. De burde også ha produsert forforsterkere med RIAA-trinn igjen.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    285
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Utrolige gode produkter men til en pris veldig få kan kjøpe.
    og desígnene fra de siste årene er virkelig utfordrende
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn