Ønsker anbefaling Audio Physic Virgo2.

rosi83

Medlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
18
Antall liker
0
:confused:Har Virgo 2 nå.
Har lyst på forsterker noen som har noe godt å si om Hegel 200.
har også Meridian 588 CD.
Noen gode råd har hat langt opphold fra Hi-Fi men fått lysten tilbake.
mvh.
ero54
 

superclementz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2013
Innlegg
249
Antall liker
61
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Chapter Audio Precis fungerer strålende med Tempo 25.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.569
Antall liker
2.770
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
I mine ører ville trolig kombinasjonen AP og Hegel blitt for "sterilt" og kanskje derfor ikke engasjerende nok - men hifikorrekt? Sikkert....

mvh
Proffen
 

Rob

Medlem
Ble medlem
14.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
1
Torget vurderinger
3
Jeg eide selv Virgo 2 i mange år. Min erfaring er at de var krevende på forsterkere for å spille virkelig godt. Den klart beste jeg prøvde var fra DP men fikk også meget god lyd med BAT. På den tiden ble også Adyton regnet som meget god match, de begynner å bli noen år nå og kan sikkert kjøpes rimelig, selv fikk jeg ikke hørt det. Slanke og lyse forsterkere tror jeg er mindre heldig...

mvh Rob
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg eide selv Virgo 2 i mange år. Min erfaring er at de var krevende på forsterkere for å spille virkelig godt. Den klart beste jeg prøvde var fra DP men fikk også meget god lyd med BAT. På den tiden ble også Adyton regnet som meget god match, de begynner å bli noen år nå og kan sikkert kjøpes rimelig, selv fikk jeg ikke hørt det. Slanke og lyse forsterkere tror jeg er mindre heldig...

mvh Rob
Jeg har også prøvd DP og Adyton på Virgo2. DP var 6.3 og Adyton var daværende Cordis 2. Min favoritt blant disse var klart Cordis 2. Mer engasjerende, mer mussikk. DP ble litt for glatt og analytisk for meg.
 

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Innlegg
1.598
Antall liker
2.213
Hei,
hadde Virgo II i mange år, og var veldig fornøyd. Prøvde flere ulike EC varianter (250-R, 120 wattern og Nemo). Synes Nemo - men, nok også 250-R - gjorde at holografi og rom ble utrolig stort. Opplevde lyder både langt fram og bak i lydbildet, som var "utrolige". Flotte høyttalere som jeg antar man skal opp i pris for å matche den dag i dag.
Mvh
JMK
 

rosi83

Medlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
18
Antall liker
0
Hei
Det er musikk jeg er glad i så hvor får jeg takk i Cordis 2.
Har lyst å prøve den opp mot Hegel 200 eller 300. Ellers er det ikke så lett i Ålesund å få fatt i så mye
så må nok en tur til Oslo.
Men takk for svar.
egil.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Den "gamle" Cordis 2.0 må du nok ut på bruktmarkedet for eventuelt å finne.

Hva med å prøve en annonse?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei
Det er musikk jeg er glad i så hvor får jeg takk i Cordis 2.
Har lyst å prøve den opp mot Hegel 200 eller 300. Ellers er det ikke så lett i Ålesund å få fatt i så mye
så må nok en tur til Oslo.
Men takk for svar.
egil.
I Ålesund så har du jo Johan på soundgarden ( om han fortsatt jobber der ) han låner nok ut en H300 til deg om du kan deponere.. Ellers så er det jo en klubb i Ålesund som prøva å stavre seg på beina, og fleire medlemmer som kanskje kan være behjelpelig med utprøving av utstyr...

Berre et tips
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.491
Antall liker
15.205
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Bryston er min anbefaling. Hadde de på Virgo III og det spilte meget godt!

OU812
 
Topp Bunn