Mere, mere! 
Viss det var hos AudioConsult så vet jeg han hadde en Helius Orion 1 som stod på et Pink Triangle drivverk.Continuo skrev:Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius?ssm skrev:LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;DContinuo skrev:Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
(søk selv , det er ikke lov å linke til salgsannonser)
Mvh ES
Synes de ligner litt på SME. :-\
Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
Klassisk utseende!![]()
![]()
Continuo skrev:Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius?ssm skrev:LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;DContinuo skrev:Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
Mvh ES
Denne ligger også der til salgs, lurer på hvordan de er; Ortofon AS 309S 12" tonearm ?
Klassisk utseende!![]()
![]()
Jeg synes den er okimpulse skrev:De dyreste armene i AN-segmentet er basert på de klassiske, dyrere og jævlig gode Helius-armene. Som sådan noe av det ypperste man kan få tak i, spør du meg. Bare spør Rune hvordan han liker sin Void/Helius-kombinasjon!
Her sulle jeg visst husket på å legge inn et sitat, men dere skjønner vel hva jeg mener uansett...![]()
Gleder meg til å se bilder av det ferdige arbeidet og ikke minst hva du syns om lyden.Ludo skrev:Jupp, det tar litt plass det der - kunne sikkert vært laget mindre, hvorfor de har valgt noe som nærmer en hel kvadratmeter er litt underlig. Lydmessig så synes det er helt på høyden med volumkontrollen (stepped attenuator fra AN) som stod i og som etterhvert skal over i forsterkeren til Conintuo.
Jeg tviler ikke på det du skriver her Rune, samspill er viktig, men det finnes nok andre muligheter vil jeg tro, alle er vel ikke prøvd?Rune S skrev:Viss det var hos AudioConsult så vet jeg han hadde en Helius Orion 1 som stod på et Pink Triangle drivverk.Continuo skrev:Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius?ssm skrev:LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;DContinuo skrev:Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
Mvh ES
Klassisk utseende!![]()
![]()
AN-1s er en videreutvikling av Helius Orion,og tror? AN-1s ivertfall i byrjan ble laget av Helius.
Men det er ikke slik at en Helius Orion dermed er bedre på et TT1,TT2,det handler om samspill mellom hele pakken.AN-1s er laget for TT3 OG tunge IO pick-uper.
For meg er Rega 250 en av de beste armene jeg har hørt i det rette oppsett,så får den bare vere så billig og enkel som den vil![]()
Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?Continuo skrev:Jeg tviler ikke på det du skriver her Rune, samspill er viktig, men det finnes nok andre muligheter vil jeg tro, alle er vel ikke prøvd?Rune S skrev:Viss det var hos AudioConsult så vet jeg han hadde en Helius Orion 1 som stod på et Pink Triangle drivverk.Continuo skrev:Spørs om ikke Rune nettopp lærte meg at det er Helius?ssm skrev:LUrer på om det er noe voyd basert.....her er jeeg på jævlig tynn is.....nesten så det ikke er is i det hele tatt.... ;DContinuo skrev:Det er nok en bra arm, solgt nå ser jeg!ssm skrev:Eller hva med å kjøpe denne brukte audionotearmen til artsound i dk.....
Mvh ES
Klassisk utseende!![]()
![]()
AN-1s er en videreutvikling av Helius Orion,og tror? AN-1s ivertfall i byrjan ble laget av Helius.
Men det er ikke slik at en Helius Orion dermed er bedre på et TT1,TT2,det handler om samspill mellom hele pakken.AN-1s er laget for TT3 OG tunge IO pick-uper.
For meg er Rega 250 en av de beste armene jeg har hørt i det rette oppsett,så får den bare vere så billig og enkel som den vil![]()
Hva med Project sine armer, Linn bruker jo Project på sin Majik LP-12.
Er vel en grunn til at Linn har valgt nettopp Project sin arm til Majik, de er jo kjent for å lage gode spillere.rolfozzy skrev:Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
Rega derimot.
Sånn er det med AN også, ikke uten grunn de bruker Rega armerContinuo skrev:Er vel en grunn til at Linn har valgt nettopp Project sin arm til Majik, de er jo kjent for å lage gode spillere.rolfozzy skrev:Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
Rega derimot.![]()
Linn Majik er vel en entry modell ?JanR skrev:Sånn er det med AN også, ikke uten grunn de bruker Rega armerContinuo skrev:Er vel en grunn til at Linn har valgt nettopp Project sin arm til Majik, de er jo kjent for å lage gode spillere.rolfozzy skrev:Project er vel ikke mest kjent for å lage gode armer ?
Rega derimot.![]()
/jan
det sier jeg meg enig i BHO....hele riggen din er jo audionote....fra plinth til pu.....og det spiller jo heidundranes bra det.....BHO skrev:Arm 2 er nok prisa til 4900.-
Som jeg nevnte lenger opp i tråden her......jeg mener at en her får en helt ok arm for penga som forlanges.
Der har du en arm som jeg ikke har lyst på Continuo. Om det ligger særlig mye rasjonalitet bak den følelsen er jeg ikke sikker på. Synes den ser og føles litt kjip ut. Har aldri hatt en selv, så jeg skal ikke snakke veldig høyt. Husker også en Fidelity test der Gunnar Brekke roser drivverket til Projects toppmodell, men mener at armen ikke helt holder følge med det gode drivverket og at armen er litt kresen mtp hvilke pick-uper som passer.Continuo skrev:Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på Rega, men har lyst på noe annet, det må være andre armer der ute som gir like mye for penga. Vil gjerne ha en arm som man kan justere VTA uten å ta av armen.
Majik er en entry modell som du sier Rolf, til kun 25000 kroner, de bruker en egen strømforsyning som kanskje er satt opp med tanke på Projecktarmen?
Hva er feil med de Projecktarma?
På de rimelige Project spillerene så er det 8", men denne på Linn er 9", og man får helt opp til 12" av armene demses. Men ser hva du skriver.ssm skrev:Nå er dette basert på mine meninger bare sånn så det er sagt.....
feilen med projectarmene er for det første , de er for lette....og så er den i korteste laget med sine beskjedene 8 " hva sporing angår......
Går du såpass tilverks at du anskaffer en spiller fra audionote(eller andre) som selges som drivverk løst i alle fulle-fall hadde jeg droppa den armen.
Jeg har registrert at det har vært snakket om i dette fora tidligere at armene går dårlig ihop med en del mc pickuper....ergo kanskje ikke armen for den fremtidige vinyl-entusiast....som kan finne på å finne en jøvlig god pu etter en tid som økende entusiast,.....
Derimot om du VET med sikkerhet at det er mm som gjelder og du ikke uansett kommer til å dra det inn i mc-kjøret noengang...kan armen fungere....På det lille jeg fikk brukt den brukte rpm-5 ern jeg kjøpte , så jeg åpenbart sporingsproblematikk , dva armen vingla rimlig bra , det at en 8" arm også fraviker mer fra målepungtet på protractoren inne/ute i forhold til det midtre krysset sier seg jo selv....
Regaarmene er i allefall 9" lange , i metall og i all sin enkelhet enkle å jobbe med , lagere,antiscating etc kan diskuteres i det vide og brede ....men den er populær , og den spiller med mc pickuper av ymse slag uten problemer.....
derfor er svaret fra meg....Kjøp en an-modda,rb-250...fremfor project armen.......Eller den nye type 300 arm......om du skal gå for regas armer med eller uten modding....Uten at jeg har hørt på en tecnoarm(mitchells modda rb-250) ville jeg helt klart gått for den an armen til 4900,- spesiellt på en an spiller....
Så skal man huske på....rega = engelsk og Linn er britisk , altså ikke sikkert at ett samarbeid der mht Linn s kjøp av eksterne armer har falt i god jord , hverken hos Linn eller rega....ergo så er vel project den levrandøren som kan levere i den billigste klassen , og demed leverer denne armen til Linn........
Mvh Espen
Kan huske den testen når jeg tenker meg om.Wergeland skrev:Der har du en arm som jeg ikke har lyst på Continuo. Om det ligger særlig mye rasjonalitet bak den følelsen er jeg ikke sikker på. Synes den ser og føles litt kjip ut. Har aldri hatt en selv, så jeg skal ikke snakke veldig høyt. Husker også en Fidelity test der Gunnar Brekke roser drivverket til Projects toppmodell, men mener at armen ikke helt holder følge med det gode drivverket og at armen er litt kresen mtp hvilke pick-uper som passer.Continuo skrev:Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på Rega, men har lyst på noe annet, det må være andre armer der ute som gir like mye for penga. Vil gjerne ha en arm som man kan justere VTA uten å ta av armen.
Majik er en entry modell som du sier Rolf, til kun 25000 kroner, de bruker en egen strømforsyning som kanskje er satt opp med tanke på Projectarmen?
Hva er feil med de Projectarma?
Får vel finne en brukt Voyd/Helius kombo.ssm skrev:Det finnes jo mange brukte armer å lukte på også...spesiellt i det store utland....
Så er spørsmålet hvor mye kan du spare ved å kjøpe project armen kontra ev en std rega 300 arm? sikkert fint lite-......
En annen ting , når en carbonarm er billig kan det skyldes felre ting....billig carbon , billig arbeidskraft ,billig produksjonskostnader i form av rimlig verktøy etc.....
DE proj armene kan nok imponere ved første blikk , allikevel tror jeg du kommer lengere med regas 300 eller helst an sin , som bho har....å senere oppgradere armkablen kan jo gjøres , når jeg ser hvor tynne kablene i armen til bho er , hadde jeg nok medberegnet en tusing i arbeidspenger også....de er ubertynne rett og slett , kablen tror jeg er årsaken til at denne armen både koster litt , og lyder godt...lageret som skal være oppgradert(om det er det) kan og ha en innvirkning.
5k er ikke all veden for en slik arm , og en an arm er jo lettere og selge , men så var det levering da............du har vel ikke tenkt å prøve deg på Audiocompaniet du og...![]()
![]()
spillern er i allefall fin....det går an å finne brukte voyd armer på utenlandske forum også.
som ser ut som de an armene.......pq er visst svært svært glad i voyd , og det skulle ikke forundre meg at det ville spille fortreffelig i lag....men somsagt prisen sklir vel avgårde,.
Alle er sikkert ikke prøvdContinuo skrev:Jeg tviler ikke på det du skriver her Rune, samspill er viktig, men det finnes nok andre muligheter vil jeg tro, alle er vel ikke prøvd?
Hvor mye må man gi for en slik ute på bruktmarkedet?impulse skrev:Det var Fat Scorpio, Rune!![]()
Har ikke sjekka, etter hva jeg har hørt av andre så er det vel få spillere der, men man har da alliert seg, jeg har en "nesten" på hånd. ;Dssm skrev:Da er vel helius fat scorpio kanskje en bedre arm, selv om drivverket er nytt...
Jeg syntes midlertid at riggen til bho spiller såpass godt , at ved å kjøpe alt samlet , tror jeg man kommer ett stykke på vei med den modda 250 armen......ett + får være at armen takler en hel rekke mc pu er..
Bare på de syltynne kablene på bho s spiller ser man at her er det gjort ting , men dette er skjøre saker , så her må man være ytterst forsiktig ved pickup-bytte...
Har du sjekket om importøren har på lager continuo ? Jeg spurte en gang , og da var det visst leveringsproblemer.....men dette er 2 år siden , at det blir noe lyn-leveranse tivler jeg på ,men dersom det er snakk om noen få mnd er det kanskje innen rekkevidde ? spørs på den som venter..... 8)
Espen
Vel,et ganske flyktig "nesten"Continuo skrev:Har ikke sjekka, etter hva jeg har hørt av andre så er det vel få spillere der, men man har da alliert seg, jeg har en "nesten" på hånd. ;D
Eller hva sier du Rune? :-X